Varmaan täällä jossain lukee mutta ei jaksa selata. Eli paljonko pitäis olla laatikon lämmöt ~15km kaupunkiajon jälkeen? Tänään mittasin lauhduttimelle menevistä putkista infrapunalämpömittarilla n. 60°C moottorin lämpöjen ollessa n. 85°C salavalikosta. Ongelmana on liikaa luistava turbiini 1-2 vaihteella. Luisto on välillä lähes samanlaista kuin kylmällä laatikolla lähtis ajamaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!
Collapse
X
-
Kyseessähän on 535d LCI. Öljyt on vaihdettu liikkeessä, olin itse vierestä katsomassa. Öljypohja pois, uusi paikalleen ja täyttö propusta, auto käyntiin n. 1-2 min ja öljyn lisäys. Tiedä sitten että tuliko öljyä riittävä määrä, vai olisiko autoa pitänyt käyttää enemmän tai kelata vaihteet läpi . Asentaja tuumaili, että nämä öljyjen lämmittelyt on enemmän henkimaailman juttuja. Mutta sen olen huomannut, että turbiini lukittuu huomattavasti paremmin jos autolla on ajettu n. 100km yhtä kyytiä jolloin öljyt on 100% varmuudella lämpimät = tilavuutta enemmän. Myös jyrkästi vasemmalle kääntäessä toimii paremmin joka voisi viitata öljyjen vähyydestä?
Comment
-
-
Originally posted by harjomi View PostEli oliko auto käynnissä lisäyksen aikana? Jos ei niin varmuudella öljyä on liian vähän.
1-2 minuutin lämmitys ei taida siihen riittää, lämpötilaa en nyt tarkkaan muista mutta oliko joku 40 astetta?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Käytiinkö vaihteet läpi ennen lopullista öljyn tarkistusta/lisäystä?
E: no niihän siinä näköjään lukiki ettei käyty. Ja tosiaan jos se laatikko on ollut vielä reilusti alilämpöinen niin eiköhän sielä sit ole jonkin verran vajausta.Last edited by -rik; 10-03-2016, 11:59.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Pitäisikö ne vaihteet käydä läpi öljyn lämpötilan ollessa 40-50 astetta? Jos pitää niin renkaat pyörien vai jarrua vasten?
Tuossa video jossa kierrokset seilaa ja luistaa 2-vaihteella. Isommilla vaihteilla lukitsee normaalisti eikä kierrokset seilaa yhtään tasaisessa vauhdissa. https://www.youtube.com/watch?v=8guN2nAH7oY
Comment
-
-
Originally posted by Pöllö-öljy View PostPitäisikö ne vaihteet käydä läpi öljyn lämpötilan ollessa 40-50 astetta? Jos pitää niin renkaat pyörien vai jarrua vasten?
Tuossa video jossa kierrokset seilaa ja luistaa 2-vaihteella. Isommilla vaihteilla lukitsee normaalisti eikä kierrokset seilaa yhtään tasaisessa vauhdissa. https://www.youtube.com/watch?v=8guN2nAH7oYF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Pöllö-öljy View PostPitää tarkistaa nuo öljyt. Jos öljyä on liian vähän, niin miksi luistattelee ainoastaan 2-vaihteella? Luulis luistavan myös isommilla vaihteilla, etenkin vaihdon jälkeen.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSe on laatikon ominaisuus, 2 vaihteella luistaa aina...
Comment
-
-
Pistän nyt tänne jatkoksi kun asiantuntemusta näyttää löytyvän vaikka automalli on eri.
ZF6HP21 laatikossa on ollut ongelmaa että kierrokset humppaa myös lämpimällä laatikolla parin kiekkamittarin neulan verran. Sen myös tuntee että auto hieman kiihdyttelee. Tätä se on tehnyt tasaisella ja erityisesti mäissä.
Auto on lähdössä Recrolle laatikkoremppaanmutta tänään ei sitten enää mitään vikaa ollutkaan. Ajoin hki-turku pätkän vakkari päällä ja kiekkamittari pysyi kuin naulittuna samassa kohdassa.
Pitäisikö tässä kokeilla vielä öljyjen vaihtoa ennen isompaa remppaa? Öljyillä ajettu 145tkm ja tuskin on koskaan vaihdettu.
Comment
-
Comment