Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pöllö-öljy
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 20
    • Kalajoki

    Varmaan täällä jossain lukee mutta ei jaksa selata. Eli paljonko pitäis olla laatikon lämmöt ~15km kaupunkiajon jälkeen? Tänään mittasin lauhduttimelle menevistä putkista infrapunalämpömittarilla n. 60°C moottorin lämpöjen ollessa n. 85°C salavalikosta. Ongelmana on liikaa luistava turbiini 1-2 vaihteella. Luisto on välillä lähes samanlaista kuin kylmällä laatikolla lähtis ajamaan.

    Comment

    • Petsku333
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 349
      • Kerava

      60 asteessa ei pitäisi enään luistaa, eikä ainakaan niin kuin kylmänä. Eiköhän normilämpö näille ole se 60-80 astetta. Liian vähän öljyjä lootassa tai momentinmuunnin menossa?
      Seat Cupra 290

      Ex. F20 118i MHD Stage 2
      E60 2006 525i

      Comment

      • Pöllö-öljy
        Newbiemmer
        • Apr 2015
        • 20
        • Kalajoki

        Kyseessähän on 535d LCI. Öljyt on vaihdettu liikkeessä, olin itse vierestä katsomassa. Öljypohja pois, uusi paikalleen ja täyttö propusta, auto käyntiin n. 1-2 min ja öljyn lisäys. Tiedä sitten että tuliko öljyä riittävä määrä, vai olisiko autoa pitänyt käyttää enemmän tai kelata vaihteet läpi . Asentaja tuumaili, että nämä öljyjen lämmittelyt on enemmän henkimaailman juttuja. Mutta sen olen huomannut, että turbiini lukittuu huomattavasti paremmin jos autolla on ajettu n. 100km yhtä kyytiä jolloin öljyt on 100% varmuudella lämpimät = tilavuutta enemmän. Myös jyrkästi vasemmalle kääntäessä toimii paremmin joka voisi viitata öljyjen vähyydestä?

        Comment

        • harjomi
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 13

          "Öljypohja pois, uusi paikalleen ja täyttö propusta, auto käyntiin n. 1-2 min ja öljyn lisäys"


          Eli oliko auto käynnissä lisäyksen aikana? Jos ei niin varmuudella öljyä on liian vähän.

          Comment

          • Pöllö-öljy
            Newbiemmer
            • Apr 2015
            • 20
            • Kalajoki

            kyllä se oli käynnissä lisäyksen aikana.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              Originally posted by harjomi View Post
              Eli oliko auto käynnissä lisäyksen aikana? Jos ei niin varmuudella öljyä on liian vähän.
              Eikö sen pidä ollakin? Tosin öljyn lämpitilan pitää olla oikea ko. tilanteessa...
              1-2 minuutin lämmitys ei taida siihen riittää, lämpötilaa en nyt tarkkaan muista mutta oliko joku 40 astetta?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • -rik
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 827
                • Rovaniemi

                Käytiinkö vaihteet läpi ennen lopullista öljyn tarkistusta/lisäystä?

                E: no niihän siinä näköjään lukiki ettei käyty. Ja tosiaan jos se laatikko on ollut vielä reilusti alilämpöinen niin eiköhän sielä sit ole jonkin verran vajausta.
                Last edited by -rik; 10-03-2016, 11:59.
                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1628
                  • Vähäkyrö

                  Tätä Petro Canadan DuraDrivea vissiin tohtis laittaa LCI 535d lootaan? Ainaki valmistaja ilmottaa sopivuuksissa BMW osanumeron joka löytyy myös ko laatikon kohdalla realoem:ssä.

                  Tuota jäi 39:stä yli avaamaton ämpäri, niin sais käytettyä pois.

                  Comment

                  • Pöllö-öljy
                    Newbiemmer
                    • Apr 2015
                    • 20
                    • Kalajoki

                    Pitäisikö ne vaihteet käydä läpi öljyn lämpötilan ollessa 40-50 astetta? Jos pitää niin renkaat pyörien vai jarrua vasten?
                    Tuossa video jossa kierrokset seilaa ja luistaa 2-vaihteella. Isommilla vaihteilla lukitsee normaalisti eikä kierrokset seilaa yhtään tasaisessa vauhdissa. https://www.youtube.com/watch?v=8guN2nAH7oY

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5003
                      • Paimio

                      Originally posted by Pöllö-öljy View Post
                      Pitäisikö ne vaihteet käydä läpi öljyn lämpötilan ollessa 40-50 astetta? Jos pitää niin renkaat pyörien vai jarrua vasten?
                      Tuossa video jossa kierrokset seilaa ja luistaa 2-vaihteella. Isommilla vaihteilla lukitsee normaalisti eikä kierrokset seilaa yhtään tasaisessa vauhdissa. https://www.youtube.com/watch?v=8guN2nAH7oY
                      Eipä kaikkia vaihteita tietenkään voi paikallaan ollessa käydä läpi...mutta tärkeintä on R/N/D ja sitten manuaalipuolelta ykkönen ja kakkonen...en tiedä meneekö näissä enään kolmonen silmään...
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Lakeson
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 649
                        • Jyväskylä

                        Laatikon lämpötila vaikuttaa radikaalisti öljypintaan, ilmatilaa venttiilipaketin korkeudella on varsin vähän.
                        Ei mopolla mahottomia..

                        Comment

                        • Pöllö-öljy
                          Newbiemmer
                          • Apr 2015
                          • 20
                          • Kalajoki

                          Pitää tarkistaa nuo öljyt. Jos öljyä on liian vähän, niin miksi luistattelee ainoastaan 2-vaihteella? Luulis luistavan myös isommilla vaihteilla, etenkin vaihdon jälkeen.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7524
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Pöllö-öljy View Post
                            Pitää tarkistaa nuo öljyt. Jos öljyä on liian vähän, niin miksi luistattelee ainoastaan 2-vaihteella? Luulis luistavan myös isommilla vaihteilla, etenkin vaihdon jälkeen.
                            Se on laatikon ominaisuus, 2 vaihteella luistaa aina...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Pöllö-öljy
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 20
                              • Kalajoki

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Se on laatikon ominaisuus, 2 vaihteella luistaa aina...
                              Tarkoitat varmaan pre-LCI . No joo, käsittääkseni tuota lukkoa ei ohjata täysin lukkoon 1 ja 2 vaihteella, edes LCI:ssä. Mutta jotain häikkää tässä on, välillä toimii huomattavasti sivistyneemmin. Jos vika ei korjaannu öljyn lisäyksellä, niin sitten täytyy tarkistaa turbiinin lukkoa ohjaava solenoidi/venttiili. Eikös näissä ole ollut solenoidi vikoja, tosin hieman erilaisilla oireilla?

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Pistän nyt tänne jatkoksi kun asiantuntemusta näyttää löytyvän vaikka automalli on eri.

                                ZF6HP21 laatikossa on ollut ongelmaa että kierrokset humppaa myös lämpimällä laatikolla parin kiekkamittarin neulan verran. Sen myös tuntee että auto hieman kiihdyttelee. Tätä se on tehnyt tasaisella ja erityisesti mäissä.

                                Auto on lähdössä Recrolle laatikkoremppaanmutta tänään ei sitten enää mitään vikaa ollutkaan. Ajoin hki-turku pätkän vakkari päällä ja kiekkamittari pysyi kuin naulittuna samassa kohdassa.

                                Pitäisikö tässä kokeilla vielä öljyjen vaihtoa ennen isompaa remppaa? Öljyillä ajettu 145tkm ja tuskin on koskaan vaihdettu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎