F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5151
    • Kouvola, Savisto

    Jos nuo anturit toimisivat virheettä, ne olisi kyllä maailman paras keksintö, kun näkee oikeasti renkaanpaineen.
    Mutta kun niissä niitä vikoja on niin sitten mielellään ne ennemmin poistaa käytöstä kuin jatkuvasti korjailee.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Jo_Ku
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8
      • Kaustinen

      Originally posted by makkis View Post
      Tuliko rengaspaine herja takaanta?
      Meillä on valittaa silloin tällöin toista takarengasta vaikka renkaan anturikin on vaihdettu.
      Vissiin auton puolen vastaanottimessa satunnaisesti kosketushäikkää tms.
      Joo tuli takaa. Tänään ei ole enää herjaillu kertaakan.
      E28 M535i
      E36 M3
      F11 535d M-Sport

      Comment

      • jari85
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 68
        • pirkanmaa/nokia

        Hankinnassa olisi myös f11 joko 530d tai 535d, mielellään m-sport. Tarjonta vaan vähän huonoa Suomessa ja Saksassa. Ei kellään foorumilaisella olisi vaihdon tarvetta e70 x5 d40 126000tkm 7 paikkanen?
        Tuollaisesta oon nyt vääntäny kauppaa, mutta puuttuu webasto.



        Mitäs tuollasen hankinnassa kannattaa ottaa huomioon?

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3399
          • Tre

          Onko joku hakenut / haetuttanut F10:ia Saksasta/Ruotsista sillä ajatuksella, että saisi olemassa olevan tilalle hiukan paremmin varustellun ja hieman vähemmän ajetun kohtuullisella rahallisella menetyksellä? Olipas ympäripyöreästi selitetty.

          Minä en erityisesti tarvisi 6-koneista, suurimpana syynä hankintahinnan kohtuullisen suuri ero ja neloskoneisen hyvä suorituskyky. Käyntiääni kutosessa jees, mutta diesel se silti on eli äänien perässä bensakoneinen mielummin.

          Nykyinen on ajettu 230tkm ja on ihan karvalakki pl. xenonvalot ja tehtaan webasto modattuna.

          Mietin, että minkälaisella panostuksella auton saisi vaihdettua 2011-2012 520d F10 jossa olisi 150tkm mittarissa ja enemmän varusteita. Montako tonnia palaa? Varusteita saisi olla sportistuimet, iso navi, paremmat hifit, (kattoluukku tai panorama), webasto yms. talvirenkaat ja kahdet orggisvanteet, sähköinen takaluukku olisi kiva.
          Ongelmana tässä vaihdossa on varmaan se, että 520d sedan hyvin varusteltuna on harvinainen ja jo webasto karsii monet vaihtoehdot pois.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            Yleensä noissa pikkukoneisissa ei ole mukavia hilppeitä. Ja käytännössä saksasta saa täysillä hilppeillä olevan 530d samaan hintaan melkein kun 520d... jostain kumman syystä.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • skt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 354
              • Etelä-Pohjanmaa

              Haetutin juuri. Otin B47 koneen, jolloin väliraha vähän karkaa. 530 on helpompi myydä paljon ajettuna ja säilyttää ehkä paremmin hintansa ainakin prosentuaalisesti.

              Sekä Ruotsista että Saksasta löytyy. Mm. Kamux tuo maahan valmiiksi. Kurikan Vest Autolla on välillä ollut myös myynnissä. Markkinaa saa seurata aavistuksen pitempään, mutta kyllä niitä on muitakin, jotka eivät välttämättä tarvi isompaa konetta, mutta arvostavat varusteita.
              F11 LCI 520d -14
              F45 225xe -17
              Ex. E61 LCI 520d -08,
              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

              Comment

              • tane90
                Newbiemmer
                • Jan 2018
                • 13
                • alajärvi

                F10/f11

                Oon täs lukenut näitä juttuja f sarjan bemarista..
                Onko tässä kuinka yleinen tuo Jakopää ongelma nelipyttysessä?
                Ollut 2kpl n47 mottia toisella päästetty 340000 orginaali ketjulla.
                Onkohan ollut vain itellä tuuria matkassa...
                Tuleeko tuo 530 kumminkin köyhälle halvemmaksi?:think

                Comment

                • Jani_88
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 367
                  • jkl

                  Köyhän ei kuulu omistaa bemaria.

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1128
                    • Espoo

                    Originally posted by tane90 View Post
                    Oon täs lukenut näitä juttuja f sarjan bemarista..
                    Onko tässä kuinka yleinen tuo Jakopää ongelma nelipyttysessä?
                    Ollut 2kpl n47 mottia toisella päästetty 340000 orginaali ketjulla.
                    Onkohan ollut vain itellä tuuria matkassa...
                    Tuleeko tuo 530 kumminkin köyhälle halvemmaksi?:think
                    Kyllähän niitä jakoketjuongelmia on mutta mun mielestä esim täällä on peloteltu jopa liikaa sillä. Toki kaikki huoltohistoriat ym auton tsekkaamiset kannattaa hoitaa kunnolla. Tornihuhuna tyhjäkäynti taksitolpalla ja maksimipitkät öljynvaihtovälit olisivat jakopään turmioksi. Jonkin verran noihin N47-koneisiin (minä myös) tehdään ns väliöljynvaihtoja eikä ajeta sitä melkein 30000 kilometriä samoilla öljyillä.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • tane90
                      Newbiemmer
                      • Jan 2018
                      • 13
                      • alajärvi

                      Joo, itellä oli 300,500 ja molemmat kuulu riski ryhmää ...
                      Tuolla E61 tosiaan oli rullattu jo hyrmycket ja ei kyllä pidellyt kolinoita.
                      Tosiaan öljyt vaihtoon 10000-15000 välein.
                      Mustalla listalla oli joka autokaupassa tuo värkki...eipä ne siitä mitään kyllä vaihdossa antanu
                      Nyt ajellaan vagilla hetki ja tuumaillaan:think

                      Comment

                      • kailinds
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 230
                        • Vantaa

                        Originally posted by alspe View Post
                        Onko joku hakenut / haetuttanut F10:ia Saksasta/Ruotsista sillä ajatuksella, että saisi olemassa olevan tilalle hiukan paremmin varustellun ja hieman vähemmän ajetun kohtuullisella rahallisella menetyksellä?
                        Mä haetutin F11:n Saksasta vuosi sitten. Tavoitteena oli saada vaihdettua F10 520d rwd F11 528i/530d/535d/535i xDriveen mahd. pienellä välirahalla.
                        Hyvinvarusteltujen bensakoneisten vähyyden vuoksi piti tuoda diesel ja alunperin 530d mukavasti varusteltuna. Kahden suunnitellun 530:n mentyä ohi suun päädyin huippuvarusteilla olleeseen 535d:hen. Tuo 530d olisi tarkoittanut 4t€ välirahaa mutta nyt tuli useampi tonni lisää maksettavaa kalliimman auton + isompien verojen muodossa. Mut tosiaan edullisimmillaan ei kovin monesta tonnista puhuta lisäpanostuksen määrässä ja onhan tuo kutoskone kaikin puolin omaa luokkaansa nelipyttyiseen dieseliin verrattuna.
                        Last edited by kailinds; 30-03-2019, 08:05.
                        Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                        ex showroomit:
                        BMW F11 535dA xDrive
                        BMW F10 520dA ///M-Sport
                        BMW E92 335dA

                        Comment

                        • Typker
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 9
                          • Espoo

                          Taloudessa on ollut uudesta 520d xDrive -15 sedan liisarina ja yhtenä optiona olisi lunastaa tämä myöhemmin omaksi.

                          Tätä foorumia kun olen nyt selannut, niin seuraavat huomiot autosta voivat vaikuttaa josko tämä pidetään tai sitten ei.

                          - vaivaako B47D20 moottoriversiota vielä aiemman mallin jakoketjuongelmat?
                          - öljypohjassa lienee tässä vuosimallissa mahdollinen murtumisriski?
                          - jakovaihteiston öljy lienee syytä vaihtaa aika ajoin? Ei nyi, ainakaan vielä.
                          - tähän on tehty jonkinlainen EGR korjaus/retrofit, mutta en muista mikä. Auto ilmoitti tehonpuutteesta ja kerran vedot myös hävisivät tyystin.
                          - viimeaikoina auto on alkanut D asennossa käyttämään hyvin matalia kierroksia ja meno menee melkein jyristelyn puolelle. Vedän usein sport puolelle. Onko vaihteisto oppinut liian pienille kierroksille? Auton haltijan ajotyyli on hyvin rauhallinen. Itse koitan antaa tälle enemmän kenkää.

                          Laitteella on nyt ajettu ~80 tkm ja EGR korjausta lukuunottamatta siinä ei mitään muita ongelmia ole ollut.

                          Mitä muuta olisi odotettavissa tuonne ~200 tkm mennessä?
                          F10 520d xD LCI, -15

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Typker View Post
                            Taloudessa on ollut uudesta 520d xDrive -15 sedan liisarina ja yhtenä optiona olisi lunastaa tämä myöhemmin omaksi.

                            Tätä foorumia kun olen nyt selannut, niin seuraavat huomiot autosta voivat vaikuttaa josko tämä pidetään tai sitten ei.

                            - vaivaako B47D20 moottoriversiota vielä aiemman mallin jakoketjuongelmat?
                            - öljypohjassa lienee tässä vuosimallissa mahdollinen murtumisriski?
                            - jakovaihteiston öljy lienee syytä vaihtaa aika ajoin? Ei nyi, ainakaan vielä.
                            - tähän on tehty jonkinlainen EGR korjaus/retrofit, mutta en muista mikä. Auto ilmoitti tehonpuutteesta ja kerran vedot myös hävisivät tyystin.
                            - viimeaikoina auto on alkanut D asennossa käyttämään hyvin matalia kierroksia ja meno menee melkein jyristelyn puolelle. Vedän usein sport puolelle. Onko vaihteisto oppinut liian pienille kierroksille? Auton haltijan ajotyyli on hyvin rauhallinen. Itse koitan antaa tälle enemmän kenkää.

                            Laitteella on nyt ajettu ~80 tkm ja EGR korjausta lukuunottamatta siinä ei mitään muita ongelmia ole ollut.

                            Mitä muuta olisi odotettavissa tuonne ~200 tkm mennessä?
                            Ei ole jakopääongelmaa ainakaan samassa mittakaavasa kuin N47. Itselle ei ole tullut yhtään B47 jakopääongelmaa vastaan.

                            Öljypohja on korjattu jossain välissä. Alkupäässä B47 on kyseinen ongelma. Ainakin muutamaan minun tuomaan on Saksassa vaihdettu takuuseen se öljypohja, tosin siellä nyt GW toimii joka tapauksessa paremmin kuin täällä...

                            Farkusta takapussit voi joutua vaihtamaan ennen 200 tkm, tosin ei ne maltaita maksa.
                            Last edited by MajorDrake; 19-03-2019, 16:40.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • PNM2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2015
                              • 1128
                              • Espoo

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Takapussit voi joutua vaihtamaan ennen 200 tkm, tosin ei ne maltaita maksa.
                              Onks sedanissakin pussit?
                              i4 M50
                              ex: G30 530e xDrive M-Sport
                              ex: F11 525d xDrive
                              ex: F11 520d
                              ex: E91 318i

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by PNM2 View Post
                                Onks sedanissakin pussit?
                                Ei, sorry...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X