Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17515
    • Turku

    H&R 35/50mm

    Kysytään nyt täältä vielä, kun on mietinnässä, ettei käyttöauto tule liian matalaksi. Mietin siis H&R 35/50mm etujousia, iskarit ainakin alkuun säilyy orkkis m-sportina. Perää lasketaan läppärillä sopivaksi.

    Vanteet kesällä 10x19 ET25 ja 8½x19 ET 17 275/30 ja 235/35. Maun mukaan spacereillä kaaren tuntumaan. Talvivanteet Style 135 ja 245/45 18".

    Joudun peräkärryllä toisinaan ajamaan ns. traktoritietä, jota toki matelemalla pystyy ajamaan melko matalallakin autolla (tosin ei mun E31:llä). Ykkösvaihtoehtona olisi 50mm madalta, mutta tuleeko siitä liian lintta? Googlella löysin Puercon autosta kuvia ja näissä ei ainakaan vakiorenkailla ja -vanteilla näytä liian matalalta:


    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • -rik
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 827
      • Rovaniemi

      Ehkä laittaisin ne 35mm... välillä tuntuu että noidenkin kanssa saa miettiä vähän ajolinjoja ja muita asioita "hankalissa paikoissa" (Esim. muija kun ajaa niin saattaa olla että saa joskus etupenkiltä huutaa että hiljennä nyt saatana)

      Toki helpolta tuo tuntuu sinäänsä, onhan näitä aiemmin ollut autoja joissa maavara on ollut selvästi alle lain salliman ja niilläkin on pärjätty, mutta jotenki elämä on helpompaa kun ei tarvi aina hidastetöyssyistä ajaa poikittain jne. Vertauskuvana vain, eihän tuo 50mm jouset vielä semmosta efektiä aiheuta mutta enivei.. Onhan se matala hieno, mutta jos ykköskäyttis on niin ehkä se käytännöllisyys kannattaa säilyttää jonkin asteisena.

      btw. Mikäs se tämä kulkine on ku sulla lukee sigussa että "535d m-sport lci"
      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17515
        • Turku

        Originally posted by -rik View Post
        Ehkä laittaisin ne 35mm... välillä tuntuu että noidenkin kanssa saa miettiä vähän ajolinjoja ja muita asioita "hankalissa paikoissa" (Esim. muija kun ajaa niin saattaa olla että saa joskus etupenkiltä huutaa että hiljennä nyt saatana)

        Toki helpolta tuo tuntuu sinäänsä, onhan näitä aiemmin ollut autoja joissa maavara on ollut selvästi alle lain salliman ja niilläkin on pärjätty, mutta jotenki elämä on helpompaa kun ei tarvi aina hidastetöyssyistä ajaa poikittain jne. Vertauskuvana vain, eihän tuo 50mm jouset vielä semmosta efektiä aiheuta mutta enivei.. Onhan se matala hieno, mutta jos ykköskäyttis on niin ehkä se käytännöllisyys kannattaa säilyttää jonkin asteisena.

        btw. Mikäs se tämä kulkine on ku sulla lukee sigussa että "535d m-sport lci"
        Asiaa on tekstisi ja paljolti olen samaa mieltä. Onko muita kommentteja, seuraako Puerco itse tätä topikkia enää?

        Mitä tarkoitat kysymykselläsi? Onko sigussa jotakin "väärin"?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • -rik
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 827
          • Rovaniemi

          Originally posted by Laku View Post
          Mitä tarkoitat kysymykselläsi? Onko sigussa jotakin "väärin"?
          En minä tiiä, katoin vaan että tuossa on kuvassa pre-lci 530d ja sigussa sulla lukee " BMW 535d touring m-sport LCI (käyttöautona) since 2014"
          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17515
            • Turku

            Originally posted by -rik View Post
            En minä tiiä, katoin vaan että tuossa on kuvassa pre-lci 530d ja sigussa sulla lukee " BMW 535d touring m-sport LCI (käyttöautona) since 2014"
            Ei nuo kuvat ole autostani . Luepa uudelleen postaukseni. Kuvat ovat Puercon autosta ja noissa kuvissa pitäisi olla alla H&R 50mm ja perää säädetty alaspäin. Pointtini oli, ettei tuossa näytä mitenkään lintalta :think.

            Oma autoni on juurikin se, mitä sigussa lukee.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Weuli
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 1169
              • Turku

              Mietin itse ihan samoja juttuja kun Laku. Eteen pitäis kai uusia iskarit ja samalla varmaan laittaisi jousetkin. Puercolla on ollut e61 jälkeen ainakin e92 bemari ja nyt ilmeisesti joku Subaru, joten epäilen mahtaako 5-sarjan madallustopicci olla kovin ajankohtainen.
              F10 530da xDrive -14
              ----------------
              E92 330d -09
              E93 325i -08
              E92 330d -08
              E61 535d -06
              E91 320d -08
              E46 330Ci -01
              E61 525d -06
              E90 320i -05
              E46 325i -01
              E46 318i -99
              E36 316i -91

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17515
                • Turku

                Ei varmasti ole, mutta Puerco vierailee kyllä foorumilla säännöllisesti.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • -rik
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 827
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by Laku View Post
                  Ei nuo kuvat ole autostani . Luepa uudelleen postaukseni. Kuvat ovat Puercon autosta ja noissa kuvissa pitäisi olla alla H&R 50mm ja perää säädetty alaspäin. Pointtini oli, ettei tuossa näytä mitenkään lintalta :think.

                  Oma autoni on juurikin se, mitä sigussa lukee.
                  No niinhän tuo on, taas jälkeenpäin huomaa miten ne aivot ei vaan joskus toimi, vaikka luin ainaki 2 kertaa ennenkö kirjoitin
                  ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    Onkos muut törmänneet "enemmän" madaltaessa perän tosi lyhyeen joustovaraan / helposti pohjaavaan jousitukseen?

                    Autohan ei vieläkään ole mikään lintta, vaan 315-320mm taitaa olla nyt napa/kaari-mitta edessä ja takana, eli vielä aika perus. Etupää pelaa kuten kuuluukin töyssyissä, mutta ei takapäähän tuntuu joku vetävän lekalla pienenkin patin ylityksessä.


                    Ei se nyt varmaan pohjaanlyöntikumeilla vielä ole, tai lähelläkään.. Kun katsoo jotain kompura tms vikaisia, niin ne kyllä makaa paljon syvemmällä?.. olisiko tuo orkkis palje vain niin kökköä suunnittelua ettei tykkää tommosesta pudotuksesta, vaan on jo lähes kokonaan kaksinkerroin = joustovaransa päässä kun pussissa on vähänkin ilmaa? :think
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • attebotte
                      Newbiemmer
                      • May 2012
                      • 19
                      • Pori

                      ta technix

                      Moro,

                      laitetaas tänne jos jolloin olis tietoa/kokemuksia.

                      Onko kenelläkään kokemuksia tästä: http://www.mstuonti.fi/?page=tuottee...60/61&item=533 säädettävästä alustasta e61 kanssa? Kun itsellä antautui noi tehtaan m-sport iskarit ja ajattelin jos laittas eteen säädettävän ja toi nyt ainakin olis hinnaltaa aika kohtuullinen. Kun ei viittis maksaa 1000 eeroo, no tosin alkuperäset m-sportin iskarit taitaa mennä melkein tohon samaan hintaluokkaan

                      Sitten toinen kyssäri, onko ketään tai kenelläkään tietoo missä vois tota perän korkeutta säätää porin alueella?
                      E61 530da -05

                      Comment

                      • zzracing
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 177
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Matson^ View Post
                        Onkos muut törmänneet "enemmän" madaltaessa perän tosi lyhyeen joustovaraan / helposti pohjaavaan jousitukseen?

                        Autohan ei vieläkään ole mikään lintta, vaan 315-320mm taitaa olla nyt napa/kaari-mitta edessä ja takana, eli vielä aika perus. Etupää pelaa kuten kuuluukin töyssyissä, mutta ei takapäähän tuntuu joku vetävän lekalla pienenkin patin ylityksessä.


                        Ei se nyt varmaan pohjaanlyöntikumeilla vielä ole, tai lähelläkään.. Kun katsoo jotain kompura tms vikaisia, niin ne kyllä makaa paljon syvemmällä?.. olisiko tuo orkkis palje vain niin kökköä suunnittelua ettei tykkää tommosesta pudotuksesta, vaan on jo lähes kokonaan kaksinkerroin = joustovaransa päässä kun pussissa on vähänkin ilmaa? :think
                        Takapalkin puslat/kannakekumit on sulla rikki siksi kolahtelee ihan kuin pohjaisi.
                        X6 35D

                        Comment

                        • Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

                          ex 535d -50mm h&r plus koni, renkaat 235/35/19 ja 265/30/19 ja takaa säädetty pusseilla
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by zzracing View Post
                            Takapalkin puslat/kannakekumit on sulla rikki siksi kolahtelee ihan kuin pohjaisi.
                            Miksei mahdollista, mutta tuo pohjaaminen alkoi vasta kun pudotin pari senttiä lisää.. sitä ennen meni täysin äänettömästi.. ja muutenkin tuntemukset ajossa puoltaa paremmin ihan vain joustovaran loppumiseen.
                            Yhden kohtalotoverinkin löysin foorumilta, ja samat mietteet oli hänelläkin että pussi taitaa vain olla niin kaksinkerroin ettei pääse enää "pullistumatta" joustamaan kun ilmaa on vähänkin sisässä.. Tämä myös puoltaisi sitä, että jos palkeet on ihan tyhjät niin sukeltaa syvemmälle kun pussi pääsee menemään "ruttuun".. ehkä:think
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17515
                              • Turku

                              Samanlainen setti tulossa itselle, tosin takana 275/30/19", joka on tuon etusen pari.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • ///THe
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 840
                                • Espoo

                                Originally posted by Matson^ View Post
                                Miksei mahdollista, mutta tuo pohjaaminen alkoi vasta kun pudotin pari senttiä lisää.. sitä ennen meni täysin äänettömästi.. ja muutenkin tuntemukset ajossa puoltaa paremmin ihan vain joustovaran loppumiseen.
                                Yhden kohtalotoverinkin löysin foorumilta, ja samat mietteet oli hänelläkin että pussi taitaa vain olla niin kaksinkerroin ettei pääse enää "pullistumatta" joustamaan kun ilmaa on vähänkin sisässä.. Tämä myös puoltaisi sitä, että jos palkeet on ihan tyhjät niin sukeltaa syvemmälle kun pussi pääsee menemään "ruttuun".. ehkä:think
                                Mulla on luokkaa 330/335mm napamitat sekä edessä, että takana. Tuolla perä tuntuu vielä ihan OK:lta. Tuosta jos menee alemmas, niin tuntuu kuin perä ei enää joustais ollenkaan... Keulaa sais ruuattua vielä useamman sentin ilman ongelmia. Toisaalta nyt on vielä sellanen korkeus, että ilman ongelmia pääsee liikkumaan ja kaarivälin sai kokonaan pois.
                                X5 F15 ///Msport
                                CRX 2gen +25psi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎