Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by repsa View Post

    Mutta vastaus kysymykseesi, se öljynvaihto maksaa itsensä takaisin juuri sillä hetkellä kun venttiilipöydästä on kulunut joko mekatroniikan runkoon venttiilistä kulumaolka ja vaihteet takertelee, tai öljy menettää kokoonpuristusominaisuuksiaan ja muuttuu turbiinin sisällä öljyleikkuriksi sulattaen siipipyörästön.

    Raja tulee useimmiten siinä 200-250tkm kohdilla jos mennään samoilla öljyillä.
    Ahaa, eli nyt tuli selvä kilometrisuorite millä kohtaa ko.laatikot antautuu jos öljyjä ei vaihdeta.
    Entäs ne laatikot joita on Suomessakin tuhansia millä on ajettu paljonkin enemmän ilman öljynvaihtoja?
    mm.minulla on ollut itsellä ja myynnissä ko.laatikoilla olevia autoja moniakin yli 300tkm ajettuja ilman vaihtoja, eikä puhettakaan noista sinun kertomistasi ongelmista, mistähän se johtuu?
    Väitän että maailmalla liikenteessä on varsin suuri enemmistö joihin ei öljyjä ole vaihdettu vielä kun 300tkm on lasiassa, mutta mistä johtuu että en nyt kyllä löydä googlettamalla näitä kuvailemasia ongelmia näissä laatikoissa näollä kilsoilla? Miksi?

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by repsa View Post
      Enmää kyl tajua tätä sun hirmuista ristiretkeä ikiöljyjen olemassaolon todistamisesta.

      Mutta vastaus kysymykseesi, se öljynvaihto maksaa itsensä takaisin juuri sillä hetkellä kun venttiilipöydästä on kulunut joko mekatroniikan runkoon venttiilistä kulumaolka ja vaihteet takertelee, tai öljy menettää kokoonpuristusominaisuuksiaan ja muuttuu turbiinin sisällä öljyleikkuriksi sulattaen siipipyörästön.

      Raja tulee useimmiten siinä 200-250tkm kohdilla jos mennään samoilla öljyillä.

      Eihän tässä tietysti ole muuta haittaa, kuin kuluttajille jotka itse maksavat korjauksen ja joutuvat sillä autolla kulkemaan päivittäin ansaintapaikalle.
      Originally posted by Hemi View Post
      Ahaa, eli nyt tuli selvä kilometrisuorite millä kohtaa ko.laatikot antautuu jos öljyjä ei vaihdeta.
      Entäs ne laatikot joita on Suomessakin tuhansia millä on ajettu paljonkin enemmän ilman öljynvaihtoja?
      mm.minulla on ollut itsellä ja myynnissä ko.laatikoilla olevia autoja moniakin yli 300tkm ajettuja ilman vaihtoja, eikä puhettakaan noista sinun kertomistasi ongelmista, mistähän se johtuu?
      Väitän että maailmalla liikenteessä on varsin suuri enemmistö joihin ei öljyjä ole vaihdettu vielä kun 300tkm on lasiassa, mutta mistä johtuu että en nyt kyllä löydä googlettamalla näitä kuvailemasia ongelmia näissä laatikoissa näollä kilsoilla? Miksi?

      Nonniin. Its happening again. Pieni dejavu että aiheesta on joskus keskusteltu foorumilla. Nyt popparit kattilaan ja äkkiä, tai sitte vaan hemi jo luovuta ja anna muiden tehä niinku kukin haluaa. En ota tässä kohtaa enään itse intokseen kantaa. Melko moni varmaan hemin ja mun mielipide erot tietää entuudestaan
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Kissvesala View Post
        Nonniin. Its happening again. Pieni dejavu että aiheesta on joskus keskusteltu foorumilla. Nyt popparit kattilaan ja äkkiä, tai sitte vaan hemi jo luovuta ja anna muiden tehä niinku kukin haluaa. En ota tässä kohtaa enään itse intokseen kantaa. Melko moni varmaan hemin ja mun mielipide erot tietää entuudestaan
        Kaikki saa edelleen uskoa menninkäisiin ja joulutonttuihin, mutta nyt tuli jokin eksakti kilometrisuorite kun kuulemma ko.laatikot alkaa korkkaamaan ilman öljynvaihtoa.
        Eli haluan palavasti tutustua ko.lähdeaineistoon mistä mkinäkin voin vakuuttua siitä että ko.laatikot ei selviä pidempiä kilometrisuoritteita ilman öljynvaihtoa?
        Saisinko myös minä tutustua kiistattomaan tutkimusaineistoon/todisteisiin missä ko.laatikot kestää tuon 200-250tkm ilman öljynvaihtoja ja missä pääsen tutustumaan ilmoitettuihin vauirioihin?
        Tämä ei siis ole mitään vittuiolua tms. vaan haluan itsekkin ihan vilpittömästi nähdä syy(seuraussuhteen minkä vuoksi me alettaisiin vaihtamaan mm.vaihtoautoihin laatikkoöljyt? Siis että se tosiaan kannattaa paremmin kuin olla niitä vaihtamatta?

        Comment

        • mr81
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 300
          • PK-seutu

          Originally posted by heifetz View Post
          Kuka pk-seudulla tekisi laatikko-ölpän vaihdon E61:seen? Marmori ei moiseen operaatioon suostunut vaikka ajettu jo 240tkm. Kuulemma vaihdos tekee enemmän tuhoa kuin jos ei vaihda..?
          http://www.powermatic.fi/index.html itse käytin tuolla ex E60:ni, mutta jos ajattelee ajavansa pidempään niin tuolla kilometrimäärällä ehkä veisin boxin vähän isompaan perushuoltoon tuonne http://www.recro.eu/about-us/strategy/fi/
          Last edited by mr81; 05-07-2015, 12:04.
          E65 730d '08 Monaco blue
          Ex: E60 523iA '08

          Comment

          • Juize
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 231
            • Joensuu

            Originally posted by Kissvesala View Post
            Nonniin. Its happening again. Pieni dejavu että aiheesta on joskus keskusteltu foorumilla. Nyt popparit kattilaan ja äkkiä, tai sitte vaan hemi jo luovuta ja anna muiden tehä niinku kukin haluaa. En ota tässä kohtaa enään itse intokseen kantaa. Melko moni varmaan hemin ja mun mielipide erot tietää entuudestaan
            Ei se ihan vähällä usko, aina vaan alkaa sama levy soimaan...

            Originally posted by Hemi View Post
            Kaikki saa edelleen uskoa menninkäisiin ja joulutonttuihin, mutta nyt tuli jokin eksakti kilometrisuorite kun kuulemma ko.laatikot alkaa korkkaamaan ilman öljynvaihtoa.
            Eli haluan palavasti tutustua ko.lähdeaineistoon mistä mkinäkin voin vakuuttua siitä että ko.laatikot ei selviä pidempiä kilometrisuoritteita ilman öljynvaihtoa?
            Saisinko myös minä tutustua kiistattomaan tutkimusaineistoon/todisteisiin missä ko.laatikot kestää tuon 200-250tkm ilman öljynvaihtoja ja missä pääsen tutustumaan ilmoitettuihin vauirioihin?
            Tämä ei siis ole mitään vittuiolua tms. vaan haluan itsekkin ihan vilpittömästi nähdä syy(seuraussuhteen minkä vuoksi me alettaisiin vaihtamaan mm.vaihtoautoihin laatikkoöljyt? Siis että se tosiaan kannattaa paremmin kuin olla niitä vaihtamatta?
            Siis eihän täällä kai kukaan ole sinulle suositellut, että ala vaihtamaan vaihtoautoihisi lootaöljyjä
            Anna nyt hyvä mies muiden vaihdella öljyjä laatikoihinsa jos siltä tuntuu (oma kantasi on varmaan aika monelle selvä), ei niitä vaihtoja sinun kukkarostasi makseta, vaikka ne ei huoltokaaressa maksa koskaan itseään takaisin ja on muutenkin aivan turhaa touhua.
            G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1836
              • Kotona/Poissa

              Originally posted by Hemi View Post
              ...Eli haluan palavasti tutustua ko.lähdeaineistoon mistä mkinäkin voin vakuuttua siitä että ko.laatikot ei selviä pidempiä kilometrisuoritteita ilman öljynvaihtoa?...
              Eiköhän se jo ole täällä forumilla nähty sen miljoona kertaa, että oli näyttö mikä tahansa, et sinä sitä usko jos niin olet päättänyt. Aina sen vaa saa käännettyä omien kantojen mukaiseksi kunnon trolli-peikon tapaan.

              Vaikka olet vanha ja väsynyt, täytyy kunnioittaa sitkeyttäsi vaikka aika väärän asia puolesta sekin ruuti palaa...Keep rocking, man
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • peeämwee
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1823
                • I sink hell

                Ihan pakko: autobild ei kyllä ole edes oikea autolehti. Mistä ne edes tietää onko siihen edes öljyjä vaihdettu? Mutta on autobildissä ihan kivoja kuvia.

                Hemi, älä nyt vielä luovuta, jooko?
                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                http://velkakello.fi/

                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  Uskaltaakohan tänne kommentoida?

                  Otin 403 tkm ajetun 532dTA LCI:n N47 koneella ja automaatilla
                  vaidossa vuosi sitten, laatikko luisti ja heitti vaihteita pois päältä.
                  Laatikkoon oli vian ilmetessä (muutama tkm aiemmin) tehty öjynvaihto
                  mutta sillä ei ollut merkittävää vaikutusta. Aiemmin vaihtoja ei ollut tehty,
                  muistaakseni auto oli ollut ko. omistajalla jostain 150 tkm alkaen.
                  Kuski oli sieltä rahallisemmasta päästä ja ajettu enimmäkseen maantieajoa.

                  Laatikon korjaus maksoi recrolla n. 2400€ kaikkineen pihasta haettuna.
                  Takuuta 2 vuotta / 100 tkm.

                  Ko.2400€:lla olisi öljyt vaihtuneet lootaan n. 4-5 kertaa jos huuhtelemalla
                  liikkeessä olisi tehty. Tosin 530/535d:n laatikkoremppa taitaa maksaa jonkun satasen enemmän...

                  Kysymys kuuluu: jos autolla ajetaan esim. 600 tkm,
                  onko halvempaa teettää yhden kerran kalliimpi remontti
                  vaiko vaihdella niitä öljyjä esim. 150, 250, 350, 450 ja 550 tkm kohdalla?
                  Ja kestääkö se remppaamaton laatikko tuonne 600 tkm asti
                  vaikka öljyjä sinne em. tahtia vaihdellaankin?
                  Entäs jos "pitääkin" ajaa 800 tkm?

                  Minulta monesti kysytään mielipidettä asiasta,
                  olen siihen sanonut että jos on ajettu yli 200 tkm originaali öljyillä,
                  en menisi niitä enää vaihtamaan. Lopenlopen auton elinkaaren aikana kustannuksissa ei tule kuitenkaan olemaan isoa eroa. Sillä on teitysti
                  merkitystä kuka sattuu auton silloin omistamaan kun iso remppa osuu kohtalle
                  Ja sanon että jos haluaa mielenrauhaa
                  ja itestä tuntuu siltä että haluaa laatikkoon öljyt vaihtaa,
                  kukin voi tehdä miten haluaa. Jos öljyt on vaihdettu ajallaan,
                  se on pieni myyntivaltti mutta ei minulta ole sen takia jäänyt yhtään autoa
                  myymättä, ehkä 1/10 kysyy asiaa...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1365
                    • Lempäälä

                    Nii-in. Se on kokonaan siitä kiinni mitenkä asiaan suhtautuu.

                    Hemi :
                    Ahaa, eli nyt tuli selvä kilometrisuorite millä kohtaa ko.laatikot antautuu jos öljyjä ei vaihdeta.
                    Entäs ne laatikot joita on Suomessakin tuhansia millä on ajettu paljonkin enemmän ilman öljynvaihtoja?
                    mm.minulla on ollut itsellä ja myynnissä ko.laatikoilla olevia autoja moniakin yli 300tkm ajettuja ilman vaihtoja, eikä puhettakaan noista sinun kertomistasi ongelmista, mistähän se johtuu?
                    Väitän että maailmalla liikenteessä on varsin suuri enemmistö joihin ei öljyjä ole vaihdettu vielä kun 300tkm on lasiassa, mutta mistä johtuu että en nyt kyllä löydä googlettamalla näitä kuvailemasia ongelmia näissä laatikoissa näollä kilsoilla? Miksi?
                    Eihän vakuutuksiakaan kannata ottaa, kunnes sitten kun riskit realisoituu niin mieli muuttuukin.

                    Vaihteiston öljynvaihto on VAG-konsernin normaalissa huolto-ohjeissa, samaten mersulla. Vaikka melkolailla samanlaisia vaihteistoja samalta valmistajalta samantyyppisellä vaihteistoöljylläkin.

                    Ymmärrän kyllä jos jollain seisoo autohalli täynnä näitä autoja ja sitäkautta halutaan puolustaa sitä että kyllä ne vaan on niin hyviä että ei tartte vaihdella, niin go nuts, eihän se minulta ole pois. Ainoastaan vain tietysti nyt ymmärrän miksi siitä pitää jankata noin suurella innolla, kun onhan se sit kuitenkin loppupeleissä myyjän taskusta pois jos autot ei vaihdu kentällä. Ehkä myös siksi googletuskin jää toissijaiseksi.

                    Kuluttajana, korjaamolla työskennelleenä ja kohtuullisen hyvän (ainakin omasta mielestäni) lähdekritiikin omaavana päätelmien tekijänä omaa mielipidettäni tässä öljyistä vain ääneen ajattelen.

                    Eihän volkkarin moottoreissa ja vaihteistoissakaan mitään vikaa ole, tsi ja dsg, kunhan öljynvaihtovälit on tarpeeksi tiuhoja. Harmi vaan että kun aika moni nekin pilaa LL vaihtoväleillä. Vaimon autoa en ajatellut sillä pilata, siis LL-vaihdoilla. En siis halua että riskit realisoituu oman omistuksen aikana.
                    Last edited by repsa; 05-07-2015, 17:58.
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      Kymmeniä laatikkoja huuhdelleena voisin sanoa ettei kaikki ajattele sitä kestoa pelkästään. Monesti etusijalla on laatikko joka toimii paremmin.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • foursquare
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 76
                        • Lahti

                        Montakohan litraa nuo pajat tuolleen huuhtelemalla tarvitsevat tuohon vaihtoon? Lähinnä jos vie tuollaiselle pajalle missä on tuo BG laite ja pesevät ja huuhtelevat, niin tarvitseeko olla jotain ylimääräis litroja öljyä jos ostaisi ebaysta tuollaisen öljyt 9L/öljypohja paketin ??
                        530dA E60 -orientblau metallic

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          Originally posted by foursquare View Post
                          Montakohan litraa nuo pajat tuolleen huuhtelemalla tarvitsevat tuohon vaihtoon? Lähinnä jos vie tuollaiselle pajalle missä on tuo BG laite ja pesevät ja huuhtelevat, niin tarvitseeko olla jotain ylimääräis litroja öljyä jos ostaisi ebaysta tuollaisen öljyt 9L/öljypohja paketin ??
                          Kannattaa ottaa vaikka ennemmin ravenolia 20L ja pohja. 9L ei riitä huuhteluun mitenkään.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • heifetz
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 429
                            • Finland

                            Originally posted by mr81 View Post
                            http://www.powermatic.fi/index.html itse käytin tuolla ex E60:ni, mutta jos ajattelee ajavansa pidempään niin tuolla kilometrimäärällä ehkä veisin boxin vähän isompaan perushuoltoon tuonne http://www.recro.eu/about-us/strategy/fi/
                            Tarkoitus ajaa 30tkm lisää (242tkm -> 272tkm). Jos laatikon remppa maksaa jo 2400€ niin paljonko kokonaan uuden laatikon asentaminen kustantaa?
                            Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                            Ex. E81 118d LCI Bluewater

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5003
                              • Paimio

                              Originally posted by heifetz View Post
                              Tarkoitus ajaa 30tkm lisää (242tkm -> 272tkm). Jos laatikon remppa maksaa jo 2400€ niin paljonko kokonaan uuden laatikon asentaminen kustantaa?
                              Olisikohan jotain 6000€ about. Tosin jos itse ostaa laatikon jostain ulkomailta niin voihan tuon halvemmallakin saada.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17515
                                • Turku

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Olisikohan jotain 6000€ about. Tosin jos itse ostaa laatikon jostain ulkomailta niin voihan tuon halvemmallakin saada.
                                Eihän uusia laatikoita ole saatavilla? Tehdaskunnostettuja?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎