Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tuossa E-bayn setissä on vain etujouset, huuto.netissä myös sedaniin takajouset...
    Ohoh, no niinpä olikin. Katsoin vaan, että e61:een sopivat ja hinta tuo reilu satanen, niin jotenkin oletin et olis vaan etujouset. On kyllä oudon alhainen hinta, jos tosissaan neljä jousta.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Tetra
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 38
      • Somero

      Onko e61:sen madallusjousien asennuksessa mitään erikoista? Oon kyl vaihtanu jousia ennenki autoon, mut en koskaan bemariin tai 2000-luvun autoon. Tarviiko erikoistyökaluja jousipuristimien lisäksi. Katoin vaan haynesin opasta ja siel oli vinkkinä et joku pultti kannattais vaihtaa uusi ku ottaa jousi+vaimennin paketin irti autosta.
      E61 530d vm.2005

      Comment

      • wql
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 113
        • JKL

        Originally posted by Tetra View Post
        Onko e61:sen madallusjousien asennuksessa mitään erikoista? Oon kyl vaihtanu jousia ennenki autoon, mut en koskaan bemariin tai 2000-luvun autoon. Tarviiko erikoistyökaluja jousipuristimien lisäksi. Katoin vaan haynesin opasta ja siel oli vinkkinä et joku pultti kannattais vaihtaa uusi ku ottaa jousi+vaimennin paketin irti autosta.
        Eikö kellään ollu mitään vinkkiä? Itselläkin edessä..jousia kyllä vaihdellut, mutta en e61:een.

        Comment

        • Tetra
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 38
          • Somero

          Ainoa ero e61 kohdalla verrattuna muihin autoihin minkä löysin, oli se että mutterit tarvii vaihtaa. En oo varma onko pakollista, mutta löysin tällasen http://www.m5board.com/vbulletin/e60...installed.html ja aattelin että mutterit maksaa pari euroo, joten vaihdoin ne sit. Muuten ihan samaa kuin muissa autoissa mihin oon vaihtanut.
          E61 530d vm.2005

          Comment

          • Ccemp
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 38
            • Lahti

            Originally posted by wql View Post
            Eikö kellään ollu mitään vinkkiä? Itselläkin edessä..jousia kyllä vaihdellut, mutta en e61:een.
            Eilen tuli nakeltua h&r:n -35mm jouset toukan keulille. Ei ollut kummonen homma. Rengas irti, vakaaja irti ja tunkkaat jouset puristuksiin. Sitte jousipuristimet paikolleen ja iskarin yläpään mutteri auki. Löysäät tunkin ja tolppa mahtuu kääntymäån pyöräkotelosta ulos. Uus jousi puristaa kasaan ja paikolleen. Tunkin avulla työnsin paketin laakerin läpi ja homma roger.
            Jeep Commander

            Comment

            • Vesa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 363
              • Oulu

              H&R vai Eibach

              Tuli jo hommattua H&R:n 35 mm tiputtavat jouset sigun e61:een mutta aloin nyt arpomaan, että olisiko Eibach Pro-kit (-30 mm) kuitenkin MUKAVAMPI vaihtoehto orggisiskareiden (normialusta DD:llä) kaveriksi? Ulkomaan foorumeilla näyttää olevan yleisempi käsitys, että H&R on pintakovempi kuin Eibach. Oisko jollakulla peräti kokemusta molemmista ja kumpi on mukavampi?
              Nykyiset:
              BMW F11 535DA xDrive -15
              Toyota Yaris Hybrid -20

              Exiä noin 60 kpl...

              Comment

              • Vesa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 363
                • Oulu

                Originally posted by Vesa View Post
                Tuli jo hommattua H&R:n 35 mm tiputtavat jouset sigun e61:een mutta aloin nyt arpomaan, että olisiko Eibach Pro-kit (-30 mm) kuitenkin MUKAVAMPI vaihtoehto orggisiskareiden (normialusta DD:llä) kaveriksi? Ulkomaan foorumeilla näyttää olevan yleisempi käsitys, että H&R on pintakovempi kuin Eibach. Oisko jollakulla peräti kokemusta molemmista ja kumpi on mukavampi?
                No niin, nyt on jouset alla. Todellinen madallus 28 mm. Ja mikä tärkeintä, en huomaa minkäänlaista muutosta mukavuudessa . Eli toimii tosi hyvin vakioiskareiden kaverina.
                Nykyiset:
                BMW F11 535DA xDrive -15
                Toyota Yaris Hybrid -20

                Exiä noin 60 kpl...

                Comment

                • Vesa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 363
                  • Oulu

                  Originally posted by Vesa View Post
                  No niin, nyt on jouset alla. Todellinen madallus 28 mm. Ja mikä tärkeintä, en huomaa minkäänlaista muutosta mukavuudessa . Eli toimii tosi hyvin vakioiskareiden kaverina.
                  Kerrotaanpa kokemukset myös ilmaperän madaltamisesta. Säädin perää alemmaksi DIS:llä. Ei mennyt ihan putkeen eka kerralla vaan sain molemmat puolet samalle tasolle lähes 10 säätökerran jälkeen...

                  Huomasin, että 15 mm on maksimi madallus, jos haluaa, ettei auto muutu kivireeksi. Eli perän madaltamisella on kyllä erittäin suuri vaikutus mukavuuteen. Tavoitteena oli laskea 20 mm mutta päädyin kokeilujen jälkeen tuohon 15 mm.
                  Nykyiset:
                  BMW F11 535DA xDrive -15
                  Toyota Yaris Hybrid -20

                  Exiä noin 60 kpl...

                  Comment

                  • GuGi_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 700
                    • Vantaa city

                    Originally posted by Vesa View Post
                    Kerrotaanpa kokemukset myös ilmaperän madaltamisesta. Säädin perää alemmaksi DIS:llä. Ei mennyt ihan putkeen eka kerralla vaan sain molemmat puolet samalle tasolle lähes 10 säätökerran jälkeen...

                    Huomasin, että 15 mm on maksimi madallus, jos haluaa, ettei auto muutu kivireeksi. Eli perän madaltamisella on kyllä erittäin suuri vaikutus mukavuuteen. Tavoitteena oli laskea 20 mm mutta päädyin kokeilujen jälkeen tuohon 15 mm.
                    Enpä oo huomannu vastaavaa. Mulla on laskettu perää ehkä n.30mm eikä kyllä oo huomattu että olis mitään vaikutusta alustan kovuuteen. Liekkö sitte iskarit loppu, ainaki katsastuksessa näytti olevan kyllä uudenveroset. Onko muut huomannu vastaavaa "kovettumista":think
                    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                    F11 525d -11
                    E60 M5 -05
                    E12 530i -75
                    E32 730i - 91
                    Chevy Silverado 3500 -93
                    R33 Skyline GTS-T -93

                    Comment

                    • fipanpelt
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 179
                      • Tampere

                      530 xd madallus

                      Moro!

                      Mä madalsin keulan e61 530 xd:n - H&R 29146-4 35mm (Ostin ebay.de ja tuli kotiin edullisesti)
                      Todellinen madallus hieman yli 20 mm.
                      Aika sopiva madallus ja korkeuteen olen nyt tyytyväinen.

                      Mutta vakioiskareiden kanssa kyllä ajo-ominaisuudet heikkeni huomattavasti.
                      Nyt kyllä huomaa kaikki pienetkin kuopat ja esim. Hki-Tre motalilla on pari pahaa monttua jotka lyö iskarit pohjaan! Joita ei vakio jousilla edes huomannut.

                      Nyt haluan kyllä vaihtaa iskunvaimentimet, sillä luulen että vakioiden "pituus" ei riitä vaimentamaan ja hakkaavat pohjaan. Vai ovatko vaan kuluneet paskat?

                      Mitkä tuohon kävisi iskareiksi eteen?

                      Panu
                      Last edited by fipanpelt; 17-06-2013, 09:54.
                      - www.peltolat.com -
                      F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        Muistithan laittaa lyhyemmät/lyhentää pohjaanlyöntikumeja?
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • fipanpelt
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 179
                          • Tampere

                          Originally posted by -rik View Post
                          Muistithan laittaa lyhyemmät/lyhentää pohjaanlyöntikumeja?
                          Moto, empä tietenkään tätä osannut ajatella.
                          Onko millainen vaara vakio iskarille sitten mennä liian pohjaan jos otan muutaman sentin kumesta pois? Paljonko olette muut lyhentäneet vai mitä kumia olette käyttäneet?

                          Ihan hirveästi en sitä uskalla lyhentää, että ei nuo nivelet vaurioidu vai onko sitä vaaraa nelivedossa?
                          - www.peltolat.com -
                          F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

                          Comment

                          • Merlin
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 144
                            • Rmk

                            Mites muuten Bilsteinin b6:n kohdalla? Annoin itseni ymmärtää että niissä on sisäänrakennettu pohjaanlyöntikumi.

                            Jos ei ole, purattaa keulan uudelleen auki kertaalleen :/

                            Juuri vaihdoin joka nurkkaan b6 ja eteen jousiksi H&R -35mm.

                            Meno muuttui ainakin ns. jäykäksi ja auton asento oikeaksi, eli siis keula hieman alempana kuin perä.
                            2006 525 iX

                            Comment

                            • TurboTxd
                              Newbiemmer
                              • Jun 2013
                              • 1
                              • Mustasaari

                              Originally posted by fipanpelt View Post
                              Moto, empä tietenkään tätä osannut ajatella.
                              Onko millainen vaara vakio iskarille sitten mennä liian pohjaan jos otan muutaman sentin kumesta pois? Paljonko olette muut lyhentäneet vai mitä kumia olette käyttäneet?

                              Ihan hirveästi en sitä uskalla lyhentää, että ei nuo nivelet vaurioidu vai onko sitä vaaraa nelivedossa?
                              Oletko lyhentänyt pohjaanlyöntikumeja, muuttuiko vaimennus?

                              Minulla sama tilanne, olen ajatellut vaihtaa nelivetoiseen -06 530xd HR:n jouset 35 mm ja uudet iskunvaimentimet joko vakio Sachsit tai Bilstein B6 tai B8. Muita ei ole saatavana tähän malliin. Kumpi näistä olisi parempi vaihtoehto? Itse olen vähän Sachsien kannalla....
                              Omassa Opel Omegassa Bilsteinin B8 + madallussarja on tehnnyt autosta turhan pintakova, enkä haluaisi tehdä BMW-autostani "kovaa kivirekiä" .
                              Mielellään mielipiteitä myös muilta, mitä kokemuksia teillä on näistä iskareista ja ajettavuudesta/mukavuudesta?

                              Comment

                              • tovayryn
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 464
                                • Kajaani

                                Me laskettiin perää inpalla ja samontein meni rengaspainevalvonta tilttiin. Mikä meni väärin?
                                MB W164
                                ex: //DTM535

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎