Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Hehkujen + Hehkuyksikön vaihto-opas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #91
    Originally posted by yrd3 View Post
    asenna uusi hehkujen ohjausboxi ja sitten nollaat vikakoodit, hetken käytön jälkeen lukaiset koodit, pakkaa monella jäämään vikakoodit päälle kun ei ole boxin vaihdon jälkeen nollattu.
    Asian pystyy testaamaan heti yksikön vaihdon jälkeen ennen muuta kasaamista. Esim. DIS:llä hehkut saa aktivoitua, niin nollauksen jälkeen näkee, tuleeko tuoreita vikakoodeja hehkuista.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #92
      Saksasta lähti koko setti tilaukseen. Onpahan sitten kaikki uutta

      Tuolta tilasin: http://www.ebay.de/itm/BERU-Steuerge...item58a5f1ecd9
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        #93
        Nyt on hehkut ja hehkurele vaihdettu. Eilen katselin kun tuttu asentaja suoritti homman. Ei mikään mahdottoman paha rasti. Parilla tupakkitauolla asentaja suoriutui tehtävästä ajassa 2 h 5 min. Tänä aamuna oli sitten totuuden hetki, kun pakkasta -14 astetta ja auto vain kolme tuntia roikassa. Autossa säteilylämmitin. Sahaamattahan se lähti hienosti käyntiin. Ainut mikä jäi mietityttämään, hehkutuksen valo ei syttynyt ollenkaan. Pitäisikö huolestua?
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • GuGi_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 700
          • Vantaa city

          #94
          Originally posted by Fabsu View Post
          Nyt on hehkut ja hehkurele vaihdettu. Eilen katselin kun tuttu asentaja suoritti homman. Ei mikään mahdottoman paha rasti. Parilla tupakkitauolla asentaja suoriutui tehtävästä ajassa 2 h 5 min. Tänä aamuna oli sitten totuuden hetki, kun pakkasta -14 astetta ja auto vain kolme tuntia roikassa. Autossa säteilylämmitin. Sahaamattahan se lähti hienosti käyntiin. Ainut mikä jäi mietityttämään, hehkutuksen valo ei syttynyt ollenkaan. Pitäisikö huolestua?
          Onko sulla aiemmin palanut kuinka pitkään se hehkuvalo mittaristossa? Itsellä (hehkut kunnossa) aika harvoin kerkii auto niin hehkuttaa että tuo valo kerkii syttymään. Ja sillonkaan se ei kyllä sekuntia pitempään pala. Voisko tossa olla, että jos on hehkuissa feelua niin auto yrittää pitempään hehkuttaa ja kerkiää tuo valo palamaan taulussa pitempään? :think Eli kun alkaa kiekura roikkumaan mittaristossa sekuntia paria pitempään (riippuen vähän lämpötilasta) ni voi ihan itte diagnosoida että alkas olla tarvetta hehkujumpalle.
          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

          F11 525d -11
          E60 M5 -05
          E12 530i -75
          E32 730i - 91
          Chevy Silverado 3500 -93
          R33 Skyline GTS-T -93

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #95
            Originally posted by GuGi_ View Post
            Onko sulla aiemmin palanut kuinka pitkään se hehkuvalo mittaristossa? Itsellä (hehkut kunnossa) aika harvoin kerkii auto niin hehkuttaa että tuo valo kerkii syttymään. Ja sillonkaan se ei kyllä sekuntia pitempään pala. Voisko tossa olla, että jos on hehkuissa feelua niin auto yrittää pitempään hehkuttaa ja kerkiää tuo valo palamaan taulussa pitempään? :think Eli kun alkaa kiekura roikkumaan mittaristossa sekuntia paria pitempään (riippuen vähän lämpötilasta) ni voi ihan itte diagnosoida että alkas olla tarvetta hehkujumpalle.
            hehkutuksen MAX pituus 3,5Sec -35C ja alle ulkolämpötilassa. eli normi pakkasessa
            alle -20C tuo hehkutus aika jotain luokkaa 1.5 Sec eli ei sitä hehkujen kuntoa voi mittariston kautta oikein luotettavasti pelkästä merkkivalosta todeta.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #96
              Originally posted by GuGi_ View Post
              Onko sulla aiemmin palanut kuinka pitkään se hehkuvalo mittaristossa? Itsellä (hehkut kunnossa) aika harvoin kerkii auto niin hehkuttaa että tuo valo kerkii syttymään. Ja sillonkaan se ei kyllä sekuntia pitempään pala. Voisko tossa olla, että jos on hehkuissa feelua niin auto yrittää pitempään hehkuttaa ja kerkiää tuo valo palamaan taulussa pitempään? :think Eli kun alkaa kiekura roikkumaan mittaristossa sekuntia paria pitempään (riippuen vähän lämpötilasta) ni voi ihan itte diagnosoida että alkas olla tarvetta hehkujumpalle.
              Kerran on tainnu nyt puolen vuoden sisään se hehkuvalo syttyä, siis viallisilla hehkuilla. Kai tuo sitten toimii, kun kerran nätisti lähti heti käyntiin. Täytyy vielä koittaa raaka kylmäkäynnistys joku aamu, niin tuleepahan asiaan varmuus
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • GuGi_
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 700
                • Vantaa city

                #97
                Originally posted by e46touring View Post
                hehkutuksen MAX pituus 3,5Sec -35C ja alle ulkolämpötilassa. eli normi pakkasessa
                alle -20C tuo hehkutus aika jotain luokkaa 1.5 Sec eli ei sitä hehkujen kuntoa voi mittariston kautta oikein luotettavasti pelkästä merkkivalosta todeta.
                Juu, mä sillä vaan aattelin että jos jossain muutaman asteen pakkasissa hehkutus on joka kerta pari-kolme sekuntia ni vois aatella että ei ehkä pelaa ihan kunnolla. Eli laskeeko toi siis jotenki koneen lämpöjen mukaan vaan jonkun ajan sille hehkutukselle? Sillä on siis jotkut ohjeajat kullekkin lämpötilalle? Nythän mä muistanki ku tästä oli joskus jotain puhetta että kun letkulämppäri saa vedenlämmöt tarpeeks ylös ni auto jättää hehkuttamatta joskus tarpeeks... Vai oliks se vaan Essonbaarihuhuja?
                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                F11 525d -11
                E60 M5 -05
                E12 530i -75
                E32 730i - 91
                Chevy Silverado 3500 -93
                R33 Skyline GTS-T -93

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #98
                  Originally posted by e46touring View Post
                  hehkutuksen MAX pituus 3,5Sec -35C ja alle ulkolämpötilassa. eli normi pakkasessa
                  alle -20C tuo hehkutus aika jotain luokkaa 1.5 Sec eli ei sitä hehkujen kuntoa voi mittariston kautta oikein luotettavasti pelkästä merkkivalosta todeta.

                  No JOS nyt TARKKOJA ollaan niin max 2,7s alle -25 lämpötilassa
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    #99
                    Originally posted by exautisti View Post
                    No JOS nyt TARKKOJA ollaan niin max 2,7s alle -25 lämpötilassa
                    Jep WDS:n mukaan NÄIN , mutta TIS dokumentti kertoo aiheesta lisää eli juurikin tuo -35C ja alle tapahtuvan hehkutuksen. Pitänee kaivaa arkistosta dokumentti ?
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • kalevi67
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 47
                      • Pirkanmaa

                      Tulipahan tämäkin harjoitus tehtyä. Osat tilasin Saksasta WS Autoteileltä:

                      boxi 58e
                      hehkut 64,5 e (6kpl)
                      EGR:n ja imusarjan tiivisteet 35 e
                      postikulut n. 17e
                      ------
                      yhteensä n. 175e

                      Kamat tuli viikossa, joten voi kyllä paikkaa suositella.

                      Muuten homma meni niinkuin pitikin, mutta tuon boxin liitin oli kyllä tosi tiukassa. Liittimen klipsit oli jotenkin juuttuneet jumiin ja lopulta toinen murtui. Siitä huolimatta ei meinannut lähteä irti. Varmaan tunnin tappelun jälkeen sain longistettua ruuvimeiseiliä ja lievää väkivaltaa käyttäen sen irti. Virtaliitin olikin paljon helpompi. Lievää sulmista on havaittavissa vanhassa boxissa joten pitänee tuo virtajohtokin vielä hankkia ja uusia. Toimii kyllä vanhalla, mutta varmuuden vuoksi kannattanee vaihtaa.

                      Samalla tuli putsattua EGR, oli kyllä aika karstainen.
                      E61 530dA -04

                      Comment

                      • PowerD
                        Newbiemmer
                        • Jan 2007
                        • 19
                        • Finland

                        Talvi tulossa, joten jälleen kyselyä tänne hehkutopicciin.

                        Potilas on 330d -07 (M57TU2), joten hehkutekniikka käsitääkseni sama kuin 5-sarjalaisissakin. Tarina seuraava:

                        Keväällä tuli yhdeltä hehkulta vikakoodi, joten vaihdoin ne imusarjan läppäprojektin yhteydessä kaikki. Tilalle tuli Schmiedmann:in tarvikehehkut. Kesällä sitten löytyikin vikakoodi kaikista hehkuista + ohjausyksiköstä. No, vaihdoinpa ohjausyksikön uuteen, niin nyt on edelleen/jälleen vikakoodi yhteensä viidestä hehkusta :-(.

                        Hehkuyksikön virransyöttökaapeli oli ulkoisesti ihan ehjä ja yleismittarilla testattuna OK.

                        => Kertokaas kokemuksiinne perustuen onko vika nyt noissa hehkujen piuhoissa vai onko edellinen ohjausyksikkö onnistunut polttamaan melkeen uudet hehkut rikki? Toisekseen onko noissa joku jännitteen keston ero tarvikkeen ja Berun:n välillä, kuten huhutaan?

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          Kyllähän se tarina kertoo, että ohjausboksi rikkinäisenä hajottaa heti uudet hehkut. Siksi suositellaan vaihdettavaksi hekhkut, boksi ja virtajohto kaikki kerralla. Tuosta jännitteensiedosta en tiedä mutta Berujen pitäisi sellainen 200+tkm kestää.

                          Ps. Mulla on 6kpl ehjiä Berun hehkuja, halvalla.

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            Originally posted by PowerD View Post
                            Talvi tulossa, joten jälleen kyselyä tänne hehkutopicciin.

                            Potilas on 330d -07 (M57TU2), joten hehkutekniikka käsitääkseni sama kuin 5-sarjalaisissakin. Tarina seuraava:

                            Keväällä tuli yhdeltä hehkulta vikakoodi, joten vaihdoin ne imusarjan läppäprojektin yhteydessä kaikki. Tilalle tuli Schmiedmann:in tarvikehehkut. Kesällä sitten löytyikin vikakoodi kaikista hehkuista + ohjausyksiköstä. No, vaihdoinpa ohjausyksikön uuteen, niin nyt on edelleen/jälleen vikakoodi yhteensä viidestä hehkusta :-(.

                            Hehkuyksikön virransyöttökaapeli oli ulkoisesti ihan ehjä ja yleismittarilla testattuna OK.

                            => Kertokaas kokemuksiinne perustuen onko vika nyt noissa hehkujen piuhoissa vai onko edellinen ohjausyksikkö onnistunut polttamaan melkeen uudet hehkut rikki? Toisekseen onko noissa joku jännitteen keston ero tarvikkeen ja Berun:n välillä, kuten huhutaan?
                            Noi halvemmat tarvikkeet ei välttämättä toimi uutenakaan. Mm Vemo merkkisistä about 30% voi heittää roskiin asentamatta kun ei lämpeä. Ei muuta kuin anelemaan takuuseen uutta hehkua. Vuoden takuuhan noissa on vaikka paskoja ovatkin.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7524
                              • Jyväshyvä

                              Minun kokemuksen mukaan vain Beruja tuonne kannattaa laittaa,
                              Boschilaiset kestää vuoden, pari. Berut kestää sen ~150 tkm.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                Schmiedmanin myymät Svagit kestää ehkä viikon huonoimmillaan.
                                Laita suosiolla orggikset. Ei ne nyt niin kalliita ole.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎