Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 840
    • Espoo

    Originally posted by nachi View Post
    Olisin ostamassa tuttavalta noin 200tkm ajettua E65 LCI 730d,:tä jossa on kuulemma alkanut nyt ilmenemään kylmänä parin ensimmäisen vaihteen "potkaisua", liittyyköhän tämäkin mekatroniikkaan?

    Lämpimänä ja isommilla vaihteilla ei ongelmaa, ei myöskään tätä kuuluisaa humppaamista. Öljyt vaihdettu säännöllisesti.
    Öljymäärä kannattaisi tarkistaa ensimmäisenä. Voi olla kyse öljyvajeesta.
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • nachi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 378

      Originally posted by ///THe View Post
      Öljymäärä kannattaisi tarkistaa ensimmäisenä. Voi olla kyse öljyvajeesta.
      Öljyt vaihdettu liikkeessä joulukuussa, sitä ennen ainakin lukemilla 100 ja 150tkm. Voihan toki olla, että olisivat vajaaksi jättäneet. Vaihtotavasta ei myöskään tietoa.

      Comment

      • Torppa
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 291
        • Vihti

        Oma pre-facelift 535d 295tkm

        Huuhtelin öljyt syksyllä asian mukaisella huuhtelulaitteella kahteen kertaan ja vaihdoin suodattimen. Nollasin laatikon sopeutusarvot ja tein sopeutusajot.

        Ei auttanut "humppaamiseen", hitaisiin vaihtoihin, luistamiseen, liikkeelle lähdettäessä tapahtuvaan vinkumiseen, satunnaisiin nytkähtelyihin

        Nyt moottorirempan yhteydessä laatikko lähti siekkiselle.
        Laatikko kuntoon ja vahvistuksia samalla. Arvio oli 3000-3400e.
        Odotellaan valmistumista
        ------------------------------------------------
        Entiset:
        E61 535D M-sport 11/-05
        E61 535D M-sport 12/-04
        E46 330D Touring 11/-03
        E36 325i Coupe 8/-92
        E30 318i Coupe -89

        Comment

        • tommipommi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 225
          • sastamala

          Originally posted by Torppa View Post
          Oma pre-facelift 535d 295tkm

          Huuhtelin öljyt syksyllä asian mukaisella huuhtelulaitteella kahteen kertaan ja vaihdoin suodattimen. Nollasin laatikon sopeutusarvot ja tein sopeutusajot.

          Ei auttanut "humppaamiseen", hitaisiin vaihtoihin, luistamiseen, liikkeelle lähdettäessä tapahtuvaan vinkumiseen, satunnaisiin nytkähtelyihin

          Nyt moottorirempan yhteydessä laatikko lähti siekkiselle.
          Laatikko kuntoon ja vahvistuksia samalla. Arvio oli 3000-3400e.
          Odotellaan valmistumista
          Oliko tuohon aiemmin vaihdeltu öljyjä?
          Nimimerkillä 240tkm ja vielä alkup. Öljyillä mennään. Kop-kop:think

          Comment

          • heifetz
            Bimmer Fanatic
            • May 2015
            • 429
            • Finland

            Originally posted by Torppa View Post
            Oma pre-facelift 535d 295tkm

            Huuhtelin öljyt syksyllä asian mukaisella huuhtelulaitteella kahteen kertaan ja vaihdoin suodattimen. Nollasin laatikon sopeutusarvot ja tein sopeutusajot.

            Ei auttanut "humppaamiseen", hitaisiin vaihtoihin, luistamiseen, liikkeelle lähdettäessä tapahtuvaan vinkumiseen, satunnaisiin nytkähtelyihin

            Nyt moottorirempan yhteydessä laatikko lähti siekkiselle.
            Laatikko kuntoon ja vahvistuksia samalla. Arvio oli 3000-3400e.
            Odotellaan valmistumista
            Minulla auttoi pelkkään humppaamiseen turbiinin + öljyjen vaihto. Mutta kun sulla on muitakin ongelmia kuin pelkkä humppaaminen, koko laatikon remppaaminen on ihan järkevää. Nyt ainakin saat mielenrauhan että laatikko pelaa jatkossakin.
            Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
            Ex. E81 118d LCI Bluewater

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              Originally posted by heifetz View Post
              Minulla auttoi pelkkään humppaamiseen turbiinin + öljyjen vaihto. Mutta kun sulla on muitakin ongelmia kuin pelkkä humppaaminen, koko laatikon remppaaminen on ihan järkevää. Nyt ainakin saat mielenrauhan että laatikko pelaa jatkossakin.
              Tässäkin suurella todennäköisyydellä on korjattu vain oireet,eikä varsinaista vikaa.Olisi ehken mekatroniikka kannattanut kunnostaa kans.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • heifetz
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 429
                • Finland

                Originally posted by exautisti View Post
                Tässäkin suurella todennäköisyydellä on korjattu vain oireet,eikä varsinaista vikaa.Olisi ehken mekatroniikka kannattanut kunnostaa kans.
                Se on ollut mielessä joo. Tässä oli silloin kaksi koulukuntaa antamassa mielipiteitä, että kannattaako rempata mekatroniikka vaiko turbiini. Joku varoitti että 1000km päästä turbiininvaihdoksen jälkeen on oireet palanneet, mutta nyt on mennyt jo 5000km ilman mitään ongelmia. Kop kop.
                Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                Ex. E81 118d LCI Bluewater

                Comment

                • Torppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 291
                  • Vihti

                  Originally posted by tommipommi View Post
                  Oliko tuohon aiemmin vaihdeltu öljyjä?
                  Nimimerkillä 240tkm ja vielä alkup. Öljyillä mennään. Kop-kop:think
                  Käsittääkseni ei, eikä mistään dokumenteistä selviä. Vuosiluku 2004 oli myös stanssattu vanhaan laatikon suodattimeen sisäpuolelle.

                  Tarkoitus on repiä noin ~2000kg asuntovaunuakin perässä. Niin vahvistukset eivät tee siis yhtään pahaa.


                  Jos sulla ei ongelmia ole vielä, ni itse kyllä kipin kapin laittaisin pesevällä huuhtelulla öljyt vaihtoon
                  Last edited by Torppa; 26-01-2016, 19:26.
                  ------------------------------------------------
                  Entiset:
                  E61 535D M-sport 11/-05
                  E61 535D M-sport 12/-04
                  E46 330D Touring 11/-03
                  E36 325i Coupe 8/-92
                  E30 318i Coupe -89

                  Comment

                  • tommipommi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 225
                    • sastamala

                    Originally posted by Torppa View Post
                    Käsittääkseni ei, eikä mistään dokumenteistä selviä. Vuosiluku 2004 oli myös stanssattu vanhaan laatikon suodattimeen sisäpuolelle.

                    Tarkoitus on repiä noin ~2000kg asuntovaunuakin perässä. Niin vahvistukset eivät tee siis yhtään pahaa.


                    Jos sulla ei ongelmia ole vielä, ni itse kyllä kipin kapin laittaisin pesevällä huuhtelulla öljyt vaihtoon
                    Jep. Niin se varmaan kannattaisi vaihtaa öljyt ennenkö sanoo kop-kop. Onneton vaan joskus luin täältä niitä öljynvaihtokeskusteluja ja aattelin, että katotaan sit mikä se life time on ja korjataan sitten, mutta nyttemmin on alkanu jännittää p.s. Millähän taktiikalla noin raskaita vetoja kannattaa vetää, vedettiin viime kesänä 750kg omamassaisella venetrailerilla 1600kg paattia,( vähän tuli vahinkossa ylikuormaa ) ja sporttimoodi oli kokoajan päällä ja hyvin kyllä tuli ja e61 ilmaperäkin piti tasonsa hienosti vaikka semmosessa 8m pitkässä venetrailerissa aisapainokin on jo tyhjänä semmonen, että ei oikeen yksin jaksa nostella. E91:n perässä kun se oli tyhjänä niin perä oli kyl melkosen alhaalla 1100kg asuntovaunua kun tuli joskus vähän vedettyä niin sehän tuli ihan D-asennollakin mukavan tuntusesti ja loota nakkeli paikoin kutostakin silmään, sillähän kokoonpanolla jopa pysty ohitteleen hienosti. Vaikkei karavaanarilla toki kiiru sais olla No vähän meni karavaanarijutuiks, mutta menköön tän kerran.

                    Comment

                    • Torppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 291
                      • Vihti

                      Originally posted by tommipommi View Post
                      Jep. Niin se varmaan kannattaisi vaihtaa öljyt ennenkö sanoo kop-kop. Onneton vaan joskus luin täältä niitä öljynvaihtokeskusteluja ja aattelin, että katotaan sit mikä se life time on ja korjataan sitten, mutta nyttemmin on alkanu jännittää p.s. Millähän taktiikalla noin raskaita vetoja kannattaa vetää, vedettiin viime kesänä 750kg omamassaisella venetrailerilla 1600kg paattia,( vähän tuli vahinkossa ylikuormaa ) ja sporttimoodi oli kokoajan päällä ja hyvin kyllä tuli ja e61 ilmaperäkin piti tasonsa hienosti vaikka semmosessa 8m pitkässä venetrailerissa aisapainokin on jo tyhjänä semmonen, että ei oikeen yksin jaksa nostella. E91:n perässä kun se oli tyhjänä niin perä oli kyl melkosen alhaalla 1100kg asuntovaunua kun tuli joskus vähän vedettyä niin sehän tuli ihan D-asennollakin mukavan tuntusesti ja loota nakkeli paikoin kutostakin silmään, sillähän kokoonpanolla jopa pysty ohitteleen hienosti. Vaikkei karavaanarilla toki kiiru sais olla No vähän meni karavaanarijutuiks, mutta menköön tän kerran.
                      Sportti päällä täällä vedelty. Joskaan ei vielä paljoa. Paremmin pystyy sanomaan kun taas auto kasassa.

                      Laatikon lämpöjä saa seurata kesäkeleillä varmasti alkuu, että miten käyttäytyy
                      ------------------------------------------------
                      Entiset:
                      E61 535D M-sport 11/-05
                      E61 535D M-sport 12/-04
                      E46 330D Touring 11/-03
                      E36 325i Coupe 8/-92
                      E30 318i Coupe -89

                      Comment

                      • tommipommi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 225
                        • sastamala

                        Originally posted by Torppa View Post
                        Sportti päällä täällä vedelty. Joskaan ei vielä paljoa. Paremmin pystyy sanomaan kun taas auto kasassa.

                        Laatikon lämpöjä saa seurata kesäkeleillä varmasti alkuu, että miten käyttäytyy
                        Jep.

                        Comment

                        • pommi
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 100
                          • Siilinjärvi

                          Tällainen mainos tuli sähköpostiin, jos jotakuta kiinnostaa:

                          VARMISTA AUTOMAATTIVAIHTEISTON TOIMINTA KAIKILLA KELEILLÄ!
                          Ennaltaehkäisevä huolto puhdistaa, suojaa ja säästää!
                          Tarjoamme automaativaihteiston huoltopalvelun nyt hintaan 450 €!
                          Sisältää puhdistusaineen, öljyt ja työn.
                          Edut:
                          • paras mahdollinen huolto automaattivaihteistolle
                          • puhdistaa automaattivaihteiston turvallisesti
                          • vaihtaa automaattivaihteiston öljyn 100 prosenttisesti
                          • suojaa automaattivaihteistoa koko öljyn vaihtovälin
                          • pienentää polttoaineen kulutusta
                          • parantaa vaihteiston toimivuutta
                          Varaa aika Espoon tai Jyväskylän Laakkosen BMW-huoltoon

                          Laakkonen ESPOO
                          Luomannotko 7, 02200 Espoo
                          Huoltopalvelut puh. 010 214 9000
                          Laakkonen JYVÄSKYLÄ
                          Palokankaantie 20, 40320 Jyväskylä
                          Huoltopalvelut puh. 010 214 9002
                          nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by pommi View Post
                            Tällainen mainos tuli sähköpostiin, jos jotakuta kiinnostaa:

                            VARMISTA AUTOMAATTIVAIHTEISTON TOIMINTA KAIKILLA KELEILLÄ!
                            Ennaltaehkäisevä huolto puhdistaa, suojaa ja säästää!
                            Tarjoamme automaativaihteiston huoltopalvelun nyt hintaan 450 €!
                            Sisältää puhdistusaineen, öljyt ja työn.
                            Edut:
                            • paras mahdollinen huolto automaattivaihteistolle
                            • puhdistaa automaattivaihteiston turvallisesti
                            • vaihtaa automaattivaihteiston öljyn 100 prosenttisesti
                            • suojaa automaattivaihteistoa koko öljyn vaihtovälin
                            • pienentää polttoaineen kulutusta
                            • parantaa vaihteiston toimivuutta
                            Varaa aika Espoon tai Jyväskylän Laakkosen BMW-huoltoon

                            Laakkonen ESPOO
                            Luomannotko 7, 02200 Espoo
                            Huoltopalvelut puh. 010 214 9000
                            Laakkonen JYVÄSKYLÄ
                            Palokankaantie 20, 40320 Jyväskylä
                            Huoltopalvelut puh. 010 214 9002
                            Jos haluat samalla öljypohjan vaihdattaa niin ei maksa "kuin" 180€ pelkät työt + uuden öljypohjan hinta. Laakkosen hinta pohjalle 260€!!!, saksasta 120€.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by heifetz View Post
                              Se on ollut mielessä joo. Tässä oli silloin kaksi koulukuntaa antamassa mielipiteitä, että kannattaako rempata mekatroniikka vaiko turbiini. Joku varoitti että 1000km päästä turbiininvaihdoksen jälkeen on oireet palanneet, mutta nyt on mennyt jo 5000km ilman mitään ongelmia. Kop kop.
                              mieluiten molemmat kerralla, mutta jos kierrosten vaihtelu on luokkaa 250rpm niin sitten voi selvitä pelkällä mekarempalla, jos vaihtelu on luokkaa 400 rpm kannattaa ehdottomasti uusia tai korjata myös turbiini samalla, ehjää turbiinia ei kannata kiusata vuotavalla mekatroniikalla...

                              Comment

                              • heifetz
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2015
                                • 429
                                • Finland

                                Originally posted by WSE1 View Post
                                mieluiten molemmat kerralla, mutta jos kierrosten vaihtelu on luokkaa 250rpm niin sitten voi selvitä pelkällä mekarempalla, jos vaihtelu on luokkaa 400 rpm kannattaa ehdottomasti uusia tai korjata myös turbiini samalla, ehjää turbiinia ei kannata kiusata vuotavalla mekatroniikalla...
                                Nyt 8000km ajettu ilman ongelmia. Olisiko vaeltelu juuri ollut 250rpm luokkaa ennen remppaa..
                                Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                                Ex. E81 118d LCI Bluewater

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎