Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17542
    • Turku

    Webaston kaukosäätö

    Saako E61 säädintä koodattua äffään? Millainen prosessi on laittaa kaukosäätö, kun sitä ei tällä hetkellä autossa ole?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Laku View Post
      Saako E61 säädintä koodattua äffään? Millainen prosessi on laittaa kaukosäätö, kun sitä ei tällä hetkellä autossa ole?
      Ei saa koodattua vanhemman mallista. Oliko sulla tehdasasennettu webasto?
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Simo77
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 100
        • Askola

        Mittariston valot osittain pimeänä

        Eli ongelma nyt kun pimeät aamut ja illat ja mittaristo muuttuu valkosesta punaseksi mikä sen nimi sitten punasena onkaan niin välillä nopeusmittarista 0-80 menee himmeäksi aina vain tästä kohtaa muuten kaikki ok, saattaa ensiksi vilkkua ja sitten himmetä/sammua. Välillä toimii moitteetta ja välillä käy himmeänä ja sitten taas normaali, kesken ajon siis. Pieni mutta ärsyttävä ongelma, onneksi on HUD niin ei niin haittaa..

        Onkohan tämmöstä esiintynyt ja mistäköhän mahtaa johtua ja onkohan mimmonen korjata, jos tuosta jäähdytysnesteen hupenemisesta kirjotan myyjälle niin voisin tästäkin mainita.

        Comment

        • Simo77
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 100
          • Askola

          Nahkapenkkien hoidosta

          Tämähän ei tänne varsinaisesti kuulu mutta tulla nahkahoito topic foorumilla en ole saanut vastausta. Eli kuinka usein olette hoitaneet nahkapenkkejänne tai kuin usein niitä pitäisi hoitaa jotta pysyisivät hyvinä ja "pehmeinä"

          Oisko vinkata jotain hyvää firmaa PK-seudulla joka voisi käsitellä F11 nahkasisustan? Mitään korjattavaa ei varsinaisesti ole, kuskin ovenkahvan kohdalta vähän kulumaa ja se olisi kiva saada samalla uudenveroiseksi muuten todella hyväkuntoiset kaikki penkit ym osat. Jos suht edukkaasti saisi tämän teetettyä niin mielellään antaisin ammattilaisen käsiin tämänkin homman.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17542
            • Turku

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ei saa koodattua vanhemman mallista. Oliko sulla tehdasasennettu webasto?
            Oli ja on. Saako siihen siis oman avaimen ostamalla koodattua?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • peLoGo?
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 380
              • Vaasa

              Originally posted by peLoGo? View Post
              Viimeaikoina ihmiset ovat järjestäen valittaneet että kuuluu vain kohinaa kun puhun ajon aikana puhelimeen auton BT handsfreen kautta. Onko muilla havaintoa vastaavasta ongelmasta?
              Tein pari koepuhelua ja kuulemma puhelun laatu tuntuu parantuvan kun puhelu on jatkunut hetken. Ongelma tuntuu ilmenevän vasta + 80km/h vauhdissa.
              Prosessoiko auto jotenkin taustamelua pois puhelusta tjsp? :think
              BMW G31 540iA xDrive B58 -18
              BMW F31 320iA xDrive LCI -19
              Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
              Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
              Ex. BMW F10 530dA -10
              Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
              Ex. BMW E34 518i M43 Touring
              Ex. BMW E60 525i -04

              BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

              Comment

              • Suikero
                Newbiemmer
                • Sep 2016
                • 5
                • Keski-Suomi

                Huomannut saman, että puhelun alussa vastapuoli valittaa ettei kuulu mutta ääni paranee aika nopeasti.

                Kysymystä perään. Saako f11 M-Sporttiin sopivia roiskeläppiä mistään? En löytänyt googlella ainakaan...

                Comment

                • rville
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 290
                  • Pori

                  Auton osto polttelee kovasti.
                  Mitäs raati on mieltä -11 mallisesta 530 xda:sta
                  jolla ajettu jo 200 tkm. Uhka vai mahdollisuus?
                  Eli onko odotettavissa jotain kallista lähitulevaisuudessa?
                  Toisena vaihtoehtona 525 da takatuuppina ja tietty 204 heppaisella
                  kutosella, näissä vissiin laatikko se heikko kohta jos alkaa
                  tekemään lisää löylyä mieli?
                  Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6326
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by rville View Post
                    Auton osto polttelee kovasti.
                    Mitäs raati on mieltä -11 mallisesta 530 xda:sta
                    jolla ajettu jo 200 tkm. Uhka vai mahdollisuus?
                    Eli onko odotettavissa jotain kallista lähitulevaisuudessa?
                    Toisena vaihtoehtona 525 da takatuuppina ja tietty 204 heppaisella
                    kutosella, näissä vissiin laatikko se heikko kohta jos alkaa
                    tekemään lisää löylyä mieli?
                    Tuo 200 tkm taitaa olla sisäänajosuorite 3.0 litran motille
                    Eiköhän tuollainen palvele vielä pitkään sen puolesta, nelikossa omat murheet mutta hyöty ajaa niiden edelle .

                    Joo ja 525d on heikko tomaattilaatikko jos voimaa haluaa lisätä.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3112

                      Originally posted by rville View Post
                      Auton osto polttelee kovasti.
                      Mitäs raati on mieltä -11 mallisesta 530 xda:sta
                      jolla ajettu jo 200 tkm. Uhka vai mahdollisuus?
                      Eli onko odotettavissa jotain kallista lähitulevaisuudessa?
                      Toisena vaihtoehtona 525 da takatuuppina ja tietty 204 heppaisella
                      kutosella, näissä vissiin laatikko se heikko kohta jos alkaa
                      tekemään lisää löylyä mieli?
                      Täällä olisi tarjolla sinulle sigun F10 525d manuaalilaatikolla jossa löylyt vapautettuina valmiiksi. Ei tekniikka murheita, kuten vastaavassa automaatissa.
                      kilsoja taulussa 188tkm.
                      Kulkineet/projektit:

                      M2 F87
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • pexodus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1577
                        • Leppävirta/Oravikoski

                        Onko kaikissa vm. 10-11 525d:ssä joissa 3 litrainen mosa, nuo isommat jarrulevyt edessä 348mm halkaisija, muistelisin että on mutta kyselee siitä huolimatta varaosatiskillä että onko isommat vai 520d:n vastaavat 330mm? Takana kaikissa samankokoiset?

                        Ja ei, en pääse mittaamaan.

                        Brembot parhaat? Zimmermanit ja orkkikset kieroutuu herkästi?
                        BMW F11 LCI 530da x-drive
                        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3112

                          Originally posted by pexodus View Post
                          Onko kaikissa vm. 10-11 525d:ssä joissa 3 litrainen mosa, nuo isommat jarrulevyt edessä 348mm halkaisija, muistelisin että on mutta kyselee siitä huolimatta varaosatiskillä että onko isommat vai 520d:n vastaavat 330mm? Takana kaikissa samankokoiset?

                          Ja ei, en pääse mittaamaan.

                          Brembot parhaat? Zimmermanit ja orkkikset kieroutuu herkästi?
                          muistan että kolmea eri jarrukombinaatiota oli eteen tyrkyllä kun omaani joskus muinnoin uusin. lopulta avasin ja mittasin. selvisi, että autobahn- jarrut on :-)
                          Kulkineet/projektit:

                          M2 F87
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • HV530XD
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 399
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by pexodus View Post

                            Brembot parhaat? Zimmermanit ja orkkikset kieroutuu herkästi?
                            Laitoin omaani Zimmermanin levyt ja Febi/Bilsteinin palat eteen, kyseessä 535xd ja isoin laikka 348mm. Nyt ajettu niillä jotain 25tkm ilman ongelmia, ei kieroutunut. Asennuksen jälkeen tein tunnollisesti levyjen mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti sisäänajon eli eri nopeuksista napakoita jarrutuksia, aloittaen hitailla vauhdeilla ja sitten vähitellen kovemmista vauhdeista. Ainakin minulla on nuo levyt ja palat olleet ok.
                            Last edited by HV530XD; 28-09-2016, 09:01. Reason: Lipsahti väärät kilometrit, noin 25tkm noilla jarruosilla nyt takana.

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              Originally posted by poke View Post
                              muistan että kolmea eri jarrukombinaatiota oli eteen tyrkyllä kun omaani joskus muinnoin uusin. lopulta avasin ja mittasin. selvisi, että autobahn- jarrut on :-)
                              Pthyi, ei kai tuo sitten auta kuin mitata. Pnv näyttää että joko 330mm tai 348mm, jonkun mukaan pitäisi olla nuo isoimmat kaikissa kolmelitraissa, mutta ilmeisesti ei sitten olekaan
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • pexodus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1577
                                • Leppävirta/Oravikoski

                                Originally posted by HV530XD View Post
                                Laitoin omaani Zimmermanin levyt ja Febi/Bilsteinin palat eteen, kyseessä 535xd ja isoin laikka 348mm. Nyt ajettu niillä jotain 25tkm ilman ongelmia, ei kieroutunut. Asennuksen jälkeen tein tunnollisesti levyjen mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti sisäänajon eli eri nopeuksista napakoita jarrutuksia, aloittaen hitailla vauhdeilla ja sitten vähitellen kovemmista vauhdeista. Ainakin minulla on nuo levyt ja palat olleet ok.
                                Muistatko minkäverran tuli hintaa levyille? Mulla ei levyissä mitään vikaa, ovat vaan niin eltaantuneen näköiset että haluan uuden siitä syystä
                                BMW F11 LCI 530da x-drive
                                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎