Originally posted by Boiga
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 madallus
Collapse
X
-
E46 318i M Sport/M Tech -00
Kawasaki Z750 -09
EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
|BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMatson, oletko katsonut että ei ole perä mennyt energian säästö moodiin,
tuntuu että menee aika herkästi jos on vedetty liian alas...
Boiga: Mittasitko navasta kaareen mittoja aikanaan, sun speksit on renkaineen etujousineen niin samat kuin minut, joten olisi mielenkiintoista tietää. Omani näyttää hiukan matalammalta kuin tuo sinun:think.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Oisko kuvaa? itellä 9½ ja 8½ x19" ET 20 ja 15, 275/30 ja 245/35 renkailla, H&R -35mm tulossa.
Originally posted by Laku View PostSaksasta saat varmasti kaikki halvemmalla.
Oma toukka nyt siinä jamassa, että jäykempi on ajaa, mutta huomattavasti paremman näköinen. Saa nähdä, miten se mökkitie. Vanteet ja renkaat 10 ja 8½ x19" ET 10 ja 7, 275/30 ja 235/35. Edessä H&R -50mm ja perää laskettu nyt 25mm, alkaa näyttää aika sopivalta . Takana siinä ja siinä, ettei ota kuormalla kiinni, nuo palkeet näyttävät korjaavan lisäpainoa aika nihkeesti :think
Tällaisia kokemuksia, jos joku haluaa laittaa samanlaista. Edessä kaaresta napaan 325mm, takapää vielä mittaamatta tämänpäiväisen jäljiltä...Last edited by Jimbpjackson; 09-05-2014, 14:08.
Comment
-
-
Tuli taas yx päähänpisto vaihtoehto. Tuttavalla e61 bentsiini nelikossa settinä: -35mm H&R ja Bilstein b6, itekki meinasin saman. Hintaa setille suomen puljuissa n.1200€
Mutta samaan hintaan saisi KW variant 1 inoxin, joten tähän settiin vois päätyä (ehkä)
E46 318i M Sport/M Tech -00
Kawasaki Z750 -09
EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
|BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.
Comment
-
-
Originally posted by Jimbpjackson View PostOisko kuvaa? itellä 9½ ja 8½ x19" ET 20 ja 15, 275/30 ja 245/35 renkailla, H&R -35mm tulossa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostOot säätäny väärästä valikosta eli siitä mistä ajetaan korkeutta manuaalisesti ja tilapäisesti. Kerran törmäsin autoon jossa oli säädetty tuolta ja sen jälkeen pistetty perä transport modeen eli tasonsäätö pois. Muuten hyvä mutta säätö ei tosiaan sitten toimi ja pikkuhiljaa auto putoaa kokonaan kenttään jos ja kun on aivan minimaalinen vuoto jossain.
Tässä ohje jonka kirjoitin lontooksi yhdelle hepulle F11 perän säätöön, valikot on luultavasti erit mutta perusajatus E61 kohdalla käsittääkseni sama:
Instructions for rear suspension height adjustment for F11 with inpa:
Park to flat surface, engine running, gear P, no handbrake
Get out of the car
1. Open module EHC under suspension
2. F6, Ansteuern
3. Shift + F4, Abgleichen (ICMQL) F11
4. Select rim size with F1-F5. I used F2 for 18 inches
5. F8, Abgleich
6. Original value for 18 inch is 630 millimeters (under gewählte felge). I wrote 650 for both sides and pressed ok.
7. Car lowered 20 mm.
A bit more about the height adjustment. 630 mm (or something else if you choose different rim size) is a reference value. You must always do the adjustement refering to it. If you write 630, nothing happens. After lowering I wanted to put it like it was so I calculated 630 - 20 = 610 and wrote 610 -> suspension was raised 20 mm.*If you want to calibrate the suspension height after spring replacement or something like that, then you need to measure from both sides the distance between rims lowest point and weel arch and enter measured values to inpa.
1. Inpasta ensiksi luonnollisesti f4:llä e60 malli.
2. Chassis alavalikosta 1. axle air suspension
3. F6:lla setting/adjustment tms. Nappi oli kuitenki tuo f6.
4. F4:llä set value tms. ja perään f8, "abgleich." Tähän tuli asettaa haluttu madallus: nykyinen korkeus ja siitä vähennettynä haluttu korkeus, eli näiden erotus, me laitettiin 30. Ei siis miinus merkkejä tai mitään.
5. F10:llä paluu edelliseen valikkoon ja F1:n alta manuaali ajo niin ylös kun sai. Tämän jälkeen n. kilometri ajoa ja auto oli pudonnut mitan mukaan hieman alle pyydetyn 30mm:n.
6. Toistettiin kohdat 4. ja 5. pari kertaa, 5mm askelin, kunnes lopputulos oli kiitettävä. Lopuksi autoa tuli tietokoneen mukaan madallettua 45mm mutta mitan mukaan aavistuksen vähemmän.
Aluksi kuumottelin että mitähän tuosta tulee kun suoraan samanlaista ohjetta en löytänyt mutta kohtuu kivuttomastihan se meni.Last edited by abject; 10-05-2014, 20:17.F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Onko kellään kokemusta kumpi setti madaltaa vähemmän, H&R:n -35 vai Eibachin -30? Miten hyvin näissä pitää paikkaansa ilmoitetut arvot? Minulla vieläkin vaiheessa päätös minkä alustan laitan vakio jousien tilalle. Ensin meinasin pelkkiä m-sport jousia, mutta hieman enemmän saisi madaltaa. Nykyinen mitta vakio jousilla on 375mm ja joku 350-360mm olisi mielestäni omaan käyttöön sopivin.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by BmwPunisher View PostAP vai Ta-technix budjetti hinta luokassa?
Teinixistä kauheita kokemuksia kuuskympin alla..| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by impi80 View Post
Tuolta sama setti budjettihintaan. Jostain varmasti vieläkin halvemmalla.
W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Originally posted by impi80 View PostTuli taas yx päähänpisto vaihtoehto. Tuttavalla e61 bentsiini nelikossa settinä: -35mm H&R ja Bilstein b6, itekki meinasin saman. Hintaa setille suomen puljuissa n.1200€
Mutta samaan hintaan saisi KW variant 1 inoxin, joten tähän settiin vois päätyä (ehkä)BMW E61 530 xd LCI 2007
Comment
-
-
Olen törmännyt postauksiin jossa näissä nelivetosissa on auto maannut lähes pohjaanlyöntikumien varassa näiden madallusjousien asennuksien jälkeen. Ja näin ollen ollut järkyttävän ajettava yhtään monttusella tiellä. Siis ainakin näiden NELIVETO mallien etupäät, jossa iskari erinlainen ku takavetoisten.
Joku oli sitten lyhentänyt vakioiskareiden pohjauskumia hivenen ku oli törmännyt tähän samaiseen ongelmaan, mutta näissä bilstein iskareissa on sisäinen pohjauskumi joten sitä voi olla aikas hankala lyhennellä. B6 on tarkoitettu vakio alustalle, ja myös bilstein katalogi ehdottaa madalletulle ja jopa m-sport (takaveto) alustalle jo B8 iskaria.
Mikko.
Ps. Korjatkaa jos olen ihan hakoteilläBMW E61 530 xd LCI 2007
Comment
-
-
Kertokaas nyt arvoisat madaltajat, mitkä takaiskunvaimentajat toimivat hyvin reippaasti madalletussa e61 toukassa? Pitäisi löytää aavisuksen msport iskaria lyhyemmät ja ehkä aavistuksen jäpäkämmät tolpat.
Onko kellään varmuutta onko e60 takaiskarit samat mitoitukseltaan e61 iskunvaimentajien kanssa? Jostain kuulin sellaista mutua, että esim. e60 bc takacoilit vois laittaa e61:seen, tietenkin ilman jousia/jousilautasia... Onko kellään tähän varmaa tietoa?
Alkaa olla nuo alkuperäiset msport iskunvaimentajat tiensä päässä ja niissä ei tunnu riittävän joustovarakaan, joten tässä puntaroidaan eri vaihtoehtoja.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Ei oo lähellekkään samanlaiset, tai vaihtokelpoiset kun joskus kans vertailin. Kuuskympin omat reippaasti, (luokkaa 10-20cm) pidemmät ja kiinnityksessäkin on eroa.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Comment