Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    Hmm. Mikä on 550d? Eikai sellaista olekkaan, vain M550xd?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Hmm. Mikä on 550d? Eikai sellaista olekkaan, vain M550xd?


      Juu xd se on ..ei kai niitä muita olekaan
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4978
        • Paimio

        Originally posted by MajorDrake View Post
        525:ssa on *aska laatikko.

        GA8HP45Z,
        ZF:n spekseissä 450 Nm väännön kesto,

        530:ss'ä taas GA8HP70Z
        ja 700 Nm kesto...
        Tuo on kyllä aikasmoinenkin ero...

        Ja tuo sama 45 on myös 535iA:ssa ja sehän alkaa jo sitten olla aikas äärirajoilla tuon väännönkeston osalta kun autossahan on jo 400Nm.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • JMan
          Newbiemmer
          • Mar 2015
          • 11
          • Hämeenlinna

          Jenkeissä samalla laatikolla olevat laatikot ovat kestäneet käyttäjien mukaan yli 600nm vääntöjä pitkään? Sitä en tiedä onko kotimaassa lastutettuja 525:sia ZF8HP45:sella. Jos on niin olisi kiva saada käyttäjäkokemuksia. Toisaalta voiko ohjelmointia samalla koneella tehdä niin että rajoitetaan vääntö esim. tuonne 500nm tienoille?



          Monesta lähteestä lukenut että dieseleissä (525DA) olisi väännönkesto 500nm.

          Hyvät tehot kuitenkin lähtenyt 525:sta.

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            On siinä laatikon mitoituksessa varmuuskerroin, veikkaisin että noin 1,5-2,0 tai jopa enemmän. Eli voi hyvinkin kestää 600 Nm, mutta ei välttämättä kestä. Elinikä myös lyhenee varmasti, se on sitten toinen asia että lyheneekö merkittävästi.
            Last edited by böntti; 31-03-2015, 12:24.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Stombe
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 170
              • Keski-Suomi

              Originally posted by poke View Post
              F10 525d man 3,0 koneella -> 325hp/700Nm PDF paikoillaan
              tämmöistä tänään.

              Nyt alkaa näyttämään jo kelvolliselta!
              Kuka on tämän ohjelmoinnin takana?
              F11 535d M-sport VOLL
              MB A180 -16
              Cagiva Xtra Raptor 1000
              Kupla Cab ATM -69
              *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3096

                Originally posted by Stombe View Post
                Nyt alkaa näyttämään jo kelvolliselta!
                Kuka on tämän ohjelmoinnin takana?
                Olit näköjään privassakin jo kysellyt asiasta.

                AJ-Techillä tämä tehtiin.

                Ratapäiviä tässä jo odotellaan innolla, että päästään testailemaan.
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • Stombe
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  Jo vain, mitä hintaa kysyttiin säädöstä?
                  F11 535d M-sport VOLL
                  MB A180 -16
                  Cagiva Xtra Raptor 1000
                  Kupla Cab ATM -69
                  *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3096

                    Originally posted by Stombe View Post
                    Jo vain, mitä hintaa kysyttiin säädöstä?
                    soita Antille niin eiköhän se hinta sillä selviä. Nämä on varmaan tapauskohtaisia kun joutuu ottamaan piirikortin pöydälle.
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • Stombe
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 170
                      • Keski-Suomi

                      Toukokuussa menee sitten ohjelmointiin tämäkin kottero


                      Joko oot saanu mittailtua eroa kulutuksessa?
                      F11 535d M-sport VOLL
                      MB A180 -16
                      Cagiva Xtra Raptor 1000
                      Kupla Cab ATM -69
                      *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        [QUOTE=Stombe;3527723]Toukokuussa menee sitten ohjelmointiin tämäkin kottero
                        QUOTE]

                        Antille vai?

                        Oliko huhtikuu täysi ,pitäs itsekin käydä uusi reissu siellä
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Stombe
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          Juu AJ:lle kyllä, aiko olla tämän kuukauden lomilla. Ottaa sitten vasta toukokuulle seuraavat ohjelmointityöt.
                          F11 535d M-sport VOLL
                          MB A180 -16
                          Cagiva Xtra Raptor 1000
                          Kupla Cab ATM -69
                          *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                          Comment

                          • Chris Sharma
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 43
                            • Espoo

                            Nyt on sitten ollut pajalla oma 535i F10. Vaihdettiin downpipe, intake ja sitten ohjelmoitiin uudestaan. Kävin penkittämässä ennen viritystä, mutta en ole vielä ehtinyt uudelleen. Valitsin pajan sen mukaan, että osaa tehdä muutakin kuin ohjelmoinnin. Seuraavaksi edessä on ahtimen vaihto sekä isompi välijäähdytin, jos tehoja halutaan lisää. Tuo turbo on rajoittava tekijä bensakoneessa, vaihteisto kestää kyllä vaikka speksit väittää muuta.

                            Merkittävin muutos on väännössä ala- ja keskikierroksilla sekä kaasuvasteessa. Pienikin hipaisu kaasuun nostaa heti ahdot ja vaihtaminen pienemmälle on aivan turhaa. Tuo kaasuvaste ja vääntö on tuntumaltaan paljon parempi kuin mun aikaisemmassa 335i E91:sessä, jossa kuitenkin oli 560 nm. Tykkään todella paljon.

                            Tehoista on vaikea sanoa, mutta näppituntumaltaan voisi olla luokkaa 360. Voi olla vähän vähemmänkin. Ensi viikolla lähden Saksaan melkein 3 viikoksi, joten siellä pääsee vähän paremmin koittamaan

                            Comment

                            • laur77
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 187
                              • Finland

                              Olikos näissä 530D vs. 535D vs. 535i softapäivitettyinä minkälaisiä eroja paikaltaan ja ohituskiihtyvyydessä?

                              Bensa lähtee parhaiten paikoiltaan ja dieseli väännön takia ohituskiihtyvyydessä vai viekö bensa silloinkin voiton?
                              Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                              EX: 535D F10 M-Sport
                              EX: Z4 Coupé -06

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by laur77 View Post
                                Olikos näissä 530D vs. 535D vs. 535i softapäivitettyinä minkälaisiä eroja paikaltaan ja ohituskiihtyvyydessä?

                                Bensa lähtee parhaiten paikoiltaan ja dieseli väännön takia ohituskiihtyvyydessä vai viekö bensa silloinkin voiton?

                                Tuossa hartgen mittauksia parin sivun takaa nopeus 80-200 km\h paitsi M5:lla

                                530xd vakio 27,19
                                530xd hartge 21,31 (309hp)

                                535d vakio 18,78
                                535d hartge 14,59 (354hp)

                                M550xd vakio 17.51
                                M550xd hartge 15.2 (438hp)

                                528i vakio 25,18
                                528i hartge 21,21 (286 hp)

                                F07 535i vakio 21,21
                                F07 535i hartge 18,97 (362hp)

                                E91 335i vakio 19.3
                                E91 335I hartge 15.35 (362hp)

                                F30 335XD vakio 17,58
                                F30 335XD hartge 14,05 (362hp)

                                80-250 KM\H

                                F10 M5 vakio 19,93
                                F10 M5 hartge 17,87 (642 hp)
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎