Originally posted by tuikku
View Post
Itsellä hankinnassa kunnollinen GPS pohjainen mittalaite suorituskyvyn mittaamiseen.
Tuossa tavoite;
M5 E60 100-200
Originally posted by tuikku
View Post
Tuossa jotain infoa mitä ZF matkan varrella saanut noille tehtyä;
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=614270
http://www.apra-europe.org/dateien/d...chatronics.pdf
Exedyltähän saa nykyään kitkapintoja joissa korkeampi kitkakerroin ja näinollen lisääntynyt väännön kesto ihan vakiomäärällä levyjä -toki settejä tarjolla 1000whp tehoille isommalla levyjen määrällä. Tuo rumpujen koneistushan tuossa taitaa se haastavin homma olla.
Puhutko nyt laatikon softasta jota olet muokannut? Olen ollut siinä käsityksessä että tuohon ei juuri tekijöitä olisi.
Originally posted by tuikku
View Post
Turbiini tulon ja poiston välillä on paine-ero x josta saamallaan voimalla turbiini pyörittää kompressoria. Jos poiston puolelta saadaan painetta pudotettua, niin eikö tällöin paine-eron säilyessä myös turbiinin tulon puolella paine putoa, joka taas vähentää mm.pumppaushäviöitä, parantaa moottorin VE:tä jne.
Pakoputken avartaminen tai ahdistaminen mun mielestäni kyllä hyvinkin suoraan vaikuttaa pakosarjassa (eli myöskin "turbiinia vasten") olevaan paineeseen.
Originally posted by tuikku
View Post
Comment