Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by TJJ View Post
    Ei kai EU pakota käyttämään noita typeriä numerointeja? Kohta varmaan tulee 550 malli, jossa on 2-litran moottori...
    Ei vaan typerämpi ostajakunta. Keskimääräinen bemarin omistaja kun ei edes tiedä kummasta päästä auto edes vetää / työntää.

    Olisihan 525 voinut olla alunpitäenkin 4-syl..silloin se olisi ollut täysin ok..
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1124
      • Espoo

      Originally posted by Janzki View Post
      Juu mutta vaihdelaatikko on pienempi kuin 530d..Ts. ei kestä koneen ohjelmoituja tehoja.
      Joo, idea siis lähinnä se, että kolmilitraista taisi olla vain 2010-2011 ja kaksilitraista sitten 2011-2016 eli isompi osa on kaksilitraisia, joista ei ohjelmoimallakaan mitään 530d:hen verrattavaa varmaan saa. Laatikosta riippumatta.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17559
        • Turku

        Originally posted by TJJ View Post
        Ei kai EU pakota käyttämään noita typeriä numerointeja? Kohta varmaan tulee 550 malli, jossa on 2-litran moottori...
        Niinpä, tämä.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • jmn78
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 117
          • uusimaa

          525d xdrive 2013 vai 520d 2011

          Kumpaan arvon raati kallistuisi ja miksi?
          Molemmat suht samoilla varusteilla, 520d pilkun tarkalla huoltohistorialla.
          Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

          Comment

          • pyyn0
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 1063
            • Fin

            Originally posted by jmn78 View Post
            Kumpaan arvon raati kallistuisi ja miksi?
            Molemmat suht samoilla varusteilla, 520d pilkun tarkalla huoltohistorialla.
            Jos noista pitää valita niin 525 ehdottomasti koska: neliveto ja facelift ja tuskin ihan läpipaska huoltohistoriakaan.
            Ei se huoltohistoria ole mikään autuaaksi tekevä. Tuon ikäisissä saa jo kaikenmaailman goodwillitkin unohtaa.
            -BMW F11 530xd -12
            -BMW E60 530dA -04
            -BMW E23 735iA -85
            Ex
            -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
            -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
            -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
            -BMW E39 528i 96

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by pyyn0 View Post
              Jos noista pitää valita niin 525 ehdottomasti koska: neliveto ja facelift ja tuskin ihan läpipaska huoltohistoriakaan.
              Ei se huoltohistoria ole mikään autuaaksi tekevä. Tuon ikäisissä saa jo kaikenmaailman goodwillitkin unohtaa.
              Eikös LCI tullut jotain 9-10\13 linjalta ulos ,eli pre mallinakin varmaan suuriin osa 13 malleista.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Originally posted by veku View Post
                Eikös LCI tullut jotain 9-10\13 linjalta ulos ,eli pre mallinakin varmaan suuriin osa 13 malleista.
                Jotain tuollaista joo, omani on alustanumeron perusteella rullannu ulos 7.syyskuuta-13 varmaan siis ihan ensimmäisiä faceliftejä.

                Mutta itse molemmat omistaneen, joskin LCI ihan eri varusteilla kuin Pre. Pidän LCI:tä huomattavasti parempana, esim adaptiivinen alusta ja adaptiiviset valot paljon nykyaikaisemmat mielestäni kuin pre.
                Ulkoisestihan nuo korit ei juurikaan eroa.

                Iso plussa on myös nuo aktiiviset kaistavahdit/digimittaristo jne... Näitähän ei pre käsittääkseni saa kuin retrofittinä.

                Iso miinus on näissä LCI:ssä tuo adblue, itselleni tuli yllätyksenä koko sininen korkki ekalla tankkauksella, jotenkin oletin ettei N57:ssa sitä vielä olisi
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2781
                  • Tampere

                  Originally posted by pexodus View Post
                  Iso miinus on näissä LCI:ssä tuo adblue, itselleni tuli yllätyksenä koko sininen korkki ekalla tankkauksella, jotenkin oletin ettei N57:ssa sitä vielä olisi
                  N57 -moottoreita on myyty sekä EURO5 että EURO6 -luokituksella. Onko autosi EURO6 -päästöluokituksella, jossa typenoksidien päästörajat ovat tiukemmat kuin EURO5 kohdalla? Esim. AdBlue -järjestelmän avulla typenoksidipäästöt saadaan laskemaan, jolloin EURO6 -vaatimus täyttyy.
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7544
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by veku View Post
                    Eikös LCI tullut jotain 9-10\13 linjalta ulos ,eli pre mallinakin varmaan suuriin osa 13 malleista.
                    7/2013 alkaen kaikki on LCI malleja...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2846
                      • South Carelia

                      Originally posted by jmn78 View Post
                      Kumpaan arvon raati kallistuisi ja miksi?
                      Molemmat suht samoilla varusteilla, 520d pilkun tarkalla huoltohistorialla.
                      Itsellä tuo 525 xDrive -13 preLCI ja oikein tyytyväinen olen ollut, itse ajanut autolla 20tkm kahdestasadasta eteenpäin ja EGR-venttiili on ainut joka pitänyt vaihtaa...
                      Ja kyllähän tuo neliveto on ihan yliveto näin talviliukkailla !!
                      218hv tehot riittänyt mainiosti ohituksiin.

                      Uskoisin että tämä malli on helpompi myös jälleenmyydä myöhemmin.
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7544
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        N57 -moottoreita on myyty sekä EURO5 että EURO6 -luokituksella. Onko autosi EURO6 -päästöluokituksella, jossa typenoksidien päästörajat ovat tiukemmat kuin EURO5 kohdalla? Esim. AdBlue -järjestelmän avulla typenoksidipäästöt saadaan laskemaan, jolloin EURO6 -vaatimus täyttyy.
                        AdBlue löytyy lähinnä nelivedoista, takavedoissa ei sitä yleensä ole.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7544
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by pexodus View Post
                          Iso plussa on myös nuo aktiiviset kaistavahdit/digimittaristo jne... Näitähän ei pre käsittääkseni saa kuin retrofittinä.
                          Jos tarkkoja ollaan niin jo 9/2012 alkaen pre-LCI malliin sai NBT:n ja virtuaalimittariston...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1124
                            • Espoo

                            Originally posted by jmn78 View Post
                            Kumpaan arvon raati kallistuisi ja miksi?
                            Molemmat suht samoilla varusteilla, 520d pilkun tarkalla huoltohistorialla.
                            Mulla oli F11 520d ja nyt on F11 525d xDrive. Alkuun piti oikein ihmetellä, eikö luistoneston valo toimi ollenkaan, kun neliveto teki työnsä todella hyvin. Toki myös varusteet ratkaisevat ja varsinkin 520d:tä löytyy myös todella karvalakkina.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2846
                              • South Carelia

                              Itselläni nyt jo neljäs xDrive putkeen ja uskon ettei paluuta vajaavetoisiin enää tule, on tuo niin paljon mukavampi talvikeleillä viedä !!

                              Harraste ämmäläiset sitten erikseen joskus tulevaisuudessa...
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2781
                                • Tampere

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                AdBlue löytyy lähinnä nelivedoista, takavedoissa ei sitä yleensä ole.
                                Kyllä, mutta niissäkin tuon AdBluen mukanaolo liittyy EURO6 -päästöluokitukseen, jolloin pre-LCI malleissa järjestelmää ei ole koska niissä vaatimus on EURO5?

                                Moottorihan on esim. 530dX tapauksessa molempien kohdalla N57.
                                Last edited by JaniLap; 30-12-2018, 18:38.
                                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎