Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    Originally posted by ///THe View Post
    Mulla on luokkaa 330/335mm napamitat sekä edessä, että takana. Tuolla perä tuntuu vielä ihan OK:lta. Tuosta jos menee alemmas, niin tuntuu kuin perä ei enää joustais ollenkaan... Keulaa sais ruuattua vielä useamman sentin ilman ongelmia. ..
    No juuri näin, löydettiin kolmas voittaja!
    Tuota luokkaa se oli mullakin aikaisemmin, eikä se juurikaan pohjaillut.. toki iskarit tiukkasin jo silloin about jäykimmilleen varmuudeksi..
    Nyt on se 315-320 ja aika herkästi terävissä kuopissa paukahtaa pohjaan. Nostaa ei huvittaisi, näyttää niin kivalta

    Täytyy nostaa/ajaa takapyörät jonkun pukkien päälle ja ryömiä katsomaan miltä ne pussit silloin näyttää, että onko "vika" niissä. Jos on, niin täytyy miettiä jos ne korvais jollain paremmin madallusta kestävillä tuninkin pusseilla.. tuskin mikään tekemätön paikka kun löytää sopivan mittaiset yms..
    Last edited by Matson^; 09-04-2014, 14:30.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      Originally posted by Matson^ View Post
      No juuri näin, löydettiin kolmas voittaja!
      Tuota luokkaa se oli mullakin aikaisemmin, eikä se juurikaan pohjaillut.. toki iskarit tiukkasin jo silloin about jäykimmilleen varmuudeksi..
      Nyt on se 315-320 ja aika herkästi terävissä kuopissa paukahtaa pohjaan. Nostaa ei huvittaisi, näyttää niin kivalta

      Täytyy nostaa/ajaa takapyörät jonkun pukkien päälle ja ryömiä katsomaan miltä ne pussit silloin näyttää, että onko "vika" niissä. Jos on, niin täytyy miettiä jos ne korvais jollain paremmin madallusta kestävillä tuninkin pusseilla.. tuskin mikään tekemätön paikka kun löytää sopivan mittaiset yms..
      Matson muistaa jaakerin e61? Siinä oli sama homma, joutui perää hieman nostaa että pysyi mukavana.. tuomex 535 oli ilmeisesti juuri rajalla että toimi hienosti eikä pohjannut ja toki olisi voinut olla matalampi.
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Originally posted by Boiga View Post
        Matson muistaa jaakerin e61? Siinä oli sama homma, joutui perää hieman nostaa että pysyi mukavana.. tuomex 535 oli ilmeisesti juuri rajalla että toimi hienosti eikä pohjannut ja toki olisi voinut olla matalampi.
        Juu, jaakerin e61:sen ex omistajaan, janihannulaan otinkin ekaksi yhteyttä, kun mietin et kellä on ollu oikeesti matala 61:nen
        Jaakerilla se tais olla vakio korossa? :think
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 840
          • Espoo

          Originally posted by Matson^ View Post
          No juuri näin, löydettiin kolmas voittaja!
          Tuota luokkaa se oli mullakin aikaisemmin, eikä se juurikaan pohjaillut.. toki iskarit tiukkasin jo silloin about jäykimmilleen varmuudeksi..
          Nyt on se 315-320 ja aika herkästi terävissä kuopissa paukahtaa pohjaan. Nostaa ei huvittaisi, näyttää niin kivalta

          Täytyy nostaa/ajaa takapyörät jonkun pukkien päälle ja ryömiä katsomaan miltä ne pussit silloin näyttää, että onko "vika" niissä. Jos on, niin täytyy miettiä jos ne korvais jollain paremmin madallusta kestävillä tuninkin pusseilla.. tuskin mikään tekemätön paikka kun löytää sopivan mittaiset yms..
          Tuntuis, että pusseissa "omaisuus", joka ei toimi reilumman madalluksen kanssa. Kyllähän ne tyhjentäessä menee ihan helvetin pohjiin, joten en usko , että iskarit pohjais. On se kumma, kun edellisessä e39:ssä pääsi ongelmitta alle 310mm napakaarimittoihin... Ei oo kyllä mitään tuninkipusseja sattunut noihin silmiin, mutta luulisi löytyvän. Onhan nuita ilma-alustoja tarjolla nykyään aika laajalti.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

            Originally posted by Matson^ View Post
            Juu, jaakerin e61:sen ex omistajaan, janihannulaan otinkin ekaksi yhteyttä, kun mietin et kellä on ollu oikeesti matala 61:nen
            Jaakerilla se tais olla vakio korossa? :think
            H&r -50 sinne asennettiin eteen ja säädin perän alas :-)
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              Matson, oletko katsonut että ei ole perä mennyt energian säästö moodiin,
              tuntuu että menee aika herkästi jos on vedetty liian alas...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                Originally posted by Boiga View Post
                H&r -50 sinne asennettiin eteen ja säädin perän alas :-)
                Aah okei, en varmaa nähny koko autoa siinä tällis.

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Matson, oletko katsonut että ei ole perä mennyt energian säästö moodiin,
                tuntuu että menee aika herkästi jos on vedetty liian alas...
                En usko kun ei oo ees inpalla pudotettu, vaan kw:n mukana tulleilla anturin "huijaus palikoilla".
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • Boiga
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 1773
                  • Ylöjärvi

                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Aah okei, en varmaa nähny koko autoa siinä tällis.

                  En usko kun ei oo ees inpalla pudotettu, vaan kw:n mukana tulleilla anturin "huijaus palikoilla".
                  tuossa näkyy tuo jaakerin ja januhannulan kottero tuolla viimeisimmällä madalluksellla

                  Tabletilla en saa pieniä kuvia linkitettyä niin siksi laitan linkkinä enkä kuvana :-)
                  Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                  Comment

                  • ///THe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 840
                    • Espoo

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Matson, oletko katsonut että ei ole perä mennyt energian säästö moodiin,
                    tuntuu että menee aika herkästi jos on vedetty liian alas...
                    Mitäs tällä nyt olisi vaikutusta? Eikö tuo vaikuta pelkästään pussien täyttymiseen/tyhjenemiseen (eli säästö moodissa ei säädä korkeutta kuormauksen mukaan)? Iskunvaimentimet ei kuitenkaan toimi sähköllä...
                    X5 F15 ///Msport
                    CRX 2gen +25psi

                    Comment

                    • impi80
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 66
                      • Leppävirta

                      Mitä mieltä porukka näistä "budjetti sarjoista"?



                      http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...-p-21340-4319/ Ebayssa 766€



                      Vanteiksi tulossa 19" tai 20"
                      Gummeista ei vielä tietoa. Ehdotuksia.
                      "normi" päivittäiseen ajoon.
                      Last edited by impi80; 07-05-2014, 20:31.

                      E46 318i M Sport/M Tech -00
                      Kawasaki Z750 -09

                      EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                      |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                      BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17515
                        • Turku

                        Saksasta saat varmasti kaikki halvemmalla.

                        Oma toukka nyt siinä jamassa, että jäykempi on ajaa, mutta huomattavasti paremman näköinen. Saa nähdä, miten se mökkitie. Vanteet ja renkaat 10 ja 8½ x19" ET 10 ja 7, 275/30 ja 235/35. Edessä H&R -50mm ja perää laskettu nyt 25mm, alkaa näyttää aika sopivalta . Takana siinä ja siinä, ettei ota kuormalla kiinni, nuo palkeet näyttävät korjaavan lisäpainoa aika nihkeesti :think

                        Tällaisia kokemuksia, jos joku haluaa laittaa samanlaista. Edessä kaaresta napaan 325mm, takapää vielä mittaamatta tämänpäiväisen jäljiltä...
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • impi80
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 66
                          • Leppävirta

                          Ja mitenköhän sitten taas talvella? Mulla talvigummit 225/50/17. Varmaan suosiolla panostettava säädettävään alustaan.

                          E46 318i M Sport/M Tech -00
                          Kawasaki Z750 -09

                          EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                          |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                          BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17515
                            • Turku

                            Originally posted by impi80 View Post
                            Ja mitenköhän sitten taas talvella? Mulla talvigummit 225/50/17. Varmaan suosiolla panostettava säädettävään alustaan.
                            Sulla on sitten tiedossa renkaanvaihdon lisäksi 4-pyöräsäätö kaksi kertaa vuodessa...
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10031
                              • KVLA

                              Originally posted by impi80 View Post
                              Ja mitenköhän sitten taas talvella? Mulla talvigummit 225/50/17. Varmaan suosiolla panostettava säädettävään alustaan.
                              Laitat sen alustan säädöt vaan kerralla kohdilleen noille kesäpyörille.Löysemmät 17" talvikumit kyllä toimii niillä samoilla säädöillä.

                              Comment

                              • impi80
                                BTCF Member
                                • Apr 2007
                                • 66
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Laku View Post
                                Sulla on sitten tiedossa renkaanvaihdon lisäksi 4-pyöräsäätö kaksi kertaa vuodessa...
                                Nii juu. Perskeles kun ei taas tajunnu

                                E46 318i M Sport/M Tech -00
                                Kawasaki Z750 -09

                                EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                                |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                                BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎