Mun nykynen ohjelma ja ulkolämpötila -5c.
Täällä iltap. ruuhkissa talvirenkailla vetoja niin, että nokialaisista nasta lentelee saa ahtolämmöt nouseen jopa +60 asteeseen.
Asteet tippuu heti hölläyksen jälkeen puolella.
Eli tää ahtoilman jäähdytys on melkonen ongelma näissä meitin softatuissa.
Ajatelkaa mikä tehosyöppö ja ahtimien rasite toi on kesähelteillä, kun ahtoilma huitelee 100 asteessa.
Hätäensiapuna putsaan coolerin ja laitan taakse poistokanavan. Eli pohjapressuun reikä ja ilmanohjaus välläriltä. Reikä isommaks kun kennon pinta-ala ja takapäädystään taittaa sisään, niin että tulee korkeemmalle kun kennon yläosa.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Tuoreet testit tienpäältä.
Eli tää ahtoilman jäähdytys on melkonen ongelma näissä meitin softatuissa.
Ajatelkaa mikä tehosyöppö ja ahtimien rasite toi on kesähelteillä, kun ahtoilma huitelee 100 asteessa.
Huh, melkosta.
Eipä mikään ihme, että metanoli/vesijäähyllä tulee hyviä tuloksia
Nyt pitää vaan saada kehitettyä sopiva coolerimalli tonne keulille, joka ei vaadi kamalaa puskurin silpomista ja menis suht bolt-on paikoilleen.
Snow Performancelta Saksasta tuli yllättävän kattava (mainos) tietopaketti, kun vähä kysäs asiasta. Ei mitään maata mullistavaa, mutta laitanpa muillekin näytille:
Dear Jarkko,
thanks for your inquiry and interest for the Boost Cooler® Water Injection system.
In diesels, the effect is three fold:
- A cooler, denser air charge is now delivered to the combustion chamber – this allows more diesel fuel to be burned than before.
- The alcohol (Methanol, Ethanol/Spiritus) in the injection fluid burns as a fuel. This directly impacts power production.
- The water vaporizes in the combustion chamber, creating rapidly expanding steam which pushes down on the piston to create
additional torque.
In short words, you will have more power and torque at low costs, decreased emissions (less NOX), clean combustion chambers
(no carbon build-up) and increased fuel economy. A powergain in a range of approx. 10-20+ percent, also in previously tuned
engines, is common by using the Boost Cooler. The increase of horsepower depends on many other things (water only, water-
alcohol-mix, ambient temperature and humidity,efficiency of existing intercooler and so on). For example, the power gain on
hotter days (summer) is higher as in winter. As you surely realized, your car runs better in winter as in summer. When the
Boost Cooler compensates for the loss in power in summer, the subjective increase in power is higher.
For your BMW 535d, I recommend you the Stage 2-Diesel LowBoost (Catalogue, page 13) or the or Stage 3 LCD Boost Cooler
with the variable controller for optimized injection quantity in each load-state (catalogue, page 15).
Compared to the Stage 2, the Stage 3 also reads out the exhaust temperature (EGT) and you´ve a programmable LCD-Display
for the cockpit where you can see the boost pressure, exhaust temperature und injection amount at a glance.
The Stage 2 Boost Cooler costs 499EUR, the Stage 3 799EUR.
In general, a Turbodiesel-engine consumes more fluid compared to a gasoline engine.
For example, in a 944 Turbo (2.5l, 250hp series) the included 3l-reservior is good enough for about 200-250km at sporty driving
on the street. In addition to our Boost Cooler® systems we’re offering bigger reservoirs (9.5l / 26.5l) and complete trunk-installation
kits. The 9.5l trunk kit (Catalogue, Page 20) costs 150EUR as Upgrade (by replacing the original 3l reservoir). This set contains a
bigger 9.5l reservoir, additionally pressure- and corrugated tubing, the solenoid and a fluid level switch.
Principially, the Boost Cooler installation is simply and needs no working on the engine´s ECU to connect it. Each garage resp.
weekend mechanic should install our kit within a few hours. You´ll receive a coloured, compehensive installation manual together
with different Boost Cooler™ test reviews from technical magazines. Have a look here to see the different installation steps.
On all parts, we grant you as 1st buyer 25 years full warranty and 2 years by using the Boost Cooler in motorsport-applications
We’re looking forward for your reply!
If you´ve any questions, don´t hesitate to contact me.
Jostain netin syövereistä löyty hyvää juttua 335d:stä jossa water/methenol ennen ja jälk juttua. Nyt en löydä tähän hätään linkkiä, mutta lupaavia jäähdytys/teho lisiä oli onnistuttu samaan.
Pitää kattoo nyt ihan ensiks viikonloppuna paljonko tosta orkkis jäähdyttimestä saa kepulikonstein tehoo irti ja jos ei tarpeeksi, niin sitten kesäksi tulee päivitykset tähän rintamaan.
Jostain netin syövereistä löyty hyvää juttua 335d:stä jossa water/methenol ennen ja jälk juttua.
Täältä sivun lopusta löytyy tämän ruotsalaisen 335d käppyrät metanooli/vesi ruiskutuksella ja ilman (kaikki muut olosuhteet samat). Ruiskutus näyttää tässä tapauksessa antavan noin 40 pyöräheppaa lisää.
Käykääs nyt muutkin kattelemassa ne teitin pakolämmöt, niin saadaan kimppatilausta pystyyn!
Paras viritys ja autohuolto (halpakin vielä) tässä kohtaa on ihan ehdottomasti jäähdyttää toi ahtoilma.
4. tai 5. vaihteella matalilta kierroksilta kaasupoljin siihen vastekohtaan asti, että pysyy vaihde simmussa ja sitten dataa katteleen. Suosittelen repsikkaa "kartturiksi".
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment