memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    Originally posted by vilivaltteri View Post
    Mitenkäs e60 530d säädetään käsijarrua? Onko siellä erilliset rummut vai meneekö käsijarru ihan käyttöjarruille?
    Käsijarrulla oma rumpu.
    Säätö tapahtuu rummun sisällä olevasta säätöpyörästä joka sijaitsee rummun alalaidassa. Onnistuu pyöritellä tuota levyssä/rummussa olevan reiän kautta.

    Comment

    • Kesäromu
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 232
      • Espoo

      Originally posted by Noesoe View Post
      Vielä pieni kysymys koskien venttiilikopan tiivistettä. Kannattaako laittaa tiivisteeseen jonkinlaista tiivistemassaa? Tiettyihin kohtiin? Vai onko tarpeellista?

      Tuomas
      Minä laitoin niihin puolikuu kohtiin, siinä vanoksen edessä oleviin, hieman tiivisteliimaa.
      F10 -11
      E21 315 -83

      Comment

      • Kesäromu
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 232
        • Espoo

        Tuossa kävin vikakoodeja läpi (puhelimella ja BMWhat ohjelmalla ) niin löytyi tuollainen : koodi 9c54 AUC
        Laakkoselta kyselin tuon auc sensorin hintaa ja oli n. 120€
        Meinasivat siellä että harvemmin menee noita sensoreita rikki ja että vika on luultavasti piuhoissa.

        Eli: onko näissä jotain tiettyä kohtaa josta piuhat hankautuvat poikki tms?

        Katselin että hyvin nuo näyttää kyllä olevan niputettu, ei uskoisi että pääsisi jostain katkeamaan, mutta jos kuitenkin..
        F10 -11
        E21 315 -83

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Kyllä tuo AUC-sensori on varsin usein vikaantuva. Marmorin kommentti taisi perustua myytyjen osien määrään. Tuo kapistus on ainakin omasta mielestä varsin turhake ja samoin lienee ajatellut moni muukin, jos osille ei ole ollut menekkiä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Kesäromu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 232
            • Espoo

            Joo, onhan se vähän turhake täällä meillä nyt ainakin, mutta jos on korjattavissa jollain piuhan korjauksella niin olisihan se kiva saada tomimaan.
            Aattelin vaan kun noita johtojen puhkihankautumisia on ollut näissä muutenkin, mm. parkkitutkissa.
            F10 -11
            E21 315 -83

            Comment

            • Korpraali
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 524
              • Turku

              Parkkitutkista puheenollen, kun ne ei autossani toimi. Herjaa jotain ihme koodia, mitä kukaan ei ole hakujen mukaan onnistunut tietämään. Ja kun inpalla deletoi, niin tulee uudestaan. Toimi vähänaikaan sitten silloin tällöin. Eli johdot poikki jostain? Kumpi on todennäköisempi. Etupää vai takapää? Ei viitsisi summanmutikassa alkaa purkaa
              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Kesäromu View Post
                Joo, onhan se vähän turhake täällä meillä nyt ainakin, mutta jos on korjattavissa jollain piuhan korjauksella niin olisihan se kiva saada tomimaan.
                Aattelin vaan kun noita johtojen puhkihankautumisia on ollut näissä muutenkin, mm. parkkitutkissa.
                Aika useassa tuosta on vikakoodia,
                ja en usko että vika on johdoissa vaan itse anturissa.
                Eräässäkin rupesi herjaamaan irti käytön jälkeen vikaa (imusarjan läppien poiston yhteydessä)...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Kesäromu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2011
                  • 232
                  • Espoo

                  [QUOTE=Korpraali;3171141]Parkkitutkista puheenollen, kun ne ei autossani toimi. Herjaa jotain ihme koodia, mitä kukaan ei ole hakujen mukaan onnistunut tietämään. Ja kun inpalla deletoi, niin tulee uudestaan. Toimi vähänaikaan sitten silloin tällöin. Eli johdot poikki jostain? Kumpi on todennäköisempi. Etupää vai takapää? Ei viitsisi summanmutikassa alkaa purkaa [/


                  Oletko kuunnellut kuuluuko niistä tutkista tikittävää ääntä?

                  Niitä johtoja kannattaa katsoa ainakin edestä irroittamalla apparin puoleinen ajovalo, sen alapuolella menee etututkille johtonippu, joka on ainakin muutamissa tapauksissa hankautunut äänimerkin reunaan ja tämän takia johtoja poikki tai enää muutama säie ehjänä.
                  F10 -11
                  E21 315 -83

                  Comment

                  • Kesäromu
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2011
                    • 232
                    • Espoo

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Aika useassa tuosta on vikakoodia,
                    ja en usko että vika on johdoissa vaan itse anturissa.
                    Eräässäkin rupesi herjaamaan irti käytön jälkeen vikaa (imusarjan läppien poiston yhteydessä)...
                    Niinpä, on tuo johdotus tuolle kuitenkin niin hyvin kiinnitetty/suojattu että tuskin se poikki on, ja vähän turhan kallis on kokeilla uudella anturilla.

                    Olkoot perkele.
                    F10 -11
                    E21 315 -83

                    Comment

                    • jake2710
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 828

                      Originally posted by Tonto! View Post
                      Tervehdys.

                      Potilaana on siis e60 530i ja tehtaalta se on ulostautunut 11/03. Ongelma koskee adaptiivisia valoja. Elikkäs, kuskinpuolen valo jää apukuskin puolta huomattavasti alemmaksi, molemmat tekee virrat kytkettäessä kyllä ylös/alas liikkeen, mutta apparin puoli nousee enemmän. Riippuen kuun asennosta jää kuskinpuolen valo myös välillä jumiin, osottaen vasemmalle. Ei ole merkitystä onko valokatkaisija automaatilla vai normaalisti valotpäällä asennossa, vihreä ledi vilkkuu myös. Itselläni on kyllä käytössä INPA, mutta en meinaa nyt oikeen tolkkua saada tähän asiaan. Adaptive ligt controllin error memorystä ei löydy vikakoodeja, mutta information memorystä kyllä löytyy ( telegram speed invalid ym )

                      Nämä infomemoryt ja light switch information memoryt nollaamalla, saan valot nousemaan samalle tasolle, kun olen käyttänyt virrat pois ja päälle. Vika palautuu jälleen kun käännän rattia.

                      Kännykällä tuherrettu, niin pahoittelut tekstin ulkoasusta.

                      Mutta jos vinkkejä löytyy mistä vikaa lähteä paikantamaan, niin kerro ihmeessä!

                      -Toni
                      Tarkasta ensin korkeusanturit. Vihreä vilkku led voi olla kiinni koodauksen puutteesta, jos vaikka valoja vaihdettu.

                      Comment

                      • Tonto!
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 205
                        • Hausjärvi

                        Originally posted by jake2710 View Post
                        Tarkasta ensin korkeusanturit. Vihreä vilkku led voi olla kiinni koodauksen puutteesta, jos vaikka valoja vaihdettu.
                        Täytyypä tarkistaa. Ilmeisesti jossain vaiheessa yksi entisistä omistajista oli vaihtanut juuri tuon vasemman umpion saman ongelman takia..
                        e39 523iA -97
                        e87 120d -10
                        e30 M-tech II v8 cabrio -93
                        Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                        Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                        Ex e60 530i -03
                        Ex e39 528 Touring -97
                        Ex e39 540iA -97
                        Ex e36 328 Coupe -96
                        Ex e34 535 -91

                        Comment

                        • itaste
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 57
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          mikäs ero noilla ilmastointiin liittyvillä napeilla on kun toisissa on vanhahtavat vivut, ja toisissa rullat, onko vaan ulkonäellisesti eroa vai? ja jos on lisävaruste niin millä nimellä? ainaki 04-06 vm autoissa on.

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by itaste View Post
                            mikäs ero noilla ilmastointiin liittyvillä napeilla on kun toisissa on vanhahtavat vivut, ja toisissa rullat, onko vaan ulkonäellisesti eroa vai? ja jos on lisävaruste niin millä nimellä? ainaki 04-06 vm autoissa on.
                            "Rullat" on laajennetussa automaatti-ilmastoinnissa. "Vanhahtavilla" vivuilla varustettu versio on sekin automaattinen ilmastointi, mutta laajennetussa versiossa on mm. huurteentunnistin tuulilasissa, lämpötilaa voi säätää vasemmalle ja oikealle puolelle erikseen, sekä siinä on ns. saasteentunnistin (AUC).

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1424

                              Raidetangon pää, oikea ulompi hyätty sigun e61 (neliveto) katsastuksessa. Katsurin mukaan näitä menee toisissa yksilöissä 60tkm jälkeen, toiset kestää 200tkm.

                              1. Kantsiiko laittaa tilalle orkkis vai tarvike? Jos tarvike niin mistä ja minkä merkkinen?

                              2. Joutuuko tekemään nelipyöräsuuntauksen vai onnistuuko uuden osan vaihto mittaamalla/kierteiden laskennalla riittävällä tarkkuudella?

                              3. Kantsiiko vaihtaa molemmat puolet yhtäaikaa, varsinkin jos joutuu tekemään nelipyöräsuuntauksen?

                              Mukava katsuri vinkkasi massaamaan takarenkaiden lähellä olevat jarruputket. Rustuvat kuulemma herkästi kun ovat suojaamattomina esillä pyöräkotelossa.
                              e39 M54B22 manual
                              Polestar2 LRDM -21
                              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                              Comment

                              • tabasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 851
                                • fin

                                Originally posted by 205/65-15H View Post
                                Raidetangon pää, oikea ulompi hyätty sigun e61 (neliveto) katsastuksessa. Katsurin mukaan näitä menee toisissa yksilöissä 60tkm jälkeen, toiset kestää 200tkm.

                                1. Kantsiiko laittaa tilalle orkkis vai tarvike? Jos tarvike niin mistä ja minkä merkkinen?

                                2. Joutuuko tekemään nelipyöräsuuntauksen vai onnistuuko uuden osan vaihto mittaamalla/kierteiden laskennalla riittävällä tarkkuudella?

                                3. Kantsiiko vaihtaa molemmat puolet yhtäaikaa, varsinkin jos joutuu tekemään nelipyöräsuuntauksen?

                                Mukava katsuri vinkkasi massaamaan takarenkaiden lähellä olevat jarruputket. Rustuvat kuulemma herkästi kun ovat suojaamattomina esillä pyöräkotelossa.
                                1. Yleisesti ottaen alustaan aina alkuperäisiä tai tiedetysti niitä laadultaan vastaavia osia, muuten voi olla lyhytaikainen ilo.

                                2. Ei ole pakko nelipyöräsuunnata, mutta sopivilla mittakepeillä vanteen reunoista täytyy katsoa aurauksen määrä ennen ja jälkeen operaation, jotta jää samaksi, kuten myös se, että ohjauspyörä tosiaan jää keskiasentoon tasaisella tiellä suoraan ajettaessa.

                                Comment

                                Working...
                                X