EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janilind
    replied
    ”Jäähdytysnestettä saattaa vuotaa järjestelmään, mikä puolestaan voi johtaa moottorin syttymiseen”. Koskee vain nelisylkkysiä, muka?

    Mikäs tossa jäähdytysnesteen vuodossa aiheuttaa palovaaran? Vuoto ilmeisesti tuolta egr coolerista kyseessä?

    Eikös kutosiakin ollu lähteny tulille?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied

    Leave a comment:


  • kailinds
    replied
    Originally posted by Phetu View Post
    Paljonko veloittivat tuosta lystistä? Otitko tulpattuna?
    Otin tulpattuna. Hinta 600€, josta tulppauksen osuus oli 50€.

    Leave a comment:


  • Heikkiher
    replied
    Itsellä mielessä myös ohjelmointi ja samalla mahdollisesti EGR poisto ja imusarjan putsaus. Muutama kysymys askarruttaa mieltä niin kysytään tältä puolelta vaikka 3:s sarjan peli kyseessä, mutta N57 kuitenkin.



    Mikäli EGR otetaan pois vain ohjelmallisesti niin kumpi "venttiili" suljetaan sähköohjattu EGR vai tuo alipaineohjattu läppä, vai kummatki?



    Onko syytä tarkistaa näiden toimivuus ennen ohjelmallista poistoa, jotta varmasti sulkee EGR:n pois pelista, vai miksi jotku laittavat peltilätkiä EGR:n ja imusarjan liitokseen?



    Onko pelkästä ohjelmallisesti poistosta jotain haittoja, poislukien tuo aiemmin mainitut mahdolliset nestevuodot? Mistäs nämä yleensä muuten alkavat vuotamaan niin voisi tarkistaa omasta?


    Aiempaan 335i:n tein imukanavien pähkinäpuhalluksen ja se ilmeisesti näissäkin syytä tehdä imusarjan puhdistuksen lisäksi?



    Onko läpät syytä poistaa samalla vaikka muoviset, eivät ilmeisesti aiheuta rikkoontuessaan samaantapaan tuhoa kuin vanhemmissa koneissa metalliset?


    Tulikin aika monta kysymystä, mutta kiitokset jo etukäteen jos joku tietävä viitsii vastailla

    Leave a comment:


  • Phetu
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    Esimerkiksi Ecuhelsinki.fi tekee tuon sekä koodaamalla että halutessasi myös tulppaamalla. Teetin juuri tuon omaan autooni. Koko homma kesti reilun tunnin. Samalla voi ottaa vähän lisää tehoa ja vääntöä moottoriin.
    Paljonko veloittivat tuosta lystistä? Otitko tulpattuna?

    Leave a comment:


  • kailinds
    replied
    Originally posted by Ihor View Post
    Hei,

    520d:stä EGR:n poisto fyysisesti tai koodaamalla Helsingissä, missä? Onks kokemuksia?
    Esimerkiksi Ecuhelsinki.fi tekee tuon sekä koodaamalla että halutessasi myös tulppaamalla. Teetin juuri tuon omaan autooni. Koko homma kesti reilun tunnin. Samalla voi ottaa vähän lisää tehoa ja vääntöä moottoriin.

    Leave a comment:


  • awd-69
    replied
    Mitä tauteja N57T koneissa on todettu isommissa määrin? Lähinnä egr mietityttää. Mikä on viripotentiaali kun jätetään DPF paikoilleen? Miten kannattaa toimia egr:n suhteen?

    Kiitos jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • Ihor
    replied
    Etsitaan paikka poista EGR Helsingissä, 520d

    Hei,

    520d:stä EGR:n poisto fyysisesti tai koodaamalla Helsingissä, missä? Onks kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Kosta87
    replied
    Onko 520d koneelle jotain ohjeita imusarjan irroitukseen? Ne jotka homman tehneet niin onko mitään huomioitavaa?

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Tervehdys.


    -Kannen kanavien puhdistus.

    Kun putsasit imukanavia niin pyörittelitkö moottoria jotta venttiilit sai kiinni asentoon. Vai oliko siinä asennossa venttiilit koko puhdistuksen aikana missä sitten olivatkaan moottorin sammuttua?


    -Vaikutus
    Huomaako kulutuksessa, moottorin käynnissä, tehoissa, tehty puhdistus?
    En koskenut moottoriin eli siinä asennossa jossa ovat. Varoin visusti ettei karstaa mene venttiileihin. Harjauskin ulospäin ja magneetilla kokeilin ettei teräsharjan harjaksia mennyt sisälle. Imurilla ohuella vesiletkulla imurointi vielä niin pitkältä kuin letku venakoneistoon menee.

    Hehkut houkuttaisi vaihtaa samalla mutta katkeamisriskihän siinä on. Alan nyt kasata mööpeliä.

    /K

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Tervehdys.


    -Kannen kanavien puhdistus.

    Kun putsasit imukanavia niin pyörittelitkö moottoria jotta venttiilit sai kiinni asentoon. Vai oliko siinä asennossa venttiilit koko puhdistuksen aikana missä sitten olivatkaan moottorin sammuttua?


    -Vaikutus
    Huomaako kulutuksessa, moottorin käynnissä, tehoissa, tehty puhdistus?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    kannattaa koittaa se kiehuva vesi, se nimittäin helpotti hommaa ainakin minun mielestä. ja bräkleeniä meni aikas paljon.

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Ei varmaan pahaa tekisi noiden tiivisteidenkin vaihto samalla :think Minkähän hintaiset mahtaa olla noi tiivisteet?
    Wetterillä taisi olla 80€ tjsp.

    Suurimpia pulmia tähän mennessä:

    - egr:n putken kiinniruostunut ruuvi (BMWn oma specialtx) -> piti sahata Dremelillä irti, nysä pitää porata pois myöhemmin
    - toinen hankalassa paikassa oleva (pakosarjan päässä se alempi T45 joka on lujassa ja ei pääse iskevällä koneella)
    - imusarja täynnä kökköä jonne ei painepesurilla ulotu (uä-pesuri on ainoa tapa saada oikeasti puhdasta)
    - sähköliitinten irrotus (vedä valkoinen osa ulos ja purista siitä samalla kun kiskot liitintä - kiitos neuvosta Wetterin sähkärille!)
    - imusarjan venttiilin irrotus saksofonin mutkan alapuolelta
    - ilmastoinnin putket jotka ovat tiellä

    Auto on F11 525. Purkuohjeena käytin 530 N57 ohjetta joka foorumilla olikin. Tuntuu oudolta ettei imusarja ollut jo aivan tukossa.

    Kannen kanavat putsasin tekemälläni kaapimella, pyörivällä pulloteräsharjalla sekä siihen kiedotulla kuituliinalla. Pitää varoa ettei skeidaa mene venttiileihin. Imuri avuksi. Aikaa on mennyt jo tunteja, auto levällään kolme päivää. Ei tämä ihan helppoa ole vaikka autoja on tullut rassattua melko paljon itse.

    Mr Muscle ei irrota jankkia hyvin, lähinnä pintakerros ohenee. Tuota kiehuvaa vettä en ole testannut.

    Aamukahvin jälkeen yritän saada egr-lauhdutin -kombon viimeisen pultin irti. Piti hankkia 3/8 vääntiösarja, 1/2 tx-hylsy on liian paksu.

    /K
    Attached Files

    Leave a comment:


  • hydrophyte
    replied
    Omalla F11 535dx 2012 on ajettu 146.000km. Varmaankin olisi järkevää ottaa EGR pois ja tulpata se. Samalla voisi imusarjan pestä.

    Ketä suosittelette pääkaupunkiseudulta? Ei tarvitse olla yritys, joku pätevä asianosaaja kelpaa yhtä hyvin. Minkälainen hinta tuolliselle olisi?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Kahimooni View Post
    Sain lopulta imusarjan irti ja aloin pesuhommiin. Laitan myöhemmin foorumille kuvineen ohjeet prosessista helpottaakseni seuraavien työtä.

    Reilut 300 tkm siis ajettu. Tarkoitus on vain putsata systeemi, ei poistaa mitään. Aika tukossa olikin. Kannen kanavien putsaus onkin hankalampi kotikonstein mutta mekaanisesti nyt enimmät vain raksaimurin ja lusikan kanssa

    /K
    Ei varmaan pahaa tekisi noiden tiivisteidenkin vaihto samalla :think Minkähän hintaiset mahtaa olla noi tiivisteet?

    Leave a comment:

Working...
X