Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 akun vaihto..koodaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gräns
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 72
    • Pohjanmaa

    #76
    Akku edelleen vaihtamatta, mutta tekee seuraavaa: Keli pari päivää -2 -5 ja ei kertaakaan akkuherjaa, nyt päivällä keli meni 0-asteeseen ja heti herja ja perään takalasi aukenee itsekseen startatessa. Voiko olla jokin muu häiriö ? Vai johtuuko tuo pelkästää huonosta akusta? Pari kertaa olen akkua ladannut ja aina on varausta vastaan ottanut, että sen mukaan vaihtokunnossa varmaan? Onko kellään vastaavaa takalasin aukeilua? Kerran aukesi jopa vauhdissa varoittamatta. Motonetistä Exiden agm 95ah 199€, ehkä sellanen pitää hakea.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #77
      Originally posted by Gräns View Post
      Akku edelleen vaihtamatta, mutta tekee seuraavaa: Keli pari päivää -2 -5 ja ei kertaakaan akkuherjaa, nyt päivällä keli meni 0-asteeseen ja heti herja ja perään takalasi aukenee itsekseen startatessa. Voiko olla jokin muu häiriö ? Vai johtuuko tuo pelkästää huonosta akusta? Pari kertaa olen akkua ladannut ja aina on varausta vastaan ottanut, että sen mukaan vaihtokunnossa varmaan? Onko kellään vastaavaa takalasin aukeilua? Kerran aukesi jopa vauhdissa varoittamatta. Motonetistä Exiden agm 95ah 199€, ehkä sellanen pitää hakea.
      Vaihda ensin takalasin avausnappula.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Torppa
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 291
        • Vihti

        #78
        Hei. tarvitsisin apuja!

        F11 20d vm 10. VIN: C302152

        Vaihdoin autoon akun, autossa oli orkkis teksteillä oleva 90ah akku.
        Laitoin tilalle 95ah agm.
        Varustelistasta kun löytyy tuo Brake energy regeneration niin agm akun halusin laittaa.

        Akkutyyppi täytyisi muuttaa. Ensisijaisesti haluisin käyttää omia vermeitä, en vain oikein haldaa.

        Mulla on ista+ joka ei tunnista koko autoa. Pitäisikö edes toimia k+dcan usb piuhalla?
        (toimii kuitenkin mun omaan e61 ihan hienosti)

        Löytyy myös inpa, ncs jne, mutta en osaa käyttää

        Delphillä (autocom piraatti) ei onnistu muu kuin rekisteröinti jonka sitten tein kun muuta enää en keksinyt.

        Firmalla olisi viimesimmällä päivityksellä oleva autocom, onnistuuko sillä akkutyypin muuttaminen?



        Edittiä: istan kanssa tarvitaan siis enet kaapelia äffien kanssa kertoo google
        Last edited by Torppa; 31-01-2018, 22:36.
        ------------------------------------------------
        Entiset:
        E61 535D M-sport 11/-05
        E61 535D M-sport 12/-04
        E46 330D Touring 11/-03
        E36 325i Coupe 8/-92
        E30 318i Coupe -89

        Comment

        • Kosta87
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 178
          • Finland

          #79
          Originally posted by Clavurion View Post
          Vaihda ensin takalasin avausnappula.
          Onko tietoa pystyykö napin purkamaan ja korjaamaan? Jostain luin että uudessakin nappulassa vesi pääsee sisälle jos ei silikoonaa ja tekee oikosulun tms..

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6708
            • PK-seutu

            #80
            Originally posted by Torppa View Post

            Edittiä: istan kanssa tarvitaan siis enet kaapelia äffien kanssa kertoo google
            Kyllä ja ei. Vikadiagnostiikkaan riittää kyllä sama USB-kaapeli. Koodauksiin vaaditaan ENET, sekä eri ohjelmisto.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #81
              Melko heikosti toimii d-can -piuhalla uusimmat istat, johtuen tietyistä teknisistä ratkaisuista. Vanhemmilla versioilla toimii oikein hyvin. En osaa sanoa missä kohtaa tämä vaihdos tuli.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Torppa
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 291
                • Vihti

                #82
                Originally posted by böntti View Post
                Melko heikosti toimii d-can -piuhalla uusimmat istat, johtuen tietyistä teknisistä ratkaisuista. Vanhemmilla versioilla toimii oikein hyvin. En osaa sanoa missä kohtaa tämä vaihdos tuli.
                Mutta oletetaan, että kun tilasin esys enet-kaapelin(mikälie) niin voisin onnistua istan kanssa tunnistamaan auton ja sitä myöten eteenpäin?.

                Mites sen enet piuhan konffaus?
                Last edited by Torppa; 02-02-2018, 15:49.
                ------------------------------------------------
                Entiset:
                E61 535D M-sport 11/-05
                E61 535D M-sport 12/-04
                E46 330D Touring 11/-03
                E36 325i Coupe 8/-92
                E30 318i Coupe -89

                Comment

                • atcc
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 373
                  • Joensuu

                  #83
                  Originally posted by Torppa View Post
                  Mutta oletetaan, että kun tilasin esys enet-kaapelin(mikälie) niin voisin onnistua istan kanssa tunnistamaan auton ja sitä myöten eteenpäin?.

                  Mites sen enet piuhan konffaus?
                  Joidenkin ista pakettien mukana tulee sellainen konffaus softa josta vaan valitaan mikä kaapeli/yhteys niin se vaihtaa asetukset oikeiksi.
                  F15 X5 M50d -15
                  Ex:
                  F11 530dA xDrive -11
                  E61 530xdA M-sport LCI -07

                  Comment

                  • Kona
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 77
                    • Siilinjärvi

                    #84
                    Tuli vaihdettua tuohon omaan(F10) autoon akku ja nyt ei lähde enää webasto päälle kaukosäätimestä. Joutuuko synkkaamaan kaken uudestaan? Ei anna tosin idriven valikostakaan laittaa webastoa päälle:think

                    Edit. Luin vikakoodit niin herjaa, että heater locked ?
                    Last edited by Kona; 05-02-2018, 18:04.

                    Comment

                    • Atom
                      BTCF Member
                      • Dec 2014
                      • 102
                      • Mäntsälä

                      #85
                      Originally posted by Kona View Post
                      Tuli vaihdettua tuohon omaan(F10) autoon akku ja nyt ei lähde enää webasto päälle kaukosäätimestä. Joutuuko synkkaamaan kaken uudestaan? Ei anna tosin idriven valikostakaan laittaa webastoa päälle:think

                      Edit. Luin vikakoodit niin herjaa, että heater locked ?
                      Pitää varmaan vain nollata tuo lukitus. Onnistuu kyllä melkein kaikilla korjaamotestereillä.
                      G21 330e xDrive M-sport


                      Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                      Uudenmaan Moottorioptimointi
                      +358407496923

                      Comment

                      • Kona
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 77
                        • Siilinjärvi

                        #86
                        Originally posted by Atom View Post
                        Pitää varmaan vain nollata tuo lukitus. Onnistuu kyllä melkein kaikilla korjaamotestereillä.
                        Okei. Kiitos tiedosta

                        Comment

                        • Terou
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 791
                          • Tampere

                          #87
                          BMW F10 2010, 525D.
                          Alkoi tulla talven mittaan kiihtyvällä tahdilla herjaa "Charge Battery" ja se toinen webastoon liittyvä vajaan akun herja aina kun orggiswebastoa oli käytetty/yritetty käyttää. Nyt nämä viimeiset pakkaset sitten tarkoitti, että "Charge Battery" oli aina sammutettaessa taulussa, eikä webastoa saanut päälle edes akkulaturin kanssa.
                          Akun lataaminen ei auttanut mitään.
                          Vanha akku oli näköjään alkuperäinen BMW (6121578002) 90Ah, musta, eli lienee AGM. Valmistaja Banner. Voisiko olla ensiasennus, vuosilukua en löydä.
                          No uusi akku 105Ah Exide AGM. Heitin paikalleen ja Carlylla akun koon muutos ja uuden akun rekisteröinti. Näytti menevän perille, mutta herjat ei poistuneet mihinkään. Latasin vielä täyteen, mutta ei auta. Ei suostunut pitämään edes virtoja päällä (jos ei startannut), vaan sammutti aina n. 15s jälkeen ja "Charge Battery". Ajon jälkeen sama herja ja heti kaikki radiot ja sisävalot ym. pimeäksi. Masentuneena illaksi kotiin ja lueskelemaan aiheesta. Jossain luki, että auto tsekkaa akun kunnon (lepojännitteen) aina kun auto on ollut 3h nukkumassa. Eli jos teoria pitää paikkansa, niin aamulla kaikki on korjaantuntunut itsekseen.
                          Ja näin tosiaan oli!
                          Onko sama ongelma BMW:n omilla koodausvehkeillä, vai eikö Carly ihan hoida tuota rekisteröintiä kaikin puolin loppuun.
                          No nyt ainakin tuntuu pelaavaan. Ja pidin tosiaan akun vaihdon aikana toista akkua konehuoneen pistokkeissa, ettei mene webastoa lukkoon tms.
                          E46 M3 perän lukkoyksikkö
                          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by böntti View Post
                            Melko heikosti toimii d-can -piuhalla uusimmat istat, johtuen tietyistä teknisistä ratkaisuista. Vanhemmilla versioilla toimii oikein hyvin. En osaa sanoa missä kohtaa tämä vaihdos tuli.
                            Itse en kyllä ole huomannut, että ISTA toimisi huonosti D-can kaapelilla. Toki enimmäkseen tulee käytettyä ICOM, mutta en ole kyllä huomannut mitään ihmeempiä d-can kaapelin kanssa. Tällä hetkellä diagnostiikkaläppärissä taitaa olla 4.09.20, kun en vielä ole jaksanut päivittää. Ihan mielenkiinnosta, mikä ei toimi D-can piuhalla kunnolla istassa?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by Terou View Post
                              BMW F10 2010, 525D.
                              Alkoi tulla talven mittaan kiihtyvällä tahdilla herjaa "Charge Battery" ja se toinen webastoon liittyvä vajaan akun herja aina kun orggiswebastoa oli käytetty/yritetty käyttää. Nyt nämä viimeiset pakkaset sitten tarkoitti, että "Charge Battery" oli aina sammutettaessa taulussa, eikä webastoa saanut päälle edes akkulaturin kanssa.
                              Akun lataaminen ei auttanut mitään.
                              Vanha akku oli näköjään alkuperäinen BMW (6121578002) 90Ah, musta, eli lienee AGM. Valmistaja Banner. Voisiko olla ensiasennus, vuosilukua en löydä.
                              No uusi akku 105Ah Exide AGM. Heitin paikalleen ja Carlylla akun koon muutos ja uuden akun rekisteröinti. Näytti menevän perille, mutta herjat ei poistuneet mihinkään. Latasin vielä täyteen, mutta ei auta. Ei suostunut pitämään edes virtoja päällä (jos ei startannut), vaan sammutti aina n. 15s jälkeen ja "Charge Battery". Ajon jälkeen sama herja ja heti kaikki radiot ja sisävalot ym. pimeäksi. Masentuneena illaksi kotiin ja lueskelemaan aiheesta. Jossain luki, että auto tsekkaa akun kunnon (lepojännitteen) aina kun auto on ollut 3h nukkumassa. Eli jos teoria pitää paikkansa, niin aamulla kaikki on korjaantuntunut itsekseen.
                              Ja näin tosiaan oli!
                              Onko sama ongelma BMW:n omilla koodausvehkeillä, vai eikö Carly ihan hoida tuota rekisteröintiä kaikin puolin loppuun.
                              No nyt ainakin tuntuu pelaavaan. Ja pidin tosiaan akun vaihdon aikana toista akkua konehuoneen pistokkeissa, ettei mene webastoa lukkoon tms.
                              Juu kyllä F-sarjan auto pitää käyttää käynnissä ja sen jälkeen kunnolla unilla, mikäli akku on tuossa kunnossa ollut. Ei mitään epänormaalia siis.

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Itse en kyllä ole huomannut, että ISTA toimisi huonosti D-can kaapelilla. Toki enimmäkseen tulee käytettyä ICOM, mutta en ole kyllä huomannut mitään ihmeempiä d-can kaapelin kanssa. Tällä hetkellä diagnostiikkaläppärissä taitaa olla 4.09.20, kun en vielä ole jaksanut päivittää. Ihan mielenkiinnosta, mikä ei toimi D-can piuhalla kunnolla istassa?
                              Kokeileppa lukea F-sarjan navilla varustettua autoa dcan-johdolla niin huomaat. Dcan-piuha ei pysty välittämään kaikkia riittävän pitkiä viestejä.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • sassi
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2008
                                • 412
                                • Nivala

                                #90
                                Lukaisin tuossa lauantaina vikakoodit, niin yksi herja oli battery malfunction, joka tuli saman tien takaisin vaikka nollasi koodit. Lataushistoriikki näytti että edellisen 5 päivän aikana akun varaus oli ollut 78% - 82% välillä. (Jarrutusenergian talteenotto on koodattu pois käytöstä)
                                Ja tämä siitä huolimatta että akku oli edellisen yön yli latauksessa (CTEK MXS10, joka ymmärtää myös AGM akun päälle), olen lataillut tuota kovimmilla pakkasilla vähintään viikonloppuisin, kun tulee käytettyä webastoa joka päivä. Siksi varmaan orkkisakku on näin kauan kestänytkin...

                                No tänään hain uuden akun, BOSCH 95AH AGM ja rekisteröin akun vaihdon Ista-D:n avulla. Alkuperäinen BMW akku on 90AH ja kun Istan monivalinnasta täppäsin että ei ole alkuperäinen ja on eri kokoinen, niin se ehdotteli että eri kokoinen akku pitää koodata/retrofitata ISTA-P:llä. Ista-P:tä ei ole, mutta samanhan voi tehdä myös E-Sysillä ja sillä kun tutkailin, niin vaihtoehdot AGM akuille on vain 70AH, 80AH, 90AH ja 105AH. Jätin sitten edelleen 90AH sinne, mutta osaako tuo naapurin kissaakin älykkäämpi lataus nyt sitten ladata akkua täyteen?

                                Enempi menee varmaan metsään, jos koodaa 95AH akun kooksi 105AH?

                                105AH akun olisin laittanut, mutta kun se ei tähän malliin pituutensa puolesta mahdu, enkä halunnut alkaa kiinnitystä virittämään. Tuolla akkukotelossa kun on lisänä se pieni apuakku myös, liittynee jotenkin aktiiviohjaukseen/nelipyöräohjaukseen.

                                Edit: Perinteinen virhe, ensin postaus ja vasta sitten vanhempien viestien luku
                                Samaa asiaa on kysytty myös aiemmin ja ilmeisesti tuon koodatun akun koon perusteella latausjärjestelmä laskee sen kapasiteetin, johon asti ladataan ja sen jälkeen loppu lataus hoituu (talvella ei hoidu ollenkaan) jarrutusenergian talteenotolla. Mutta koska tuo on koodattu pois käytöstä, ei koodatulla akun koolla ole niin suurta merkitystä, tärkeintä on rekisteröidä akun vaihto. Mutta joku asiasta tietävä voisi tämän luulon myös varmistaa
                                Last edited by sassi; 12-02-2018, 20:51.
                                --
                                Sassi
                                - F10 530d
                                - KTM 690 Enduro
                                Ex. E90 330d, E46 330d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎