Originally posted by laur77
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by H3nu View PostVaihda ihmeessä nyt kaikki hehkut kerralla, kohta sieltä alkaa ne muutkin hajoilemaan.
Onko hehkut sitten kulutuskamaa jotka ei kestä montaa vuotta?Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment
-
-
Originally posted by laur77 View PostOnko hehkut sitten kulutuskamaa jotka ei kestä montaa vuotta?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEikös ne vähän sitä näissä ole?
Tässä on se harmi homma tosiaan että ellei irtoa helpolla niin menee tunti tolkulla aikaa jos joutuu porailemaan rikkoontuneita jne mutta varmaan parempi vaihtaa kaikki kerralla paikassa jossa pystyvät rikkoontumisen sattuessa korjaamaan loppuun astiNyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment
-
-
Originally posted by laur77 View PostPirautin yhteen huoltoon ja suositteli myös vaihtamaan kaikki samalla niin ei tarvi kantta irrotella talvella moneen otteeseen.
Tässä on se harmi homma tosiaan että ellei irtoa helpolla niin menee tunti tolkulla aikaa jos joutuu porailemaan rikkoontuneita jne mutta varmaan parempi vaihtaa kaikki kerralla paikassa jossa pystyvät rikkoontumisen sattuessa korjaamaan loppuun astie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKaikki kerralla, jos itse yrität, niin avaa momenttiavaimella. Silloin välttyy katkaisemiselta, ellei lähde, vie korjaamoon jossa on ns. "nakuttaja" hehkujen irroittamiseen. Toki kannattaa kylvettää se jumissa oleva hehku ennen korjaamolle viemistä, niin lähtee siellä helpommin.
Oletin että muovisuojan alta jo näkyy muuta ei taida olla siinä vielä.Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment
-
-
Originally posted by laur77 View PostVarasin ajan jo korjaamolle, kaikki 6 samalla. Olisin jo laittanut WD40 muhimaan mutta taitaa olla sen verran syvällä nuo hehkut tässä ettei jaksa alkaa purkailemaan räntäsateessa + näillä mekaanikon taidoilla
Oletin että muovisuojan alta jo näkyy muuta ei taida olla siinä vielä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ennen kuin vääntää momenttiavaimella hehkua, kannattaa varmistua siitä, että oma momenttiavain toimii myös avaussuuntaan, sillä joissakin momenttiavaimissa momentin rajoitus toimii ainoastaan kiristyssuuntaan. Kyllähän se tuollaisellakin avaimella napsaus tulee jossain vaiheessa, mutta se ei kuulu avaimesta.
Isot pojat isojen koneiden kanssa vesivoimassa käyttävät tunkeumanestettä kierteiden liotukseen. Tosin siellä on mutterit ja momentit eri luokkaa, kun kiristystiukkuus saattaa olla 10 000 - 20 000 Nm. Momenteista huolimatta ovat sen parhaaksi "rost offiksi" todenneet.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Tuota aiemmin linkattua CRCtä löytyy myös jos toimii marinadina paremmin. Mutta taitaa tosiaan jäädä kierteen liuotukset tekemättä jos osia pitää purkailla edestä pois.
Vaihtoon menee samalla kaikki kuusi hehkua. Mikäli jonkun ohjainboxin tms joutuu myös vaihtamaan niin se menee onneks ilman riskejä.Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment
-
-
Originally posted by OVi View Post
Isot pojat isojen koneiden kanssa vesivoimassa käyttävät tunkeumanestettä kierteiden liotukseen. Tosin siellä on mutterit ja momentit eri luokkaa, kun kiristystiukkuus saattaa olla 10 000 - 20 000 Nm. Momenteista huolimatta ovat sen parhaaksi "rost offiksi" todenneet.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Tuli ostettua viikko sitten f10 525d alpine whiteja nyt siihen olisi tarkoitus vaihtaa mustat munuaiset sekä hienommat led-kilvenvalot.
Onko alkuperäisten BMW gloss black performance munuaisten ja ebaysta ostettujen gloss black munuaisten välillä jotain merkittävää eroa? Vanhassa autossani (E60 530D Lci M-sport) oli ebaysta ostetut mattamustat munuaiset enkä niistä mitään pahaa sanottavaa keksinyt. Mattamustat munuaiset eivät ehkä sovi tuohon autoon kovin hyvin, koska autossa on vakiopuskurit toistaiseksi pakoillaan. Jos päädyn ostamaan alkuperäiset, niin mistä suosittelisitte hankkimaan? Salesafterissa näyttäisi maksavan n. 127€ postikulujen kanssa:think.
Autossa on valmiina bmw:n omat led kilvenvalot, mutta ne ovat aavistuksen liian tehottomat ja niistä tuleva valo on hieman kellertävää hämärässä/ pimeässä. Kaikissa edellisissä autoissani olen suosinut 6 smd ledin polttimoa, jonka voi vaihtaa alkuperäisen halogenpolttimon tilalle. Tässä autossa kilvenvalot ovat kiinteitä yksiköitä joihin ei polttimoja voi vaihtaa. Löytyykö tuohon mistään halogenpolttimolle tarkoitettua yksikköä johon voisin sitten vaihtaa led polttimon? Kuinkahan liittimet sopivat? Ebayssa myydään kyllä plug and play led kilvenvaloja, mutta niissä on valmiina kiinteät ledit ja ne ovat kaikki aivan liian kirkkaita. Haluaisin myös saada kilvenvalot palamaan, kun valokatkaisin on 0-asennossa, koska esim pilvisellä/sateisella säällä tai illalla, kun aurinko laskee näyttää hassulta kun kilvenvalot ovat pimeänä. Millainen homma olisi koodata ne kilvenvalot päälle valokatkaisimen ollessa 0-asennossa? Kannattaako soittaa suosiolla BMW huoltoon vai saisiko homman hoidettua jossain muualla edullisemmin?
Comment
-
-
Mistä löytyy tietoja F10/11-mallien oikeista kiristysmomenteista? Tällä erää olisi tarvetta jarrujen ja (etu-)pyöräntuennan momenteille.
Vanhempiin voi kaivaa taulukoita täältä, mutta ne loppuvat 5-sarjan osalta E60/61-malleihin: http://workshop-manuals.com/bmw/Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
-
Originally posted by radiaani View PostMistä löytyy tietoja F10/11-mallien oikeista kiristysmomenteista? Tällä erää olisi tarvetta jarrujen ja (etu-)pyöräntuennan momenteille.
Vanhempiin voi kaivaa taulukoita täältä, mutta ne loppuvat 5-sarjan osalta E60/61-malleihin: http://workshop-manuals.com/bmw/e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAsenna itselle ISTA, niin sieltä löytyy korjausohjeet, momentit.. ja tietenkin sillä saa luettua vikakoodit.
Mistä ISTA ylipäänsä kannattaa hankkia ja paljonko se vie tilaa? Löysin jotain epämääräisiä yli 60 Gigan RAR-paketteja.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
Comment