Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takur
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 97
    • Oulu

    Samanlainen kosla ja samanlainen vika korjaantui suuttimen vaihdolla viime talvena. Nyt alkanut taas välillä hyrskyttämään kylmänä...

    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Terve!

    Onko muilla tullut vastaan N57 kylmänä käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti, joka kuitenkin normalisoituu koneen lämmetessä?
    Koodit luettu eikä anna koodia hehkuista tai EGR...

    Auto F10 525dA vm. 2010, ajettu vajaa 60tkm

    Comment

    • Heksunaattori
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 60
      • Tuusula

      ˆˆ
      Itse epäilen ettei tämä suuttimista tai hehkuista johdu...

      - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
      - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
      - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
      - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
      - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
      - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa

      Kysyin tutulta, joka bemareista tietää ja hän ehdotti vaihtamaan dieselsuodattimen ja sen jälkeen putsaamaan EGR venttiilin mikäli suodattimen vaihto ei auta.

      Suodatin vaihdettu eilen ja nyt pakkasia odotellessa niin selviää oliko mitään hyötyä. Suodatin vaihdettu viimeksi tosiaan 30tkm sitten vuonna 2014, joten sen vaihto olisi kuitenkin ollut edessä parin kk päästä seuraavassa huollossa.
      Last edited by Heksunaattori; 14-12-2016, 13:39.
      F10 525dA -10
      E90 320dA -09
      E36 320i -95
      E60 525dA -05

      Comment

      • Alea
        Newbiemmer
        • Oct 2015
        • 10
        • Kaarina

        Originally posted by Alea View Post
        Hyvä lista, kiitoksia!
        F11 525D X-Drive -12 ongelmat tähän mennessä on suoraan listasta:
        - EGR 110tkm vuoto. Vaihdettiin.
        - 125tkm outo "jyrinä" alustassa/voimansiirrossa motarinopeuksilla.
        Tätä haettiin pitkään ja matkalla avattiin mm. jakolaatikko, josta löytyi öljyn seasta metallihiukkasia. Tämä meni kokonaan vaihtoon.
        Samalla kertaa löydettiin oikean etuvetarin rikkoutuminen, joten sekin vaihdettiin.
        Myös molempien takapussien huomattiin vuotavan, joten vaihdettiin sitten nekin.

        Mikään näistä korjauksista ei kuitenkaan auttanut alkuperäiseen "jyrinään", vaan selvittely jatkui yhteensä 4-5 eri kertaa 1-2 päivää kerralla pajalla. Lopulta päätyivät mittaamaan tälle kaudelle asennetut uudet kesärenkaat (Goodyear) ja löysivät kolmesta renkaasta isoa heittoa, jota ei saanut tasapainotuksella kuriin. Koko setti vaihtui uusiin. Tämä lopulta poisti alkuperäisen ongelman.
        - Lisäksi etupuskurin lakkaus lähtenyt isoina alueina kokonaan pois. Uudelleen maalaus.
        - Talvella herjasi myös kylmimmillä keleillä akun kunnosta, jolle ei vielä ole tehty mitään.

        Kaikki yllämainittu, paitsi puskurin maalaus, meni kokonaan BPS-takuuseen. Viimeisillä kerroilla sain jopa vuokra-auton maksutta käyttööni. Voi vain mielessä laskea paljonko tuo kaikki olisi verottanut omaa kukkaroa...
        On tämä BMW-into murheiden myötä kummasti rauhoittunut, toki takuun toimiminen näinkin hienosti auttaa pysymään seuraavankin auton osalta samassa merkissä.
        Jakoketju- ja vesivuoto-ongelmia odotellessa...
        Tähän tarinaan (=tämän auton omistukseen) saatiin karu päätös, kun takaperä laukesi taas 10kk ja 20tkm edellisen vaihdon jälkeen, ja jätti pihaan. Lavetilla paketti hoitoon. Ilmeisesti varaosatakuu hoitanee kustannukset, mutta itseäni auto jo sen verran syletti, että vaihtoon meni samalla hetkellä.
        Positiivista oli se, ettei jakoketju-, eikä vesivuotoja näkynyt tässä yksilössä.
        Jatkossa mennään e93:lla.
        ex. E93 325i
        ex. F11 525D X-Drive

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          Originally posted by Alea View Post
          Tähän tarinaan (=tämän auton omistukseen) saatiin karu päätös, kun takaperä laukesi taas 10kk ja 20tkm edellisen vaihdon jälkeen, ja jätti pihaan. Lavetilla paketti hoitoon.
          Oliko auto lastutettu?
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Mattix
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 83
            • Tampereen seutu

            Mahtava lista, kiitos Major!

            2012 F11 190kW 530xda, 140 tkm:
            - Oikea takaovi valskaa
            - Vasen etuvetarin suojakumi porsinut
            - Ohjaustangossa klappi
            - Comfort-penkin istuinosan lämmitys ei toimi

            Eli hyvin kerätty listalta osumia. EGR:n, ilmajousien ja jakolaatikon ongelmia odotellessa...
            ex: 530xda F11 2012 Msport
            ex: 530xda E61 2008 Msport

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Mattix View Post
              Mahtava lista, kiitos Major!

              2012 F11 190kW 530xda, 140 tkm:
              - Oikea takaovi valskaa
              - Vasen etuvetarin suojakumi porsinut
              - Ohjaustangossa klappi
              - Comfort-penkin istuinosan lämmitys ei toimi

              Eli hyvin kerätty listalta osumia. EGR:n, ilmajousien ja jakolaatikon ongelmia odotellessa...
              Oleppa hyvä.

              Jakolaatikon ongelmiin yli 90% tapauksista riittää öljynvaihto,
              aika monta nykivää on tullut jo korjattua...

              Pari muutakin "tyyppivikaa" on tullut havaittua,
              535d jos seisoo pitemmän aikaa saattaa ahtoputkissa oleva läppä jumia
              (turboilta välijäähylle menevä, valkoisella värillä merkattu alipaineletku 230 kW veriossa) ja alapäästä tehot häviää, hämäävintä on vain se että välillä auto toimii oikein ja välillä ei. ilmeisesti jos ilma lähtee kiertämään oikeaa reittiä toimii siihen asti kunnes ahdot käy alhaalla ja ilma lähtee väärään suuntaan -> tule ilmalukko tms...

              Ja yksi ihmeelinen savutus konehuoneesta selvisi, oli huohottimen kannessa oleva nasta joka pitää letkun paikallaan irronnut juurestaan ja päästi huohotuskaasut moottorisuojan väliin...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Alea
                Newbiemmer
                • Oct 2015
                • 10
                • Kaarina

                Originally posted by jaki View Post
                Oliko auto lastutettu?
                Ei ollut. ihan vakio ja omasta ajostani vielä 90% rauhallista moottoritieajoa.
                ex. E93 325i
                ex. F11 525D X-Drive

                Comment

                • racediesel
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 248
                  • porvoo

                  moi
                  f11 535xd 2012 on tullut kaksi kertaa sama mielenkiintoinen ongelma.
                  nyt taas homma päällä,väliä n.vuosi.
                  -auto ollut normaalisti lukossa, comfort Access ja otan kahvasta kiinni ja mittaristoon tulee vihreä merkkivalo ajovalojen päälle laitosta (katkaisija aina 0-asennossa).
                  -ei reagoi mihinkään valokatkaisijan asentoon, pitkien vaihto toimii kyllä.
                  -sumuvalot edessä ja takana ei toimi.
                  -sammutan auton ja laitan lukkoon-->jää parkkivalot päälle ja ei sammu ollenkaan (kunnes akku loppuu).
                  -ensimmäisellä kerralla korjaantui kun oli yön yli -akunkenkä irtonaisena.
                  -nyt sama homma menossa, koodit luettu ja ei mitään järkevää....

                  tälläistä tällä kertaa,toivottavasti yöunet auttaa..
                  T:Pasi
                  Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                  Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                  Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                  Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                  Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                  BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                  BMW 330D-05 vakio 2005
                  BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                  BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                  BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                  Comment

                  • pete95zhn
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 213
                    • Boostby

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Kun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,
                    seuraavia on tullut vastaan.


                    -Farkuissa takailmajouset paukahtaa jo vähillä kilometreillä,
                    jopa 100 tkm tuntumassa. GW yleensä maksaa jos ei ole ole liki 200 tkm ajettu.
                    Kustannus marmorilla luokkaa 560€ puoli töineen. Tarvikkeena pääsee likelle 300€.
                    Suosittelen vaihtamaan molemmat yhtäaikaa, todella tasalaatuisia tuntuvat olevan.
                    Huhun mukaan uudemmat kestää kauemmin eli osassa on tapahtunut kehitystä.
                    JMW velotti kuutisensataa molemmista pusseista töineen huollon yhteydessä. Kilsoja vasemman kuoleutuessa oli n. 110tkm. En lähtenyt tappelemaan aiheesta marmorin kanssa, luettuani muiden kokemuksista.

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    -Key-less-go kahvojen kuoleminen, saavat kosteutta sisänsä ja lakkaavat toimimasta.
                    Ei tiedossa muuta korjauvaihtoehtoa kuin joko repiä kahvasta piuha irti ovipahvin takaa
                    (jos aihettaa akun tyhjenemistä tms.) tai kahvan uusinta, hintaa n. 300€ + työt.
                    Saman sulakkeen takana on muitakin toimintoja joten sulakkeen poisto ei ole hyvä ratkaisu.
                    Pielmeier otti kahvasta €276,37 kotiin toimitettuna. Vaihto sujuu 15 minuutissa jos on pitkähkö T15-ruuvari käsillä.

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    -Akkuherjoja pakkasella
                    Pari kertaa piti viime talven aikana ladata akku, kahtena edellisenä riitti kerta.
                    Pete

                    Menneet:
                    E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport
                    Nyt:
                    G31 530eXT M-Sport 0,33x E46 M3
                    996 turbo

                    Comment

                    • racediesel
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 248
                      • porvoo

                      moi
                      huonosti nukutun yön jälkeen akun kenkä takaisin ja vika edelleen...
                      renkkasin hanskalaatikon kantta ja pari kertaa vilahti ajovalojen vihreä merkkivalo mittaristossa ja sitten sammui ja auto normaali????
                      ei jumankauta.
                      olisiko joku hämäräkytkinjuttu...kun kädellä joutui heilumaan keskikonsolin yli...
                      ei voi tietää.
                      T:Pasi
                      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                      BMW 330D-05 vakio 2005
                      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                      Comment

                      • racediesel
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 248
                        • porvoo

                        moi
                        ilo oli ennenaikainen...
                        kävin sisällä ja tulin takaisin ja vikakin tuli.
                        Soitin Rahulle ja melko kauan etsittiin vikaa järjestelmästä.
                        takaluukun aukaisu potkaisemalla,oli joku välipurkki ja se oli rikki.
                        oli kuormittanut väylää ja laittoi valot hätäasentoon eli pakkopäälle.
                        ei ole helppoa elämä.
                        ensiviikolla tulee uusi osa,siihen asti purkki pois paikoiltaan ja voi ajella.
                        T:Pasi
                        Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                        Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                        Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                        Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                        Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                        BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                        BMW 330D-05 vakio 2005
                        BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                        BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                        BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                        Comment

                        • Kahimooni
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 123
                          • Espoo

                          Keskikonsolin näyttö vilkkuu

                          Onkohan tähän apuja? F11 ajokki ja isompi näyttö. Otin jo irtikin sen ja tarkistin liittimet sekä putsasin olettamani "silmän" jonka ajattelen tarkkailevan valoisuutta. Joskus ei vilku lainkaan ja joskus enempikin. Ei ole säännöllistä vaan ikäänkuin kontaktihäiriön kaltaista.

                          Mitä tehtävissä? Autossa on edellisen omistajan toimesta tavallinen lyijyakku ja ajattelin että lataushäiriö saattaa aiheuttaa tämän vian. Onhan herjannut jo puolitoista vuotta että change battery...

                          -K

                          Comment

                          • Hemu__
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 972
                            • Kirkkonummi

                            Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?

                            Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think

                            Comment

                            • H3nu
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 252
                              • Hämeenlinna

                              Itsellä nuo kaikki kyseiset varusteet, eikä oo ollu ongelmia. Aktiiviohjaus itsellä tossa keväällä muutaman viikon nakutti, mutta nyt ei ole sitäkään tehnyt pitkään aikaan. Tosta nakutuksestahan on paljon ulkomaisilla foorumeilla juttua, ilmeisesti esiintyny lähes uusissakin autoissa. Ei taida bmw:kään olla täysin selvillä mistä johtuu, taitaa olla siis ennemminkin ominaisuus. On noi niin hienoja varusteita että vaikee olis kuvitella olla ilman niitä. Ei muuta kuin kaupoille



                              Originally posted by Hemu__ View Post
                              Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?

                              Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think
                              BMW F82 M4 -16
                              BMW F20 116d M-sport -14
                              Aprilia Dorsoduro 900 -20
                              Sea-Doo RXP300RS -16

                              Comment

                              • Boiga
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 1773
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by Hemu__ View Post
                                Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?

                                Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think
                                Ei vitonen mutta seiskassa kokemusta kahdesta, toinen yli 200 menty ja toinen noin 250 ja edc iskunvaimennus toimii madallus jousista huolimatta todella hyvin ja molemmissa kaikki tolpat alkuperäisiä. Myös nelipyörä ohjaus molemmissa ja tuossa enemmän ajetussa oli takapyörien servo rikki 20t km kun jumitti mutta uuden osan vaihto ja rokkaa (900 euroa). Mulla ei ole ongelmia vielä ollut ja 214000 ajettu. Mulla naputtaa rattiin ja myös lukenut että enemmän ominaisuus, joutuu aika kalliita osia vaihtaa eikä silti välttämättä kauaa ole naputus pois. Noita tandem ohjaustehostin pumppuja mennyt muttei vielä itsellä kokemusta. Sekin toki vain 600 euron osa ettei mikään hävyttömän hintainen jos hajoaa.

                                Ja pihassa mulla vitonen farkku jossa neliveto eikä noita alustan tai ohjauksen varusteita niin onhan noi vaan oikeasti hyviä varusteita kun pystyy vertaamaan. Pärjää toki ilmankin mutta en itse pelkäisi niiden hajoamista.
                                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎