Tässä opettavainen tarina suuttimista.
Oireena oli jo vakiona Saksasta tuotaessa se, että meni erityisesti kuumalla koneella vikatilaan kun railipaineet eivät meinanneet riittää. Todennäköisimpänä vaihtoehtona pidettiin korkeapainepumppua joten se vaihdettiin. Virittämisestä ei meinannut tulla mitään mutta paineensäätimen vaihdolla saatiin 330/680-lappu aikaiseksi ja vikatilat pois. Ruokahalun kasvettua syödessä yritettiin tehoa lisätä ja taas sama ongelma, railipaineet romahtaa. Siirtopaineet kunnossa joten seuraavana vuorossa suuttimet.
Autolla tässä vaiheessa ajettu 150tkm, tyhjäkäynti moitteeton ja korjausarvot kaikissa suuttimissa lähes pyöreä 0. Kuinka ollakkaan suutinpenkistä meni kuorma-auton pumppu kyykkyyn, neljässä suuttimessa valtava paluuvuoto ja viideskin yli speksien. Tuloksena kaikki 6 suutinta vaihtoon.
Oireena oli jo vakiona Saksasta tuotaessa se, että meni erityisesti kuumalla koneella vikatilaan kun railipaineet eivät meinanneet riittää. Todennäköisimpänä vaihtoehtona pidettiin korkeapainepumppua joten se vaihdettiin. Virittämisestä ei meinannut tulla mitään mutta paineensäätimen vaihdolla saatiin 330/680-lappu aikaiseksi ja vikatilat pois. Ruokahalun kasvettua syödessä yritettiin tehoa lisätä ja taas sama ongelma, railipaineet romahtaa. Siirtopaineet kunnossa joten seuraavana vuorossa suuttimet.
Autolla tässä vaiheessa ajettu 150tkm, tyhjäkäynti moitteeton ja korjausarvot kaikissa suuttimissa lähes pyöreä 0. Kuinka ollakkaan suutinpenkistä meni kuorma-auton pumppu kyykkyyn, neljässä suuttimessa valtava paluuvuoto ja viideskin yli speksien. Tuloksena kaikki 6 suutinta vaihtoon.
Comment