Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rey
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 73
    • Moon

    Olen joskus miettinyt tekeekö BMW tahallaan niin huonoja hifi-järjestelmiä. En keksi muuta selitystä sille että Mersun E-sarjan vakio-äänentoisto kuulostaa 10 kertaa paremmalta.
    Last edited by Rey; 20-03-2020, 19:52.

    Comment

    • macman_lahti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2017
      • 290
      • Lahti

      Originally posted by Rey View Post
      Olen joskus miettinyt tekeekö BMW tahallaan niin huonoja hifi-järjestelmiä. En keksi muuta selitystä sille että Mersun E-sarjan vakio-äänentoisto kuulostaa 10 kertaa paremmalta.
      kyllähän se vähän erikoiselta tosiaan tuntuu. Varmasti tossa yritetään rahastaa paremmilla audiopaketeilla, mutta olisi se nyt ton hintaisessa autossa kohtuullista olla edes kelvollinen jo vakiomallissa. Itsellä on ollut pari vuotta projektina muuttaa E60:n vakiopaketti hifiin. Aina vaan tuntunut ettei ole aikaa siihen. Osittain vedin piuhat valmiiksi kun laitoin Fisconin BT-HF:n reilu pari vuotta sitten . Diskantit lisäsin silloin. Nyt pitäisi vaihtaa puhallin niin voisi samalla tehdä loppuun. Olisi mielenkiintoista kuulla ero vakion ja Hifin välillä tossa E60:ssä.
      -08 E60 LCI
      -13 F10 3.0 xDrive

      Comment

      • Tume
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 250
        • Helsinki

        Originally posted by Rey View Post
        Olen joskus miettinyt tekeekö BMW tahallaan niin huonoja hifi-järjestelmiä. En keksi muuta selitystä sille että Mersun E-sarjan vakio-äänentoisto kuulostaa 10 kertaa paremmalta.
        Toi Hifi speaker system on kyllä ihan vitsi, Pro hifi ja HK onkin sitten ainakin omaan korvaan hyvinkin asiallisia.
        F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

        Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Originally posted by JKK View Post
          Reaktiotankojen etupuslat vaihtoon
          Näitä taitaa kulua kuin näkkileipää, oma 80 tkm. ajettu F13 oli tänään tarkistuksessa ja tuomio oli sama - reaktiotankojen puslat 'lepo'
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2314
            • Uusimaa

            Mitäs mieltä yleisesti olette takavedon ja nelivedon eroista ajettavuudessa? Kävin nimittäin eilen ajamassa tunnin mittaisen lenkin kaverini aivan normialustaisella takavetoisella 530d F11:lla. Tähän mennessä kaikki ajamani vastaavat on olleet nelivetoisia. Ja jokainen on tavallaan tuottanut pettymyksen jonkinlaisella määrittelemättömällä tunnottomuudellaan ja "volvomaisuudellaan". Tai vähintaankiin tunteen että "ai tällainenkö tämä nyt vaan olikin...." Ja mukana on myös yksi omistamani 530dx DynamicDrive-versiokin.

            Nyt tämä takavetoinen pääsi jotenkin yllättämään ajettavuudellaan. Tuntui nimittäin ajossa tosi hyvältä ja ketterältä. Jopa innostavalta. Ensimmäinen ajamani F10/F11 jossa oli aidon ja rehellisen BMW:n tuntua. Sellaiselta jolla teki mieli ajella ihan ajamisen ilosta. Nyt kyselen ihmeissäni että pilaako tuo nelivetoisuus F10/F11:sta aidon BMW-fiiliksen? Jopa tuo vakioalustakin tuntui sellaisenaan erinomaiselta. En kaivannut yhtään oman autoni EDC-alustaa, josta ei mielestäni löydy ainoatakaan yleishyvää asetusta.
            Last edited by JKK; 21-03-2020, 13:17.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

              Itse olen nyt muutaman kerran ajanut tuolla takavetoisella 520da :lla jossa sport automaatti ja bemarin oma power kit (147kw). Kyllä sillä pysyy täysin normaali liikenteen seassa ja auto on erittäin mukava ajaa. Toki ei ole mitään vertailupohjaa kun lopulta en käynyt 6 mukista tai nelivetoa kokeilemassa. Kaikki mitä ajoin oli 520d koneita. Ainakin m paketilla minusta oikeinkin sopiva peli ja jännä mitenkä sitä itsellekin tulee asiaa aika paljon jokapuolelle ja valittua kolmesta autosta tuo kulkupeliksi. Oma näkemykseni on että merkistä ja mallista riippumatta varusteet tekee auton
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4981
                • Paimio

                Originally posted by joko View Post
                Oma näkemykseni on että merkistä ja mallista riippumatta varusteet tekee auton

                Tämä totta. Tosin silloin kyllä 520d on vallan väärä valinta sillä järjestään enemmän tai vielä enemmän karvalakkeja ovat...ellei katseita suuntaa Saksaan...tosin nyt sekin on hieman vaikeampaa kuin ennen.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Tämä totta. Tosin silloin kyllä 520d on vallan väärä valinta sillä järjestään enemmän tai vielä enemmän karvalakkeja ovat...ellei katseita suuntaa Saksaan...tosin nyt sekin on hieman vaikeampaa kuin ennen.
                  Nojaa, kyllä minulla ainakin on 520d:n varustelista pitkä ja auto on suomiauto. Saksasta tuomalla en olisi saanut mitään etua ei hinnassa eikä varustelussa. Tosin varusteltuja niin 4 ja 6 pytttisiä on suhteellisen vähä Suomessa myynnissä. Helppo niistä kauppaa oli yksityisten kanssa tehdä
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • macman_lahti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2017
                    • 290
                    • Lahti

                    Originally posted by JKK View Post
                    . En kaivannut yhtään oman autoni EDC-alustaa, josta ei mielestäni löydy ainoatakaan yleishyvää asetusta.
                    Tästä tuli mieleen, että mitä tohon F10/F11 perusalustaan kannattaa laittaa jos haluaa vähän jämäkämmän, mutta ei madaltaa ?
                    -08 E60 LCI
                    -13 F10 3.0 xDrive

                    Comment

                    • TON-III
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2018
                      • 480
                      • Turku

                      Sinä sen sanoit !

                      Syksyllä -18 koeajoin takatuuppari 640 d:n ja suoraan sanoen yllätyin itsekin että ihastuin siihen. Nelari oli mielessä ja eka nelari jota ajoin oli oma vielä edellisessä onistuksessa keskellä saksaa. Auto tuntui 'merkilliseltä' joskin 2 x 100 kg ylimääräistä parin kyytiläisen kanssa aiheutti omansa. Jos olisin omannut helpon tavan työntää kauppaa pidemmälle olisin tehnyt sen ..... mutta nyt tähän on jo tottunut.

                      Kyllä bmw on se ajajan auto takatuupparina, nelarina parempi muissa asioissa/olisuhteissa.
                      Originally posted by JKK View Post
                      Mitäs mieltä yleisesti olette takavedon ja nelivedon eroista ajettavuudessa? Kävin nimittäin eilen ajamassa tunnin mittaisen lenkin kaverini aivan normialustaisella takavetoisella 530d F11:lla. Tähän mennessä kaikki ajamani vastaavat on olleet nelivetoisia. Ja jokainen on tavallaan tuottanut pettymyksen jonkinlaisella määrittelemättömällä tunnottomuudellaan ja "volvomaisuudellaan". Tai vähintaankiin tunteen että "ai tällainenkö tämä nyt vaan olikin...." Ja mukana on myös yksi omistamani 530dx DynamicDrive-versiokin.

                      Nyt tämä takavetoinen pääsi jotenkin yllättämään ajettavuudellaan. Tuntui nimittäin ajossa tosi hyvältä ja ketterältä. Jopa innostavalta. Ensimmäinen ajamani F10/F11 jossa oli aidon ja rehellisen BMW:n tuntua. Sellaiselta jolla teki mieli ajella ihan ajamisen ilosta. Nyt kyselen ihmeissäni että pilaako tuo nelivetoisuus F10/F11:sta aidon BMW-fiiliksen? Jopa tuo vakioalustakin tuntui sellaisenaan erinomaiselta. En kaivannut yhtään oman autoni EDC-alustaa, josta ei mielestäni löydy ainoatakaan yleishyvää asetusta.
                      Last edited by TON-III; 21-03-2020, 19:11.
                      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                      Comment

                      • TON-III
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2018
                        • 480
                        • Turku

                        EDC alustasta vielä, enhän minä siinä koeajossa ymmärtänyt mitään nykyisestä autostani ja siten koeajo ei ollut onnistunut siinä missä tuon takavetoisen normi M-Sport-alustan omanneen takatuuppariauton onnistui valloittamisessani heti. Jälkeenpäin on tämä normijousilla varustettu EDC auto näyttämään kyntensä. Tuo läpijäykkä alusta olisi paukkunut siinä yhdessä lumipolanneajossani jossa tämän säätyvän alusta C+ valinta antoi nuhteettoman etenemisen.

                        Autoon tulossa lyhyemmät liikeradat omaavat Eibach-jouset, jännä nähdä miten muuttuu .... tuntuisi siltä että G20 X-Drive EDC:llä ja M-Sport:tina on eka nelari jossa on ne M-Sport jouset ja tuo auto tuntui todella hienolta etenkin alustansa puolesta.
                        Last edited by TON-III; 21-03-2020, 19:24.
                        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                        Comment

                        • D-Spark
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 149
                          • Helsinki

                          Moi,

                          Harkitsen hieman f11 ostoa koska tuttavalla seisoo kerrostalonsa autohallissa hänen ulkomailla asuvan siskon auto joka pitäisi ilmeisesti myydä pois.

                          Haluan lähinnä mielipiteitä paljon tämmöisestä autosta kannattaa tarjota?

                          Ajettu 57tkm

                          Hinnan ei tarvitse olla ihan "markkinahinta".

                          VIN

                          Prod. Date 2012-08-09
                          Service History !! CHECK HISTORY !!
                          Type 520d
                          Series F11 (5 Series)
                          Body Type Touring
                          Steering Left Hand Drive
                          Engine N47T
                          Displacement 2
                          Power 135kw / 184hp
                          Drive HECK
                          Transmission Automatic
                          Colour Space-grey metallic (A52)
                          Upholstery Fabric/leather "Tudor/anthracite" (FPAT)
                          S4U2 Driving Experience Switch Incl. ECO PRO
                          S4AT Interior Trim Finishers Black High-Gloss
                          S481 Sports Seat
                          S423 Floor Mats Velours
                          S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
                          S494 Seat Heating Driver/Passenger
                          S428 Warning Triangle And First Aid Kit
                          S616 BMW Online
                          S606 Navigation System Business
                          S6AA BMW TeleServices
                          S615 Extended BMW Online Information
                          S6AB Control, Teleservices
                          S6NL Connection Bluetooth + USB Devices Incl.
                          S698 Area-Code 2 For DVD
                          S6NF Music Interface For Smartphone
                          S612 BMW Assist
                          S548 Kilometre Speedo
                          S508 Park Distance Control (PDC)
                          S522 Xenon Light
                          S575 Additional 12V Sockets
                          S502 Headlight Cleaning System
                          S205 Automatic Transmission
                          S230 Extra Package, EU-Speciifc
                          S2K1 BMW LA Wheel, V Spoke 236
                          S801 National Version Germany
                          S851 Language Version German
                          S320 Deleted, Model Lettering
                          S316 Automatic Trunk Lid Mechanism
                          S8SC Telematics Access Request,Country-Spec.
                          S879 On-Board Literature, German
                          S386 Roof Railing
                          S8TN Daytime Driv.Lights Adjus.Via Light Menu
                          S8V1 Information Plate
                          S8TF Active Pedestrian Protection
                          e30 m3 1990

                          Ex.
                          e39 530ia Individual M-Sport Touring -03
                          e30 325i cabrio M-Tech II Last Edition -91
                          e46 320da Touring -04
                          e46 320ia Touring -02
                          Läjä ooppeleita......

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1071
                            • Espoo

                            Originally posted by D-Spark View Post
                            Moi,

                            Harkitsen hieman f11 ostoa koska tuttavalla seisoo kerrostalonsa autohallissa hänen ulkomailla asuvan siskon auto joka pitäisi ilmeisesti myydä pois.

                            Haluan lähinnä mielipiteitä paljon tämmöisestä autosta kannattaa tarjota?

                            Ajettu 57tkm

                            Hinnan ei tarvitse olla ihan "markkinahinta".
                            No mitään aivan huikeita varusteita tossa ei näyttäisi olevan eli takaveto, pikkunäyttö, ei alustaa, ei M-sport ym, onko vielä pre-LCI. Ennemmin hankkisin paremmin varustellun ellei sitten huomattavan halvalla saa. Viisaammat arvioikoot hintaa, pahimmillaan merkkiliikkeessä toi voisi olla 25k. Vähät kilsat toki nostavat hintaa, mutta se on ehkä hieman pseudoa, kun ajettaessa arvo laskee suht nopeasti kilsojen kertyessä. Noin vanhoja dieseleitä aika harvoin enää noilla kilsoilla löytyy.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • D-Spark
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 149
                              • Helsinki

                              Originally posted by PNM2 View Post
                              No mitään aivan huikeita varusteita tossa ei näyttäisi olevan eli takaveto, pikkunäyttö, ei alustaa, ei M-sport ym, onko vielä pre-LCI. Ennemmin hankkisin paremmin varustellun ellei sitten huomattavan halvalla saa. Viisaammat arvioikoot hintaa, pahimmillaan merkkiliikkeessä toi voisi olla 25k. Vähät kilsat toki nostavat hintaa, mutta se on ehkä hieman pseudoa, kun ajettaessa arvo laskee suht nopeasti kilsojen kertyessä. Noin vanhoja dieseleitä aika harvoin enää noilla kilsoilla löytyy.

                              Varustetaso minunkin makuun heikko mutta en harkitse ellei hinta ole kohdillaan. Tulen varmaan tarjoamaan noin 15000€. Muuten suuntaan katseen kalliimpaan e70.
                              e30 m3 1990

                              Ex.
                              e39 530ia Individual M-Sport Touring -03
                              e30 325i cabrio M-Tech II Last Edition -91
                              e46 320da Touring -04
                              e46 320ia Touring -02
                              Läjä ooppeleita......

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2685
                                • Tampere

                                Originally posted by D-Spark View Post
                                Varustetaso minunkin makuun heikko mutta en harkitse ellei hinta ole kohdillaan. Tulen varmaan tarjoamaan noin 15000€. Muuten suuntaan katseen kalliimpaan e70.
                                Tarjota ja keskustella varmasti kannattaa. Varusteet ja auton kunto huomioiden ajattelin ehdottaa hintahaarukkaa 16-17 tuhatta.
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎