Vaikka nyt ei suoran topicin aiheeseen, mutta kun noista päästörajoista puhutaan... Itsellä siis E60 535d dpf poistettuna ja ohjelmoituna 405/800 ja nyt kolme kertaa katsastanut ja k-arvo joka kerran 0.00. Eli kun kaikki on kunnossa, softa ja tekniikka muutenkin niin ei ole mitään ongelmia.
Vaikka nyt ei suoran topicin aiheeseen, mutta kun noista päästörajoista puhutaan... Itsellä siis E60 535d dpf poistettuna ja ohjelmoituna 405/800 ja nyt kolme kertaa katsastanut ja k-arvo joka kerran 0.00. Eli kun kaikki on kunnossa, softa ja tekniikka muutenkin niin ei ole mitään ongelmia.
Hmm. Oikeastikko 0.00? Vähän kyllä epäilen että onko sitä sun DPF:ää tyhjätty...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Tänään omasta kolmelitrasesta 525dA F10 otettiin AJ-tech:lla ensin "vahingossa" 342hv/716nm. Juuri tuon heikomman laatikon takia huippuvääntö täytyi saada korkeammille kierroksille, joten Antin tekemän hienosäädön jälkeen jätettiin 326hv/660nm + EGR pois käytöstä.
Mitenkä on auto/laatikko toiminut noilla tehoilla?
Hyvin on tähän mennessä ainakin pelittänyt, huomattavasti herkemmin reagoi kaasuun ja kulkee mukavasti kevyemmälläkin kaasujalalla. Mikäli tuolla huippuväännön alueella yhtenään ajaa niin varmasti rasittaa laatikkoa ja lyhentää laatikon ikää, mutta aika harvoin kuitenkaan arkiajossa tulee noita reservejä käytettyä.
Kuivia teitä ja kesärenkaiden allelaittoa odotellessa niin saa paremman tuntuman, kun ei ole jatkuvaa liukastelua...
Toi savutusmittaus on ihan vitsi uudemmissa autoissa. Omasta f11 tuli kans pyöreä nolla, tosin dpf vielä paikoillaan. Kahdesta edellisestä m57n2 laitteesta molemmista ilman dpf 0,2. Jotain on kyllä vikaa jos ei bemari mee savuista läpi.
BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Pahin savuttaja on volkkarin 1.9tdi. Tänään kävi päästömittauksessa vakio 2005 passat 1.9tdi 150tkm ajettu savut 1.5 vanha raja 2.00 uusi 1.00 kolmosessa oli dpffän kanssa 0,01.
Oma F10 520D 2012vm DPF / EGR poissa antoi 231hv / 475Nm Quantum softalla päästölukemat 0.27 kahdella polkaisulla.
Minkälaisia kokemuksia Spetkellä on 520d ohjelmoinnista? Kuinka auto muuttui ja millainen on vaikutus esim. ohituskiihtyvyyteen? Myös muiden omakohtaiset kokemukset f10/f11 korisista 520d ohjelmoinneista kiinnostaa. Niistä on aika vähän löytynyt kirjoittelua. Itselläni f11 ja hieman kutittelisi tuo ohjelmointi. Rakettiahan siitä ei saa mutta ehkä kuitenkin jotain uusia tuntemuksia.:think
Minkälaisia kokemuksia Spetkellä on 520d ohjelmoinnista? Kuinka auto muuttui ja millainen on vaikutus esim. ohituskiihtyvyyteen? Myös muiden omakohtaiset kokemukset f10/f11 korisista 520d ohjelmoinneista kiinnostaa. Niistä on aika vähän löytynyt kirjoittelua. Itselläni f11 ja hieman kutittelisi tuo ohjelmointi. Rakettiahan siitä ei saa mutta ehkä kuitenkin jotain uusia tuntemuksia.:think
Itsellä oli välissä tuollainen 520:n, samassa paikassa ohjelmoitu mutta hieman maltillisemmalla softalla kuin spetkellä. Kyllähän se melkein "pakollinen" on tuohon, antaa kivan kaasuvasteen ja heti alhaalta alkaa vetään kivasti. Ihan riittävät tehot ripeisiin ohituksiin ja menee kulutuksen puolesta ihan hajuilla.
Minkälaisia kokemuksia Spetkellä on 520d ohjelmoinnista? Kuinka auto muuttui ja millainen on vaikutus esim. ohituskiihtyvyyteen? Myös muiden omakohtaiset kokemukset f10/f11 korisista 520d ohjelmoinneista kiinnostaa. Niistä on aika vähän löytynyt kirjoittelua. Itselläni f11 ja hieman kutittelisi tuo ohjelmointi. Rakettiahan siitä ei saa mutta ehkä kuitenkin jotain uusia tuntemuksia.:think
Juu tuossa Harrin autossa oli hieman miedompi Stage2 softa 220hv / 440Nm.
Tuossa omassa on stage3 231hv / 475Nm. Käytännön ero on aika marginaalinen kuitenkin noiden kahden välillä.
Kyllä tuo auton käytös ja luonne muuttuu todella paljon parempaan suuntaan. 8 vaihteisen automaatin avulla / sport puolella suorituskyky taajama ajossa on mielestäni jopa E60 530D parempi ja huomattavasti "agressiivisempi". Moottoritiellä isoissa nopeuksissa toki vanhempi / isompi E60 vie varmasti voiton, vaikka eipä sielläkään isoja eroja tule. Nämä ajatukset perustuvat minun näkemyksiini joidenkin satojen tai tuhansien lastutettujen ja vakio autojen ratissa istuneena. Eivät siis mihinkään mitattuun tietoon.
DPF kenno on myös poistettu lähes kaikista vähääkään enempi ajetuista autoista joita on minun kauttani optimoitu. Osa virittäjistä väittää kovasti ettei kennoa tarvitse tai pidä poistaa ja heillä on siihen varmasti omat näkemyksensä. Osalle softassa on parempi kate kun ei tarvitse nähdä suurempaa vaivaa DPF poistoon, riittää pelkkä tehonlisä eivätkä läheskään kaikki sepät halua tehdä fyysistä likaista työtä ja korjailla katkenneita pultteja, tms. mutta ei tuosta sen enempää. Minun näkemykseni on, että PDF pois ja uudet softat sisään. Takuulla tulee vastinetta rahalle
PS: Uskokoon ken tahtoo mutta ajelin tuolla omalla kokeeksi vakio 17" kumeilla noin 500km parin päivän aikana ja keskikulutukseksi tuli ajotietokoneen mukaan 3.8l / 100km. Nyt 20" kumeilla seka ajossa kulutus on vakiintunut pitkällä aikajänteellä 5.6L / 100km. Mielestäni erittäin hyvät arvot.
Tuossa nyt jotakin näkemyksiä paljon parjatun pikku moottorin virittämisestä. Joku voisi vaikka ostaa tämän pois niin voisi kehitellä jotain uutta
Comment