Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    Originally posted by laur77 View Post
    Moi,

    Mites tuo homma nyt meni F10 mallisen 550i kanssa, vois kuvitella että irtoaisi 500hv / 800Nm mutta onko näissä tuo laatikko myös kovilla?

    Saksasta niitä sais kutakuinkin samalla rahalla kuin 535D. Varusteiden määrässä luulis olevan vähintään samoissa.

    Ilmeisesti tekniikan luotetavuus ei ole 535D tasolla ja verottaja tekee tuosta sitten selkeesti kalliimman...

    Muuten saundeineen (putket vaihtoon) kiehtova malli
    Aika helposti pitäis saada samat tehot ulos kuin m5:sta, eli n. 550-570. JB4 on ehkä helpoin/luotettavin tapa saada lisää jerkkua + pystyy ite säätämään tarvittaessa muutosten mukaan.

    Pre-lci:ssä sitten on vakavia kestävyysongelmia jakopäässä, suuttimissa yms. eli ite en kyllä lähtisi virittämään noita ollenkaan

    Saundit tietysti makeat, v8 kun on
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • laur77
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 187
      • Finland

      Originally posted by JP-76 View Post
      Aika helposti pitäis saada samat tehot ulos kuin m5:sta, eli n. 550-570. JB4 on ehkä helpoin/luotettavin tapa saada lisää jerkkua + pystyy ite säätämään tarvittaessa muutosten mukaan.

      Pre-lci:ssä sitten on vakavia kestävyysongelmia jakopäässä, suuttimissa yms. eli ite en kyllä lähtisi virittämään noita ollenkaan

      Saundit tietysti makeat, v8 kun on
      Pitäis sitten olla 2014 tms että uskaltaa trimmailla. No taitais joka tapauksessa tulla veroja siihen malliin ettei tarvi miettiä

      Kovaa kulkua kyllä olis tarjolla
      Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
      EX: 535D F10 M-Sport
      EX: Z4 Coupé -06

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        Originally posted by laur77 View Post
        Pitäis sitten olla 2014 tms että uskaltaa trimmailla. No taitais joka tapauksessa tulla veroja siihen malliin ettei tarvi miettiä

        Kovaa kulkua kyllä olis tarjolla
        Jep. Stage 2:lla eli putkisto ja dp:t vaihtoon niin aletaan lähentelemään 600.

        Stage 1, eli pelkkä JB4, Burgertuning lupaa n. 60hp lisää pyörätehoa n63s:ään (lci), eli mitä toi nyt on konetehona :think ehkä vajaa 100.

        Suunniteltiin aikoinaan autovälittäjän kanssa jopa tän ostamista, mutta homma kaatu siihen että tuosta yksilöstä on katit poistettu (+ selvittelyn jälkeen koneen ongelmat).Ja huom!: koneena on tuo vanhempi 408hp pre-lci, vaikka teksti muuta väittääkin.
        Last edited by JP-76; 13-08-2016, 11:08.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • laur77
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 187
          • Finland

          Originally posted by JP-76 View Post
          Jep. Stage 2:lla eli putkisto ja dp:t vaihtoon niin aletaan lähentelemään 600.

          Stage 1, eli pelkkä JB4, Burgertuning lupaa n. 60hp lisää pyörätehoa n63s:ään (lci), eli mitä toi nyt on konetehona :think ehkä vajaa 100.

          Suunniteltiin aikoinaan autovälittäjän kanssa jopa tän ostamista, mutta homma kaatu siihen että tuosta yksilöstä on katit poistettu (+ selvittelyn jälkeen koneen ongelmat).Ja huom!: koneena on tuo vanhempi 408hp pre-lci, vaikka teksti muuta väittääkin.
          Aikamoista alkaa olla jo stage2 palikoilla. Millastahan 0 -100 tai varttimailia syntyy noilla lukemilla. Tosin jos alkaa tekniikkaongelmat niin arvata saattaa että hintaa tulee.

          Hyvännäköinen yksilö toi linkin laitettu 550i. Kyllä kelpais.
          Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
          EX: 535D F10 M-Sport
          EX: Z4 Coupé -06

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            550xi, Stage 1: https://m.youtube.com/watch?v=GwiPLTqPxX8
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • Jarppa63
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 759
              • Kerava

              Originally posted by laur77 View Post
              Moi,

              Mites tuo homma nyt meni F10 mallisen 550i kanssa, vois kuvitella että irtoaisi 500hv / 800Nm mutta onko näissä tuo laatikko myös kovilla?

              Saksasta niitä sais kutakuinkin samalla rahalla kuin 535D. Varusteiden määrässä luulis olevan vähintään samoissa.

              Ilmeisesti tekniikan luotetavuus ei ole 535D tasolla ja verottaja tekee tuosta sitten selkeesti kalliimman...

              Muuten saundeineen (putket vaihtoon) kiehtova malli
              Mitens Alpina? Puskee sen 540 ja 700+ nm



              Jarppa
              BMW i4M50 individual -23
              exiä: BMW 545e -21
              BMW F33 435xd -15
              M550xd-12
              e93 330da -08
              Dodge Stealth RT/TT -91
              Ford Thunderbird SC -91
              Olds Supreme avo -71
              Chevy Chevelle 2d HT -72

              Comment

              • kailinds
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2015
                • 230
                • Vantaa

                V8eista mopomoottoreihin:
                Jos 520dA:n pelkällä optimoinnilla pääsee 184hv/380nm --> ~220-250hv ja ~420-450nm, niin kuinka paljon vaikuttaa tehoon ja vääntöön samalla tehtävä DPF:n tyhjääminen ?
                Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                ex showroomit:
                BMW F11 535dA xDrive
                BMW F10 520dA ///M-Sport
                BMW E92 335dA

                Comment

                • -Aleksi-
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 7
                  • Mikkeli

                  Nyt kun aloitettu mopomoottoreista puhuminen, niin olisiko kokemuksia uudemmasta B47 koneen 190 hp/ 400 Nm ohjelmoinnista? Netissä aika vähän tuon uudemman koneen osalta tietoa. Varmaan samat lukemat saatavilla kuin vanhemmastakin? Jos jollain käyttökokemuksia tai käppyrää, niin kiinnostaisi kovasti.

                  Power Kit ei ole enään saatavilla tähän eikä kuulemma tulekaan väitti marmori.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by kailinds View Post
                    V8eista mopomoottoreihin:
                    Jos 520dA:n pelkällä optimoinnilla pääsee 184hv/380nm --> ~220-250hv ja ~420-450nm, niin kuinka paljon vaikuttaa tehoon ja vääntöön samalla tehtävä DPF:n tyhjääminen ?
                    DPF tyhjäys ei vaikuta yhtään tehoihin. Itsellä 520d ja DPF paikoillaan, tehoja noin 240hv ja väännöt rajattu 500Nm. Ei mitään ongelmaa pöntön kanssa ja kun käy ajelemassa niin eipä sen yli vaikuttava paine ole edes suuri, joten jätä paikoilleen jos ei ole ollut ongelmia.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • kailinds
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2015
                      • 230
                      • Vantaa

                      OK! Jännä juttu vaan, että DPF ei vaikuta mitään kun 30d/35d -koneissa sen poistamisella on iso merkitys tehoihin.
                      Vanhassa E92 335d:ssäni vakiona 286hv/580nm, optimoinnilla olisi saanut 326hv/620nm ja DPF poistettuna 400hv/800nm.
                      Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                      ex showroomit:
                      BMW F11 535dA xDrive
                      BMW F10 520dA ///M-Sport
                      BMW E92 335dA

                      Comment

                      • HV530XD
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 399
                        • Lappeenranta

                        Tietääkseni puhdas DPF ei vaikuta tehon ulosottamiseen mitään. Jos DPF on paikallaan ja haetaan maksimitehoja, niin mitä enemmän tehoa otetaan ulos, sitä nopeammin DPF alkaa mennä tukkoon ja sitä useammin kone pyytää DPF:n puhtaaksipolttoa. Sekä tukkeentunut DPF että puhtaaksipoltto taas syövät tehoa. Eli jos DPF on paikallaan, niin ei ole järkeä ruuvata ohjelmalla koneesta kaikkea ulos, kun tehot eivät kuitenkaan ole koko ajan saatavilla kun pönttö menee nopeammin tukkoon ja puhtaaksipolttoja tulee useammin. Tämän opin jo kauan sitten kun ensimmäinen softaus tehtiin silloiseen Volvooni. Ja sattumoisin juurin dynolla tehomittauksessa meni DPF:n puhdistuspoltto päälle ja se näkyi teho ja vääntökäyrän huipussa sellaisen -10-15% muistaakseni.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7520
                          • Jyväshyvä

                          Kyllähän se DPF lisää vastapainetta joten kyllä ilman sitä tulee joku hepo enemmän samalla softalla.
                          Pointtina vaan on se että tyhjällä pöntöllä savustusta voidaan sallia enemmän jolloin saadaan parisen kymmentä hepoa otettua enemmän ulos...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Jiu-jitsu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 35
                            • Helsinki

                            Kierrosherkkyys parani huomattavasti, kun DPF poistettiin. Melkeen kuin bensalla ajelis.
                            F11 535xd my13

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Originally posted by kailinds View Post
                              OK! Jännä juttu vaan, että DPF ei vaikuta mitään kun 30d/35d -koneissa sen poistamisella on iso merkitys tehoihin.
                              Vanhassa E92 335d:ssäni vakiona 286hv/580nm, optimoinnilla olisi saanut 326hv/620nm ja DPF poistettuna 400hv/800nm.
                              No ei nyt noin raju nousu tule pöntön poistolla, pöntön kanssa x35d pääsee ~380/750-800. Loput tehot vaatii jo pöntön heivaamisen kun tuppaa tuprauttelemaan loppukierroksilla.

                              Tuossa 520d:ssä on suhteessa 6-sylinterisiin suuri pönttö, melkein saman kokoinen kuin x35d:ssä mikä ei juuri vastusta anna.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • laur77
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 187
                                • Finland

                                ...Katos jäi vastaamatta kun olin reissussa. Mutta joo, kyllä Alpina olis nätti, hinnat tietysti meikäläisen tavoittamattomissa aika kaukana

                                Kulkupuoli näyttäis olevan kunnossa
                                Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                                EX: 535D F10 M-Sport
                                EX: Z4 Coupé -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎