Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Originally posted by Hemi View Post
    Eli niitä rikkinäisiä 6hp laaatikoita pitäisi ilmestyä kiihtyvällä tahdilla ja vaihtolaatikoiden kysyntä nousta?
    Sitä edelleen odotellessa voidaan vain ihmetellä miksi ihmeessä ehjät takuulaatikot eivät käytännössä mene lainkaan kaupaksi jos kerran öljyjen vaihtamottomuus "pullauttaa" ko.laatikot.
    Pitää kuitenkin huomioida että suurimpaan osaan teillämme tällä hetkellä rullaavista 6hp laatikoista ei ole nähnyt vielä yhtäkään öljynvaihtoa, vaikka vanhimmissa jo 400tkm alkaa olemaan kohta jokaisessa?

    Eli esim.tuo helmikuusta asti myynnissä oleva askin hinta näemmä jostain ihmeen syystä nyt putosi...vaikka niitä rikkinäisiä pitäisi olla pilvin pimein:



    Purkaamoillakin näitä on jostain syystä hyllyt täynnä, vaikka halvimpia saa jo 1K€:llä(ja allekkin)?
    Eli paljonko näihin pitää vielä kelata tauluihin kilsoja jotta se pauke alkaa ja nämä jo kohta kymmenen vuotta hyllyillä pölyttyneet 6hp askit saadaan kaupaksi(kuitenkin nyt on alkanut jo romiksilla alennusmyynnit kun eivät kertakaikkiaan mene).
    Minullakin makaa näitä pari nurkassa joista vanhempi on ollut jo myytävänä kohta 5-vuotta?
    Kummallista, kun kuitenkin aikoinaan GM dieselaskeista oli varauslistat(bensasteppejä on jo heitelty romuun)?

    Miksi ostaa valmiiksi paska tai mahdollisesti kohta porsiva laatikko kun pienellä lisäsijoituksella saa uudenveroisen.
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1365
      • Lempäälä

      Sepä. Itellekään ei tullut pieneen mieleenkään sijoittaa 1ke kokeiluun, kun riski siitä että saa samallalailla huolletun (ei siis ikinä vaihdettu öljyjä) tilalle on liian suuri. Ihan hölmöä kokeilla omilla rahoillaan.

      suosittelisin Hemin, ja muidenkin, kattelemaan vaikka vähän taustatietoa http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=61 linkistä, mm. siellä on noista 6hp salkuista myös jotain tietoa ja muidenkin kertomaa taustaa.

      Edelleen, olen sitä mieltä että helkutin hyvä salkku, aikaansa edellä, mutta pilataan maine elinikä-öljyillä.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • mr81
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 300
        • PK-seutu

        https://www.youtube.com/watch?v=n50alGUdp3k
        Tuommoinen video tullut ZF:ltä koskien 6HP vaihteistojen öljynvaihtoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=Si8HXqpgz9A ja tässä 5HP.
        Last edited by mr81; 20-06-2014, 14:31.
        E65 730d '08 Monaco blue
        Ex: E60 523iA '08

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          Purkaamoilta laatikoita ei kysytä siksi koska korjaus on järkevämpää. 6hplaatikossa kun ei tarvitse vielä peruskorjausta tehdä alle 300tkm ajosuoritteella ja useinkaan ei edes 500tkm ajosuoritteella, peruskorjauksella tarkoitan tässä yhteydessä sitä että pakkoja ja rumpuje ei ole tarpeen yleensä lähteä vaihtamaan, ne tapauksen voi laskea yhden käden sormin. Nykimis- ym oireisiin riittää mekatroniikan peruskorjaus joka on halvempi kuin vaihtolaatikot purkaamoilla sen lisäksi ettei laatikkoa tarvitse irroittaa mekatroniikan korjauksen vuoksi. Näitä mekatroniikan korjauksia sen sijaan tehdään viikoittain, ja järjetöntähän tämän vuoksi olisikaan jo valmiiksi kulunutta vaihtolaatikkoa asentaa.

          Purkaamoiden hinnoittelu muutenkin osassa osista on suomessa sitä luokkaa että korjaamonakin täytyy usein hankkia kalliimat osat ruotsista joissa ne ovat n50% suomen purkuosahinnoista tai ostaa uusi joka voi olla lähes samanhintainen, muttä tämä onkin jo toisen keskustelun aihe...

          Comment

          • inde
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 122
            • LAHTI

            Pari päivää sitten vaihdettu öljyt laatikkoon ja kylläpä käytös parani. Autolla ajettu reilu 280tkm eikä tietääkseni ikinä oltu vaihdettu vielä. Öljy kuulemma oli todella puhdasta joten epäilivät, että ehkä kuitenkin joskus olisi vaihdettu. Ennen vaihtoa tuntui "luistavan" ja roikutti kierroksia korkealla turhan pitkään ennen vaihtoa. Nyt vaihtelee nätisti isompaa pesään kun vauhti kasvaa eikä roikuta.

            Comment

            • BMW-6hp
              Newbiemmer
              • Sep 2014
              • 9
              • pk-alue

              Tietoa öljynvaihdosta

              Keskustelu öljynvaihdon tarpeellisuudesta tuntuu käyvän vilkkaana ja mielipiteitä on kovin monenlaisia.
              Asiaa selviteltyäni sain ZF:n edustajalta paperin, jossa todetaan seuraavaa:

              5-, 6- and 8-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:
              ZF 5-, 6- and 8-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed
              partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high
              operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe
              operating conditions, such as:
              - frequent highway driving in top speed range,
              - offensive, sporty driving style,
              - frequent trailer operation,
              being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000
              km, or 8 years, depending on the load.
              In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the
              relevant specifications.


              Että näin.
              Tilasin tänään muuten Lahteen ensi tiistaille ajan laatikon öljynvaihtoon.
              Tällä hetkellä laatikko vaihtaa ajoittain varsin terävästi 2 -> 3 vaihteelle ja ennen kalliimmanpuoleista venttiilipöytäremonttia ajattelin kokeilla, olisiko laatikon pesusta ja uusista öljyistä apua. Autollani on kuitenkin ajettu vasta 160tkm, joten sen puolesta voisi ajatella, että kyseessä on vain öljyjen vanheneminen/kanavien likaantuminen, varsinkin jos öljyjä ei ole koskaan vaihdettu, kuten epäillä sopii.
              Mietin myös, kuinka on mahdollista että venttiilipöydän vaihtamisesta voi selvitä tuhannella eurolla, kun pelkkä osa jo maksaa pyöreästi 2000e. Mistä remontin sai noin edullisesti? Onko venttiilipöytään ehkä kuitenkin vaihdettu vain joku solenoidi vai miten homma toimii. Varmaan vanhasta osastakin jotakin saa ja niitä tehdaskunnostetaan, mutta kuitenkin.
              Mielenkiinnolla odottelen tiistaita, onko toimenpiteestä hyötyä.

              Comment

              • Hunt
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 100
                • Finland

                Edit: ei mit.
                Last edited by Hunt; 05-01-2015, 20:52.

                Comment

                • BMW-6hp
                  Newbiemmer
                  • Sep 2014
                  • 9
                  • pk-alue

                  Ne on varmaan nuo kaksi ensiksi mainittua kohtaa tuossa ZF:n tiedotteessa...

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    Originally posted by BMW-6hp View Post
                    Keskustelu öljynvaihdon tarpeellisuudesta tuntuu käyvän vilkkaana ja mielipiteitä on kovin monenlaisia.
                    Asiaa selviteltyäni sain ZF:n edustajalta paperin, jossa todetaan seuraavaa:

                    5-, 6- and 8-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:
                    ZF 5-, 6- and 8-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed
                    partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high
                    operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe
                    operating conditions, such as:
                    - frequent highway driving in top speed range,
                    - offensive, sporty driving style,
                    - frequent trailer operation,
                    being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000
                    km, or 8 years, depending on the load.
                    In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the
                    relevant specifications.


                    Että näin.
                    Tilasin tänään muuten Lahteen ensi tiistaille ajan laatikon öljynvaihtoon.
                    Tällä hetkellä laatikko vaihtaa ajoittain varsin terävästi 2 -> 3 vaihteelle ja ennen kalliimmanpuoleista venttiilipöytäremonttia ajattelin kokeilla, olisiko laatikon pesusta ja uusista öljyistä apua. Autollani on kuitenkin ajettu vasta 160tkm, joten sen puolesta voisi ajatella, että kyseessä on vain öljyjen vanheneminen/kanavien likaantuminen, varsinkin jos öljyjä ei ole koskaan vaihdettu, kuten epäillä sopii.
                    Mietin myös, kuinka on mahdollista että venttiilipöydän vaihtamisesta voi selvitä tuhannella eurolla, kun pelkkä osa jo maksaa pyöreästi 2000e. Mistä remontin sai noin edullisesti? Onko venttiilipöytään ehkä kuitenkin vaihdettu vain joku solenoidi vai miten homma toimii. Varmaan vanhasta osastakin jotakin saa ja niitä tehdaskunnostetaan, mutta kuitenkin.
                    Mielenkiinnolla odottelen tiistaita, onko toimenpiteestä hyötyä.
                    Kyllä tästä mun mielestä vois päätellä sen että Saksassa käytössä olleeseen esim. 200 tkm/ 8v ajettuun olisi syytä harkita tuota laatikon öljynvaihtoa kun taas "Suomi-autoon" olisi "ikiöljyt"
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • Hjördis
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 174
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by BMW-6hp View Post
                      Mietin myös, kuinka on mahdollista että venttiilipöydän vaihtamisesta voi selvitä tuhannella eurolla, kun pelkkä osa jo maksaa pyöreästi 2000e. Mistä remontin sai noin edullisesti? Onko venttiilipöytään ehkä kuitenkin vaihdettu vain joku solenoidi vai miten homma toimii. Varmaan vanhasta osastakin jotakin saa ja niitä tehdaskunnostetaan, mutta kuitenkin.
                      Mielenkiinnolla odottelen tiistaita, onko toimenpiteestä hyötyä.
                      Noin 300km Helsingistä etelään löytyy sellainen paikka missä saa autoon täydellisesti kunnostetun ventiilikoneiston (kanavat, tiivisteet, solenoidit jne.) ja momenttimuuntimen (kitkapinnat jne.) sekä öljyt ja työt tuhanella eurolla sekä kaupan päälliseksi 2v tai 100tkm takuun toimivuudesta. Tämän operaation jälkeen laatikko on toiminoissaan uutta vastaava (paljon ajetut tai muuten kova elämää eläneet laatikot vaatii vielä itse vaihdeosaston kunnostus).

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by Hjördis View Post
                        Noin 300km Helsingistä etelään löytyy sellainen paikka missä saa autoon täydellisesti kunnostetun ventiilikoneiston (kanavat, tiivisteet, solenoidit jne.) ja momenttimuuntimen (kitkapinnat jne.) sekä öljyt ja työt tuhanella eurolla sekä kaupan päälliseksi 2v tai 100tkm takuun toimivuudesta. Tämän operaation jälkeen laatikko on toiminoissaan uutta vastaava (paljon ajetut tai muuten kova elämää eläneet laatikot vaatii vielä itse vaihdeosaston kunnostus).
                        Onkos Recrolla joku alennuskampanja?

                        Ainakin aiemmin tuo hinta on ollut paikanpäälle ajettuna ~2000€ :think
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • Hjördis
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 174
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by JP-76 View Post
                          Onkos Recrolla joku alennuskampanja?

                          Ainakin aiemmin tuo hinta on ollut paikanpäälle ajettuna ~2000€ :think
                          Normihinnat sis. verot on ymmärtääkseni ollut aikaisemmin ja oli ainakin vielä toukokuussa about 2k€ laajemmalle vaihtoehdolle ja noin 1k€ kevyemälle versiolle (venttiilikoneisto & momenttimuunnin) paikanpäälle ajettuna 6hp26 vaihteistolle. Harva 6hp26 tarvii kuulema laajempaa hoitopakettia elpyäkseen.

                          Comment

                          • Kenzu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1285
                            • Vaasa

                            Itse kyselin Recrolta tarjouksen noin kuukausi sitten, hinta oli 2300€ täysremontille! Korjausaika oli 2-3päivää!
                            Eli jos itse olisin Vaasasta lähtenyt niin about 3000€ reissu kun laskee matka ja yöpymis kulut mukaan..
                            Joten itse vein siekkiselle, täysremonttiin ja vahvistettavaksi samalla..
                            Lamborghini Gallardo
                            Ex:
                            F87 M2
                            F82 M4
                            F15 X5M50d
                            F31 330d
                            E60 M5
                            E46 M3
                            E63 645ci
                            E60 530d -07 M5D satinwhite
                            E36 M3 Turbo
                            E30 325 cäbi -92

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              Originally posted by Hjördis View Post
                              Noin 300km Helsingistä etelään löytyy sellainen paikka missä saa autoon täydellisesti kunnostetun ventiilikoneiston (kanavat, tiivisteet, solenoidit jne.) ja momenttimuuntimen (kitkapinnat jne.) sekä öljyt ja työt tuhanella eurolla sekä kaupan päälliseksi 2v tai 100tkm takuun toimivuudesta. Tämän operaation jälkeen laatikko on toiminoissaan uutta vastaava (paljon ajetut tai muuten kova elämää eläneet laatikot vaatii vielä itse vaihdeosaston kunnostus).
                              Ei se ihan noin halpaa ole, mutta halvempaa kuin muualla

                              Tällä hetkellä jonoa on noin kuukausi.
                              Last edited by buksin-1; 05-09-2014, 14:50.
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              • -rik
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 827
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Hjördis View Post
                                Normihinnat sis. verot on ymmärtääkseni ollut aikaisemmin ja oli ainakin vielä toukokuussa about 2k€ laajemmalle vaihtoehdolle ja noin 1k€ kevyemälle versiolle (venttiilikoneisto & momenttimuunnin) paikanpäälle ajettuna 6hp26 vaihteistolle. Harva 6hp26 tarvii kuulema laajempaa hoitopakettia elpyäkseen.
                                Hirveesti kun näistä laatikoista en tiedä, niin kytkinpakat, turbiini ym. Sisältyykö ne kaikki tuohon momentinmuuntimee? Jos ei, niin onko se nimenomaan tämä momentinmuunnin joka tuolta laatikoista loppuu ensinnä ja aiheuttaa esim humppaamista? (Jos mekatroniikkaa ei lasketa) monesti kuulee puhuttavan turbiinin vaihdosta ja toisinaan taas momentinmuuntimen vaihdosta. Sama vai eri asia?
                                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎