Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    Originally posted by Boiga View Post
    Eli ei se aivan mahdottomia edes heitä...
    Ajotietokoneen kulutuksen saapi helposti kalibroitua ihan kohdilleenkin. Tosin niinkun totesit, niin melko lähellä oikeaa se sinullakin näyttää.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      Ja sunnuntai lukemista:





      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        (Tiagon) [Lisbon portugal] autosta oli tullu dynolappu esille. Aika "heti" ottaa noi väännöt :P
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          Tuoreet testit tienpäältä.

          Mun nykynen ohjelma ja ulkolämpötila -5c.
          Täällä iltap. ruuhkissa talvirenkailla vetoja niin, että nokialaisista nasta lentelee saa ahtolämmöt nouseen jopa +60 asteeseen.
          Asteet tippuu heti hölläyksen jälkeen puolella.

          Eli tää ahtoilman jäähdytys on melkonen ongelma näissä meitin softatuissa.
          Ajatelkaa mikä tehosyöppö ja ahtimien rasite toi on kesähelteillä, kun ahtoilma huitelee 100 asteessa.

          Hätäensiapuna putsaan coolerin ja laitan taakse poistokanavan. Eli pohjapressuun reikä ja ilmanohjaus välläriltä. Reikä isommaks kun kennon pinta-ala ja takapäädystään taittaa sisään, niin että tulee korkeemmalle kun kennon yläosa.
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • TeppoA
            Newbiemmer
            • Sep 2004
            • 24
            • Nurmijärvi/Vantaa

            Originally posted by LeMansBlau View Post
            Tuoreet testit tienpäältä.
            Eli tää ahtoilman jäähdytys on melkonen ongelma näissä meitin softatuissa.
            Ajatelkaa mikä tehosyöppö ja ahtimien rasite toi on kesähelteillä, kun ahtoilma huitelee 100 asteessa.
            Huh, melkosta.

            Eipä mikään ihme, että metanoli/vesijäähyllä tulee hyviä tuloksia

            Nyt pitää vaan saada kehitettyä sopiva coolerimalli tonne keulille, joka ei vaadi kamalaa puskurin silpomista ja menis suht bolt-on paikoilleen.
            E61 535d M-Sport -07
            BNR32 / S14 / S30 / 521

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              Snow Performancelta Saksasta tuli yllättävän kattava (mainos) tietopaketti, kun vähä kysäs asiasta. Ei mitään maata mullistavaa, mutta laitanpa muillekin näytille:



              Dear Jarkko,

              thanks for your inquiry and interest for the Boost Cooler® Water Injection system.

              In diesels, the effect is three fold:
              - A cooler, denser air charge is now delivered to the combustion chamber – this allows more diesel fuel to be burned than before.
              - The alcohol (Methanol, Ethanol/Spiritus) in the injection fluid burns as a fuel. This directly impacts power production.
              - The water vaporizes in the combustion chamber, creating rapidly expanding steam which pushes down on the piston to create
              additional torque.

              In short words, you will have more power and torque at low costs, decreased emissions (less NOX), clean combustion chambers
              (no carbon build-up) and increased fuel economy. A powergain in a range of approx. 10-20+ percent, also in previously tuned
              engines, is common by using the Boost Cooler. The increase of horsepower depends on many other things (water only, water-
              alcohol-mix, ambient temperature and humidity,efficiency of existing intercooler and so on). For example, the power gain on
              hotter days (summer) is higher as in winter. As you surely realized, your car runs better in winter as in summer. When the
              Boost Cooler compensates for the loss in power in summer, the subjective increase in power is higher.

              For your BMW 535d, I recommend you the Stage 2-Diesel LowBoost (Catalogue, page 13) or the or Stage 3 LCD Boost Cooler
              with the variable controller for optimized injection quantity in each load-state (catalogue, page 15).
              Compared to the Stage 2, the Stage 3 also reads out the exhaust temperature (EGT) and you´ve a programmable LCD-Display
              for the cockpit where you can see the boost pressure, exhaust temperature und injection amount at a glance.
              The Stage 2 Boost Cooler costs 499EUR, the Stage 3 799EUR.

              In general, a Turbodiesel-engine consumes more fluid compared to a gasoline engine.
              For example, in a 944 Turbo (2.5l, 250hp series) the included 3l-reservior is good enough for about 200-250km at sporty driving
              on the street. In addition to our Boost Cooler® systems we’re offering bigger reservoirs (9.5l / 26.5l) and complete trunk-installation
              kits. The 9.5l trunk kit (Catalogue, Page 20) costs 150EUR as Upgrade (by replacing the original 3l reservoir). This set contains a
              bigger 9.5l reservoir, additionally pressure- and corrugated tubing, the solenoid and a fluid level switch.

              Principially, the Boost Cooler installation is simply and needs no working on the engine´s ECU to connect it. Each garage resp.
              weekend mechanic should install our kit within a few hours. You´ll receive a coloured, compehensive installation manual together
              with different Boost Cooler™ test reviews from technical magazines. Have a look here to see the different installation steps.

              On all parts, we grant you as 1st buyer 25 years full warranty and 2 years by using the Boost Cooler in motorsport-applications

              We’re looking forward for your reply!

              If you´ve any questions, don´t hesitate to contact me.

              Best regards from Hamburg/Germany,

              Bodo Schürmann







              S-Performance GmbH
              Snow Performance Europe
              Elbring 45 - 21217 Seevetal/Germany
              Phone: +49 (0)40 3999 2118 Fax: +49 (0)40 3999 2119
              Email: [email protected] Web: www.snowperformance.de
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Mielenkiintoista nähdä tulokset jos tuon laitat omaasi
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Cell View Post
                  Mielenkiintoista nähdä tulokset jos tuon laitat omaasi
                  Niin tai jos ei se uskalla
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Kenzu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1285
                    • Vaasa

                    Mielenkiintosa luettavaa, varsinki ku itellä on tarkotus tosta 530d:stä ottaa kans vähän enemmän voimaa ulos..

                    Mistä noi ahtolämmöt näkee?
                    Lamborghini Gallardo
                    Ex:
                    F87 M2
                    F82 M4
                    F15 X5M50d
                    F31 330d
                    E60 M5
                    E46 M3
                    E63 645ci
                    E60 530d -07 M5D satinwhite
                    E36 M3 Turbo
                    E30 325 cäbi -92

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      Originally posted by Cell View Post
                      Mielenkiintoista nähdä tulokset jos tuon laitat omaasi
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Niin tai jos ei se uskalla
                      JAA EN USKALLA VAI PERK!

                      Jostain netin syövereistä löyty hyvää juttua 335d:stä jossa water/methenol ennen ja jälk juttua. Nyt en löydä tähän hätään linkkiä, mutta lupaavia jäähdytys/teho lisiä oli onnistuttu samaan.
                      Pitää kattoo nyt ihan ensiks viikonloppuna paljonko tosta orkkis jäähdyttimestä saa kepulikonstein tehoo irti ja jos ei tarpeeksi, niin sitten kesäksi tulee päivitykset tähän rintamaan.


                      Originally posted by Kenzu View Post
                      Mielenkiintosa luettavaa, varsinki ku itellä on tarkotus tosta 530d:stä ottaa kans vähän enemmän voimaa ulos..

                      Mistä noi ahtolämmöt näkee?

                      30d on hyvä "lähtökohta". Paljonko ajattelit ja millä tingentangeleilla?

                      Lämmöt näkee ainoastaan ulkosella laitteella (obd+softa) tai mittarilla. Käytännössä töpseli kiinni ja live dataa kännykällä tai läppärillä.
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • nd4spd
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 120
                        • Etelä

                        Paljos tosta 530d on mahdollista saada softalla ulos?


                        30d on hyvä "lähtökohta". Paljonko ajatt...
                        XF Biturbo

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by nd4spd View Post
                          Paljos tosta 530d on mahdollista saada softalla ulos?
                          Onko minkä ikäinen 530d(onko siis pietzo suuttimet) ?

                          Oisko pre mallin lukemat max 270-280 noin 600-650 nm vääntöä vakio suuttimilla ja 35d suuttimilla melkeen taivas rajana

                          Tai no oisko tehoa 300-320 nurkilla ja vääntöä 700 nurkille

                          Nuo "noin" lukuja mutta antaa suuntaa
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • nd4spd
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 120
                            • Etelä

                            Originally posted by veku View Post
                            Onko minkä ikäinen 530d(onko siis pietzo suuttimet) ?
                            2006 ja käsittääkseni on noi uudemmat suuttimet.
                            XF Biturbo

                            Comment

                            • Hjördis
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 174
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by LeMansBlau View Post
                              Jostain netin syövereistä löyty hyvää juttua 335d:stä jossa water/methenol ennen ja jälk juttua.
                              Täältä sivun lopusta löytyy tämän ruotsalaisen 335d käppyrät metanooli/vesi ruiskutuksella ja ilman (kaikki muut olosuhteet samat). Ruiskutus näyttää tässä tapauksessa antavan noin 40 pyöräheppaa lisää.

                              Comment

                              • LeMansBlau
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1060
                                • Insomniac

                                Käykääs nyt muutkin kattelemassa ne teitin pakolämmöt, niin saadaan kimppatilausta pystyyn!
                                Paras viritys ja autohuolto (halpakin vielä) tässä kohtaa on ihan ehdottomasti jäähdyttää toi ahtoilma.

                                4. tai 5. vaihteella matalilta kierroksilta kaasupoljin siihen vastekohtaan asti, että pysyy vaihde simmussa ja sitten dataa katteleen. Suosittelen repsikkaa "kartturiksi".
                                ///MADE IN FINLAND

                                sigpic

                                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                                F32 COUPE PERFORMANCE
                                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎