Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 webaston toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2693
    • Tampere

    Originally posted by juhape View Post
    Koodamalla varmaan sais niin että lämmittää myös kun moottori käynnistettään. Mutua mutta varmaan myös automaattikäynnistyksen saa koodattua?
    LCI-malleissa on nk. pseudozuheizung -toiminto, jolla haetaan tuota tarpeen mukaan lämmitystä ja webaston käyntiä moottorin käynnistyksen jälkeen.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      Omat havainnot on, että webaston saa päälle auton käynnistyksen jälkeen siten että vääntää lämmönsäätimestä 28C asteeseen pyynnin.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • HV530XD
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 399
        • Lappeenranta

        Originally posted by alspe View Post
        Varmaan miljoonaan kertaan kysytty asia, mutta jos kehtaisi kerran kysyä että mikä on F1x logiikka kaukosäädöllisen webaston päällä pysymiseen tai päälle menoon. Jos lämmittään lyhyesti vaikka 8min ennen ajoa niin jääkö lisälämmitin automaattisesti päälle tai meneekö webasto jopa päälle itsekseen käynnistyksen jälkeen jos sitä ei ole käytetty lisälämmitykseen? Pitääkö tai kannattaako webasto sammuttaa kaukkarista käynnistyksen jälkeen?
        Omassa vm. -12 N57:ssa tehdasweba ilman mitään koodauksia alkuperäisasetuksilla toimii niin, että startatessa käynnistyy automaattisesti jos lämpö on alle 8 astetta ja jäähdytinnesteen lämpö alle 75. Lämmittää ajossa niin kauan kun lämpö nousee 75:een. Samoin jos weba on käynnistetty kakella, jää weba lämmittämään liikkeelle lähtiessä riippumatta siitä miten kauan weba on ennen lähtöä ollut päällä. Automaattikäynnistyksen jälkeen webaa ei saa sammutettua kakella eikä i-drivestä. Nämä ominaisuudet omassa autossani käytössä todistettu oikeasti.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          Originally posted by juhape View Post
          Samoin ihan nappi autoon josta weba/tuuletus lähtee päälle tai sammuu niinkuin Mersussa.
          Kabiinin jälki-/taukolämmitys/tuuletus menee päälle kun painaa puhallus ylös-nappia kun on sammuttanut virrat.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • HV530XD
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 399
            • Lappeenranta

            Originally posted by alspe View Post
            Kabiinin jälki-/taukolämmitys/tuuletus menee päälle kun painaa puhallus ylös-nappia kun on sammuttanut virrat.
            Mutta tämä ei ainakaan mulla käynnistä webaa. Hyödyntää koneen jäännöslämpöä tiettyyn rajaan asti kunnes sammuu.

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              Originally posted by HV530XD View Post
              Mutta tämä ei ainakaan mulla käynnistä webaa. Hyödyntää koneen jäännöslämpöä tiettyyn rajaan asti kunnes sammuu.
              Eikai sen pitäisikään koska idea on juuri se vähäinen ilmaislämmitys. Miksi ylipäätään webastoa pitäisi käyttää ajon jälkeen?
              Miten tuo tuuletus muuten toimii kesällä ajon jälkeen?
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • HV530XD
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 399
                • Lappeenranta

                Originally posted by alspe View Post
                Eikai sen pitäisikään koska idea on juuri se vähäinen ilmaislämmitys. Miksi ylipäätään webastoa pitäisi käyttää ajon jälkeen?
                Miten tuo tuuletus muuten toimii kesällä ajon jälkeen?
                Minulla on usein tilanteita missä odotan autossa pitkiä aikoja, esim. Venäjän tulliin jonottaessa, kakaroiden harkkojen päättymistä jne., jolloin taukolämpö ei riitä, eikä lainkaan puitteissa halua tyhjäkäynnillä autoa lämmittää, niin olisi kätevää saada weba tulille odotusaikoina. Jostain syystä weba ei käynnisty jos istuu auton sisällä ajon jälkeen ja kuuntelee radiota tms. Ei lähde i-drivestä päälle, kakella ei ole tullut koitettua.

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  ^ niin no joo, tuollaisessa käytössä tosiaan tarvetta. Kokeile vääntää 28C asteeseen lämpöpyynnit, itsellä rupeaa sauhu nousemaan keulan alta kun näin tekee vaikka auton kävisi.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17512
                    • Turku

                    Epäilenpä, että jäähdytysneste on ajon jälkeen liian korkea lämpötilaltaan ja Webasto ei siksi lähde päälle.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17512
                      • Turku

                      Originally posted by alspe View Post
                      Kabiinin jälki-/taukolämmitys/tuuletus menee päälle kun painaa puhallus ylös-nappia kun on sammuttanut virrat.
                      Puhallus ylös vai täyspuhallus tuulilasille?
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        Originally posted by Laku View Post
                        Puhallus ylös vai täyspuhallus tuulilasille?
                        Puhallusta isommalle-nappi.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • silveraxe
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2018
                          • 61
                          • Kuusamo

                          Kysytääs tässä.


                          Tarkotus vihdoin modata tuo webasto, eli rele modi.


                          Miten tuo sumuvalo ritilä lähtee irti ??


                          Yleensä kaikki mihin kosken nätisti menee paskaksi , ison miehen ikuinen ongelma. Ehtii sanoa että Oho ja sit onki korjattavaa
                          2014 520D Xdrive F10. Hyvä auto jos kestää

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            Minkälaisia päällemeno- tai päälläpysymisongelmia Webastoissa on ollut? Mulla tuntuu olevan vähän vaihtelevaa toiminta. Eteisestämme autoon on matkaa vajaa 10m ja kake vilkuttelee vihreää kun laittaa päälle, myös patteri on uusi. Hetken päästä kun käyn kurkkaamassa niin eipäs olekaan lämmitin päällä, uudestaan kauko-ohjaimesta auton vieressä ja hienosti menee päälle.
                            Lisäksi lämmönsäätimen vääntämällä 28 asteeseen, menee webasto "manuaalisesti" päälle. Mittaristoon ainakaan ei anna mitään ilmoituksia, että ei pelaisi vähäisen akun takia. Tankissa on löpöä tarpeeksi, päällehän webasto ei mene jos polttoainevalo on syttynyt.

                            Tänään vehjes piti kovaa naksutusta kuskin penkin alta? Kannattaisko webasto koittaa käyttää mahdollisimman kuumaksi parina päivänä eli sen 30min? Nyt ollaan lämmitetty lyhyempiä jaksoja ettei akku kyykkäisi ja koska enempää ei vielä tarvitse.
                            Last edited by alspe; 03-12-2018, 09:41.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6711
                              • PK-seutu

                              Originally posted by alspe View Post
                              Minkälaisia päällemeno tai päälläpysymisongelmia Webastoissa on ollut? Mulla tuntuu olevan vähän vaihtelevaa toiminta. Eteisestämme autoon on matkaa vajaa 10m ja kake vilkuttelee vihreää kun laittaa päälle, myös patteri on uusi. Hetken päästä kun käyn kurkkaamassa niin eipäs olekaan lämmitin päällä, uudestaan kauko-ohjaimesta auton vieressä ja hienosti menee päälle.
                              Lisäksi lämmönsäätimen vääntämällä 28 asteeseen, menee webasto "manuaalisesti" päälle. Mittarista ainakaan ei anna mitään ilmoituksia, että ei pelaisi vähäisen akun takia. Tankissa on löpöä tarpeeksi, päällehän webasto ei mene jos polttoainevalo on syttynyt.

                              Tänään vehjes piti kovaa naksutusta kuskin penkin alta? Kannattaisko webasto koittaa käyttää mahdollisimman kuumaksi parina päivänä eli sen vajaa 30min? Nyt ollaan lämmitetty lyhyempiä jaksoja ettei akku kyykkäisi ja koska enempää ei vielä tarvitse.
                              Jos Webasto sammutetaan akun vähäisen varauksen takia niin siitä saattaa jäädä vikakoodi piiloon, vaikkei mitään mittaristossa näkyisikään. Helppo asia varmistaa laittamalla akkulaturi kiinni ja testaamaan sieltä eteisen ikkunalta uudelleen.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • Ruube
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 41

                                Ei ilmeisesti vielä ole mitään kikkaa saada jälkiasennettua lämmitintä lämmittämään myös konetta ilman vikavalon syttymistä? Kyseessä siis Euro6 kone.
                                _____________
                                Z4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎