Originally posted by markok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by WSE1 View PostTasaisessa ajossa ei suurempaakaan vajetta heti huomaa. Jyrkissä kaarteissa / voimakkaasti kiihdytettäessä ja laatikon ollessa kylmä on tilanne vajeen kannalta pahimmillaan; käytännössä noin puolen litran vajeen alkaa huomata em. ajotilanteissa, eli merkitystä on vasta siinä vaiheessa kun suodatin pääsee haukkaamaan ilmaa. Toki kun vajetta on = lievää vuotoa jossakin on myös?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Ajattelin vaihdattaa laatikon öljyt firmassa, joka tekee BG-laitteistolla huuhteluvaihtoja. He käyttävät kuulemma BG:n omia öljyjä, joka on tässä tapauksessa varmaankin BG312 ATF. Väittävät että ko. öljy ylittää kaikki "alkuperäisöljyjen" laatuvaatimukset. Mitä sanotte tästä? Uskaltaako laittaa?
Aiheeseen liittyen löysin vielä tällaisen propagandasivun.
Comment
-
-
Itselle teetätin noin vuosi sitten öljynvaihdon juuri tuollaisella BG:n systeemillä ja öljyillä puhdistusaineen kera. Kilsoja tullut sen jälkeen noin 40k ja toiminut aivan moitteetta, ei ainakaan huonompi mitä alkuperäisillä öljyillä. Auton mittarissa alkaa olla yli 255k ja varmaan vaihteisto ei enää uudenveroisessa kunnossa. Ainahan se laatikko voisi parempi olla mutta näillä mennään mitä on saatu. Seuraavan öljynvaihdon yhteydessä varmaan käytän laatikon Recrolla kunnostuksessa. Auto on 530xdA -07 LCIF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Just kävin oman auton kanssa Recrolla, ja ei voi kuin suositella paikkaa. Mä en 6HP26 lootalle osaa hintoja sanoa, mutta pistele postia heille niin vastailevat kyllä sujuvasti Englanniksi.
Mulle pääsivät rakentamaan lootan valmiiksi kun löytyi samanlainen aihio varastosta, niin auto meni pajalle noin 08:45 aamulla ja aski oli vaihdettuna ja opetettuna 14:30. Askin vaihdon yhteydessä sinne vaihdettiin myös turbiini, ja öljyjäähy on puhdistettu samassa rytäkässä. Eli yhden päivän keikka korjausten osalta, ja jos ne olis mun askin korjannu niin sitten se olisi ollut 2-päivää. Vaihto-operaation hinta oli sellainen ettei pali kiinnostanut alkaa ostamaan 200-250 euron halpis lootatunkkia ja vaihtaa askia itse...
Cesis on muutenkin ihan kiva hansakaupunki, ja majoittuminen/safka/juoma on edullista meidän hintoihin verrattuna. Tallinnasta tulee aika tarkalleen 300-kilsaa sinne, että senkään puolesta ei paha. Jos nyt olette menossa, niin älkää ajako rantsua pitkin alas kun tie on aikalailla auki revittynä siitä Eestin ja Latvian rajalta eteenpäin. Itse täräytin takaisin Valmieran kautta ja takaisin Ainazin suuntaan rantsutielle noin 300-metriä ennen rajaa. Sitä kautta oli mun mielestä muutenkin parempikuntoiset tiet, ja vähän mutkaakin tiessä niin oli mielenkiintoisempaa ajella.
Mutta jeah, yhteyksiä Recron suuntaan vaan niin sieltä saa kyllä erinomaista palvelua.
Comment
-
-
Moikka. Ostin juur muutama päivä sitten vuoden 2005 535D toukan.
Laatikko vaihtaa kohtuu siisti, välillä hieman outoja vaihtoja ehkä tekee (ensimmäinen oma automaatti bmw, joten ei kokemusta)
Kierroslukumittari esim cruise päällä 80-100 vauhdissa 5-6 vaihteilla seilaa parin neulan mitan, ja hieman tuntuu ajossa.
Ei vikakoodeja laatikossa.
Moottorin ohjauksessa koodi pakokaasun painetunnistimesta
Huuhteluvaihtoa olen suorittamassa ja hankkimassa ravenoilit ebaystä, sekä asiaan kuuluvan öljypohjasuodattimen.
Olen itse autokorjaamossa töissä, saimme viikko sitten juurikin automaattilaatikoiden huuhtelulaitteen. Tämä olisi eka käyttökerta mulle
Laitteen mukana tuli laatikoille tarkoitettua puhdistusainetta, jota laite annostelee uskaltaako sellaista käyttää http://www.pro-tec-baltija.com/125eng.html? Entä vaihdon jälkeen uusiin öljyihin uskaltaako laittaa lisäainetta http://www.pro-tec-baltija.com/122eng.html
Missä järjestyksessä mun kannattaa tehdä tämä huuhtelu ja suodattimen vaihtohomma? Entä kumpi laatikon vasemmalla puolella olevista öljylähdöistä on öljyn tulo vaihteistoon ja lähtö siitä lauhduttimelle?
Tarkoitus ostaa 20L öljyä. Tehdä tarvittavat työt ja lopuksi nollata öljynvaihto ja sopeutukset laatikon ohjainlaitteelta------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Mun autoon tehtiin tänään huuhteluvaihto BG:n laitteistolla ja aineilla. Ensin pyöritettiin jotain puhdistusainetta 15 minuuttia vanhan öljyn mukana. Sen jälkeen suodattimen (=öljypohjan) vaihto ja uutta ölperttiä sisään (BG312 ATF). Tämän jälkeen vielä täydellinen huuhtelu (12 litraa) laitteiston läpi.
Ero on kyllä huomattavissa vaihtojen siisteydessä. Ennen öljynvaihtoa ongelmana oli satunnaisesti hieman potkaiseva vaihto 2>3 vaihteelle. Ja aavistuksen "epäsiistit" vaihdot alaspäin. Nyt vaihtaa tosi pehmeästi joka suuntaan ja tuntuu kuin ajaisi uudella lootalla.
Comment
-
-
Uudet öljyt ja suodatin paikalleen. Putkista paluu on se mihin jää kiinnike. Huuhtelu,koeajo ja tarkistus laatikon lämpötilan ollessa 30-50c. Siinäpä se.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostMun autoon tehtiin tänään huuhteluvaihto BG:n laitteistolla ja aineilla. Ensin pyöritettiin jotain puhdistusainetta 15 minuuttia vanhan öljyn mukana. Sen jälkeen suodattimen (=öljypohjan) vaihto ja uutta ölperttiä sisään (BG312 ATF). Tämän jälkeen vielä täydellinen huuhtelu (12 litraa) laitteiston läpi.
Ero on kyllä huomattavissa vaihtojen siisteydessä. Ennen öljynvaihtoa ongelmana oli satunnaisesti hieman potkaiseva vaihto 2>3 vaihteelle. Ja aavistuksen "epäsiistit" vaihdot alaspäin. Nyt vaihtaa tosi pehmeästi joka suuntaan ja tuntuu kuin ajaisi uudella lootalla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMissä tämä tehtiin? Edellinen omistaja ilmeisesti vaihdattunut sigun toukkaan öljyt, mutta oireet ovat tuollaisia etenkin alaspäin vaihdolla tai ainakin nopeuden pudotessa ja sitten kaasua antaessa nykäisee ikävästi, kun laittaa pienemmän ilmeisesti sisään, kun matka jatkuu.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Tulipa itsekin ostettua ensimmäinen automaatti viime viikolla, 530dA e61 LCI.
Loota tuntuu pelaavan muuten sangen hyvin, mutta 1-2 vaihteella tuo luistaa kyllä lämpimänäkin. Välillä tuntuu että lähtee suoraan 2-vaihteella liikkeelle. Kolmoselle vaihdon jälkeen ei luistoa enää tapahdu. Vastaavasti sportilla lappu lattiassa laatikko pitää 1-2 vaihteilla luiston poissa.
Moottorin lämmöt ovat keskimäärin 75-astetta, en tiedä onko tuolla vaikutusta? Liekö tuo 1-2 vaihteen luisto mitenkä kuluttavaa laatikolle? Miten korjattavissa?BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
-
Termareiden vaihto on ainakin edessä, jos lämmöt kesälläkin noin alhaalla. Vaikuttaa kulutukseenkin.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostMoikka. Ostin juur muutama päivä sitten vuoden 2005 535D toukan.
Laatikko vaihtaa kohtuu siisti, välillä hieman outoja vaihtoja ehkä tekee (ensimmäinen oma automaatti bmw, joten ei kokemusta)
Kierroslukumittari esim cruise päällä 80-100 vauhdissa 5-6 vaihteilla seilaa parin neulan mitan, ja hieman tuntuu ajossa.
Ei vikakoodeja laatikossa.
Moottorin ohjauksessa koodi pakokaasun painetunnistimesta
Huuhteluvaihtoa olen suorittamassa ja hankkimassa ravenoilit ebaystä, sekä asiaan kuuluvan öljypohjasuodattimen.
Olen itse autokorjaamossa töissä, saimme viikko sitten juurikin automaattilaatikoiden huuhtelulaitteen. Tämä olisi eka käyttökerta mulle
Laitteen mukana tuli laatikoille tarkoitettua puhdistusainetta, jota laite annostelee uskaltaako sellaista käyttää http://www.pro-tec-baltija.com/125eng.html? Entä vaihdon jälkeen uusiin öljyihin uskaltaako laittaa lisäainetta http://www.pro-tec-baltija.com/122eng.html
Missä järjestyksessä mun kannattaa tehdä tämä huuhtelu ja suodattimen vaihtohomma? Entä kumpi laatikon vasemmalla puolella olevista öljylähdöistä on öljyn tulo vaihteistoon ja lähtö siitä lauhduttimelle?
Tarkoitus ostaa 20L öljyä. Tehdä tarvittavat työt ja lopuksi nollata öljynvaihto ja sopeutukset laatikon ohjainlaitteelta
-lasketaan öljyt ensin öljypohjan propusta pois, vaihdetaan sitten pohja suodattimineen. Suositeltavaa on vaihtaa sähköliittimen läpivientiholkki samalla erityisesti jos on hikoillut sen ympäristöstä.
-laatikon kyljestä katsottuna ylempi putki on kierron paluu öljynjäähdyttimeltä/lämmönvaihtimelta laatikon öljypohjaan, alempi on lähtö.
-lopputäyttö täytyy muistaa tehdä koneen käydessä täyttöpropusta (laatikon takana oikealla) propun alareunan tasoon kun laatikkoöljyn lämpötila on 30-50C välillä.
-adaptaationollauksen jälkeen on tehtävä zf oheistuksen mukainen sopeutusajo, käytä hakua, olen kirjoittanut oheet pariinkin kertaan Suomeksi tällekin foorumille, en enää jaksa kirjoittaa niitä uudelleen...
Comment
-
-
Originally posted by DriveFast View PostTulipa itsekin ostettua ensimmäinen automaatti viime viikolla, 530dA e61 LCI.
Loota tuntuu pelaavan muuten sangen hyvin, mutta 1-2 vaihteella tuo luistaa kyllä lämpimänäkin. Välillä tuntuu että lähtee suoraan 2-vaihteella liikkeelle. Kolmoselle vaihdon jälkeen ei luistoa enää tapahdu. Vastaavasti sportilla lappu lattiassa laatikko pitää 1-2 vaihteilla luiston poissa.
Moottorin lämmöt ovat keskimäärin 75-astetta, en tiedä onko tuolla vaikutusta? Liekö tuo 1-2 vaihteen luisto mitenkä kuluttavaa laatikolle? Miten korjattavissa?
Comment
-
Comment