Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • impi80
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 66
    • Leppävirta

    Varmaan parhaimmat orkkis vanteet mitkä e61:een saanu

    E46 318i M Sport/M Tech -00
    Kawasaki Z750 -09

    EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
    |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
    BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17515
      • Turku

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Matson, oletko katsonut että ei ole perä mennyt energian säästö moodiin,
      tuntuu että menee aika herkästi jos on vedetty liian alas...
      Mitä tämä energiansäästömoodi tarkoittaa käytännöss ja miten sen voi estää?

      Boiga: Mittasitko navasta kaareen mittoja aikanaan, sun speksit on renkaineen etujousineen niin samat kuin minut, joten olisi mielenkiintoista tietää. Omani näyttää hiukan matalammalta kuin tuo sinun:think.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Jimbpjackson
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 51
        • Helsinki

        Oisko kuvaa? itellä 9½ ja 8½ x19" ET 20 ja 15, 275/30 ja 245/35 renkailla, H&R -35mm tulossa.

        Originally posted by Laku View Post
        Saksasta saat varmasti kaikki halvemmalla.

        Oma toukka nyt siinä jamassa, että jäykempi on ajaa, mutta huomattavasti paremman näköinen. Saa nähdä, miten se mökkitie. Vanteet ja renkaat 10 ja 8½ x19" ET 10 ja 7, 275/30 ja 235/35. Edessä H&R -50mm ja perää laskettu nyt 25mm, alkaa näyttää aika sopivalta . Takana siinä ja siinä, ettei ota kuormalla kiinni, nuo palkeet näyttävät korjaavan lisäpainoa aika nihkeesti :think

        Tällaisia kokemuksia, jos joku haluaa laittaa samanlaista. Edessä kaaresta napaan 325mm, takapää vielä mittaamatta tämänpäiväisen jäljiltä...
        Last edited by Jimbpjackson; 09-05-2014, 14:08.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10031
          • KVLA

          Originally posted by Jimbpjackson View Post
          itellä 8½ ja 8½ x19"
          Näppisvirhe kenties?Olisi vaan melko kaponen takavanne tuolle renkaalle.

          Comment

          • impi80
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 66
            • Leppävirta

            Tuli taas yx päähänpisto vaihtoehto. Tuttavalla e61 bentsiini nelikossa settinä: -35mm H&R ja Bilstein b6, itekki meinasin saman. Hintaa setille suomen puljuissa n.1200€

            Mutta samaan hintaan saisi KW variant 1 inoxin, joten tähän settiin vois päätyä (ehkä)

            E46 318i M Sport/M Tech -00
            Kawasaki Z750 -09

            EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
            |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
            BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17515
              • Turku

              Originally posted by Jimbpjackson View Post
              Oisko kuvaa? itellä 9½ ja 8½ x19" ET 20 ja 15, 275/30 ja 245/35 renkailla, H&R -35mm tulossa.
              Täytyy kattoa, jos saisi jotain kuvia nykyisestä stancestä otettua jossain vaiheessa.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • abject
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 378
                • Vähäkyrö

                Originally posted by böntti View Post
                Oot säätäny väärästä valikosta eli siitä mistä ajetaan korkeutta manuaalisesti ja tilapäisesti. Kerran törmäsin autoon jossa oli säädetty tuolta ja sen jälkeen pistetty perä transport modeen eli tasonsäätö pois. Muuten hyvä mutta säätö ei tosiaan sitten toimi ja pikkuhiljaa auto putoaa kokonaan kenttään jos ja kun on aivan minimaalinen vuoto jossain.

                Tässä ohje jonka kirjoitin lontooksi yhdelle hepulle F11 perän säätöön, valikot on luultavasti erit mutta perusajatus E61 kohdalla käsittääkseni sama:

                Instructions for rear suspension height adjustment for F11 with inpa:
                Park to flat surface, engine running, gear P, no handbrake
                Get out of the car
                1. Open module EHC under suspension
                2. F6, Ansteuern
                3. Shift + F4, Abgleichen (ICMQL) F11
                4. Select rim size with F1-F5. I used F2 for 18 inches
                5. F8, Abgleich
                6. Original value for 18 inch is 630 millimeters (under gewählte felge). I wrote 650 for both sides and pressed ok.
                7. Car lowered 20 mm.

                A bit more about the height adjustment. 630 mm (or something else if you choose different rim size) is a reference value. You must always do the adjustement refering to it. If you write 630, nothing happens. After lowering I wanted to put it like it was so I calculated 630 - 20 = 610 and wrote 610 -> suspension was raised 20 mm.*If you want to calibrate the suspension height after spring replacement or something like that, then you need to measure from both sides the distance between rims lowest point and weel arch and enter measured values to inpa.
                Itse kattelin näitä e61 madaltamis ohjeita pitkään ja böntin ohjeilla pääsi aika pitkälle. Tässä kuitenkin '05 mallisen 535d malliin toimineet kikat.

                1. Inpasta ensiksi luonnollisesti f4:llä e60 malli.
                2. Chassis alavalikosta 1. axle air suspension
                3. F6:lla setting/adjustment tms. Nappi oli kuitenki tuo f6.
                4. F4:llä set value tms. ja perään f8, "abgleich." Tähän tuli asettaa haluttu madallus: nykyinen korkeus ja siitä vähennettynä haluttu korkeus, eli näiden erotus, me laitettiin 30. Ei siis miinus merkkejä tai mitään.
                5. F10:llä paluu edelliseen valikkoon ja F1:n alta manuaali ajo niin ylös kun sai. Tämän jälkeen n. kilometri ajoa ja auto oli pudonnut mitan mukaan hieman alle pyydetyn 30mm:n.
                6. Toistettiin kohdat 4. ja 5. pari kertaa, 5mm askelin, kunnes lopputulos oli kiitettävä. Lopuksi autoa tuli tietokoneen mukaan madallettua 45mm mutta mitan mukaan aavistuksen vähemmän.

                Aluksi kuumottelin että mitähän tuosta tulee kun suoraan samanlaista ohjetta en löytänyt mutta kohtuu kivuttomastihan se meni.
                Last edited by abject; 10-05-2014, 20:17.
                F11 525dx M-Sport ’14
                w123 240D Lang MR '81

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Onko kellään kokemusta kumpi setti madaltaa vähemmän, H&R:n -35 vai Eibachin -30? Miten hyvin näissä pitää paikkaansa ilmoitetut arvot? Minulla vieläkin vaiheessa päätös minkä alustan laitan vakio jousien tilalle. Ensin meinasin pelkkiä m-sport jousia, mutta hieman enemmän saisi madaltaa. Nykyinen mitta vakio jousilla on 375mm ja joku 350-360mm olisi mielestäni omaan käyttöön sopivin.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • BmwPunisher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 7629
                    • Lemu

                    AP vai Ta-technix budjetti hinta luokassa?
                    E70 X5 30d

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by BmwPunisher View Post
                      AP vai Ta-technix budjetti hinta luokassa?
                      Ihan ehdottomasti AP! Pitäis olla sama kun KW variantte1.
                      Teinixistä kauheita kokemuksia kuuskympin alla..
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • Timelord
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 504
                        • Loimaa

                        Originally posted by impi80 View Post
                        Mitä mieltä porukka näistä "budjetti sarjoista"?



                        .



                        Tuolta sama setti budjettihintaan. Jostain varmasti vieläkin halvemmalla.
                        Last edited by Timelord; 11-08-2014, 16:08. Reason: linkki perskeles!
                        W201 2,5D
                        W123 280ce
                        E21 316
                        ex-E60 530ia
                        ex-E53 4,4i
                        ex-E39 523i
                        ex-E34 520ia
                        ex-E21 318i

                        Comment

                        • Mikko1979
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 65
                          • Siilinjärvi

                          Originally posted by impi80 View Post
                          Tuli taas yx päähänpisto vaihtoehto. Tuttavalla e61 bentsiini nelikossa settinä: -35mm H&R ja Bilstein b6, itekki meinasin saman. Hintaa setille suomen puljuissa n.1200€

                          Mutta samaan hintaan saisi KW variant 1 inoxin, joten tähän settiin vois päätyä (ehkä)
                          Eikös tuo bilstein B8 ole tarkoitettu madallettujen kaveriksi?
                          BMW E61 530 xd LCI 2007

                          Comment

                          • Mikko1979
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 65
                            • Siilinjärvi

                            Olen törmännyt postauksiin jossa näissä nelivetosissa on auto maannut lähes pohjaanlyöntikumien varassa näiden madallusjousien asennuksien jälkeen. Ja näin ollen ollut järkyttävän ajettava yhtään monttusella tiellä. Siis ainakin näiden NELIVETO mallien etupäät, jossa iskari erinlainen ku takavetoisten.

                            Joku oli sitten lyhentänyt vakioiskareiden pohjauskumia hivenen ku oli törmännyt tähän samaiseen ongelmaan, mutta näissä bilstein iskareissa on sisäinen pohjauskumi joten sitä voi olla aikas hankala lyhennellä. B6 on tarkoitettu vakio alustalle, ja myös bilstein katalogi ehdottaa madalletulle ja jopa m-sport (takaveto) alustalle jo B8 iskaria.

                            Mikko.

                            Ps. Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä
                            BMW E61 530 xd LCI 2007

                            Comment

                            • ///THe
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 840
                              • Espoo

                              Kertokaas nyt arvoisat madaltajat, mitkä takaiskunvaimentajat toimivat hyvin reippaasti madalletussa e61 toukassa? Pitäisi löytää aavisuksen msport iskaria lyhyemmät ja ehkä aavistuksen jäpäkämmät tolpat.

                              Onko kellään varmuutta onko e60 takaiskarit samat mitoitukseltaan e61 iskunvaimentajien kanssa? Jostain kuulin sellaista mutua, että esim. e60 bc takacoilit vois laittaa e61:seen, tietenkin ilman jousia/jousilautasia... Onko kellään tähän varmaa tietoa?

                              Alkaa olla nuo alkuperäiset msport iskunvaimentajat tiensä päässä ja niissä ei tunnu riittävän joustovarakaan, joten tässä puntaroidaan eri vaihtoehtoja.
                              X5 F15 ///Msport
                              CRX 2gen +25psi

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Ei oo lähellekkään samanlaiset, tai vaihtokelpoiset kun joskus kans vertailin. Kuuskympin omat reippaasti, (luokkaa 10-20cm) pidemmät ja kiinnityksessäkin on eroa.
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎