Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 madallus
Collapse
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Onko e61:sen madallusjousien asennuksessa mitään erikoista? Oon kyl vaihtanu jousia ennenki autoon, mut en koskaan bemariin tai 2000-luvun autoon. Tarviiko erikoistyökaluja jousipuristimien lisäksi. Katoin vaan haynesin opasta ja siel oli vinkkinä et joku pultti kannattais vaihtaa uusi ku ottaa jousi+vaimennin paketin irti autosta.E61 530d vm.2005
Comment
-
-
Originally posted by Tetra View PostOnko e61:sen madallusjousien asennuksessa mitään erikoista? Oon kyl vaihtanu jousia ennenki autoon, mut en koskaan bemariin tai 2000-luvun autoon. Tarviiko erikoistyökaluja jousipuristimien lisäksi. Katoin vaan haynesin opasta ja siel oli vinkkinä et joku pultti kannattais vaihtaa uusi ku ottaa jousi+vaimennin paketin irti autosta.
Comment
-
-
Ainoa ero e61 kohdalla verrattuna muihin autoihin minkä löysin, oli se että mutterit tarvii vaihtaa. En oo varma onko pakollista, mutta löysin tällasen http://www.m5board.com/vbulletin/e60...installed.html ja aattelin että mutterit maksaa pari euroo, joten vaihdoin ne sit. Muuten ihan samaa kuin muissa autoissa mihin oon vaihtanut.E61 530d vm.2005
Comment
-
-
Originally posted by wql View PostEikö kellään ollu mitään vinkkiä? Itselläkin edessä..jousia kyllä vaihdellut, mutta en e61:een.Jeep Commander
Comment
-
-
H&R vai Eibach
Tuli jo hommattua H&R:n 35 mm tiputtavat jouset sigun e61:een mutta aloin nyt arpomaan, että olisiko Eibach Pro-kit (-30 mm) kuitenkin MUKAVAMPI vaihtoehto orggisiskareiden (normialusta DD:llä) kaveriksi? Ulkomaan foorumeilla näyttää olevan yleisempi käsitys, että H&R on pintakovempi kuin Eibach. Oisko jollakulla peräti kokemusta molemmista ja kumpi on mukavampi?
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostTuli jo hommattua H&R:n 35 mm tiputtavat jouset sigun e61:een mutta aloin nyt arpomaan, että olisiko Eibach Pro-kit (-30 mm) kuitenkin MUKAVAMPI vaihtoehto orggisiskareiden (normialusta DD:llä) kaveriksi? Ulkomaan foorumeilla näyttää olevan yleisempi käsitys, että H&R on pintakovempi kuin Eibach. Oisko jollakulla peräti kokemusta molemmista ja kumpi on mukavampi?
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostNo niin, nyt on jouset alla. Todellinen madallus 28 mm. Ja mikä tärkeintä, en huomaa minkäänlaista muutosta mukavuudessa . Eli toimii tosi hyvin vakioiskareiden kaverina.
Huomasin, että 15 mm on maksimi madallus, jos haluaa, ettei auto muutu kivireeksi. Eli perän madaltamisella on kyllä erittäin suuri vaikutus mukavuuteen. Tavoitteena oli laskea 20 mm mutta päädyin kokeilujen jälkeen tuohon 15 mm.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostKerrotaanpa kokemukset myös ilmaperän madaltamisesta. Säädin perää alemmaksi DIS:llä. Ei mennyt ihan putkeen eka kerralla vaan sain molemmat puolet samalle tasolle lähes 10 säätökerran jälkeen...
Huomasin, että 15 mm on maksimi madallus, jos haluaa, ettei auto muutu kivireeksi. Eli perän madaltamisella on kyllä erittäin suuri vaikutus mukavuuteen. Tavoitteena oli laskea 20 mm mutta päädyin kokeilujen jälkeen tuohon 15 mm."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
530 xd madallus
Moro!
Mä madalsin keulan e61 530 xd:n - H&R 29146-4 35mm (Ostin ebay.de ja tuli kotiin edullisesti)
Todellinen madallus hieman yli 20 mm.
Aika sopiva madallus ja korkeuteen olen nyt tyytyväinen.
Mutta vakioiskareiden kanssa kyllä ajo-ominaisuudet heikkeni huomattavasti.
Nyt kyllä huomaa kaikki pienetkin kuopat ja esim. Hki-Tre motalilla on pari pahaa monttua jotka lyö iskarit pohjaan! Joita ei vakio jousilla edes huomannut.
Nyt haluan kyllä vaihtaa iskunvaimentimet, sillä luulen että vakioiden "pituus" ei riitä vaimentamaan ja hakkaavat pohjaan. Vai ovatko vaan kuluneet paskat?
Mitkä tuohon kävisi iskareiksi eteen?
PanuLast edited by fipanpelt; 17-06-2013, 09:54.- www.peltolat.com -
F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1
Comment
-
-
Muistithan laittaa lyhyemmät/lyhentää pohjaanlyöntikumeja?ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostMuistithan laittaa lyhyemmät/lyhentää pohjaanlyöntikumeja?
Onko millainen vaara vakio iskarille sitten mennä liian pohjaan jos otan muutaman sentin kumesta pois? Paljonko olette muut lyhentäneet vai mitä kumia olette käyttäneet?
Ihan hirveästi en sitä uskalla lyhentää, että ei nuo nivelet vaurioidu vai onko sitä vaaraa nelivedossa?- www.peltolat.com -
F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1
Comment
-
-
Mites muuten Bilsteinin b6:n kohdalla? Annoin itseni ymmärtää että niissä on sisäänrakennettu pohjaanlyöntikumi.
Jos ei ole, purattaa keulan uudelleen auki kertaalleen :/
Juuri vaihdoin joka nurkkaan b6 ja eteen jousiksi H&R -35mm.
Meno muuttui ainakin ns. jäykäksi ja auton asento oikeaksi, eli siis keula hieman alempana kuin perä.2006 525 iX
Comment
-
-
Originally posted by fipanpelt View PostMoto, empä tietenkään tätä osannut ajatella.
Onko millainen vaara vakio iskarille sitten mennä liian pohjaan jos otan muutaman sentin kumesta pois? Paljonko olette muut lyhentäneet vai mitä kumia olette käyttäneet?
Ihan hirveästi en sitä uskalla lyhentää, että ei nuo nivelet vaurioidu vai onko sitä vaaraa nelivedossa?
Minulla sama tilanne, olen ajatellut vaihtaa nelivetoiseen -06 530xd HR:n jouset 35 mm ja uudet iskunvaimentimet joko vakio Sachsit tai Bilstein B6 tai B8. Muita ei ole saatavana tähän malliin. Kumpi näistä olisi parempi vaihtoehto? Itse olen vähän Sachsien kannalla....
Omassa Opel Omegassa Bilsteinin B8 + madallussarja on tehnnyt autosta turhan pintakova, enkä haluaisi tehdä BMW-autostani "kovaa kivirekiä" .
Mielellään mielipiteitä myös muilta, mitä kokemuksia teillä on näistä iskareista ja ajettavuudesta/mukavuudesta?
Comment
-
Comment