F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • salmol
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    No tähän en tiedä mutta mulla edellisen F11 520d:n vehicle check -aikaväli sotkettiin öljynvaihtohuollossa Laakkosella.
    Kaikki lukemat ovat kuitenkin tallella BMW:n palvelimilla saksassa, joten seuraavassa huollossa ne asettuvat kohdilleen. Ja voi ne käydä pikahuollossa lataamassa vaikka ilman huoltoakin.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by ChristianH View Post
    Ei varsinaisesti varmaan F10/F11 spesifi kysymys mut osaako joku sanoa et mitä helkuttia.

    2014 vuoden F10. En muista ulkoa CBS:n päivämäärii / kilometrei mut kaikki viime tsekkaamalla vihreä / ok ja lähin päivämääräarvio huollolle loppuvuodesta. Käytin toiseen hommaan liittyen akun maakaapelin irti enkä säätäny päivämäärää heti ekalla startilla kohdalleen. Myöhemmin samana päivänä syttyivät nämä 2
    No tähän en tiedä mutta mulla edellisen F11 520d:n vehicle check -aikaväli sotkettiin öljynvaihtohuollossa Laakkosella.

    Leave a comment:


  • ChristianH
    replied
    Ei varsinaisesti varmaan F10/F11 spesifi kysymys mut osaako joku sanoa et mitä helkuttia.

    2014 vuoden F10. En muista ulkoa CBS:n päivämäärii / kilometrei mut kaikki viime tsekkaamalla vihreä / ok ja lähin päivämääräarvio huollolle loppuvuodesta. Käytin toiseen hommaan liittyen akun maakaapelin irti enkä säätäny päivämäärää heti ekalla startilla kohdalleen. Myöhemmin samana päivänä syttyivät nämä 2
    Attached Files

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Edit: olikin jo vastattu

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Kuka valottaisi vähän tätä softaversio hommaa? Ennen ohjelmointia tekijä varmisti että onhan autossa viimeisimmät päivitykset sillä alkupään malleissa on ollut käyntihäiriöitä aiheuttavia softabugeja ym..
    I-Step (Current) näytti uusinta joten sen syvemmin tarkistelematta sanoin että asia ok. Nyt jälkeenpäin satuin purkkeja erikseen lukemaan niin näyttäisi siltä että vaihdelaatikko on ainut mikä on linjassa i-stepin kanssa (päivitetty 10/2016).
    Esimerkiksi juuri moottorinohjauksessa näkyy että viimeksi päivitetty 2011, kilometrien ollessa karvan yli 35tkm.

    Sen ymmärrän kyllä että vaikka uusi I-Level tuleekin ei se välttämättä sisällä päivityksiä kuin pariin moduuliin, mutta hieman outoa jos kyseessä oleva auto on valmistettu 05/2010 ja suurin osa moduuleista näkyy olevan päivitetty 2011 kuten em. moottorinohjaus ja sen jälkeen olisi tullut 7 vuotta päivityksiä vain vaihdelaatikkoon?
    Onko virallisella huollolla jokin pykälä minkä mukaan eivät päivitä kaikkia moduuleita kuin tarvittaessa vaikka uudempaa versiota olisi saatavilla? Aika ristiriitaista I-Stepin ollessa uusin, mutta todellisuudessa mitään purkkeja ei ole päivitetty?
    Merkkarilla kyllä päivittävät kaikki softat kerralla. Onko auto ollut sulla uudesta asti? Ellei, niin joku on voinut käsin sinne vaihtaa I-levelin.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Kuka valottaisi vähän tätä softaversio hommaa? Ennen ohjelmointia tekijä varmisti että onhan autossa viimeisimmät päivitykset sillä alkupään malleissa on ollut käyntihäiriöitä aiheuttavia softabugeja ym..
    I-Step (Current) näytti uusinta joten sen syvemmin tarkistelematta sanoin että asia ok. Nyt jälkeenpäin satuin purkkeja erikseen lukemaan niin näyttäisi siltä että vaihdelaatikko on ainut mikä on linjassa i-stepin kanssa (päivitetty 10/2016).
    Esimerkiksi juuri moottorinohjauksessa näkyy että viimeksi päivitetty 2011, kilometrien ollessa karvan yli 35tkm.

    Sen ymmärrän kyllä että vaikka uusi I-Level tuleekin ei se välttämättä sisällä päivityksiä kuin pariin moduuliin, mutta hieman outoa jos kyseessä oleva auto on valmistettu 05/2010 ja suurin osa moduuleista näkyy olevan päivitetty 2011 kuten em. moottorinohjaus ja sen jälkeen olisi tullut 7 vuotta päivityksiä vain vaihdelaatikkoon?
    Onko virallisella huollolla jokin pykälä minkä mukaan eivät päivitä kaikkia moduuleita kuin tarvittaessa vaikka uudempaa versiota olisi saatavilla? Aika ristiriitaista I-Stepin ollessa uusin, mutta todellisuudessa mitään purkkeja ei ole päivitetty?
    Last edited by Shatter; 11-07-2018, 16:37.

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by arpuC View Post
    Ei oo ainakaan 2015 loppuvuoden vehkeessä.
    Itsellä 520xd 1/2015 b47 koneinen, jossa urealisä. Täyttö tankkausaukon vierestä. Euro6 päästöinen.

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Originally posted by Jii5 View Post
    Onko noissa b47 koneisissa 518d:ssä tuota urea systeemiä vai tuliko se vasta tiettyyn vuosimalliin?*

    Olisiko tähän 518d adblue kysymykseen kenelläkään tarkempaa tietoa? Onko tuo täyttö konehuoneen puolelle F1x malleissa?
    Ei oo ainakaan 2015 loppuvuoden vehkeessä.

    Leave a comment:


  • Jii5
    replied
    Onko noissa b47 koneisissa 518d:ssä tuota urea systeemiä vai tuliko se vasta tiettyyn vuosimalliin?*
    Originally posted by Shatter View Post
    paremmin tietävä saa korjata, mutta muistelen että ensimmäisissä lci malleissa takaveto on ilman ja nelivetoisissa on kaikissa.
    Olisiko tähän 518d adblue kysymykseen kenelläkään tarkempaa tietoa? Onko tuo täyttö konehuoneen puolelle F1x malleissa?

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Originally posted by Box5er View Post
    F10 520d xDrive (vm. 2015) kaipaisi uusia jarrulevyjä, mutta millaisia tarkalleen?

    Schmiedmannilta kysyin ja sain vastauksen, että tarvitaan bimetal-levyt tms. Niiden kpl-hinta vaan näyttää olevan varsin suolainen. Tarvikelevyt tuskin ovat tällaisia ihan jo selvästi halvemman hinnan perusteella päätellen.

    Tarvikelevyissä on toki aina suurempi riski huonolle laadulle, mutta mitä hyötyä muutoin noista bimetal-versioista on - vai onko lainkaan?
    Autodocilta olen tilaamassa eteen, niin levyt, palat, tunnistin on luokkaa 200€ rahteineen (brembo/zimmermann)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Box5er View Post
    F10 520d xDrive (vm. 2015) kaipaisi uusia jarrulevyjä, mutta millaisia tarkalleen?

    Schmiedmannilta kysyin ja sain vastauksen, että tarvitaan bimetal-levyt tms. Niiden kpl-hinta vaan näyttää olevan varsin suolainen. Tarvikelevyt tuskin ovat tällaisia ihan jo selvästi halvemman hinnan perusteella päätellen.

    Tarvikelevyissä on toki aina suurempi riski huonolle laadulle, mutta mitä hyötyä muutoin noista bimetal-versioista on - vai onko lainkaan?
    Ei kyllä mitään merkitystä 520d:ssä. Bi-metal levy on kevyempi, mutta tuskin suorituskyky on suurin murheen aihe, kun valittuna on 520d . Kyllä tarvike levyissäkin on noita bi-metal levy, tunnistaa painosta. Ihan normaali teräs levykin on toimiva vaihtoehto, kun valitsee kunnon valmistajalta: ATE, Brembo, Zimmerman, Jurid jne jne.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Led valoihin tarvii iästä riippuen vaihdella yhtä sun toista modulia. Ja ainakin viimes kun himoilin ajatusta led valoista niin 2500€ oli halvin tarjous lamppu parista.

    Leave a comment:


  • Box5er
    replied
    F10 520d xDrive (vm. 2015) kaipaisi uusia jarrulevyjä, mutta millaisia tarkalleen?

    Schmiedmannilta kysyin ja sain vastauksen, että tarvitaan bimetal-levyt tms. Niiden kpl-hinta vaan näyttää olevan varsin suolainen. Tarvikelevyt tuskin ovat tällaisia ihan jo selvästi halvemman hinnan perusteella päätellen.

    Tarvikelevyissä on toki aina suurempi riski huonolle laadulle, mutta mitä hyötyä muutoin noista bimetal-versioista on - vai onko lainkaan?

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Umpioita taitaa F1X korisen xenon valoissa olla enemmän tai vähemmän halki.


    Onko kokemuksia vaihtaa tilalle Led valot FL mallista.


    Onko plug and play + koodaus tyyppinen juttu. Jos vanhoissa xenon valoissa adaptiiviset toiminnat jne. härpäkkeet.


    Onko FL malin Led valot paremmat kuin xenon valot.. (mielummin sijoitan tonnin näkyvyyteen kuin näyttävyyteen)

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Tänään umpio oli ”muuraantunut” lähes läpinäkymättömäksi pienistä vesipisaroista... eli enää ei ollu kyse pelkästä huurustumisesta !!

    Koputtelin nyrkillä umpiota ja kas kummaa pikkupisarat valuivat umpion lasin alareunaan ja umpio olikin yhtäkkiä lähes kirkas... mistä voi johtua noin raju kosteuden kondensoituminen?? Selkeästi tuo ei mitään valumavettä halkeamasta ollut !!

    Leave a comment:

Working...
X