Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    .
    Hyvällä ystävälläni tuolta käpykaartilaisten puolelta on 320cdi mersu, V6,lla.
    Murolan tekemä ahdin "samoilla spekseillä", autoon samat muutokset, ahdin - cooleri - daunpaippi - softa.

    Näillä muutoksilla tuli noin 845nm/375hv.
    Vääntöhuippua piti jälkeenpäin pikkuisen leikata noin 800 tasoon, kun laatikko jo alkoi merkkiä antaa, tuossa kun ei ratas helposti anna perään - neliveto.

    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • kilander
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 8

      Mites siinä C-mersussa, vaihdoitko siihen jäykemmät venttiilienjouset ja millainen vaikutus oli jos oli?

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Joo
        Siitä en osaa sanoa mittään.
        Silloi ei ollut tällaisia ahtimia mahdollisuus saada, eikä osaaminenkaan ollut vielä riittävää, että olisi osannut olla vailla.
        Suuttimetkin liian pienet, että olis varsinaiseen ilman virtausmaksimiin päässy.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          .
          Kansijutun kanssa päädyin sellaiseen ratkaisuun, että iipeistä tilasin irtokannen, johon kansipuuhastelut tehdään, jolloin olisi ainaskin mahdollisuus siihen, että selvitään kohtiajassa ihan kannen vaihdolla.

          Mietin tässä sellaistakin asiaa, että jos kuitenkin vielä jättäisin ahtimen vaihtamatta ja antaisin edelleen ohjelman olla koskematta, niin näkisin pelkästään jousien vaihdon tekemät muutokset ja senkin, onko niitä.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Kenzu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1285
            • Vaasa

            Originally posted by tuikku View Post
            .
            Kansijutun kanssa päädyin sellaiseen ratkaisuun, että iipeistä tilasin irtokannen, johon kansipuuhastelut tehdään, jolloin olisi ainaskin mahdollisuus siihen, että selvitään kohtiajassa ihan kannen vaihdolla.

            Mietin tässä sellaistakin asiaa, että jos kuitenkin vielä jättäisin ahtimen vaihtamatta ja antaisin edelleen ohjelman olla koskematta, niin näkisin pelkästään jousien vaihdon tekemät muutokset ja senkin, onko niitä.
            Mulla olis kans ollu irto kansi tallilla..

            Joo teetä vain kansi työt ja katsotaan sitten mielenkiinnolla paljonko se pelkästään vaikutti!
            Lamborghini Gallardo
            Ex:
            F87 M2
            F82 M4
            F15 X5M50d
            F31 330d
            E60 M5
            E46 M3
            E63 645ci
            E60 530d -07 M5D satinwhite
            E36 M3 Turbo
            E30 325 cäbi -92

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              Perketti, enpäs hoksannut kysyä.
              Vai oliko edes käynytkään, eikös sulla ole sellainen "kokoalumiini" moottori.
              Jospa tulis ensi viikolla.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                .
                Vielä piti käydä penkissä tuunaamassa ...
                On tämä hankale sairaus ...

                No, yllättävän vähän kuitenkin lähtee savuja.
                Kuten oli odotettavissa, max tehon kierrokset edelleen tippu.
                Muuten kaikki alkaisi olla kohdillaan.
                Kierroskestävyyden parantamista tässä vielä yritetään kansimuutoksilla.
                Kahden vedon keskiarvo noin 1000nm/400hv.
                Tämä ahdin oli tässä, on seuraavan vuoro.

                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • Fabsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1754

                  On kyllä kunnioitettavat lukemat!
                  AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                  ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                  e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                  e30 318i -88

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    Kunhan yläkierroksien tehot vielä löytyy,niin alkaa olemaan aika muikeat lukemat
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • jp_olli
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 101
                      • Kalajoki

                      Oliko autossa nyt paikallaan tuo "perus" 11-lapainen imusiipi ja amg-pakosiipi kombinaatio?
                      Autoelektroniikan huoltoa
                      Teho-optimointeja
                      Varaosia pikselikorjauksiin
                      www.sercap.fi
                      044-0760422

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by exautisti View Post
                        Kunhan yläkierroksien tehot vielä löytyy,niin alkaa olemaan aika muikeat lukemat
                        +1
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          Originally posted by jp_olli View Post
                          Oliko autossa nyt paikallaan tuo "perus" 11-lapainen imusiipi ja amg-pakosiipi kombinaatio?
                          Ei, paikallaan on vielä "alkuperäinen", ensimmäinen versio tästä formaatista, Z-Turbon tekemä valusiivellä, silloin kun ei ollut vielä näitä billettejä.

                          Antonin tekemä, parempi versio vielä odottaa tuossa pöydällä kannen vaihtumista.

                          Mutta ei tässä enää lisätehoa kannata odottaa, riittää kun max tehon kierrokset saan noin 1000rpm korkeammalle, niin olen tyytyväinen.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            Hienoa ,liikkuu varmasti ihan mukavasti
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              .
                              No joo, kulkeminen on varsinaisesti riittänyt jo pitkään.

                              Tämä puuhastelu 307hv => 407hv on vaatinut noin vuoden napluun.
                              Kyllä se työvoitolta tuntuu.
                              Tuon loppu tuli kyllä vähän halvalla, kierrosten kustannuksella ...
                              En ole siihen tyytyväinen.
                              No, neljäsataa on jonkinlainen "raja" kuitenkin, hyvä mieli, kehittely ja tutkailu jatkuu, parannettavaa vielä on.
                              Loppujen lopuksi aika pienillä mekaanisilla muutoksilla on vielä päässyt.
                              Nyt vasta alkaa varsinainen "rakentelu".
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by tuikku View Post
                                .
                                No joo, kulkeminen on varsinaisesti riittänyt jo pitkään.

                                Tämä puuhastelu 307hv => 407hv on vaatinut noin vuoden napluun.
                                Kyllä se työvoitolta tuntuu.
                                Tuon loppu tuli kyllä vähän halvalla, kierrosten kustannuksella ...
                                En ole siihen tyytyväinen.
                                No, neljäsataa on jonkinlainen "raja" kuitenkin, hyvä mieli, kehittely ja tutkailu jatkuu, parannettavaa vielä on.
                                Loppujen lopuksi aika pienillä mekaanisilla muutoksilla on vielä päässyt.
                                Nyt vasta alkaa varsinainen "rakentelu".
                                Ilmoitteleppa kun F1X korimallin ohjelmointi onnistuu
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎