Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    Tässä opettavainen tarina suuttimista.

    Oireena oli jo vakiona Saksasta tuotaessa se, että meni erityisesti kuumalla koneella vikatilaan kun railipaineet eivät meinanneet riittää. Todennäköisimpänä vaihtoehtona pidettiin korkeapainepumppua joten se vaihdettiin. Virittämisestä ei meinannut tulla mitään mutta paineensäätimen vaihdolla saatiin 330/680-lappu aikaiseksi ja vikatilat pois. Ruokahalun kasvettua syödessä yritettiin tehoa lisätä ja taas sama ongelma, railipaineet romahtaa. Siirtopaineet kunnossa joten seuraavana vuorossa suuttimet.

    Autolla tässä vaiheessa ajettu 150tkm, tyhjäkäynti moitteeton ja korjausarvot kaikissa suuttimissa lähes pyöreä 0. Kuinka ollakkaan suutinpenkistä meni kuorma-auton pumppu kyykkyyn, neljässä suuttimessa valtava paluuvuoto ja viideskin yli speksien. Tuloksena kaikki 6 suutinta vaihtoon.
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by TuomasTee View Post
      Tässä opettavainen tarina suuttimista.

      Oireena oli jo vakiona Saksasta tuotaessa se, että meni erityisesti kuumalla koneella vikatilaan kun railipaineet eivät meinanneet riittää. Todennäköisimpänä vaihtoehtona pidettiin korkeapainepumppua joten se vaihdettiin. Virittämisestä ei meinannut tulla mitään mutta paineensäätimen vaihdolla saatiin 330/680-lappu aikaiseksi ja vikatilat pois. Ruokahalun kasvettua syödessä yritettiin tehoa lisätä ja taas sama ongelma, railipaineet romahtaa. Siirtopaineet kunnossa joten seuraavana vuorossa suuttimet.

      Autolla tässä vaiheessa ajettu 150tkm, tyhjäkäynti moitteeton ja korjausarvot kaikissa suuttimissa lähes pyöreä 0. Kuinka ollakkaan suutinpenkistä meni kuorma-auton pumppu kyykkyyn, neljässä suuttimessa valtava paluuvuoto ja viideskin yli speksien. Tuloksena kaikki 6 suutinta vaihtoon.
      Suuttimienkorjausarvoista ei voi suoraan päätellä onko suuttimissa ohivuotoa vai ei. Ohivuototesti kannattaa kyllä tehdä, jos on ongelmia polttoainepuolella.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Vilkku89
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 91
        • Sipoo

        Originally posted by TuomasTee View Post
        Tässä opettavainen tarina suuttimista.

        Oireena oli jo vakiona Saksasta tuotaessa se, että meni erityisesti kuumalla koneella vikatilaan kun railipaineet eivät meinanneet riittää. Todennäköisimpänä vaihtoehtona pidettiin korkeapainepumppua joten se vaihdettiin. Virittämisestä ei meinannut tulla mitään mutta paineensäätimen vaihdolla saatiin 330/680-lappu aikaiseksi ja vikatilat pois. Ruokahalun kasvettua syödessä yritettiin tehoa lisätä ja taas sama ongelma, railipaineet romahtaa. Siirtopaineet kunnossa joten seuraavana vuorossa suuttimet.

        Autolla tässä vaiheessa ajettu 150tkm, tyhjäkäynti moitteeton ja korjausarvot kaikissa suuttimissa lähes pyöreä 0. Kuinka ollakkaan suutinpenkistä meni kuorma-auton pumppu kyykkyyn, neljässä suuttimessa valtava paluuvuoto ja viideskin yli speksien. Tuloksena kaikki 6 suutinta vaihtoon.
        Kuulostaa tutulle... lähinnä tuolla Duramax puolella. Tai ainakin ittellä oli siellä vastaavanlaista ongelmaa. Ainut vaan siellä oli että välillä toimi kuin unelma ja vedot oli kohdallaan, sit kun alkoi rautarouva kiukutella niin hermo pinnas tutkimaan. Loppuksi selvis kahden suuttimen läpi käymisellä.

        Ootteko muuten huomannu mitään eroa sillä mistä tankkaatte? Koneen äänessä tai kulutuksessa? (Suomi laadut hyviä joo ja ei asuta Itäblokeissa jossa vaihtelu laadussa on, mut tuo uusio p@$k@n laittaminen sekaan eivaan aina toimi) Ja kysyn siks kun Duramax kuulosti Nesteen aineella siltä kuin meinais suutin tulla konepellistä läpi ja kun veti cleanerit läpi ja tankkas vaan teboil, abc ja lopp uvaiheessa shell niin ei mitään ongelmaa.
        Onko bemareis ollu mitään vastaavaa?
        2013 F31 330d

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          Originally posted by HTK12 View Post
          Suuttimienkorjausarvoista ei voi suoraan päätellä onko suuttimissa ohivuotoa vai ei. Ohivuototesti kannattaa kyllä tehdä, jos on ongelmia polttoainepuolella.
          Suoraan päätellä? Ei kai näillä ole toistensa kans yhtään mitään tekemistä.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by exautisti View Post
            Suoraan päätellä? Ei kai näillä ole toistensa kans yhtään mitään tekemistä.
            Joskus korjausarvot on korkealla ja samoin ohivuotoa reilusti. Eli kummastakaan ei voi toista päätellä, mutta joskus molemmissa on yhtäaikaa selvästi sanomista. Ehkä vähän epäselvästi sanottu tuossa aiemmin. Tuo oli kommentti siihen kun TuomasTee ilmeisesti oletti kunnossa olevien korjausarvojen tarkoittavan, että ohivuodotkin on kunnossa.
            Last edited by HTK12; 05-08-2017, 01:27.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2678
              • Tampere

              Originally posted by Vilkku89 View Post
              Ootteko muuten huomannu mitään eroa sillä mistä tankkaatte? Koneen äänessä tai kulutuksessa?

              Ja kysyn siks kun Duramax kuulosti Nesteen aineella siltä kuin meinais suutin tulla konepellistä läpi ja kun veti cleanerit läpi ja tankkas vaan teboil, abc ja lopp uvaiheessa shell niin ei mitään ongelmaa.
              Onko bemareis ollu mitään vastaavaa?
              Mikä Duramax-versio oli kyseessä? Ymmärtääkseni vasta LML-versiossa (2011-2016) on maininta, että sietää max. 20 % biodieselseosta.

              Nesteen dieselpolttoaineista jo aiemmin saatavilla oleva Pro Diesel sisältää 15 % biodieseliä, joten ihan mahdollistahan tuo kuvaamasi "erilainen" käyntiääni on, vaikka moottori tuollaisen polttoaineen vielä sietääkin. Vastaavasti Nesteen Futura Diesel ei sisällä biodieseliä.

              Setaaniluvuthan noissa biosekoiteversioissa ovat vähintään samalla tasolla tavalliseen dieselpolttoaineeseen verrattuna, mutta sen ei pitäisi ymmärtääkseni ainakaan huonontaa moottorin käyntiä. Äänestä en osaa sanoa sen enempää, mutta identtisähän biodiesel ja tavallinen diesel eivät kuitenkaan ominaisuuksiltaan ole. Biodiesel on ominaisuuksiltaan mm. hygroskooppista, mikä voi suurentaa polttoaineen vesipitoisuutta.
              Last edited by JaniLap; 05-08-2017, 01:40.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                Originally posted by HTK12 View Post
                Joskus korjausarvot on korkealla ja samoin ohivuotoa reilusti. Eli kummastakaan ei voi toista päätellä, mutta joskus molemmissa on yhtäaikaa selvästi sanomista. Ehkä vähän epäselvästi sanottu tuossa aiemmin. Tuo oli kommentti siihen kun TuomasTee ilmeisesti oletti kunnossa olevien korjausarvojen tarkoittavan, että ohivuodotkin on kunnossa.
                Korjatkaa jos olen väärässä, mutta korjausarvot on perustuu pyörintänopeus tietoon samalla tapaa kuten puristusmittaus esim istassa. Moottorinohjaus pyrkii korjaamaan epätasaista käyntiä syöttömäärää korjaamalla sylinteriä kohden. Tämä voi johtua joko suuttimen sylinteriin päästävän polttoaineen muutoksesta tai moottorissa olevasta rauta viasta. Ohivuoto taas johtuu esim. yhden tai useamman suuttimen vuodosta paluulinjastoon, mikä aiheuttaa railpaineen tippumisen koko linjassa, mitä mitataan vain yhdellä anturilla suutintukin päässä.
                Eli minun käsityksen mukaan näillä kahdella asialla ei ole toistensa kans mitään tekemistä.
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • TuomasTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 529
                  • Kotka

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Joskus korjausarvot on korkealla ja samoin ohivuotoa reilusti. Eli kummastakaan ei voi toista päätellä, mutta joskus molemmissa on yhtäaikaa selvästi sanomista. Ehkä vähän epäselvästi sanottu tuossa aiemmin. Tuo oli kommentti siihen kun TuomasTee ilmeisesti oletti kunnossa olevien korjausarvojen tarkoittavan, että ohivuodotkin on kunnossa.
                  En tarkoittanut että olisin olettanut näin vaan yleisesti sitä että siitä huolimatta että autolla ajettu vasta 150tkm, käynti kunnossa ja korjausarvot kaikilla sylintereillä lähes 0, voivat kaikki suuttimet olla jo vaihtokunnossa.
                  BMW F15 X5 M50d -14

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3096

                    Kysytääs täällä kun f3x ei ole omaa tehonlisäys threadia.

                    muutama viikko sitten kävi sgun 330d lastulla ja pelannut pääsääntöisesti hyvin.

                    eilen ajelin ratapäivillä ja pidemmän täyskaasukiihdytyksen seurauksena meni vikatilaan ja ilmeisesti nilkutusmoodille. sport display näytön mukaan tehot leikkaantui 240kw -> n.130 kw. Vika kuittaantui ajamalla varikolle ja sammuttamalla/käynnistämällä auto. sama tilanne toistui joka kerta kun yritin pääsuoralla kiihdytellä lappulattiassa.

                    muistan, että kerran on tehnyt samallalailla yhden pidemmän ohituksen seurauksena lastutuksen jälkeen. tuolloin vaan en arvannut että olisi vikatilassa, luulin että dpf generointi lähti päälle ja sen seurauksena teho leikkautui.

                    vikakoodit menen luetuttamaan iltapäivällä.

                    onko vastaavia sattunut muilla ja onko arviota mistä johtuisi? voisiko esim laatikko kyykätä?
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • Joni_R
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2015
                      • 134
                      • Ylivieska

                      Originally posted by poke View Post
                      Kysytääs täällä kun f3x ei ole omaa tehonlisäys threadia.

                      muutama viikko sitten kävi sgun 330d lastulla ja pelannut pääsääntöisesti hyvin.

                      eilen ajelin ratapäivillä ja pidemmän täyskaasukiihdytyksen seurauksena meni vikatilaan ja ilmeisesti nilkutusmoodille. sport display näytön mukaan tehot leikkaantui 240kw -> n.130 kw. Vika kuittaantui ajamalla varikolle ja sammuttamalla/käynnistämällä auto. sama tilanne toistui joka kerta kun yritin pääsuoralla kiihdytellä lappulattiassa.

                      muistan, että kerran on tehnyt samallalailla yhden pidemmän ohituksen seurauksena lastutuksen jälkeen. tuolloin vaan en arvannut että olisi vikatilassa, luulin että dpf generointi lähti päälle ja sen seurauksena teho leikkautui.

                      vikakoodit menen luetuttamaan iltapäivällä.

                      onko vastaavia sattunut muilla ja onko arviota mistä johtuisi? voisiko esim laatikko kyykätä?
                      Omassa tehnyt saman pari kertaa ohjelmoinnin jälkeen. Auton sammutus ja uudelleenkäynnistys auttaa aina. Drivetrain fault tulee näytölle. Ja vikakoodiksi tulee muistaakseni "exhaust gas temperature sensor on The exhaust gas recirculation cooler, positive signal open".

                      Nyt ei ole muutamaan kuukauteen tullut, alussa muutaman kuukauden aikana taisi parin viikon välein ilmestyä. Mitään ei ole muuttunut tuona aikana.
                      F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                      ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Pakolämpö sekä/tai ahtolämpö nousee liikaa. Pakolämpö DPF:n vuoksi ja ahtolämpö pienen coolerin vuoksi.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Joni_R
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2015
                          • 134
                          • Ylivieska

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Pakolämpö sekä/tai ahtolämpö nousee liikaa. Pakolämpö DPF:n vuoksi ja ahtolämpö pienen coolerin vuoksi.
                          Näin minäkin sen tulkitsin, mutta ihmetyttää lähinnä se, että tuo herja tuli lähes aina suht kylmällä koneella ja ulkoilmakin oli aika viileää. Nyt kesän aikana ei ole ilmennyt ollenkaan. Ei kylmänä eikä pidemmälläkään matkoilla.
                          F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                          ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3096

                            kiitokset vastauksista.

                            keli oli eilen tosiaan pilvinen, viileä ja välillä jopa sateinen. silti vika toistui joka kerta.

                            mitään drivetrain hälyjä tms ei tullut auton näyttöön.

                            vikakoodit:

                            276900 dde. sisäinen virhe: ominaisuudet väärin sovellettu: ominaisarvo ei uskottava. jatkuva.

                            290900 ilmajärjestelmät. ilmavirtaus suhteessa agr- massavirtaukseen todennäköisyys. mitattu ilmamassa on liian korkea verrattuna arvioituun ilmamassaan. jatkuva.

                            258400 catalytic converter, signal. exhaust gas pressure is too high. katkonainen.

                            260900 pakokaasun lämpöanturi ennen katalysaattoria, alue. fyysinen yläraja ylitetty. jatkuva.
                            Last edited by poke; 06-08-2017, 18:16.
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              EGR poistettu jotenkin väärin kun siitä herjaa. Ylimmäinen tulee yleensä aina ja kaksi alimmaista ovat käytännössä samoja pakolämpöihin liittyviä koodeja.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3096

                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                EGR poistettu jotenkin väärin kun siitä herjaa. Ylimmäinen tulee yleensä aina ja kaksi alimmaista ovat käytännössä samoja pakolämpöihin liittyviä koodeja.
                                egr poistettiin ohjelmallisesti käytöstä. mitä tarkoitat että poistettu jotenkin väärin? mekaanisestihan se on paikoillaan edelleen, mutta takeita ei ole onko se jäänyt mekaanisesti raolleen vaikka ohjelmoitu olemaan kiinni.
                                vai tarkoitatko että ohkelmallisesti poistettu väärin?

                                mitäs noille aiemmin mainitsemille pakolämpöasioille voisi tehdä? oisiko esim bg dpf puhdistuksesta apua vai onko dpf:stä luovuttava kokonaan jos mielii ettei tule vikakoodeja? dpf:stä en halua luopua.

                                välijäähyn saa suurennettua ehkä helpostikin...
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎