Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junkkri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 664
    • Järvenpää

    N47-D20D vai N57-D30A

    Tuollaisia 525 F10 olen katsellut.Elikkäs 4-pyttyinen vastaan 6-pyttyinen.Porrasperä.Molemmissa km 139tkm. Hintakin n. sama.
    Kiinnostaa"yleisellä tasolla"mm jakopää jne.

    Comment

    • Patomursu
      Bimmer Rookie
      • Apr 2019
      • 34
      • Vantaa

      Melko lailla samoilla varusteilla, ehkä vähän heikommilla omasta sain hyvityksen vaihdossa 16 000 €. Minun autolla vuosi enemmän ikää ja mittarissa 163 000km. En kuitenkaan vaihtanut autoa, mutta kysyin tarjouksen.

      15 000 tarjous tuollaisesta on lähinnä naurettava...

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1265
        • Kajjjaani

        Originally posted by Patomursu View Post
        Melko lailla samoilla varusteilla, ehkä vähän heikommilla omasta sain hyvityksen vaihdossa 16 000 €. Minun autolla vuosi enemmän ikää ja mittarissa 163 000km. En kuitenkaan vaihtanut autoa, mutta kysyin tarjouksen.

        15 000 tarjous tuollaisesta on lähinnä naurettava...
        Minusta taas ei. Vaihtohinta liikkeeseen on eri kuin suoralla kaupalla yksityisten kesken. Tuollaisia melkein karvalakkeja on Nettiauto pullollaan. Ainut mikä tuossa autossa eroaa muista samanikäisistä ja jolle voi laskea jotain hintaa on kilometrimäärä.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • Patomursu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2019
          • 34
          • Vantaa

          Originally posted by alpine3 View Post
          Minusta taas ei. Vaihtohinta liikkeeseen on eri kuin suoralla kaupalla yksityisten kesken. Tuollaisia melkein karvalakkeja on Nettiauto pullollaan. Ainut mikä tuossa autossa eroaa muista samanikäisistä ja jolle voi laskea jotain hintaa on kilometrimäärä.
          Jollen väärin muista niin vaihtohinta liikkeeseen on yleensä pienempi kuin suoraan yksityiselle myytynä :think

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2541
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Patomursu View Post
            Jollen väärin muista niin vaihtohinta liikkeeseen on yleensä pienempi kuin suoraan yksityiselle myytynä :think
            Yleensä, mutta ainakin omat entiset eli E90 318i -10 ja F30 320i -12 olivat vaihtoliikkeessä täsmälleen sillä hinnalla, mikä itselleni vaihdossa hyvitettiin. Markkinan muuttumista kuvannee se, että 2015 tuo E90 n. 51tkm ajettuna oli myynnissä 18pv ja 320i -12 n. 72tkm ajettuna 5kk. Manuaalia ei haluta enää yleisesti.

            Liittyen F11-farkkuun, onhan tuossa sentää sporttipenkit vaikka F10:n normipenkit ovat itse asiassa varsin toimivat. Dieseleitä on markkinoilla paljon, koska juuri kun F1x tuli markkinoille, autoverotus muuttui CO2-pohjaiseksi ja hintaero dieselin hyväksi oli silloin uutena n. 7k€. Nyt tilanne on varmasti toinen ja öljynpolttimia ehkä syyttäkin vieroksutaan isommassa markkinakuvassa. Ajomäärä on alhainen, max. 65tkm ajettuissa näytti Nettiauto.com hinnat alkaen n. 25k€. 15k€ on hyvin alhainen muuten soivasta pelistä, ehkä n. 20k€ suoralla kaupalla?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • D-Spark
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 149
              • Helsinki

              Originally posted by Petteri75 View Post
              Yleensä, mutta ainakin omat entiset eli E90 318i -10 ja F30 320i -12 olivat vaihtoliikkeessä täsmälleen sillä hinnalla, mikä itselleni vaihdossa hyvitettiin. Markkinan muuttumista kuvannee se, että 2015 tuo E90 n. 51tkm ajettuna oli myynnissä 18pv ja 320i -12 n. 72tkm ajettuna 5kk. Manuaalia ei haluta enää yleisesti.

              Liittyen F11-farkkuun, onhan tuossa sentää sporttipenkit vaikka F10:n normipenkit ovat itse asiassa varsin toimivat. Dieseleitä on markkinoilla paljon, koska juuri kun F1x tuli markkinoille, autoverotus muuttui CO2-pohjaiseksi ja hintaero dieselin hyväksi oli silloin uutena n. 7k€. Nyt tilanne on varmasti toinen ja öljynpolttimia ehkä syyttäkin vieroksutaan isommassa markkinakuvassa. Ajomäärä on alhainen, max. 65tkm ajettuissa näytti Nettiauto.com hinnat alkaen n. 25k€. 15k€ on hyvin alhainen muuten soivasta pelistä, ehkä n. 20k€ suoralla kaupalla?
              Eiköhän se asetu 15-20 000€. Toivottavasti lähemmäs 16000€. Millekään muulle ei voi tosiaan laskea arvoa kuin alhaiselle kilsalukemalle. Eikös joku juuri täällä forumilla laittanut myyntiin 2010? F10 520D ajettu joku 72tkm. Hp 17700€. Tuohon voi hitusen verrata.
              e30 m3 1990

              Ex.
              e39 530ia Individual M-Sport Touring -03
              e30 325i cabrio M-Tech II Last Edition -91
              e46 320da Touring -04
              e46 320ia Touring -02
              Läjä ooppeleita......

              Comment

              • TON-III
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2018
                • 480
                • Turku

                Nää on näitä, lopullinen hinta on kahden välinen asia, on toki kohtuutonta verrata tuollaista vähän ajettua nettiauton 2-3 krt. enemmän ajettuihin +- 15 te. 'linttoihin' mutta ne ovat ja pysyvätkin pitkään myymättömiä, tästä tulee kauppa ?
                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4981
                  • Paimio

                  Vaikka vannoin ja vakuutin että dieseliä en osta niin nyt kun tilanne on ns päällä niin pakko kai se vaan on taipua ja ottaa diesel kun bensoja on niin vähän tarjolla.

                  Joten 530d kai se sitten tulee olemaan...tai 525d....2010-11 akselilla sopinee budjettiin.

                  Sen verran mitä tyyppivikoihin on tullut tutustuttua niin taitaa N57 olla loppujen lopuksi aika vähävikainen kone kuitenkin.

                  EGR on kait se isoin murheenkryyni mutta jos siihen vikaa tulee niin tulpataan pois vaan?

                  Varusteista xDrive on ehdoton ei, sen verran kalliita ja yleisiä näyttävät niissä viat olevan, mutta se nyt oli jo entuudestaan tiedossa ja onneksi semmoiselle muutenkaan tarvetta.

                  Adaptive Drive on toinen minkä voinee ruksata yli suosiolla. Iskarit kulutustavaraa(?) ja pirun kalliita.

                  Mutta mitenkäs on tuon Aktiiviohjauksen laita? Onko niissä vikoja ollut?



                  Comfort Access olisi kiva, mutta ne kahvamurheet? Ovatko uudet kahvat jo parempia, ettei tarvitisi kuin kerran vaihtaa? Vaikka ennakoivasti jo heti jos ei jo ole vaihdettu?

                  Jarruenergian talteenotto ja start&stop heti koodataan pois tottakai.

                  Kävin tuossa testimielessä 300tkm ajettua koeajamassa ja täytyy kyllä sanoa että hyvin nämä kilometrejä kestävät ainakin. Ei olisi ajaessa kilometrilukemaa uskonut.
                  Vaihteisto taisi tosin olla jo vähän ehtoopuolella...liekkö öljyjä ikinä vaihdettu...ykkösen ja kakkosen väli töksähti ainakin ikävästi.

                  Mutta jos semmoisen alle 150tkm ajetun ostaisi niin tuon perusteella ainakin uskoisi autoa olevan tässä pitkäksi aikaa..
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2160
                    • Vantaa

                    Tehdas hoitaa egr vaihdot. Ei siinä xdrivessä mitään ihmeellistä ole jos jakolaatikko toimii tai vaihdettu. Ja itse en kyllä ilman adaptiivistä alustaa ottaisi, ellei ajatus ole vakio alustaa vaihtaa johonkin toiseen. Miksi kahvoja vaihdella etukäteen? Ei toimivaa kannata vaihtaa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4981
                      • Paimio

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Tehdas hoitaa egr vaihdot. Ei siinä xdrivessä mitään ihmeellistä ole jos jakolaatikko toimii tai vaihdettu. Ja itse en kyllä ilman adaptiivistä alustaa ottaisi, ellei ajatus ole vakio alustaa vaihtaa johonkin toiseen. Miksi kahvoja vaihdella etukäteen? Ei toimivaa kannata vaihtaa.
                      Niin joo EGR kamppanja taitaa olla ikuisesti voimassa näissä?

                      Kyllä tuossa nelivedossa liikaa murheita on hyötyyn nähden...

                      Ei sitä nyt heti ensitöikseen viitsisi paria tonnia iskareihin laittaa kun kuitenkin olisivat valmista kauraa ellei sattuisi käymään niin hyvä tuuri että olisi jo vaihdettu...:think

                      Eikös tuo kahva juurikin vittumaisesti syö akun tyhjäksi vikaantuessaan? Se kun on hieman turhan ärsyttävä ongelma...
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        Ei ne etutolpat heti mene.264tkm mittarissa ja vielä ok. Takapäästä meni viimesyksynä.

                        Alkaahan noilla kilsoilla olla jo kaikkea pientä matkan varrella, välystä siellätäällä. Muttei nitise natise tai kolise vieläkään.
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17509
                          • Turku

                          EGR poisto ja kahvankorjauksesta selviää foorumilla satasella.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2160
                            • Vantaa

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Niin joo EGR kamppanja taitaa olla ikuisesti voimassa näissä?

                            Kyllä tuossa nelivedossa liikaa murheita on hyötyyn nähden...

                            Ei sitä nyt heti ensitöikseen viitsisi paria tonnia iskareihin laittaa kun kuitenkin olisivat valmista kauraa ellei sattuisi käymään niin hyvä tuuri että olisi jo vaihdettu...:think

                            Eikös tuo kahva juurikin vittumaisesti syö akun tyhjäksi vikaantuessaan? Se kun on hieman turhan ärsyttävä ongelma...
                            Ei varmaan ikuisesti ole, mutta et varmaan ikuisuutta samalla autolla aja, ja helpostihan tuon ohjelmoi pois, jos joskus alkaa narisemaan.

                            En nyt omassani vielä 30tkm matkalla ole yhtään iskaria vaihtanut. Mistä päättelet niiden olevan kulutus tavaraa?
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4981
                              • Paimio

                              Eikös noista aktiivi-iskareista ollut ihan juttua tuolla tyyppiviat-ketjussa?

                              Kiva kyllä kuulla että voi jota 264tkm kestää! Ei ehkä peloitakaan se sitten ihan niin paljoa.

                              Joo tuo EGR juttu ja kahvaongelma on pientä loppujen lopuksi ja helppoja ja edukkaita korjata. Se ei niinkään ole ongelma.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1568

                                Minulla entisessä 535xdssä tuli mittariin 277tkm eikä ollut aktiivi alustassa saati nelivedossa mitään ongelmia. Konehuoneeseen vaihdoin ketjut ennakoivasti 268tkm kohdalla. Pientä venymää oli, mutta ei laahaimia rikki jne.

                                Ketjun venymän voi mitata sillä kiristäjän paikalle tulevalla palikalla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎