Originally posted by kuisma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/11 pyöränkulmat
Collapse
X
-
Nelipyöräsuuntaus
Kyllä meni läpi vaikkei ollu suuntauslapussa kulmat haarukassa mutta täytyy todeta ettei tosta suuntauksesta kovin vakuuttava olo jäänyt... :think
Ensin nelipyöräsuuntaus koneessa ei kuulemma ollut 20" ja sporttialustan kulmia joten paperiin tuli sitten tavallisen alustan kulmat ja eihän ne osunu siihen haarukkaan. Katsuri halusi vielä suuntauslappuun napakaarimitat/kokonaismadalluksen ja varmuudeksi pantiin tämä ->
liikkeen leimalla mukaan. Katsuri väitti että trafin pitäisi tarkistaa joka lappu, tiedä sitten miten on??
Comment
-
-
Ongelmia takapään tukivarsien kanssa
Morjens!
Olisiko antaa vinkkejä? Sigun F11 nelikko, jota madallettu mukavasti, takapäätä n. 20mm. Alla 245/40R19 ja tulevaisuudessa 285/30R20. Kulmat pitäisi saada kohdilleen, mutta huoltamo löi hanskat tiskiin.
Kehuivat, että takapään camberit on alueen väärässä päässä eli renkaat aika kenossa. Ylätukivarret säätöineen ovat vaan jumissa. Pitäisi lämmittää pulttia ja samalla se kiinteästi tukivarressa oleva kumi menee kaput.
Tarvitaan uudet tukivarret + varmaan camberin säätöpultit jne. Epäilivät huoltamolla, onko edes riittävän pitkiä tukivarsia tarjolla, jotta renkaat saadaan mahdollisimman pystyyn.
Mites, olisiko antaa vinkkiä, mitä tässä kannattaa hankkia? Pitäis tehdä jotain, että takarenkaiden sisäkantit ei olisi entiset ja sais muutoskatsastettua.ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostMorjens!
Olisiko antaa vinkkejä? Sigun F11 nelikko, jota madallettu mukavasti, takapäätä n. 20mm. Alla 245/40R19 ja tulevaisuudessa 285/30R20. Kulmat pitäisi saada kohdilleen, mutta huoltamo löi hanskat tiskiin.
Kehuivat, että takapään camberit on alueen väärässä päässä eli renkaat aika kenossa. Ylätukivarret säätöineen ovat vaan jumissa. Pitäisi lämmittää pulttia ja samalla se kiinteästi tukivarressa oleva kumi menee kaput.
Tarvitaan uudet tukivarret + varmaan camberin säätöpultit jne. Epäilivät huoltamolla, onko edes riittävän pitkiä tukivarsia tarjolla, jotta renkaat saadaan mahdollisimman pystyyn.
Mites, olisiko antaa vinkkiä, mitä tässä kannattaa hankkia? Pitäis tehdä jotain, että takarenkaiden sisäkantit ei olisi entiset ja sais muutoskatsastettua.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Onko toi takapään camber-säätö jotenkin aivan onneton, kun mulla autoa (F07) takaa pudotettu 20mm ja säädettäessä sanoivat ettei saa renkaita suorempaan ja nyt ne on camberit on 3.3 ja 2.9 takanaTässä nyt pohdin että olikohan se alustan säätäjä varsinainen "säätäjä" vai eikö noita takacambereita oikeesti saa tikkiin miedon madalluksen jälkeen :think
Oli miten oli mutta näin on
Comment
-
-
Originally posted by Puuankkuri View PostOnko toi takapään camber-säätö jotenkin aivan onneton, kun mulla autoa (F07) takaa pudotettu 20mm ja säädettäessä sanoivat ettei saa renkaita suorempaan ja nyt ne on camberit on 3.3 ja 2.9 takanaTässä nyt pohdin että olikohan se alustan säätäjä varsinainen "säätäjä" vai eikö noita takacambereita oikeesti saa tikkiin miedon madalluksen jälkeen :think
Comment
-
-
Originally posted by Henkka76 View PostSuunnattiinko autosi pajalla jossa oli painosäkit käytössä vai tehtiinkö ilman? Oma kiesi pitäisi viedä tukivarsien vaihdon jälkeen suuntaukseen. Miten suuntaus onnistui?F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Nelipyöräsuuntaus PKS-alueella?
Ketjua lukiessa ei tuntunut olevan suosituksia osaavasta nelipyöräsuuntaajasta ainakaan PKS-alueella.
Onko suosituksia putiikista joka tekee homman kerralla oikein? Omassa kärryssä (520d, F11, xdrive, OEM 19" m-sport kesärenkaat) ratti snadisti vinossa kun vetäsin kanttarelliin kevyesti.
tavoitteena siis kerralla kuntoon :-)F11 520xd 2015
Ex: E61 530d m-sport 2006
Ex: E36 318is 1996
Ex: E30 316i 1989
Comment
-
-
Originally posted by MLehto View PostKetjua lukiessa ei tuntunut olevan suosituksia osaavasta nelipyöräsuuntaajasta ainakaan PKS-alueella.
Onko suosituksia putiikista joka tekee homman kerralla oikein? Omassa kärryssä (520d, F11, xdrive, OEM 19" m-sport kesärenkaat) ratti snadisti vinossa kun vetäsin kanttarelliin kevyesti.
tavoitteena siis kerralla kuntoon :-)i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
oma thread: Rengaskulmien säätöä pk-seudulla: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74845
ja kuten yllä jo huudettu, niin Leskinen on mulle eka paikka soittaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postoma thread: Rengaskulmien säätöä pk-seudulla: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74845
ja kuten yllä jo huudettu, niin Leskinen on mulle eka paikka soittaa.F11 520xd 2015
Ex: E61 530d m-sport 2006
Ex: E36 318is 1996
Ex: E30 316i 1989
Comment
-
-
Tälläiset kulmat kävin laitattamassa F11 530d xdriveen, rengastuksena ympäriinsä 245/35-20" Hankookit. Asentaja meinasi olla hiukan hukassa miten F-sarjalaisesta säädetään peräpään camber/auraus mutta kyllä se sitten loppujenlopuksi alkoi onnistua kun vähän ohjeisti... Nyt menee kyllä nätistilyhyesti auraukset tehtaan minimiin edestä ja takaa, takaa camberit sinne -1.15 - -1.30 niin tuntuisi toimivan tällä rengaskoolla. Etucamberit oli nollassa joten sinneppä ei tarvinnut koskea onneksi, eikä tietenkään onnistuisikaan ilman ylätukivarsien vaihtoa...
Last edited by Driver22; 23-08-2019, 15:20.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostTälläiset kulmat kävin laitattamassa F11 530d xdriveen, rengastuksena ympäriinsä 245/35-20" Hankookit. Asentaja meinasi olla hiukan hukassa miten F-sarjalaisesta säädetään peräpään camber/auraus mutta kyllä se sitten loppujenlopuksi alkoi onnistua kun vähän ohjeisti... Nyt menee kyllä nätistilyhyesti auraukset tehtaan minimiin edestä ja takaa, takaa camberit sinne -1.15 - -1.30 niin tuntuisi toimivan tällä rengaskoolla. Etucamberit oli nollassa joten sinneppä ei tarvinnut koskea onneksi, eikä tietenkään onnistuisikaan ilman ylätukivarsien vaihtoa...
Käykö nämä perusohjeet myös F25, eli auraus minimiin ja camperit pystyyn? Autossa on Msport alusta. Käytin Pointsilla säädössä ja paperiin oli merkitty standard-alusta, eli tuliko nyt uusinta reissu? Auto on ollut todella uraherkkä 19" renkailla. Campereihin oli tuskin koskettu, koska vasen on nollassa ja oikea yli 1 miinuksella...EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
No minulla on 20" vanteet eli renkaiden profiili on aika matala ja nuo kulmat on hyvät. Mutta jollain pienemmillä vanteilla ei kannata cambereissa/aurauksessa ihan "nollaan" mennä, tulee äkkiä ajotuntumasta sellainen "kelluva" ja tunnoton. F25 taitaa rengaskoko olla vielä hitusen isompi ja jos 19" vanteet niin veikkaisin että takacamber -1.20 - -1.30 väliin on hyvä, auraukset tarjottuihin minimeihin tai lähelle... Toki vetelyyn vaikuttaa myös renkaat, jos on runflatit niin se ainakin selittää asiaa, tai jos alustassa on väljää. Jos keulassa on toisella puolen camber asteen verran miinuksella ja toisella nollassa niin jotain vikaa siellä varmaankin on ja puslat ja nivelet ottaa tarkkaan syyniin.Last edited by Driver22; 16-09-2019, 16:16.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
Comment