Akku edelleen vaihtamatta, mutta tekee seuraavaa: Keli pari päivää -2 -5 ja ei kertaakaan akkuherjaa, nyt päivällä keli meni 0-asteeseen ja heti herja ja perään takalasi aukenee itsekseen startatessa. Voiko olla jokin muu häiriö ? Vai johtuuko tuo pelkästää huonosta akusta? Pari kertaa olen akkua ladannut ja aina on varausta vastaan ottanut, että sen mukaan vaihtokunnossa varmaan? Onko kellään vastaavaa takalasin aukeilua? Kerran aukesi jopa vauhdissa varoittamatta. Motonetistä Exiden agm 95ah 199€, ehkä sellanen pitää hakea.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 akun vaihto..koodaus?
Collapse
X
-
Originally posted by Gräns View PostAkku edelleen vaihtamatta, mutta tekee seuraavaa: Keli pari päivää -2 -5 ja ei kertaakaan akkuherjaa, nyt päivällä keli meni 0-asteeseen ja heti herja ja perään takalasi aukenee itsekseen startatessa. Voiko olla jokin muu häiriö ? Vai johtuuko tuo pelkästää huonosta akusta? Pari kertaa olen akkua ladannut ja aina on varausta vastaan ottanut, että sen mukaan vaihtokunnossa varmaan? Onko kellään vastaavaa takalasin aukeilua? Kerran aukesi jopa vauhdissa varoittamatta. Motonetistä Exiden agm 95ah 199€, ehkä sellanen pitää hakea.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Hei. tarvitsisin apuja!
F11 20d vm 10. VIN: C302152
Vaihdoin autoon akun, autossa oli orkkis teksteillä oleva 90ah akku.
Laitoin tilalle 95ah agm.
Varustelistasta kun löytyy tuo Brake energy regeneration niin agm akun halusin laittaa.
Akkutyyppi täytyisi muuttaa. Ensisijaisesti haluisin käyttää omia vermeitä, en vain oikein haldaa.
Mulla on ista+ joka ei tunnista koko autoa. Pitäisikö edes toimia k+dcan usb piuhalla?
(toimii kuitenkin mun omaan e61 ihan hienosti)
Löytyy myös inpa, ncs jne, mutta en osaa käyttää
Delphillä (autocom piraatti) ei onnistu muu kuin rekisteröinti jonka sitten tein kun muuta enää en keksinyt.
Firmalla olisi viimesimmällä päivityksellä oleva autocom, onnistuuko sillä akkutyypin muuttaminen?
Edittiä: istan kanssa tarvitaan siis enet kaapelia äffien kanssa kertoo googleLast edited by Torppa; 31-01-2018, 22:36.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Melko heikosti toimii d-can -piuhalla uusimmat istat, johtuen tietyistä teknisistä ratkaisuista. Vanhemmilla versioilla toimii oikein hyvin. En osaa sanoa missä kohtaa tämä vaihdos tuli.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMelko heikosti toimii d-can -piuhalla uusimmat istat, johtuen tietyistä teknisistä ratkaisuista. Vanhemmilla versioilla toimii oikein hyvin. En osaa sanoa missä kohtaa tämä vaihdos tuli.
Mites sen enet piuhan konffaus?Last edited by Torppa; 02-02-2018, 15:49.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostMutta oletetaan, että kun tilasin esys enet-kaapelin(mikälie) niin voisin onnistua istan kanssa tunnistamaan auton ja sitä myöten eteenpäin?.
Mites sen enet piuhan konffaus?F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Tuli vaihdettua tuohon omaan(F10) autoon akku ja nyt ei lähde enää webasto päälle kaukosäätimestä. Joutuuko synkkaamaan kaken uudestaan? Ei anna tosin idriven valikostakaan laittaa webastoa päälle:think
Edit. Luin vikakoodit niin herjaa, että heater locked ?Last edited by Kona; 05-02-2018, 18:04.
Comment
-
-
Originally posted by Kona View PostTuli vaihdettua tuohon omaan(F10) autoon akku ja nyt ei lähde enää webasto päälle kaukosäätimestä. Joutuuko synkkaamaan kaken uudestaan? Ei anna tosin idriven valikostakaan laittaa webastoa päälle:think
Edit. Luin vikakoodit niin herjaa, että heater locked ?G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
BMW F10 2010, 525D.
Alkoi tulla talven mittaan kiihtyvällä tahdilla herjaa "Charge Battery" ja se toinen webastoon liittyvä vajaan akun herja aina kun orggiswebastoa oli käytetty/yritetty käyttää. Nyt nämä viimeiset pakkaset sitten tarkoitti, että "Charge Battery" oli aina sammutettaessa taulussa, eikä webastoa saanut päälle edes akkulaturin kanssa.
Akun lataaminen ei auttanut mitään.
Vanha akku oli näköjään alkuperäinen BMW (6121578002) 90Ah, musta, eli lienee AGM. Valmistaja Banner. Voisiko olla ensiasennus, vuosilukua en löydä.
No uusi akku 105Ah Exide AGM. Heitin paikalleen ja Carlylla akun koon muutos ja uuden akun rekisteröinti. Näytti menevän perille, mutta herjat ei poistuneet mihinkään. Latasin vielä täyteen, mutta ei auta. Ei suostunut pitämään edes virtoja päällä (jos ei startannut), vaan sammutti aina n. 15s jälkeen ja "Charge Battery". Ajon jälkeen sama herja ja heti kaikki radiot ja sisävalot ym. pimeäksi. Masentuneena illaksi kotiin ja lueskelemaan aiheesta. Jossain luki, että auto tsekkaa akun kunnon (lepojännitteen) aina kun auto on ollut 3h nukkumassa. Eli jos teoria pitää paikkansa, niin aamulla kaikki on korjaantuntunut itsekseen.
Ja näin tosiaan oli!
Onko sama ongelma BMW:n omilla koodausvehkeillä, vai eikö Carly ihan hoida tuota rekisteröintiä kaikin puolin loppuun.
No nyt ainakin tuntuu pelaavaan. Ja pidin tosiaan akun vaihdon aikana toista akkua konehuoneen pistokkeissa, ettei mene webastoa lukkoon tms.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMelko heikosti toimii d-can -piuhalla uusimmat istat, johtuen tietyistä teknisistä ratkaisuista. Vanhemmilla versioilla toimii oikein hyvin. En osaa sanoa missä kohtaa tämä vaihdos tuli.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Terou View PostBMW F10 2010, 525D.
Alkoi tulla talven mittaan kiihtyvällä tahdilla herjaa "Charge Battery" ja se toinen webastoon liittyvä vajaan akun herja aina kun orggiswebastoa oli käytetty/yritetty käyttää. Nyt nämä viimeiset pakkaset sitten tarkoitti, että "Charge Battery" oli aina sammutettaessa taulussa, eikä webastoa saanut päälle edes akkulaturin kanssa.
Akun lataaminen ei auttanut mitään.
Vanha akku oli näköjään alkuperäinen BMW (6121578002) 90Ah, musta, eli lienee AGM. Valmistaja Banner. Voisiko olla ensiasennus, vuosilukua en löydä.
No uusi akku 105Ah Exide AGM. Heitin paikalleen ja Carlylla akun koon muutos ja uuden akun rekisteröinti. Näytti menevän perille, mutta herjat ei poistuneet mihinkään. Latasin vielä täyteen, mutta ei auta. Ei suostunut pitämään edes virtoja päällä (jos ei startannut), vaan sammutti aina n. 15s jälkeen ja "Charge Battery". Ajon jälkeen sama herja ja heti kaikki radiot ja sisävalot ym. pimeäksi. Masentuneena illaksi kotiin ja lueskelemaan aiheesta. Jossain luki, että auto tsekkaa akun kunnon (lepojännitteen) aina kun auto on ollut 3h nukkumassa. Eli jos teoria pitää paikkansa, niin aamulla kaikki on korjaantuntunut itsekseen.
Ja näin tosiaan oli!
Onko sama ongelma BMW:n omilla koodausvehkeillä, vai eikö Carly ihan hoida tuota rekisteröintiä kaikin puolin loppuun.
No nyt ainakin tuntuu pelaavaan. Ja pidin tosiaan akun vaihdon aikana toista akkua konehuoneen pistokkeissa, ettei mene webastoa lukkoon tms.
Originally posted by HTK12 View PostItse en kyllä ole huomannut, että ISTA toimisi huonosti D-can kaapelilla. Toki enimmäkseen tulee käytettyä ICOM, mutta en ole kyllä huomannut mitään ihmeempiä d-can kaapelin kanssa. Tällä hetkellä diagnostiikkaläppärissä taitaa olla 4.09.20, kun en vielä ole jaksanut päivittää. Ihan mielenkiinnosta, mikä ei toimi D-can piuhalla kunnolla istassa?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Lukaisin tuossa lauantaina vikakoodit, niin yksi herja oli battery malfunction, joka tuli saman tien takaisin vaikka nollasi koodit. Lataushistoriikki näytti että edellisen 5 päivän aikana akun varaus oli ollut 78% - 82% välillä. (Jarrutusenergian talteenotto on koodattu pois käytöstä)
Ja tämä siitä huolimatta että akku oli edellisen yön yli latauksessa (CTEK MXS10, joka ymmärtää myös AGM akun päälle), olen lataillut tuota kovimmilla pakkasilla vähintään viikonloppuisin, kun tulee käytettyä webastoa joka päivä. Siksi varmaan orkkisakku on näin kauan kestänytkin...
No tänään hain uuden akun, BOSCH 95AH AGM ja rekisteröin akun vaihdon Ista-D:n avulla. Alkuperäinen BMW akku on 90AH ja kun Istan monivalinnasta täppäsin että ei ole alkuperäinen ja on eri kokoinen, niin se ehdotteli että eri kokoinen akku pitää koodata/retrofitata ISTA-P:llä. Ista-P:tä ei ole, mutta samanhan voi tehdä myös E-Sysillä ja sillä kun tutkailin, niin vaihtoehdot AGM akuille on vain 70AH, 80AH, 90AH ja 105AH. Jätin sitten edelleen 90AH sinne, mutta osaako tuo naapurin kissaakin älykkäämpi lataus nyt sitten ladata akkua täyteen?
Enempi menee varmaan metsään, jos koodaa 95AH akun kooksi 105AH?
105AH akun olisin laittanut, mutta kun se ei tähän malliin pituutensa puolesta mahdu, enkä halunnut alkaa kiinnitystä virittämään. Tuolla akkukotelossa kun on lisänä se pieni apuakku myös, liittynee jotenkin aktiiviohjaukseen/nelipyöräohjaukseen.
Edit: Perinteinen virhe, ensin postaus ja vasta sitten vanhempien viestien luku
Samaa asiaa on kysytty myös aiemmin ja ilmeisesti tuon koodatun akun koon perusteella latausjärjestelmä laskee sen kapasiteetin, johon asti ladataan ja sen jälkeen loppu lataus hoituu (talvella ei hoidu ollenkaan) jarrutusenergian talteenotolla. Mutta koska tuo on koodattu pois käytöstä, ei koodatulla akun koolla ole niin suurta merkitystä, tärkeintä on rekisteröidä akun vaihto. Mutta joku asiasta tietävä voisi tämän luulon myös varmistaaLast edited by sassi; 12-02-2018, 20:51.--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
Comment