Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miroshima
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 48
    • Palokka

    Alko katiska lämpeemään, Vaihdoin uuden Behrin päätermariksi ja EGR:n koko vesikierto lensi kankaalle. Egr tulpattu pakosarjasta laipalla.

    Lämmöt ei ole noussut pitkässäkään matkassa yli 60c kylmällä, nyt nousi jo 4.5km työmatkalla lämmöt 70c vaikka on +1 lämmintä.

    Hyvin pysyy lämmöt nyt autossa, normaalissa nurkka-ajossa 86-89c lämmöt. Pidempää maantieajoa ei vielä takana.
    Last edited by Miroshima; 24-10-2017, 17:29.

    Comment

    • Maksimus
      Newbiemmer
      • Jul 2015
      • 12
      • Suomi

      Mulla e60 vm 2004 eikä puhalla jaloille lämmintä. Muualta tulee kyllä lämmintä, mutta kun kääntää puhalluksen jaloille, oikein tuntee kuinka viileä ilma alkaa puhaltaa ja sitten jo haluaakin säätä jalkapuhalluksen pois päältä. Moottorinlämpöjä en oo tarkastanu, mutta katson ne seuraavana. Ajotietokoneen säädöt on lämpimällä. Onkohan tässä muita vaihtoehtoja kuin termostaatti ongelma? Termareita ei ole vaihdettu aikoihin.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        Originally posted by Maksimus View Post
        Mulla e60 vm 2004 eikä puhalla jaloille lämmintä. Muualta tulee kyllä lämmintä, mutta kun kääntää puhalluksen jaloille, oikein tuntee kuinka viileä ilma alkaa puhaltaa ja sitten jo haluaakin säätä jalkapuhalluksen pois päältä. Moottorinlämpöjä en oo tarkastanu, mutta katson ne seuraavana. Ajotietokoneen säädöt on lämpimällä. Onkohan tässä muita vaihtoehtoja kuin termostaatti ongelma? Termareita ei ole vaihdettu aikoihin.
        Ei kuulosta termostaattiongelmalta, jos lämpöjä tulee muualle. Olisiko "kraana" jumissa?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Bimmer145
          BTCF Member
          • Jul 2014
          • 343
          • https://t.me/pump_upp

          Pari kysymystä olis liittyen e61 535d

          1. Mistä ihmeestä löytyy webaston ilmausruuvi?

          2. Päätermari vai laatikon lämmönvaihdin hajalla? Välillä lämmöt huitelee 50-70 asteessa ja välillä 80-90. Lämmönvaihtimen letkun tukin ja lämmöt nousi ehkä asteen kaks, mutta ei kuitenkaan tippunut letku vapautettuna. Ilmeisesti kylmänä lähtiessä lämmöt sielä 70 hujakoilla ja jos ne jostain syystä nousee sinne 80-90, niin pysy ihan ok siellä, ainoastaan vähän enemmän polkiessa tippuu 80, mutta nousee takaisin. Egr poistettu, joten siinä ei termaria.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Miroshima
            Bimmer Rookie
            • Jun 2017
            • 48
            • Palokka

            Originally posted by Bimmer145 View Post
            Pari kysymystä olis liittyen e61 535d

            1. Mistä ihmeestä löytyy webaston ilmausruuvi?

            2. Päätermari vai laatikon lämmönvaihdin hajalla? Välillä lämmöt huitelee 50-70 asteessa ja välillä 80-90. Lämmönvaihtimen letkun tukin ja lämmöt nousi ehkä asteen kaks, mutta ei kuitenkaan tippunut letku vapautettuna. Ilmeisesti kylmänä lähtiessä lämmöt sielä 70 hujakoilla ja jos ne jostain syystä nousee sinne 80-90, niin pysy ihan ok siellä, ainoastaan vähän enemmän polkiessa tippuu 80, mutta nousee takaisin. Egr poistettu, joten siinä ei termaria.
            Vähän vastaavilla ongelmilla päätermari vaihtoon, lämmöt pysyy 87-88c ihan sama miten ajaa. Lämpenee nopeesti.

            Itellä egr myös kokonaan poissa.

            Comment

            • Miroshima
              Bimmer Rookie
              • Jun 2017
              • 48
              • Palokka

              Originally posted by Maksimus View Post
              Mulla e60 vm 2004 eikä puhalla jaloille lämmintä. Muualta tulee kyllä lämmintä, mutta kun kääntää puhalluksen jaloille, oikein tuntee kuinka viileä ilma alkaa puhaltaa ja sitten jo haluaakin säätä jalkapuhalluksen pois päältä. Moottorinlämpöjä en oo tarkastanu, mutta katson ne seuraavana. Ajotietokoneen säädöt on lämpimällä. Onkohan tässä muita vaihtoehtoja kuin termostaatti ongelma? Termareita ei ole vaihdettu aikoihin.
              Originally posted by Laku View Post
              Ei kuulosta termostaattiongelmalta, jos lämpöjä tulee muualle. Olisiko "kraana" jumissa?
              Mahtanee olla venttiili jumissa, vissiin tuossa lämppärin kennossa on tavallaan kaksi aluetta joiden tehoa voidaan säätää veden virtausmäärällä..
              Attached Files
              Last edited by Miroshima; 22-11-2017, 20:59.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by Miroshima View Post
                Mahtanee olla venttiili jumissa, vissiin tuossa lämppärin kennossa on tavallaan kaksi aluetta joiden tehoa voidaan säätää veden virtausmäärällä..
                Vesiventtiilit säätävät oikealle ja vasemmalla puolelle lämmön. Kun molemmilta puolilta tulee lämmintä/kylmää kuten kuuluu ja vain jaloille ei toimi, niin epäilisin enemmin läppiä, kuin tuota venttiiliä. Jos olisi vesiventtiilissä ongelmia, niin toiselle/molemmille puolille tulisi vain kylmää/kuumaa. E60 IHKA:n toiminnasta dokkari: https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...LZUkxXRH-AtpUW
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Miroshima
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2017
                  • 48
                  • Palokka

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Vesiventtiilit säätävät oikealle ja vasemmalla puolelle lämmön. Kun molemmilta puolilta tulee lämmintä/kylmää kuten kuuluu ja vain jaloille ei toimi, niin epäilisin enemmin läppiä, kuin tuota venttiiliä. Jos olisi vesiventtiilissä ongelmia, niin toiselle/molemmille puolille tulisi vain kylmää/kuumaa. E60 IHKA:n toiminnasta dokkari: https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...LZUkxXRH-AtpUW
                  Ahh aivan.. no vähän vaan metsässä ole ajatus

                  Comment

                  • Art_Zi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 170
                    • Kemi

                    Mikäs vois sigun autossa olla, kun nyt kylmillä (-20) keleillä lämmöt tipahtaa heti, kun kaupungissa ajelee/vauhti hidastuu...moottoritiellä lämmöt 87-91, mutta kaupunkiin kun pääsee tai tiputtaa vauhdin alle 80km/h ni lämmöt tippuu 79-84... viime talvena mielestäni pysy 88 vaikka ajeli kaupungissaki... vai onko vain ominaisuus??
                    E61 525dA preLCI -2007
                    VW Typ2 -1967
                    Ex. E46 328ia touring

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Art_Zi View Post
                      Mikäs vois sigun autossa olla, kun nyt kylmillä (-20) keleillä lämmöt tipahtaa heti, kun kaupungissa ajelee/vauhti hidastuu...moottoritiellä lämmöt 87-91, mutta kaupunkiin kun pääsee tai tiputtaa vauhdin alle 80km/h ni lämmöt tippuu 79-84... viime talvena mielestäni pysy 88 vaikka ajeli kaupungissaki... vai onko vain ominaisuus??
                      Eiköhän se ole sitä samaa kun muissakin tässä ketjussa (jo 46 sivua! ), termostaatteja vaan vaihteleen. Sama vaiva kaikissa ko. merkin dieseleissä, e46, e90, e39, e60, e53, e70...johtuu ilmeisesti termostaattien teknisestä toteutuksesta. 1-3 vuoden välein saisi vaihtaa uuteen.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Art_Zi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 170
                        • Kemi

                        Originally posted by Esal View Post
                        Eiköhän se ole sitä samaa kun muissakin tässä ketjussa (jo 46 sivua! ), termostaatteja vaan vaihteleen. Sama vaiva kaikissa ko. merkin dieseleissä, e46, e90, e39, e60, e53, e70...johtuu ilmeisesti termostaattien teknisestä toteutuksesta. 1-3 vuoden välein saisi vaihtaa uuteen.
                        No en nyt ihan ekana lähde vaihtaan kaikkia termareita, koska lämmöt kuitenkin nousee ajossa tonne 88-91...eli päätermari tuntus toimivan? Vaikuttaako EGR-termari tohon ku hitaalla ajolla lämmöt tippuu?
                        E61 525dA preLCI -2007
                        VW Typ2 -1967
                        Ex. E46 328ia touring

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          Mä vaihtelin syksyllä molemmat termarit ja silloin lämmöt nousivat nopeasti normaaliin. Nyt tuntuu, että ei nouse enää niin nopeasti.

                          Huomioitavaa on, että vaihdon jälkeen ei siltikään puhaltanut kovin lämmintä. Nyt huomasin vahingossa, että automaatilla ei juuri puhalla lämmintä mutta sopivilla manuasetuksilla puhaltaa. Sauna tuo ei ole edelleenkään.

                          Mikä voisi aiheuttaa tuon, että vain manuasetuksilla puhaltaa edes kohtalaisesti lämmintä?
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by revote View Post
                            Mä vaihtelin syksyllä molemmat termarit ja silloin lämmöt nousivat nopeasti normaaliin. Nyt tuntuu, että ei nouse enää niin nopeasti.

                            Huomioitavaa on, että vaihdon jälkeen ei siltikään puhaltanut kovin lämmintä. Nyt huomasin vahingossa, että automaatilla ei juuri puhalla lämmintä mutta sopivilla manuasetuksilla puhaltaa. Sauna tuo ei ole edelleenkään.

                            Mikä voisi aiheuttaa tuon, että vain manuasetuksilla puhaltaa edes kohtalaisesti lämmintä?
                            Varmaan automaatti-ilmastoinnilla? Piuhan päässä katsomaan IHKA:lta miltä lämmöt näyttää.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Varmaan automaatti-ilmastoinnilla? Piuhan päässä katsomaan IHKA:lta miltä lämmöt näyttää.
                              Juu, sitä tarkoitin "autoasennolla".
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              • Ghousti
                                Newbiemmer
                                • Jun 2015
                                • 14
                                • Kuopio

                                Itsellä olisi edessä tuon vaihteiston lämmönvaihtimen uusiminen. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä hommaan? Ilmeisesti tarvitsee ainoastaan purkaa moottorin pohjamuovi ja alumiininen vahvistusrauta pois edestä niin osaan pääsee käsiksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎