En omaani vaihtanut. Ostin ne kyllä varalle mutta en saanut vanhoja irti. Eikä nuo ole vuotanut onneksi.
f01/f11 xdrive vetoakselin kumet edessä
Collapse
X
-
Ok, hienoa! Voitelin sen hyvin ennen kuin työnsin uuden paikalleen. Täytyy toivoa, että ei ala vuotamaan.Originally posted by VilleP View PostEn omaani vaihtanut. Ostin ne kyllä varalle mutta en saanut vanhoja irti. Eikä nuo ole vuotanut onneksi.
Jonkun verran sieltä tuli öljyä pihalle, varmaan ainakin desin verran. Oletteko sitä lisännyt vaihdon jälkeen ? Ainakaan ISTAssa ei tainnut olla mainintaa, että sitä pitäisi lisätä. Ja katselin juuri sen öljyn vaihtoa ISTAsta niin sinne pitäisi laittaa 600ml. Näköjään sama systeemi kuin esim. jakolaatikossa eli täytetään lisäystulpan tasalle ( paitsi N63 ja N74 ). Jos 600ml on tilavuus ja desi ( 100ml ) tulee ulos niin prosenteissa se on jo aika paljon.. eipä toi nyt olisi paha homma samalla laskea ne kaikki ulos ja laittaa uudet sisään. Olisipa sitten sitäkin oikea määrä.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
Eikö tuo nyt ole aikaa selkeä peli että jos öljyä vuotaa pois niin silloin sitä lisätään tarvittava määrä vaikkei ohjeissa ole mainintaakaan asiasta?Originally posted by macman_lahti View PostOk, hienoa! Voitelin sen hyvin ennen kuin työnsin uuden paikalleen. Täytyy toivoa, että ei ala vuotamaan.
Jonkun verran sieltä tuli öljyä pihalle, varmaan ainakin desin verran. Oletteko sitä lisännyt vaihdon jälkeen ? Ainakaan ISTAssa ei tainnut olla mainintaa, että sitä pitäisi lisätä. Ja katselin juuri sen öljyn vaihtoa ISTAsta niin sinne pitäisi laittaa 600ml. Näköjään sama systeemi kuin esim. jakolaatikossa eli täytetään lisäystulpan tasalle ( paitsi N63 ja N74 ). Jos 600ml on tilavuus ja desi ( 100ml ) tulee ulos niin prosenteissa se on jo aika paljon.. eipä toi nyt olisi paha homma samalla laskea ne kaikki ulos ja laittaa uudet sisään. Olisipa sitten sitäkin oikea määrä.Last edited by fraatti; 30-10-2020, 18:52.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
No näinhän se tietysti on.Originally posted by fraatti View PostEikö tuo nyt ole aikaa selkeä peli että jos öljyä vuotaa pois niin silloin sitä lisätään tarvittava määrä vaikkei ohjeissa ole mainintaa kauan asiasta?
Oikea öljykin löytyi ISTAsta. Nyt kun vielä löytyisi sitä öljyä jostain..marmorilta sitä ehkä saa.
-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
Itse irroitin sen tukivarren missä tolppa kiinni korin päästä kun ei ollut siihen alapalloon sopivaa hylsyä. Eli saa vetarin vaihdettua tolppaa irroittamatta.Originally posted by macman_lahti View PostKatselin, että jossain oli sanottu, että etuvetarin vaihto helppo ja nopea homma niin miten sen pystyy helposti ja nopeasti tekemään..?
Eihän sitä vetaria saa muuten pois kun tolpan ottamalla pois ? Ja on siinä tolpan ottamisessa ihan kohtuullinen homma, etenkin oikealla puolella kun joutuu purkamaan sen ecun sähköboksin pois.
Ja entäs pelkkä kumin vaihto jos haluaa laittaa ylivedettävän ? Siinäkin täytynee ottaa se ylätukivarsi pallonivelestä irti jotta saa kallistettua napaa sen verran, että saa vaihtotyökalun väliin. Mutta mahtuuko se siltikään ? Vai onko se tolppa taaskin otettava pois ?F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
Totta, noinhan se varmaan onnistuukin. Oikeankin vetarin kumi menee varmaan jossain välissä, mutta en jaksanut enää alkaa vaihtamaan sitä tässä kohtaa. Mennään nyt hetki tolla. Toki voi olla että menee koko vetarikin. Hiukan väljältä se toinenkin tuntui. KL- Varaosista löytyi etuperään öljyt. Kohtuullisen hankalassa välissä vaan se täyttöproppu. Pitkällä räikällä sai yläkautta sen verran löysättyä, että sai sormin pyöriteltyä alakautta sen pois. Sitten sadan millin lääkeruiskulla uudet sisään. Ei yhtään huonompi ajatus vaihtaa ne kokonaan. Vanhat oli vähän kuin vahvaa teetä ja uudet öljyt oli ihan kirkkaan keltaista.Originally posted by juha_s View PostItse irroitin sen tukivarren missä tolppa kiinni korin päästä kun ei ollut siihen alapalloon sopivaa hylsyä. Eli saa vetarin vaihdettua tolppaa irroittamatta.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
Saako etupäästä ulomman nivelen irti ilman, että tarvii koko vetaria ottaa irti. Ulommat suojakumit ois jo hankittu, mutta en nyt löytänyt tietoa, että lähteekö ulompi nivel perinteisellä tavalla eli napauttaa vain vetarin päähän ja lukitusrengas aukiaa?
Comment
-
Ulomman nivelen irroitus
Huomenna ois tarkoitus vaihtaa edestä ulompi nivel. Nivel on kiinni akselissa lukitusrenkaalla. Saako irti muutoin kuin rälläköimällä?Last edited by Vesa; 27-12-2020, 20:48.
Comment
-
Moni taitaa vaihtaa koko akselin sitten kerralla. Mitä pelkkä nivel maksoin? Muistithan uuden vetoakselin pultin hommata? Tuo on venyvä M16 pultti ja se pitäisi vaihtaa aina uuteen. Kiristys 210Nm ja 90 astetta perään.Originally posted by Vesa View PostHuomenna ois tarkoitus vaihtaa edestä ulompi nivel. Nivel on kiinni akselissa lukitusrenkaalla. Saako irti muutoin kuin rälläköimällä?
Ulkopäässä pitäisi olla sokka.

Samoin sisäpäässä.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Saa sen irti hakkaamalla. Onnistuu sisäpää paikallaan jos on kaveri apuna pitämässä akselista kiinni. Ts. leikkaan suojakumen pois edestä ja moskalla löyt vanhaan niveltä irti.Originally posted by Vesa View PostHuomenna ois tarkoitus vaihtaa edestä ulompi nivel. Nivel on kiinni akselissa lukitusrenkaalla. Saako irti muutoin kuin rälläköimällä?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Uusi nivel 58 eur. Samalla vaihtuu muutakin palikkaa, mm. pyöränlaakerit. Toki uusi vetoakselin pultti laitetaan.Originally posted by fraatti View PostMoni taitaa vaihtaa koko akselin sitten kerralla. Mitä pelkkä nivel maksoin? Muistithan uuden vetoakselin pultin hommata? Tuo on venyvä M16 pultti ja se pitäisi vaihtaa aina uuteen. Kiristys 210Nm ja 90 astetta perään.
Ulkopäässä pitäisi olla sokka.

Samoin sisäpäässä.

Pitääpä tsekata, pääseekö sokkaan käsiksi tuon ohjeen mukaisesti. Mitä uutta niveltä pyöritelly, sokka ei ole tuossa kohtaa. No, kohta tuon näkee.
Comment
-
Joo siis sokka on boorilla eli nivel irtoaa lyömällä sitä akselilta ulospäin. Näin itse tuon asian näen.Originally posted by Vesa View PostUusi nivel 58 eur. Samalla vaihtuu muutakin palikkaa, mm. pyöränlaakerit. Toki uusi vetoakselin pultti laitetaan.
Pitääpä tsekata, pääseekö sokkaan käsiksi tuon ohjeen mukaisesti. Mitä uutta niveltä pyöritelly, sokka ei ole tuossa kohtaa. No, kohta tuon näkee.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Ja näinhän se on. Tilaa aika vähän lyödä itse murrosta, mutta jollain tapilla voi myös lyödä vetoakselia, ja samalla pitää murroksesta kiinni. Vaatii melkee kolme kättä.Originally posted by fraatti View PostJoo siis sokka on boorilla eli nivel irtoaa lyömällä sitä akselilta ulospäin. Näin itse tuon asian näen.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Ai niin joo, sen nivelenhän saa kivuttomasti irti kun vedättää pultilla sen irti, laittaa pultin reikään vaikka sopivan hylsyn, käytä vanhaa pulttia...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
Comment