Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    Originally posted by pommi View Post
    Oma E61 525iA kävi Siekkisellä laatikon huollossa noin vuosi ja 20tkm sitten.
    Todella ystävällinen ja asiantunteva palvelu, suosittelen.
    Samaa mieltä.Pari kertaa olen puhelin konsultaatiota tarvinnut ja aina on kiireisellä miehellä ollut aikaa antaa asiallista infoa/neuvoa.

    Comment

    • supa---
      BTCF Member
      • Aug 2014
      • 7
      • Suomi

      Missä päin tämä Siekkisen automaattilaatikon huolto sijaitsee?

      Omassa autossa on tietojeni mukaan alkuperäiset öljyt. Autona 530DA ja 210tkm mittarissa. Vuosimalli 2005. Laatikko toimii hyvin, mutta jossakin vaiheessa varmasti tulee eteen huollon paikka niin on hyvä tietää suositellut paikat..

      Comment

      • vekkuli
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1326
        • Liminka

        Originally posted by supa--- View Post
        Missä päin tämä Siekkisen automaattilaatikon huolto sijaitsee?

        Omassa autossa on tietojeni mukaan alkuperäiset öljyt. Autona 530DA ja 210tkm mittarissa. Vuosimalli 2005. Laatikko toimii hyvin, mutta jossakin vaiheessa varmasti tulee eteen huollon paikka niin on hyvä tietää suositellut paikat..
        Maaningalla, siilinjärven kupeessa.
        E93 ///M3
        E60 530dA aka M5
        F11 525dA Xdrive
        Tesla model 3 LR MY22

        Comment

        • krimmu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 102
          • Turku

          Terve,

          Alkaa olla omassa pre-LCI 2006 530dA:ssa vaihteistoremppa lähellä, nyt ajettu 185 tkm. Sen verran huonossa jamassa on, että joutuu DS ja M-vaihteella ajelemaan.

          Onko kukaan viime aikoina käynyt Recrolla tekemässä vaihteiston korjausta? Kysyin heidän asiakaspalvelusta tarjousta, tänänä vastasivat että 2800 maksaa "total rebuild", jos itse vie auton sinne. Muistelen, että joku olis puhunut vähän halvemmasta summasta vai ovatkohan hinnat vaan nousseet....

          No joka tapauksessa, onko asiantuntijoilla mielipidettä, kannattaako tuolla 2800 € tarjouksella nyt ajella Latviaan saakka korjaamaan lootaa, vai olisko jotain parempia ideoita?

          Comment

          • bmw528
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 210
            • keskisuomi

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Uskaltaakohan tänne kommentoida?

            Otin 403 tkm ajetun 532dTA LCI:n N47 koneella ja automaatilla
            vaidossa vuosi sitten, laatikko luisti ja heitti vaihteita pois päältä.
            Laatikkoon oli vian ilmetessä (muutama tkm aiemmin) tehty öjynvaihto
            mutta sillä ei ollut merkittävää vaikutusta. Aiemmin vaihtoja ei ollut tehty,
            muistaakseni auto oli ollut ko. omistajalla jostain 150 tkm alkaen.
            Kuski oli sieltä rahallisemmasta päästä ja ajettu enimmäkseen maantieajoa.

            Laatikon korjaus maksoi recrolla n. 2400€ kaikkineen pihasta haettuna.
            Takuuta 2 vuotta / 100 tkm.

            Ko.2400€:lla olisi öljyt vaihtuneet lootaan n. 4-5 kertaa jos huuhtelemalla
            liikkeessä olisi tehty. Tosin 530/535d:n laatikkoremppa taitaa maksaa jonkun satasen enemmän...

            Kysymys kuuluu: jos autolla ajetaan esim. 600 tkm,
            onko halvempaa teettää yhden kerran kalliimpi remontti
            vaiko vaihdella niitä öljyjä esim. 150, 250, 350, 450 ja 550 tkm kohdalla?
            Ja kestääkö se remppaamaton laatikko tuonne 600 tkm asti
            vaikka öljyjä sinne em. tahtia vaihdellaankin?
            Entäs jos "pitääkin" ajaa 800 tkm?

            Minulta monesti kysytään mielipidettä asiasta,
            olen siihen sanonut että jos on ajettu yli 200 tkm originaali öljyillä,
            en menisi niitä enää vaihtamaan. Lopenlopen auton elinkaaren aikana kustannuksissa ei tule kuitenkaan olemaan isoa eroa. Sillä on teitysti
            merkitystä kuka sattuu auton silloin omistamaan kun iso remppa osuu kohtalle
            Ja sanon että jos haluaa mielenrauhaa
            ja itestä tuntuu siltä että haluaa laatikkoon öljyt vaihtaa,
            kukin voi tehdä miten haluaa. Jos öljyt on vaihdettu ajallaan,
            se on pieni myyntivaltti mutta ei minulta ole sen takia jäänyt yhtään autoa
            myymättä, ehkä 1/10 kysyy asiaa...
            No ei oo syntinen hinta rempalle ja takuut niskaan..kyllä kantsii miettiä käyttääkö öljynvaihtojen rahan suoraa "uuteen laatikkoon" jos nyt edes tarvii koskaan laatikkoa rempatakkaan..
            on löylyä!!!

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              Originally posted by krimmu View Post
              Alkaa olla omassa pre-LCI 2006 530dA:ssa vaihteistoremppa lähellä, nyt ajettu 185 tkm. Sen verran huonossa jamassa on, että joutuu DS ja M-vaihteella ajelemaan.
              Ei kyllä noilla kilsoilla pitäisi laatikon porsia.Onko kyseessä tuotiauto (kilometritakuu)?Millä lailla tuo D-asento sitten oireilee?

              Comment

              • krimmu
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 102
                • Turku

                On oikeat kilsat, auto on ollut mulla 107tkm saakka eli viime vuoden keväästä. Heti ensi töikseni kävin pohjanmaalla laittamassa ohjelman (300/700) ja sen jälkeen laatikkoöljyjen vaihto, kun huomattiin että läpiviennistä on vähän öljyjä tullut ulos. Oireet alkoivat ehkä jossain 140-150 tkm kohdalla sillä tavoin, että n. 110 km/h D-vaihde kutonen silmässä kun ajaa cruisella tai tasakaasulla, alkoi RPM mittari "pomppia". Ei mitään valtavaa pomppimista, mutta sen verran että huomasin.

                Siitä se on sitten pikkuhiljaa mennyt huonompaan suuntaan ja nykyään on melkeimpä ihan sama kuinka kovaa ajaa tasakaasulla D-vaihteella, niin mittari pomppii lähes aina, varsinkin jos ajaa loivaa ylämäkeä. DS-vaihteella toimii "ihan ok", välillä humppaa jonkun verran.

                Käytännössä aina, jos RPM on alle 2000 niin nykimistä esiintyy (tasakaasu). D-vaihteella jos lähtee vaikka paikaltaan kaasu pohjassa, niin aika hurjalta tuntuu kun vaihtaa vähän miten sattuu ja voimakkaasti kiihdyttäessä tuntuu ikävää ja kovaa "tutinaa", koko auto vatkaa tietyllä kierrosalueella, jolloin tekee mieli vain päästää kaasu ylös mahdollisimman nopeasti. En ole pitkään aikaan viittinyt edes kokeilla ja kiusata laatikkoa... Aluksi mietin, että voisiko tuo johtua kardaanin laakereista tms, mutta kyllä se taitaa valitettavasti vaihteistossa vika olla.

                Auto muuten on sen verran kiva ja hyväkuntoinen, että tekis mieli korjata tuo vaihteisto ja ajella kosla loppuun.

                Comment

                • paste
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 22
                  • Pirkanmaa

                  Mulla oli samat oireet 535d:ssä. Kilsoja keväällä 298tkm ja jatkuvaa humppausta oli ollut jo noin 30 tkm. Autogear Jokioisilla teki mekatronikan remontin hintaan 1200€. Auto oli ihan ok hetken, mutta sitten alkoi samanlainen tutina ja rauhallisissa lähdöissä ravisti lujaa. Nyt 10tkm enemmän ja just hain auton turbiinin vaihdosta samasta paikasta. Auto on nyt upea ajaa. Hintaa turbiinin vaihdolle tuli 1550€. Halvemmalla olisi päässyt kun olisi teettänyt keväällä koko homman. Autossa AJ:n ohjelma 390/773. Uskallan kyllä suositella Autogearia.
                  E61 535d M-sport -05, G20 6,2d -90, XC60 D5 AWD -10

                  Comment

                  • krimmu
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 102
                    • Turku

                    Originally posted by paste View Post
                    Mulla oli samat oireet 535d:ssä. Kilsoja keväällä 298tkm ja jatkuvaa humppausta oli ollut jo noin 30 tkm. Autogear Jokioisilla teki mekatronikan remontin hintaan 1200€. Auto oli ihan ok hetken, mutta sitten alkoi samanlainen tutina ja rauhallisissa lähdöissä ravisti lujaa. Nyt 10tkm enemmän ja just hain auton turbiinin vaihdosta samasta paikasta. Auto on nyt upea ajaa. Hintaa turbiinin vaihdolle tuli 1550€. Halvemmalla olisi päässyt kun olisi teettänyt keväällä koko homman. Autossa AJ:n ohjelma 390/773. Uskallan kyllä suositella Autogearia.
                    Luultavasti mulla on täysin sama vika kuin sun autossasi oli. Kiitokset vinkistä, täytyypä ottaa yhteyttä Autogeariin!

                    Ainoa mikä jännittää, on se että kuinka laatikko kestää rempan jälkeen, pitäisikö vaihtaa miedompi ohjelma... Nyt muuten tuntuu todella nuhaiselta, vaikka kai sen tolla 300/700 AJ-techin softalla pitäis hyvin liikkua. Ei taida voimasta kovin paljoa välittyä renkaille saakka kun välissä on erittäin huonosti toimiva vaihteisto.

                    Comment

                    • Hjördis
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 174
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by krimmu View Post
                      Terve,

                      Alkaa olla omassa pre-LCI 2006 530dA:ssa vaihteistoremppa lähellä, nyt ajettu 185 tkm. Sen verran huonossa jamassa on, että joutuu DS ja M-vaihteella ajelemaan.

                      Onko kukaan viime aikoina käynyt Recrolla tekemässä vaihteiston korjausta? Kysyin heidän asiakaspalvelusta tarjousta, tänänä vastasivat että 2800 maksaa "total rebuild", jos itse vie auton sinne. Muistelen, että joku olis puhunut vähän halvemmasta summasta vai ovatkohan hinnat vaan nousseet....

                      No joka tapauksessa, onko asiantuntijoilla mielipidettä, kannattaako tuolla 2800 € tarjouksella nyt ajella Latviaan saakka korjaamaan lootaa, vai olisko jotain parempia ideoita?
                      Tietääkseni "total rebuild" sisältää turbiinin ja mekatroniikan korjauksen/uusiminen lisäksi itse vaihdelaatikon (vaihdepakat jne..) korjauksen/uusimisen. Näin laaja korjausta harvoin tarvitaan jos laatikko on alle 250tkm ajettu ja ainoa ongelma on tutut tyyppiviat esim. humppaaminen. Mekatroniikan ja turbiinin korjaus/uusiminen maksoi Recrolla 1.5 vuotta sitten vähän alle puolet "total rebuild":ista eli tasan 1000€. Nykyään sitten luultavasti 1300€ luokkaa.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10031
                        • KVLA

                        Originally posted by krimmu View Post
                        On oikeat kilsat, auto on ollut mulla 107tkm saakka eli viime vuoden keväästä. Heti ensi töikseni kävin pohjanmaalla laittamassa ohjelman (300/700).
                        Ok.Tämä jo muuttaakin asian ihan toiseksi.Jos joku laittaa ohjelman,niin kyllä niitä lisätehoja sitten yleensä myös käytetään.

                        Comment

                        • Ile R
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 32
                          • Kajaani

                          Tekeekö Recro vaihelaatikon vahvistusta? Olisi se jumppa edessä ja jos olisi tietoa että sinne vai siekkiselle niin sitä otetaan mielellään vastaan. 535d pre lci kyseessä

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            Originally posted by Ile R View Post
                            Tekeekö Recro vaihelaatikon vahvistusta? Olisi se jumppa edessä ja jos olisi tietoa että sinne vai siekkiselle niin sitä otetaan mielellään vastaan. 535d pre lci kyseessä
                            Ei tee.
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • heifetz
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2015
                              • 429
                              • Finland

                              Tänään alkoi laatikon humppaaminen. Ajoin vakkarilla 95km/h ja 1300 - 1700 välillä neula seilasi. Auto myös hieman nyki, ihan kuin vedot vähän hukassa. Humppaaminen ja nykiminen loppui kun vaihteli ylös alas manuaalilla pari kertaa, mutta vähän ajan päästä palasi. Käynnistäessä joka 3s kerta myös kuulu klonks ja auto ravistaa. Muuten laatikko pelaa hyvin. Auttaisikö öljyjen vahto vai tarkoittaako jo että pitää osia vaihtaa (turbiini)? Entä minne kannattaisi etelä-suomessa / pk seudulla auto viedä korjauksiin? Autogear jokioisissa? Matka recrolle oli mielessä kun kotipihaan pääsin, mutta se on sitten vihoviimeinen oljenkorsi..

                              EDIT: jatketaan keskustelua täällä http://www.btcf.fi/forum/showthread....10#post3637210
                              Last edited by heifetz; 30-10-2015, 09:11.
                              Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                              Ex. E81 118d LCI Bluewater

                              Comment

                              • nachi
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 378

                                Olisin ostamassa tuttavalta noin 200tkm ajettua E65 LCI 730d,:tä jossa on kuulemma alkanut nyt ilmenemään kylmänä parin ensimmäisen vaihteen "potkaisua", liittyyköhän tämäkin mekatroniikkaan?

                                Lämpimänä ja isommilla vaihteilla ei ongelmaa, ei myöskään tätä kuuluisaa humppaamista. Öljyt vaihdettu säännöllisesti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎