Originally posted by mixah
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lämmitin F10/11?
Collapse
X
-
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
-
-
Originally posted by mixah View PostVoitko sanoa, minkä kokoiset letkut (sisähalkaisija) tuolla auxiliary water pump yhteissä on? oliko joku selkeä syy, miksi TT-thermo on ennen vesipumppua eikä jälkeen?
--MikkoF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Onko muilla ylikuumenemisongelmia webaston kanssa? Jälkiasennettuna Thermo Top Evo ja jos sattuu jäämään lämmitin pitemmäksi aikaa päälle lauhalla kelillä (40min+) niin napsauttaa lukkoon ja koodeina ylikuumeneminen / korkea veden lämpötila. Kovemmilla pakkasilla toimii kyllä ja tämänkin "ominaisuuden" kanssa pärjää kun tietää sammuttaa aiemmin, mutta pitäisihän näissä olla omat lämpötilarajat ettei menisi aina totaalisesti lukkoon? Tympeätä hommaa kuittailla läppärin kanssa vähän väliä.
Toisena asiana tullut pohdittua tuota sisäpuhaltimen toimintatapaa kun osa sanoo että pitäisi ottaa aina automaatilta pois että ohjaus toimii oikein? Eikö webaston purkki syötä vain ON-signaalin lämppärille ja nopeus ohjautuu normaalisti paneelista valitulla tilalla ts. automaattisesti taikka manuaalisesti asetetulla nopeudella? Hyvin on kyllä automaatillakin lämmennyt sisältä niin en ole jaksanut testailla.Last edited by Shatter; 29-12-2018, 10:20.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
Omaani laitoin 10mm ohitusletkun webastolle ettei tuota kuumenemista tapahtuisi kun automaatti ilmastointi sulkee vedenkierron. Weban lähtöletkusta 10mm haaroitus lämppäriltä palaavaan letkuun.
Powerflash suositteli noin ja hyvin on pelannut pari talvea.
Originally posted by Shatter View PostOnko muilla ylikuumenemisongelmia webaston kanssa? Jälkiasennettuna Thermo Top Evo ja jos sattuu jäämään lämmitin pitemmäksi aikaa päälle lauhalla kelillä (40min+) niin napsauttaa lukkoon ja koodeina ylikuumeneminen / korkea veden lämpötila. Kovemmilla pakkasilla toimii kyllä ja tämänkin "ominaisuuden" kanssa pärjää kun tietää sammuttaa aiemmin, mutta pitäisihän näissä olla omat lämpötilarajat ettei menisi aina totaalisesti lukkoon? Tympeätä hommaa kuittailla läppärin kanssa vähän väliä.
Toisena asiana tullut pohdittua tuota sisäpuhaltimen toimintatapaa kun osa sanoo että pitäisi ottaa aina automaatilta pois että ohjaus toimii oikein? Eikö webaston purkki syötä vain ON-signaalin lämppärille ja nopeus ohjautuu normaalisti paneelista valitulla tilalla ts. automaattisesti taikka manuaalisesti asetetulla nopeudella? Hyvin on kyllä automaatillakin lämmennyt sisältä niin en ole jaksanut testailla.
Comment
-
-
Eberissä jos nesteen lämpötila ylittää tietyn rajan (oiskohan ollu 65C) se samuttaa liekin, mutta vesipumppu jää pyörimään ja sisäpuhaltimen ohjaus jää päälle. Jos lämpötila laskee taas alle raja-arvon lähtee poltto uudelleen päälle. Ylikuumeneminen yleensä aiheutuu eberissä vain jos nestekierto estyy kokonaan polton ollessa päällä.
Samat suojamekanismit pitäisi olla webastossakin. Mutta jos autolla on ajettu ja wabasto jää päälle, vesihanan sulkeutuminen yleensä aiheuttaa sammumisen. Mutta ei sen lukkoon pitäisi tuosta mennä. Pitäisi lähteä taas päälle kun lämmöt laskeneet.
Itse olen huomannut että jos sisälle tarvitaan edelleen lämmintä eli vesihana on auki, silloin ei vesihana mene kiinni autonsammuessa. Tämä viittaa juuri tuohon ettäpakkasella toimii kun ilmastointi pyytää lisää lämpöä kabiiniin vielä sammuttasessa.
Mietiskellyt että onkohan miten tarpeellinen talvella tuo vesihana, jos vaan nyppäsee johdon irti niin hana koko ajan auki. En sitten tiedä millaisen hepulin ilmastointi tuosta saa, kun ei saa nestekierrolla lämpötilaa säädettyä. Eipä tuo ole iso homma kokeillakkaan :thinkF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Jos vesiventtiili menee kiinni kun weba päällä niin lämpötila nousee niin nopeasti että lukkoon menee ennenkuin ehtii kunnolla edes sammua....
Originally posted by atcc View PostEberissä jos nesteen lämpötila ylittää tietyn rajan (oiskohan ollu 65C) se samuttaa liekin, mutta vesipumppu jää pyörimään ja sisäpuhaltimen ohjaus jää päälle. Jos lämpötila laskee taas alle raja-arvon lähtee poltto uudelleen päälle. Ylikuumeneminen yleensä aiheutuu eberissä vain jos nestekierto estyy kokonaan polton ollessa päällä.
Samat suojamekanismit pitäisi olla webastossakin. Mutta jos autolla on ajettu ja wabasto jää päälle, vesihanan sulkeutuminen yleensä aiheuttaa sammumisen. Mutta ei sen lukkoon pitäisi tuosta mennä. Pitäisi lähteä taas päälle kun lämmöt laskeneet.
Itse olen huomannut että jos sisälle tarvitaan edelleen lämmintä eli vesihana on auki, silloin ei vesihana mene kiinni autonsammuessa. Tämä viittaa juuri tuohon ettäpakkasella toimii kun ilmastointi pyytää lisää lämpöä kabiiniin vielä sammuttasessa.
Mietiskellyt että onkohan miten tarpeellinen talvella tuo vesihana, jos vaan nyppäsee johdon irti niin hana koko ajan auki. En sitten tiedä millaisen hepulin ilmastointi tuosta saa, kun ei saa nestekierrolla lämpötilaa säädettyä. Eipä tuo ole iso homma kokeillakkaan :think
Comment
-
-
Laitetaan tähän yhdet asennuskuvat vielä, jos jollekkin siitä olisi vaikka apua. Ihan kohtuu tehtävissä oleva homma. Suurin aika meni tosiaan asetellessa valmiista letkunpaloista ja liittimistä toimiva asetelma ja tällaiseen päädyin. Tilaa on melko hyvin. Kiinnityksen tein tuohon muoviseen ilmakanavaan läpipulteilla (M6), prikoilla ja muttereilla. Kuvassa vasta nippusiteillä, mutta ei taida näkyä..
Last edited by mixah; 17-01-2019, 08:48.
Comment
-
-
Originally posted by mixah View PostLaitetaan tähän yhdet asennuskuvat vielä, jos jollekkin siitä olisi vaikka apua. Ihan kohtuu tehtävissä oleva homma. Suurin aika meni tosiaan asetellessa valmiista letkunpaloista ja liittimistä toimiva asetelma ja tällaiseen päädyin. Tilaa on melko hyvin. Kiinnityksen tein tuohon muoviseen ilmakanavaan läpipulteilla (M6), prikoilla ja muttereilla. Kuvassa vasta nippusiteillä, mutta ei taida näkyä..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Kiding View PostMinkä "lohko"lämmittimen voi laittaa tohon b47 koneeseen?
(veljen auto, ei sigun)
Käsittääkseni on herkkä kone sytytteleen vikavaloa lämmittimen käytön yhteydessä?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by mixah View PostLaitetaan tähän yhdet asennuskuvat vielä, jos jollekkin siitä olisi vaikka apua. Ihan kohtuu tehtävissä oleva homma. Suurin aika meni tosiaan asetellessa valmiista letkunpaloista ja liittimistä toimiva asetelma ja tällaiseen päädyin. Tilaa on melko hyvin. Kiinnityksen tein tuohon muoviseen ilmakanavaan läpipulteilla (M6), prikoilla ja muttereilla. Kuvassa vasta nippusiteillä, mutta ei taida näkyä..
Edit: Jos sillä jotain merkitystä edes on...Last edited by Anzafin; 22-01-2019, 12:12.
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostHetkinen... jos nyt oikein kuvaa katson (voin siis olla väärässäkin), mutta eikös sinulla ole tt-thermo asennettu nyt ns. vastavirtaan auton omaan nestekiertoon nähden...?
Edit: Jos sillä jotain merkitystä edes on...Last edited by fraatti; 22-01-2019, 20:16.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Polttoaine toimista lämmitintä katsellut ja osui kohdalle Binar lämmitin.
Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia tuotteesta?
Hankala asentaa itse?
Hinta kolmasosa siitä mitä webasto tai eeberi.
http://https://www.heater.fi/fi/lammittimet/ajoneuvolammittimet/polttoainekayttoiset/binar-5s-diesellammitin-12v.html
Comment
-
Comment