Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    Originally posted by mixah View Post
    Voitko sanoa, minkä kokoiset letkut (sisähalkaisija) tuolla auxiliary water pump yhteissä on? oliko joku selkeä syy, miksi TT-thermo on ennen vesipumppua eikä jälkeen?

    --Mikko
    Eikai sillä mitään väliä ole kummalla puolella se on. Lämmittimen asentaneen mielestä lämmitimen mukana ostettu mutkapätkä ja supparit istui noin hyvin paikoilleen. Letku lieni noin 19mm kuten joku jo mainitsikin. Tällätavalla laitettuna mitään letkua ei tarvitse pätkiä. Toki tapoja on monia ja tämä vain yksi niistä.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • atcc
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 373
      • Joensuu

      Originally posted by mixah View Post
      Voitko sanoa, minkä kokoiset letkut (sisähalkaisija) tuolla auxiliary water pump yhteissä on? oliko joku selkeä syy, miksi TT-thermo on ennen vesipumppua eikä jälkeen?

      --Mikko
      Vesipumpuissa tahtoo olla aina parempi työntoteho kuin imuteho. Eli paras olisi että imupuoli olisi mahdollisimman vapaa ja kaikki virtausta vastustavat poistopuolella. Tuossa paikassa sillä ei varmasti ole niin suurta merkitystä kun suurin osa nesteestä on yläpuolella. Tämä puolestaan auttaa työntämään nestettä pumpun läpi painovoimaisesti.
      F15 X5 M50d -15
      Ex:
      F11 530dA xDrive -11
      E61 530xdA M-sport LCI -07

      Comment

      • Shatter
        BTCF Member
        • Mar 2013
        • 923
        • Oulu

        Onko muilla ylikuumenemisongelmia webaston kanssa? Jälkiasennettuna Thermo Top Evo ja jos sattuu jäämään lämmitin pitemmäksi aikaa päälle lauhalla kelillä (40min+) niin napsauttaa lukkoon ja koodeina ylikuumeneminen / korkea veden lämpötila. Kovemmilla pakkasilla toimii kyllä ja tämänkin "ominaisuuden" kanssa pärjää kun tietää sammuttaa aiemmin, mutta pitäisihän näissä olla omat lämpötilarajat ettei menisi aina totaalisesti lukkoon? Tympeätä hommaa kuittailla läppärin kanssa vähän väliä.



        Toisena asiana tullut pohdittua tuota sisäpuhaltimen toimintatapaa kun osa sanoo että pitäisi ottaa aina automaatilta pois että ohjaus toimii oikein? Eikö webaston purkki syötä vain ON-signaalin lämppärille ja nopeus ohjautuu normaalisti paneelista valitulla tilalla ts. automaattisesti taikka manuaalisesti asetetulla nopeudella? Hyvin on kyllä automaatillakin lämmennyt sisältä niin en ole jaksanut testailla.
        Last edited by Shatter; 29-12-2018, 10:20.
        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

        E91 330dA xDrive M-Sport '09
        VW Golf mk4 1.6 '03
        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
        MB W108 250S '67 x2

        Comment

        • takur
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 97
          • Oulu

          Omaani laitoin 10mm ohitusletkun webastolle ettei tuota kuumenemista tapahtuisi kun automaatti ilmastointi sulkee vedenkierron. Weban lähtöletkusta 10mm haaroitus lämppäriltä palaavaan letkuun.
          Powerflash suositteli noin ja hyvin on pelannut pari talvea.

          Originally posted by Shatter View Post
          Onko muilla ylikuumenemisongelmia webaston kanssa? Jälkiasennettuna Thermo Top Evo ja jos sattuu jäämään lämmitin pitemmäksi aikaa päälle lauhalla kelillä (40min+) niin napsauttaa lukkoon ja koodeina ylikuumeneminen / korkea veden lämpötila. Kovemmilla pakkasilla toimii kyllä ja tämänkin "ominaisuuden" kanssa pärjää kun tietää sammuttaa aiemmin, mutta pitäisihän näissä olla omat lämpötilarajat ettei menisi aina totaalisesti lukkoon? Tympeätä hommaa kuittailla läppärin kanssa vähän väliä.



          Toisena asiana tullut pohdittua tuota sisäpuhaltimen toimintatapaa kun osa sanoo että pitäisi ottaa aina automaatilta pois että ohjaus toimii oikein? Eikö webaston purkki syötä vain ON-signaalin lämppärille ja nopeus ohjautuu normaalisti paneelista valitulla tilalla ts. automaattisesti taikka manuaalisesti asetetulla nopeudella? Hyvin on kyllä automaatillakin lämmennyt sisältä niin en ole jaksanut testailla.

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            Eberissä jos nesteen lämpötila ylittää tietyn rajan (oiskohan ollu 65C) se samuttaa liekin, mutta vesipumppu jää pyörimään ja sisäpuhaltimen ohjaus jää päälle. Jos lämpötila laskee taas alle raja-arvon lähtee poltto uudelleen päälle. Ylikuumeneminen yleensä aiheutuu eberissä vain jos nestekierto estyy kokonaan polton ollessa päällä.

            Samat suojamekanismit pitäisi olla webastossakin. Mutta jos autolla on ajettu ja wabasto jää päälle, vesihanan sulkeutuminen yleensä aiheuttaa sammumisen. Mutta ei sen lukkoon pitäisi tuosta mennä. Pitäisi lähteä taas päälle kun lämmöt laskeneet.

            Itse olen huomannut että jos sisälle tarvitaan edelleen lämmintä eli vesihana on auki, silloin ei vesihana mene kiinni autonsammuessa. Tämä viittaa juuri tuohon ettäpakkasella toimii kun ilmastointi pyytää lisää lämpöä kabiiniin vielä sammuttasessa.

            Mietiskellyt että onkohan miten tarpeellinen talvella tuo vesihana, jos vaan nyppäsee johdon irti niin hana koko ajan auki. En sitten tiedä millaisen hepulin ilmastointi tuosta saa, kun ei saa nestekierrolla lämpötilaa säädettyä. Eipä tuo ole iso homma kokeillakkaan :think
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • takur
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 97
              • Oulu

              Jos vesiventtiili menee kiinni kun weba päällä niin lämpötila nousee niin nopeasti että lukkoon menee ennenkuin ehtii kunnolla edes sammua....

              Originally posted by atcc View Post
              Eberissä jos nesteen lämpötila ylittää tietyn rajan (oiskohan ollu 65C) se samuttaa liekin, mutta vesipumppu jää pyörimään ja sisäpuhaltimen ohjaus jää päälle. Jos lämpötila laskee taas alle raja-arvon lähtee poltto uudelleen päälle. Ylikuumeneminen yleensä aiheutuu eberissä vain jos nestekierto estyy kokonaan polton ollessa päällä.

              Samat suojamekanismit pitäisi olla webastossakin. Mutta jos autolla on ajettu ja wabasto jää päälle, vesihanan sulkeutuminen yleensä aiheuttaa sammumisen. Mutta ei sen lukkoon pitäisi tuosta mennä. Pitäisi lähteä taas päälle kun lämmöt laskeneet.

              Itse olen huomannut että jos sisälle tarvitaan edelleen lämmintä eli vesihana on auki, silloin ei vesihana mene kiinni autonsammuessa. Tämä viittaa juuri tuohon ettäpakkasella toimii kun ilmastointi pyytää lisää lämpöä kabiiniin vielä sammuttasessa.

              Mietiskellyt että onkohan miten tarpeellinen talvella tuo vesihana, jos vaan nyppäsee johdon irti niin hana koko ajan auki. En sitten tiedä millaisen hepulin ilmastointi tuosta saa, kun ei saa nestekierrolla lämpötilaa säädettyä. Eipä tuo ole iso homma kokeillakkaan :think

              Comment

              • mixah
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 40
                • Switzerland

                Laitetaan tähän yhdet asennuskuvat vielä, jos jollekkin siitä olisi vaikka apua. Ihan kohtuu tehtävissä oleva homma. Suurin aika meni tosiaan asetellessa valmiista letkunpaloista ja liittimistä toimiva asetelma ja tällaiseen päädyin. Tilaa on melko hyvin. Kiinnityksen tein tuohon muoviseen ilmakanavaan läpipulteilla (M6), prikoilla ja muttereilla. Kuvassa vasta nippusiteillä, mutta ei taida näkyä..



                Last edited by mixah; 17-01-2019, 08:48.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  Originally posted by mixah View Post
                  Laitetaan tähän yhdet asennuskuvat vielä, jos jollekkin siitä olisi vaikka apua. Ihan kohtuu tehtävissä oleva homma. Suurin aika meni tosiaan asetellessa valmiista letkunpaloista ja liittimistä toimiva asetelma ja tällaiseen päädyin. Tilaa on melko hyvin. Kiinnityksen tein tuohon muoviseen ilmakanavaan läpipulteilla (M6), prikoilla ja muttereilla. Kuvassa vasta nippusiteillä, mutta ei taida näkyä..



                  Kokeilepa laittaa kuvat www.imgur.com palveluun.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Kiding
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 189
                    • Tamperkele

                    Minkä "lohko"lämmittimen voi laittaa tohon b47 koneeseen?
                    (veljen auto, ei sigun)
                    Käsittääkseni on herkkä kone sytytteleen vikavaloa lämmittimen käytön yhteydessä?
                    BMW E61 530D 2008

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by Kiding View Post
                      Minkä "lohko"lämmittimen voi laittaa tohon b47 koneeseen?
                      (veljen auto, ei sigun)
                      Käsittääkseni on herkkä kone sytytteleen vikavaloa lämmittimen käytön yhteydessä?
                      Calixin tuote joka on teholtaan suunniteltu tuhon. Auton ohjelmistoversio vähintään ~xxx-11-16-xxx niin pelaa.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • m.h
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2015
                        • 45
                        • Jns




                        TT thermosta oli tullut jossain välissä uusi malli. Joukossa näköjään 500w malli, jonka käsittääkseni pitäisi toimia uudemmissakin ongelmitta, kun ei lämmitä niin kuumaksi pataa.

                        Comment

                        • Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3747
                          • Kajaani

                          Originally posted by mixah View Post
                          Laitetaan tähän yhdet asennuskuvat vielä, jos jollekkin siitä olisi vaikka apua. Ihan kohtuu tehtävissä oleva homma. Suurin aika meni tosiaan asetellessa valmiista letkunpaloista ja liittimistä toimiva asetelma ja tällaiseen päädyin. Tilaa on melko hyvin. Kiinnityksen tein tuohon muoviseen ilmakanavaan läpipulteilla (M6), prikoilla ja muttereilla. Kuvassa vasta nippusiteillä, mutta ei taida näkyä..



                          Hetkinen... jos nyt oikein kuvaa katson (voin siis olla väärässäkin), mutta eikös sinulla ole tt-thermo asennettu nyt ns. vastavirtaan auton omaan nestekiertoon nähden...?

                          Edit: Jos sillä jotain merkitystä edes on...
                          Last edited by Anzafin; 22-01-2019, 12:12.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4628
                            • Tampere

                            Originally posted by Anzafin View Post
                            Hetkinen... jos nyt oikein kuvaa katson (voin siis olla väärässäkin), mutta eikös sinulla ole tt-thermo asennettu nyt ns. vastavirtaan auton omaan nestekiertoon nähden...?

                            Edit: Jos sillä jotain merkitystä edes on...
                            Kyllä se siltä näyttäs. Pumpun siipipyörästä sivuunpäin osoittavasta haarasta taitaa normaalisti lähteä vesi ulos auton käydessä...
                            Last edited by fraatti; 22-01-2019, 20:16.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Palomies
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 192
                              • Home

                              Polttoaine toimista lämmitintä katsellut ja osui kohdalle Binar lämmitin.

                              Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia tuotteesta?

                              Hankala asentaa itse?

                              Hinta kolmasosa siitä mitä webasto tai eeberi.

                              http://https://www.heater.fi/fi/lammittimet/ajoneuvolammittimet/polttoainekayttoiset/binar-5s-diesellammitin-12v.html

                              Comment

                              • Anzafin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 3747
                                • Kajaani

                                Vihreä nuoli osoittaa nesteen kulkusuuntaa moottorissa, ja punainen tt-thermon pumppaamaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎