Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Originally posted by pyroz View Post
    Ei sentään alle 18. 20k pintaan oli, vähän vajaa. Oli ihan selkeästi nettiauton halvin toki kesällä. Puoli vuotta aikaa siitä.
    Muistan sitten kovasti väärin kun muistin että viimeinen pyynti olisi ollut jotain 18900. Noh suummarum tuon hintaluokan autoja lähes 10 vuotta vanhoja on aika haastava yksityisen myydä.
    Kuten tuossa joku sanoikin että ei kannata etsiä halvinta vaan se itselle sopiva niin tuo on täysin totta. Yleisellä tasolla lähinnä pohdin noiden hintoja ja sitä että samoja autoja näkyy yksityisillä olevan kuukausi tolkulla myynnissä.
    Tuli taas asiaa tutkisteltua kun pitäisi kuulemma hallituksen 3 sarjalainen päivittää tuoreempaan. Merkillä ei kuulemma ole ihan kamalasti väliä eli voi olla muukin kun F11. Tilat pitäisi olla paremmat kuin E91 varsinkin takakontin osalta. Etsittävien autojen listalle olen hiljakseen katsellut muitakin esim mk3 V70 Volvon omilla koneilla, hinnat alkaen v90 myös haisteltu. Jokseenkin omaa silmää vain tuo F11 houkuttaa. Tosin melkein helpompi ostaa Volvo kun niiden kanssa ei ole pahemmin tehnyt taustatyötä lukemisen kannalta (ei tiedä tyyppivikoja eikä osaa etsiä/kaivata tiettyä varustetasoa).
    Saisi olla m sport, tehtaan sähkökoukku, pronavi ja erittäin mieluusti nahat. Webasto iso plussa mutta sen voi toki laittaa jälkeenpäin. Ei oikein tahdo löytyä kohtuu metreillä ainakaan alle 20ke
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1071
      • Espoo

      Originally posted by Mattix View Post
      EDIT: ja takaluukun johtosarjat eivät näistä mene. E61:ssa ne menivät paljon nuoremmissa autoissa väärän materiaalivalinnan ja mekanismin takia. EGR on probleema, kuten myös ilmapussit, ovien vuotaminen, etuvetarit, oven kahvat ja jakolaatikon nypytys. Nämä pystyy hoitamaan aika halvalla.
      Ja kyllä nämä ongelmat tulevat jo ennen 250000 kilometriä. Mulla nyt 160000km ajettu ja fiksattu/fiksataan seuraavat allaluetellut mainitsemistasi. Edellisessä oli luopuessa mittarissa 170000km.

      -EGR:ään on kamppis
      -Ilmapussit noin 300€ kpl asennettuna, itse vaihdattanut tähän vasta toisen, yhteensä vaihdattanut näitä kahteen F11:een neljä kappaletta, joista kaksi omalla rahalla.
      -Etuvetarit nyt juuri tuoreella kokemuksella 350€ per puoli osineen ja töineen. Nyt menossa kolmas pari tälle autolle ja eka itse maksettu.
      -Kuskin kahva jäätyy ja saatana kun on hankala saada vikaa selville, kun ei ole pakkasta. Kaksi kahvaa myös jo vaihdettu, kun eivät lukittuneet, ei comfort accessia.
      -Jakolaatikon öljyt vaihdettuna 200€
      -Oikea takaovi menossa juuri liimaukseen 100€

      Lisäksi voidaan laittaa pissapojan suutinlinja ja tarkemmin sen lämmitys, joka menee oikariin. Mulla on tämä mennyt molemmista F11:sta.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • heht
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 63
        • HYVINKÄÄ

        Moro, sigun f11 maksoi 23900 elokuussa liikkeestä ilman vaihdokkia
        Ajomäärä ostohetkellä 165tkm.
        Rek. 3/2011. Ei vikoja
        Varusteet: M-Sport, Confort penkit muistilla, panorama, ad, dd, as, listasarjassa kiva väri sisällä, penkit dakotaoyster. HUD,kaistavahti, iso navi, imuovet, Professional hifi dsp.
        Tähän oli kuulemma kyselijöitä riittänyt, uskon että ihmiset haluaa kuluttajansuojan ja rahoituksen takia ostaa liikkeestä, siksi yksityisillä seisoo.

        Eli jos 21k joku tarjoaa 200tkm ajetusta suoralla (liike) niin on varmaan ihan hyvä tarjous.
        530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
        530xd E61 Lci -07 M-Sport
        Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

        Comment

        • Rey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2016
          • 73
          • Moon

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Kyllä kaikissa 3 litraisissa xd malleissa on hydraulinen ohjaustehostin, riippumatta onko sitä EDC/DDC:tä vai ei. Mopomalleissa on sähköinen ja takavedoissa.

          Edit DDC:llä (EDC, sähkösäätöinen iskunvaimennus) ei ole mitään tekemistä hydraulipumpun kanssa.
          Oleellinen varuste on 229 Dynamic Drive (tai 2VA Adaptive drive jonka mukana se tulee) jonka mukana tulee aktiivivakaajat.
          Neloskoneisiin ei ole edes saanut adaptive driveä...
          Tuoko tuo hydraulinen ohjaustehostin enemmän e60/e39 kaltaista ohjaustuntumaa tähän autoon? Kun kuullut myös juttua että tän f1x:n hieman etäinen ohjaustuntuma liittyisi enemmän alustan geometriaan kuin sähköiseen ohjaustehostukseen. Entä onko LCI ajo-ominaisuuksiltaan parempi verrattuna pre-LCI:iin?
          Last edited by Rey; 09-03-2020, 16:56.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2314
            • Uusimaa

            Originally posted by Rey View Post
            Tuoko tuo hydraulinen ohjaustehostin enemmän e60/e39 kaltaista ohjaustuntumaa tähän autoon? Kun kuullut myös juttua että tän f1x:n hieman etäinen ohjaustuntuma liittyisi enemmän alustan geometriaan kuin sähköiseen ohjaustehostukseen. Entä onko LCI ajo-ominaisuuksiltaan parempi verrattuna pre-LCI:iin?
            Kyllä tämä sähköisellä tehostajalla varustettu F10 ainakin mun mielestä on selvästi etäisemmän ja tunnottomamman tuntuinen arkiajossa. 18" talvirenkailla jopa häiritsevän tunnoton ja epätarkka ajettava, vaikka kaikki on tiptop-kunnossa.

            Edellinen F11 oli hydraulisella tehostajalla, jossa oli säätyvät kallistuksenvakaajat. Se oli mun mielestä ajoltaan jotakuinkin "normaalin" tuntuinen. Ei sekään ollut mikään esimerkkitapaus hyvästä ja tarkasta ajettavasta mutta ei ollut kuitenkaan mikään häiritsevän löpsö.

            Vaikka tämä F10/F10 onkin ihan ok yleisauto moneen käyttöön, niin usein olen hämmästellyt sitä miten epä-bemarimaiseksi sen ajettavuus on suunniteltu. Uskon että moni bemareilla ajamaton ihminen kokee lievän pettymyksen jos ensikosketus merkkiin tapahtuu F10/F11 kautta.... Varsinkin kun lähimmillä kilpailijoilla ajettavuuteen liittyvät detaljet on aika hyvin nykypäivänä hanskassa.
            Last edited by JKK; 10-03-2020, 09:21.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7520
              • Jyväshyvä

              Originally posted by JKK View Post
              Kyllä tämä sähköisellä tehostajalla varustettu F10 ainakin mun mielestä on selvästi etäisemmän ja tunnottomamman tuntuinen arkiajossa. 18" talvirenkailla jopa häiritsevän tunnoton ja epätarkka ajettava, vaikka kaikki on tiptop-kunnossa.

              Edellinen F11 oli hydraulisella tehostajalla, jossa oli säätyvät kallistuksenvakaajat. Se oli mun mielestä ajoltaan jotakuinkin "normaalin" tuntuinen. Ei sekään ollut mikään esimerkkitapaus hyvästä ja tarkasta ajettavasta mutta ei ollut kuitenkaan mikään häiritsevän löpsö.

              Vaikka tämä F10/F10 onkin ihan ok yleisauto moneen käyttöön, niin usein olen hämmästellyt sitä miten epä-bemarimaiseksi sen ajettavuus on suunniteltu. Uskon että moni bemareilla ajamaton ihminen kokee lievän pettymyksen jos ensikosketus merkkiin tapahtuu F10/F11 kautta.... Varsinkin kun lähimmillä kilpailijoilla ajettavuuteen liittyvät detaljet on aika hyvin nykypäivänä hanskassa.
              Niin... E60 LCI 535d aktiiviohjauksella ja dynamic drivellä ja sportti alustalla, siitä on sellainen kombinaatio ajotuntuman suhteen että sille on tähän mennessä pärjännyt vain E9x M3...
              Vaikkei tuo F83:nenkaan mikään huono ole.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2314
                • Uusimaa

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Niin... E60 LCI 535d aktiiviohjauksella ja dynamic drivellä ja sportti alustalla, siitä on sellainen kombinaatio ajotuntuman suhteen että sille on tähän mennessä pärjännyt vain E9x M3...
                Vaikkei tuo F83:nenkaan mikään huono ole.
                Jeps, ja E60 on ihan millä tahansa kombinaatiolla ajettavuudeltaan parempi kuin F10. Ja selkeällä marginaalilla. F10 loistaa ainoastaan matkustusmukavuudessa. Oikeastaan eniten F10 muistuttaa maantiellä ajoltaan Volvon V70:stä. Tehty setämakuun.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2160
                  • Vantaa

                  Samat fiilikset täällä. Jäin kyllä kaipaamaan e61sen ajettavuutta, mutta en epämukavuutta ja jatkuvaa ohjailun tarvetta, josta ei näköjään ole kokonaan päästy eroon f11 kohdallakaan. Saa nähdä tuleeko tuntoa yhtään lisää kun vaihtaa 18" kitkat tuuman pari isompiin kesäisiin. Täytyy myöntää että vastaavan ikäinen A6 olisi kyllä ajettavuudeltaan ollut voittaja autoa vaihdettaessa, jos s-tronic ja varusteiden yleinen puute vaivaisi.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    Asian vierestä, onko F30 enemmän "ajajan auto" kuin F10 joka tosiaan on hiukan pehmoinen matkalehmä ratin takaa tarkasteltuna. Ei tosin ihan paskin auto, mutta vähän sporttisempi saisi omaan käteen olla vaikka madallus-/tuning ja mateennahkaiset matalat renkaat ovatkin mennyttä aikaa minun kohdalla.
                    Last edited by alspe; 10-03-2020, 16:19.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • TON-III
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2018
                      • 480
                      • Turku

                      Originally posted by alspe View Post
                      Asian vierestä, onko F30 enemmän "ajan auto" kuin F10 joka tosiaan on hiukan pehmoinen matkalehmä ratin takaa tarkasteltuna.
                      Olin jo aiemmin päätymässä bmw-leiriin tuon F30 kera mutta en tykännyt sen ajodynamiikasta vs. ex-audini (B7), siihen nähden F10/11/13 ovat ihan 'ok' ajettavia mutta tuo uusi G20 on jo toista maata, on oikeasti enempi ajajan auto.

                      Nyt alla hydraulisen tehostimen omaava 640, sen pehmiät jouset 'piilottavat' osan ajonautinnosta, luulenpa että paranee jonkin verran jousien vaihdon myötä ( Eibach:it jo hankittuna). Mutkiin tuo aktiiviset iskarit/kallarit omaava autoni menee sivistyneesti
                      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2314
                        • Uusimaa

                        Originally posted by alspe View Post
                        Asian vierestä, onko F30 enemmän "ajajan auto" kuin F10 joka tosiaan on hiukan pehmoinen matkalehmä ratin takaa tarkasteltuna.
                        Mulla oli kahden F10/F11:n välissä pari F30:ista. Joten tähän on helppo vastata että kyllä se F30 on hieman hauskempi ajettava yleiskäytössä, mutta "hauska" on ehkä lopulta hieman liioiteltu sana. Kääntöpuolena saa sitten kovan rengasmelun ja luokattoman heikkolaatuisen ja halvanoloisen sisustan joka itselläni latisti koko omistamisen ilon. Sisustan viimeistelyyn liittyvä laatupuoli taas F10:ssä on mielestäni ihan kunnossa ja samaa tasoa kuin Audin A6:ssa. Ja selvästi parempi kuin Mercedeksessä.

                        Ajettavuuden ja suuntavakavuuden osalta Audi on tuottanut kyllä erinomaisia ja tasapainoisia autoja kaikissa kokoluokissa pitkän aikaa. Ja ennenkaikkea eri kokoluokkien väliset viimeistelyn laatuerot on Audilla pienempiä kuin BMW:llä ja varsinkin Mersulla. Esim. Audi A3 tuntuu mielestäni oikeasti premium-autolta toisin kuin 1- tai 3-sarjalainen BMW. A-sarjan mersusta puhumattakaan.....
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • juhape
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 321
                          • Pieksämäki

                          Minulla ei ole kokemuksia muun sarja Bemareista mutta nykyistä F11 530d pidän kyllä mukavampana ja laadukkaamman oloisena kuin vastaavan ikäistä Mersua. (ei auto olisi muuten ollut jo lähes kaksi vuotta).
                          Audista ei ihan samanikäisestä ole kokenusta. Pari A6 4f 3.0 TDi mallia on kyllä ollut eikä nekään huonoja mutta F11 pesee ne kyllä ihan 10-0.
                          Tässä on laadun tuntua kun mikään ei nitise tai natise eikä lotise missään ja moottori/voimansiirto toimii kuin ajatus joka tilanteessa. Ovia sulkiesakin kuuluu sellainen kassakaappimainen ääni.
                          Ainoa miinus joka nyt on tullut kilometsien myötä (225tkm)on hienoinen jarrujen täristys, muutoin auto tuntuu ja näytää uudelta.
                          Lisäksi kun on varusteita tarpeeksi niin ei voi moittia....
                          -BMW 530d Touring -14 LCI
                          -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                          -Zetor 6245-89
                          -David Brown 996 -76
                          -MF 35 -58
                          -Tunturi Super Sport -85
                          -Tunturi Super Sport -77

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2314
                            • Uusimaa

                            Originally posted by juhape View Post
                            Ainoa miinus joka nyt on tullut kilometsien myötä (225tkm)on hienoinen jarrujen täristys, muutoin auto tuntuu ja näytää uudelta.
                            Lisäksi kun on varusteita tarpeeksi niin ei voi moittia....
                            Reaktiotankojen etupuslat vaihtoon
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • juhape
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 321
                              • Pieksämäki

                              Originally posted by JKK View Post
                              Reaktiotankojen etupuslat vaihtoon
                              Voi olla että puslissakin on jo löytyyttä mutta ei ne mitenkään yksin voi aiheuttaa jarrujen täristämistä.
                              Jostain kieroudesta tai levyjen lasittuneisuudesta se tärinä saa alkunsa.
                              Eli luulen että etulevyjen vaihdolla tärinät häviää.
                              Levyt näyttää sen verran kuluneilta että lienevät alkuperäiset joten senkin takia vaihto on paikallaan. Palat on viimeksi vaihdettu Saksassa 175tkm:ssä.
                              Lisäksi olen tehnyt sellaisen havainnon että jarrujen epätasainen pito tuntuu joskus jo hiljasessakin nopeudessa jonkinlaisena nypytyksenä.
                              -BMW 530d Touring -14 LCI
                              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                              -Zetor 6245-89
                              -David Brown 996 -76
                              -MF 35 -58
                              -Tunturi Super Sport -85
                              -Tunturi Super Sport -77

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4981
                                • Paimio

                                Originally posted by juhape View Post
                                Voi olla että puslissakin on jo löytyyttä mutta ei ne mitenkään yksin voi aiheuttaa jarrujen täristämistä.
                                Jostain kieroudesta tai levyjen lasittuneisuudesta se tärinä saa alkunsa.
                                Eli luulen että etulevyjen vaihdolla tärinät häviää.
                                Levyt näyttää sen verran kuluneilta että lienevät alkuperäiset joten senkin takia vaihto on paikallaan. Palat on viimeksi vaihdettu Saksassa 175tkm:ssä.
                                Lisäksi olen tehnyt sellaisen havainnon että jarrujen epätasainen pito tuntuu joskus jo hiljasessakin nopeudessa jonkinlaisena nypytyksenä.
                                Itseasiassa kyllä voi johtua yksinomaan puslista. Se on tämän BMW:n alustarakenteen akilleen kantapää niin sanoakseni. Oletan että vaikka F-sarjassa muutoksia onkin tehty tuennassa niin tuo reaktiotanko-"ongelma" ei ole poistunut.

                                Ja ainakin vanhemmissa yllättävänkin pieni välys riittää tärinän aikaan saamiseen. Aika monet jarrulevyt on turhaan vaihdettu tärinän poistamiseksi.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎