Mittasin m-sport xd keskiöstä kaareen 377mm ja takana oli just sama. Eli noin 15 mm on xd korkeampi. Paljonkohan se vakio buimuri E61 on?
Eli tähän -35mm madaltava jousi niin ollaan 20mm alle m-sport alustan?
Mun vakio e61 oli takaa 370mm ja edestä 380 kun sitä tuossa mittailin. Mutta eipä oo enää kauaa :think
BMW e61 525d:ssä 245/35-20 / 275/30-20 H&R -50mm etujousilla ja takapään säätötangoilla (pituus nyt noin 10mm alkup. lyhempi) Ei oo vielä ottanu kiinni.
Nelivetoon ei ole saanut BMW:hen madaltavaa alustaa tehtaalta, oli sitten m-sport tai mikä hyvänsä.
Sama asia 3-sarjan nelikkon tai vaikka X3 tai X5 -malleissa; m-sport ei madalla, jäykistää vain
Idea vähän katoaa näistä e90/e60 neliveto M-sporteista; näyttää joltain vakiomallilta mihin on vain puskurit vaihdettu.
Neljäs neliveto nyt alla...ja eri mieltä tuosta idean katoamisesta, neliveto menee pilalle jos se tiputetaan tonttiin.
ja olenpa jopa miettinyt ilmapussi-iskareiden vaihtoa eteen, ihan siksi saisi napista vielä 5cm tmv ylös tarvittaessa.
Suunnitelmat meni jähin kun en toistaiseksi ole keksinyt miten peräpään ilmapusseihin saisi kätevästi (lisä) napista korkeutta ajon aikana.
Toisin sanoen, miten autoon saisi Audin "allroad" -toiminnon. Toisaalta, sillähän sen saisi tiputettuakin normitasosta, samalla rahalla.
Eteen pitäis vaihella iskarit ja jouset uutta. Pikkasen tekis mieli saada keulaa samalla laskettua alemaas tuosta vakio m-sportista. Ilmeisen hyvältä yhdistelmältä vaikuttais tuo h&r -35mm jouset + jousilautaset -10mm. Mistäs tommosen paketin sais edukkaimmin tilattua? Ja sitten noille jousille pitäis löytää pariks vielä iskarit. Mitä porukka suosittelis siihen virkaan?
Toinen vaihtoehtohan olis laittaa säädettävää palikkaa keulaan. Mistähän tämmösiä settejä löytyis?
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Ketkä on laittaneet E61 etupäähän coilit? Mitä coileja voisitte suositella ja niille jotakin yhteensopivaa takapäähän jotta saisi matalamman ja JÄYKEMMÄN tuosta takapäästä...
Ketkä on laittaneet E61 etupäähän coilit? Mitä coileja voisitte suositella ja niille jotakin yhteensopivaa takapäähän jotta saisi matalamman ja JÄYKEMMÄN tuosta takapäästä...
kw on ihan toimiva ja jäykempää perää jos haluaa niin sitte ottaa puristus vaimennuksen säädöllä olevat
Kuskin puolen kolina jäärailoissa ja kaivomontuissa paikannettiin iskariin. Ostin Konin sport iskarit ja H&R -35mm jouset etupäähän.
Nyt kun iskareita ja jousia lähtee vaihtamaan, aiemmin orkkis alustaiseen ja laitan samalla uudet ylätuennan tukilaakerit, pohjaanlyöntikumit, yms, niin pitääkö nämä valita varaosaluettelosta m-alustan (sport-alustan) mukaan?
Onkohan paha rasti jättää vielä tässä vaiheessa orkkis iskarit taakse, vai pitäskö nekin laittaa samalla? Perän tulen laskemaan todennäkösesti ohjelmallisesti, ellen sit vaiha niitä 10cm palikoita ja askartele lyhyempiä...
Ketkä on laittaneet E61 etupäähän coilit? Mitä coileja voisitte suositella ja niille jotakin yhteensopivaa takapäähän jotta saisi matalamman ja JÄYKEMMÄN tuosta takapäästä...
Mulla oli SPAX:t. Takana oli konin perustolpat. Erään foorumilaisen mukaan oli "kivireki" noilla palikoilla. :think
Tänään toi postisetä ovelle Konin sport-iskarit sun muuta tilpehööriä niihin. Kokeilin sovittaa uusia jousituennan ylälaakereita niihin ja niissä on keskenään klappia, eli iskari on ohuempi mitä laakerin reikä.
Eikös laakerit kuitenkin kuulu iskareiden kapeeseen päätyyn jossa myös kierteet, kierteiden viereen sileään kohtaan?
Onko tämä normaalia, vai onko osat keskenään epäsopivia?
En ole näillä taidoilla itse asentamassa iskareita, joten voitte turvallisin mielin jatkossakin liikkua liikenteessä, eikä tarvitse pelätä bemareista lentäviä iskareita
Mister-autosta tilasin Kyb yläpäät. Saako laittaa takasin? Oon vaan saanu ymmärtää ettei noissa olisi hirveen montaa valmisajaa, vaan myydään vaan eri merkkisinä samoja osia..
Comment