Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    Oho,täällähän on erikseen touringin madallus tready..

    Sellaista läksin kyselemään,kun auto on nyt vakio m-sport alustalla ja jostain syystä tuo 2,0d näyttää korkealta.Onko se vaan kun tekniikka on keveempi vai optista harhaa?Alla nyt vakio style 135 ja perus kitkat koossa 245/40/18.
    Kesäksi nyt näillä näkymin tulossa bbs ck 20" renkain 235/35/20-275/30/20".Jännittää miltä se sit näyttää.
    Onko madaltavilla jousilautasilla mitään hyötyä asiaan?
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by kemo81 View Post
      Sellaista läksin kyselemään,kun auto on nyt vakio m-sport alustalla ja jostain syystä tuo 2,0d näyttää korkealta.Onko se vaan kun tekniikka on keveempi vai optista harhaa?Alla nyt vakio style 135 ja perus kitkat koossa 245/40/18.
      Kesäksi nyt näillä näkymin tulossa bbs ck 20" renkain 235/35/20-275/30/20".Jännittää miltä se sit näyttää.
      Onko madaltavilla jousilautasilla mitään hyötyä asiaan?
      Tuossa huono kuva mun autosta m-sport alustalla saman kokoisilla renkailla( 235\35-20 sekä 275\30-20 renkailla),täytti hyvin kaareet en kaivannut madallusta..

      Nyt sama ilmiö kun alla 245\40-19 kitkat..

      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Sprii
        Newbiemmer
        • Jul 2013
        • 20
        • Turku

        Originally posted by Sprii View Post
        Omasta E61 meni iskari jäähän ja ne menee vaihtoon. Alle ei ole tarjolla tällä hetkellä kuin 17" vanteita kesällä ja talvella niin onko syytä pitää vielä vakiojouset? Tarkoitus olisi ostaa 18-19" jahka rahatilanne antaa myöden ja jousien vaihto menisi samalla vaivalla nyt ku kulmat avaa. Lähinnä kiinnostaa näyttääkö auto ihan lehmältä esim H&R 35mm pudotuksella jos alla on vakio 17" renkaat?
        Lähdin edullisesta ratkaisusta ja hain motonetistä bilsteinin iskarit eteen. Keulasta tuli todella löysä. Mahtaakohan asia korjaantua lyhyemmillä jousilla edes hieman. Toisaalta risteyksissä urat tulee ylitettyä pehmeästi mutta keula vaan tuntuu häiritsevän paljon pehmeämmältä kuin perä. Ehkä se halvin ei taas ollut paras ratkaisu...
        E61 530d -04

        Comment

        • marsep
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2009
          • 361
          • HML

          Originally posted by marsep View Post
          Olen nyt yrittänyt säätää E61 perää matalemmalle inpa 5.06:lla. Saan sitä kyllä liikuteltua edestakaisin, mutta aina kun laitan auton käymään, niin perä palaa alkuperäiseen korkeuteen? Mistä tuo "lukitaan"?
          Nostellaas.
          E61 535d -05 "377/747"

          ex. E38 728 -97

          Comment

          • alttu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 519
            • Nummela

            Täytyis E61 vaihtaa madaltavat jousilautaset. Onko miten kummoinen homma? Riittääkö kun päästää vaan yläpään konehuoneen puolelta irti? Löytyiskö joltakulta DIY- ohjeistusta aiheesta?

            Rengastuksena 245/30/20 ja 295/25/20 ja aavistuksen vaatis madallusta...
            F15 30d ///M-SPORT
            Ex.
            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              Originally posted by marsep View Post
              Nostellaas.
              Oot säätäny väärästä valikosta eli siitä mistä ajetaan korkeutta manuaalisesti ja tilapäisesti. Kerran törmäsin autoon jossa oli säädetty tuolta ja sen jälkeen pistetty perä transport modeen eli tasonsäätö pois. Muuten hyvä mutta säätö ei tosiaan sitten toimi ja pikkuhiljaa auto putoaa kokonaan kenttään jos ja kun on aivan minimaalinen vuoto jossain.

              Tässä ohje jonka kirjoitin lontooksi yhdelle hepulle F11 perän säätöön, valikot on luultavasti erit mutta perusajatus E61 kohdalla käsittääkseni sama:

              Instructions for rear suspension height adjustment for F11 with inpa:
              Park to flat surface, engine running, gear P, no handbrake
              Get out of the car
              1. Open module EHC under suspension
              2. F6, Ansteuern
              3. Shift + F4, Abgleichen (ICMQL) F11
              4. Select rim size with F1-F5. I used F2 for 18 inches
              5. F8, Abgleich
              6. Original value for 18 inch is 630 millimeters (under gewählte felge). I wrote 650 for both sides and pressed ok.
              7. Car lowered 20 mm.

              A bit more about the height adjustment. 630 mm (or something else if you choose different rim size) is a reference value. You must always do the adjustement refering to it. If you write 630, nothing happens. After lowering I wanted to put it like it was so I calculated 630 - 20 = 610 and wrote 610 -> suspension was raised 20 mm.*If you want to calibrate the suspension height after spring replacement or something like that, then you need to measure from both sides the distance between rims lowest point and weel arch and enter measured values to inpa.
              Last edited by böntti; 20-03-2014, 02:05.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • marsep
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 361
                • HML

                Kiitos ohjeista. Täytyy pistää talteen. Eilen kävin kyllä pari senttiä tiputtamassa.
                E61 535d -05 "377/747"

                ex. E38 728 -97

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  Originally posted by alttu View Post
                  Täytyis E61 vaihtaa madaltavat jousilautaset. Onko miten kummoinen homma? Riittääkö kun päästää vaan yläpään konehuoneen puolelta irti? Löytyiskö joltakulta DIY- ohjeistusta aiheesta?
                  Eikö kukaan ole vaihtanut jousilautasia tai irrottanut etu tolppaa E61:stä? Lähinnä vaan kiinnostaa että tarvitseeko alapäästä irrotella vai mahtuuko jousilautasen vaihtamaan kun vaan yläpään höllää?:think
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • Eikka_
                    Newbiemmer
                    • Jun 2009
                    • 13
                    • Vantaa

                    Olisiko vinkkejä mitä muuta kannattaisi laittaa vaihtoon samalla kun vaihtuu kaikki iskarit ja etujouset? Onko jotain tiettyjä kohtia mitkä 120tkm ajetussa olisi pian edessä, esim. reaktiotangot yms? Kannattaako vaihtaa eteen myös uudet iskarin yläpäät?

                    Taka-iskareiden alemmat pultit ilmeisesti myös uusittava, olisiko muita vinkkejä?
                    E61 520da LCI

                    Comment

                    • Juker
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 80
                      • Oulu

                      Originally posted by alttu View Post
                      Eikö kukaan ole vaihtanut jousilautasia tai irrottanut etu tolppaa E61:stä? Lähinnä vaan kiinnostaa että tarvitseeko alapäästä irrotella vai mahtuuko jousilautasen vaihtamaan kun vaan yläpään höllää?:think
                      Itse ainakin vaihdoin jouset irrottamalla vaan yläpään, ja löysäämällä alatukivarsien pultteja rungon päästä. Jousipuristimella jousta kasaan, niin sopii kohtuudella kääntymään koko paketti pyöränkotelosta ulos.
                      F10 530d xDrive///M Sport
                      Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                      Ex F31 320d xDrive///M Sport
                      Ex E60 530dA
                      Ex E61 520d ///M Sport

                      Comment

                      • zzracing
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 177
                        • Lappeenranta

                        Mulla laitteessa -30 Eibach setti keulassa ja varmaankin madallus luokkaa -35mm tms. mutta ongelma on se että perää tiputettaessa muistan että heppu joka sitä tiputti puhui että arvot eivät olleet tasan aloitustilanteessa orkkiskorkeudesta lähdettäessä. Noh nyt varmaan arvot ovat tasan mutta pelkääjänpuolen takanurkka on 3-4mm alempana kuin kuskinpuoli. . .

                        Onko kellään tietoa onko Lappeenrannassa tai lähialueella ketään inpa tms. osaajaa joka vois asian korjata?

                        T, Teemu
                        X6 35D

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          Originally posted by zzracing View Post
                          Mulla laitteessa -30 Eibach setti keulassa ja varmaankin madallus luokkaa -35mm tms. mutta ongelma on se että perää tiputettaessa muistan että heppu joka sitä tiputti puhui että arvot eivät olleet tasan aloitustilanteessa orkkiskorkeudesta lähdettäessä. Noh nyt varmaan arvot ovat tasan mutta pelkääjänpuolen takanurkka on 3-4mm alempana kuin kuskinpuoli. . .

                          Onko kellään tietoa onko Lappeenrannassa tai lähialueella ketään inpa tms. osaajaa joka vois asian korjata?

                          T, Teemu
                          Dunky varmastikkin osaa homman, muistaakseni vaikuttaa Kotkassa. Melkoinen säätäjä laskenu perää jos ei ole osannut suoraan laittaa.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10036
                            • KVLA

                            Tai sitten kun istuu kuskin paikalle ja joku toinen mittaa.Olisiko sitten suorassa..?

                            Comment

                            • zzracing
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 177
                              • Lappeenranta

                              Jep muuten on juurikin näin. Eli ohjelmoitaessa ohjelmoija istui autossa ja nyt tuossa autokatoksessa tyhjillään seisoessaan on hiukan "lintassa".

                              Oikaistakko vaiko eikö? Näyttää vaan hölöltä joka kerta kun ohi kävelee
                              X6 35D

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10036
                                • KVLA

                                Originally posted by zzracing View Post
                                Oikaistakko vaiko eikö? Näyttää vaan hölöltä joka kerta kun ohi kävelee
                                Itse en tekisi mitään.Jos menet jonnekki parkkikselle mitan kanssa noiden Bemareiden perien "vinouksia" mittailemaan,niin suurin osa on varmasti muutaman millin vinossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎