F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Nyt kun itsekin siirryin F10 piiriin, niin pari kyssäriä olis. Auto 2010, eli ensimmäisiä mokomia, lähestulkoon kaikilla varusteilla m-sportia ja harman-kardonia lukuunottamatta (juu, oikeasti). M-sport pakettihan oli juuri se mitä itse ehdottomasti halusin, mutta nyt kävi näin kun kaikkea muuta oli runsaasti. Pari pohdinnan aihetta on nyt noussut esiin, ensimmäinen comfort accessiin liittyvä: kuskin oven kahva selkeästi lämmin ja avaimeton kulku toimii vain repsikan ovesta. Ilmeisesti kahva oikosulussa ja akun kulutus samallla normaalia suurempi...auto ei sellaisesta silti herjaa? Kahvan vaihto tähän lääke? Toisekseen pakkikamera antaa herjan failuresta, mutta toimii silti aina, onkohan tähän joku selkeä syy? Tv täytyisi kohta saada dbd-t2 aikaan vaikka aika turhana varustetta pidänkin, onko tähän joku ratkaisu olemassa? Carly ei suostu toimimaan vanhalla bt adapterilla, niin varmaan tilattava uusi että saa edes jotain tehtyä. Mitäs pc puolella suosituksena näiden suhteen, kun e90 aikaan riitti inpa+ncs ja usb-obd kaapeli?
    PC puolella ISTA-D ja E-sys. Piuhaksi ENET. Fxx toimiva INPAkin on olemassa, mutta on se ISTA paljon parempi näiden kanssa.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    ista ja enet palikka

    Leave a comment:


  • Neutrone
    replied
    Nyt kun itsekin siirryin F10 piiriin, niin pari kyssäriä olis. Auto 2010, eli ensimmäisiä mokomia, lähestulkoon kaikilla varusteilla m-sportia ja harman-kardonia lukuunottamatta (juu, oikeasti). M-sport pakettihan oli juuri se mitä itse ehdottomasti halusin, mutta nyt kävi näin kun kaikkea muuta oli runsaasti. Pari pohdinnan aihetta on nyt noussut esiin, ensimmäinen comfort accessiin liittyvä: kuskin oven kahva selkeästi lämmin ja avaimeton kulku toimii vain repsikan ovesta. Ilmeisesti kahva oikosulussa ja akun kulutus samallla normaalia suurempi...auto ei sellaisesta silti herjaa? Kahvan vaihto tähän lääke? Toisekseen pakkikamera antaa herjan failuresta, mutta toimii silti aina, onkohan tähän joku selkeä syy? Tv täytyisi kohta saada dbd-t2 aikaan vaikka aika turhana varustetta pidänkin, onko tähän joku ratkaisu olemassa? Carly ei suostu toimimaan vanhalla bt adapterilla, niin varmaan tilattava uusi että saa edes jotain tehtyä. Mitäs pc puolella suosituksena näiden suhteen, kun e90 aikaan riitti inpa+ncs ja usb-obd kaapeli?
    Last edited by Neutrone; 22-07-2018, 23:41.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Voiko jarrujen laahaus tai vastaava aiheuttaa narinaa takapäässä? Autossa nelipyöräohjaus. Auto seissyt kaksi viikkoa paikallaan loman ajan ja äsken kun tein pienen lenkin niin käännöksissä takapäästä kuuluu ihme kolinaa ja narahtelua.

    Autoon vaihettu pari kuukautta sitten uudet takajouset, koska silloin oli kanssa huomattavissa narinaa, joka tuli ilmi esim takakonttia painnellessa. Nyt samaa ääntä ei tule kun painelee takakonttia. Ainoastaan kääntyessä hiljaisissa vauhdeissa oikealle.

    Leave a comment:


  • Bisnes^
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Kannattaa lukea kunnon vehkeellä, itse veikkaan jotain ahtoihin liittyvää (turbo, ahtoputket, yms.) kun tehot hävinneet. Mutta harrastajia INPA:lla ja CARLY:llä on paljon, joten sellaisia etsimään tai sitten merkkihuoltoon lukemaan koodit. Minä asun Helsingissä, joten voin vikakoodit lukea autostasi Carly:llä jos et mitään parempaa löydä.

    Käyn huomenna lukemassa yhdessä paikkaa koodit kunnon laitteella. Ja inffoon lisää mitä se ilmottaa.

    Edit: Tänään luettu vikakoodit ja siel oli yksi ahtopaineisiin liityvä koodi. Ja hehkuista. Mutta kun ajelin leimalle niin auto toimi niin kuin ei olisi mitään ongelmaa ollukkaan. Ajellaan ny ja korjataan nuo hehkut tässä. Eli tarkkaillaan tilannetta.
    Last edited by Bisnes^; 23-07-2018, 19:35.

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by Bisnes^ View Post
    Piilovalikosta tsekkasin. Ja ei ollu muita koodeja. Kun ongelma et auto tuntuu 20d koneiselta moottoritiellä. Vaikka 535d.kyseessä
    Kannattaa lukea kunnon vehkeellä, itse veikkaan jotain ahtoihin liittyvää (turbo, ahtoputket, yms.) kun tehot hävinneet. Mutta harrastajia INPA:lla ja CARLY:llä on paljon, joten sellaisia etsimään tai sitten merkkihuoltoon lukemaan koodit. Minä asun Helsingissä, joten voin vikakoodit lukea autostasi Carly:llä jos et mitään parempaa löydä.

    Leave a comment:


  • Bisnes^
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Taitaa olla joku geneerinen koodi, oletko millä lukenut ja mitä muita koodeja tuli?
    Piilovalikosta tsekkasin. Ja ei ollu muita koodeja. Kun ongelma et auto tuntuu 20d koneiselta moottoritiellä. Vaikka 535d.kyseessä

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by Bisnes^ View Post
    Mitä vikakoodi B7F665 tarkoittaa? Google ei auttanu tai sit en osannu etsiä oikeasta paikasta :(
    Taitaa olla joku geneerinen koodi, oletko millä lukenut ja mitä muita koodeja tuli?

    Leave a comment:


  • Bisnes^
    replied
    Mitä vikakoodi B7F665 tarkoittaa? Google ei auttanu tai sit en osannu etsiä oikeasta paikasta :(

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Takaovien "maavalojen" toimimattomuus

    Onko kellään ollut ongelmia ovien pohjassa olevissa valoissa? Takana kuskin puolen valo ei ole koskaan toiminut ja pelkääjän puolen valo oli nyt myös lopettanut toimintansa. Polttimot kunnossa kun koitin niitä etuovissa niin toimivat moitteetta. Mittasin vielä oven johtosarjan liittimeltä että ei tule jännitettä edes liittimelle asti, eli voi päätellä että vika ei ole ovissa.

    Sähkökaavion mukaan kaikkien ovien valot on kytketty samaan lähtöön FRM-modulilta. Seuraavaksi varmaan pitää kaivella etuovien johtosarjojen liittimet ja tutkia lähteekö takaovien johdot liittimeltä vai onko haaroitettu jostain muualta.

    Leave a comment:


  • Bisnes^
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Katsot nyt vaikka ensin vikakoodit mittaristosta, ohjeita löytyy tuubista ainakin.. vikakoodin merkitys sitten vaan googlella hakien.. tosta lähtisin ja jos ei selviä niin sit jonnekkin parempaan vikakoodin lukuun/anturien loggaukseen ajossa..

    Alipaineletkuja ei f sarjalaisissa paljoa ole, toimilaitteet pääosin sähkösiä. Ahtovuodot kandee tsekata..
    Kiitos. Näistä pitää aloittaa tää tutkiminen

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Vaikka kyseessä on kolmossarja, niin kysytään tälläpuolella kun on aktiivisempaa. Eli vanteet on vaihtumassa ja autossa on rengaspaineanturit, niin käykö uusiin vanteisiin minkä merkkiset vaan anturit vai onko parempi koodauttaa rengaspainevalonta passiiviseksi? :think
    Eikö se kannata katsoa, että toimiiko ne ja jos ei toimi, niin koodauttaa sitten vasta rengaspainevalvonnan?

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Bisnes^ View Post
    Mistähän lähtis etsimään vikaa kun 535d ei enään kiihdy samalla tavalla kuin ennen. Tuntuu kuin ajais 520d

    Alipaine letkut?

    Mitään vikavaloja ei pala :think
    Katsot nyt vaikka ensin vikakoodit mittaristosta, ohjeita löytyy tuubista ainakin.. vikakoodin merkitys sitten vaan googlella hakien.. tosta lähtisin ja jos ei selviä niin sit jonnekkin parempaan vikakoodin lukuun/anturien loggaukseen ajossa..

    Alipaineletkuja ei f sarjalaisissa paljoa ole, toimilaitteet pääosin sähkösiä. Ahtovuodot kandee tsekata..

    Leave a comment:


  • Bisnes^
    replied
    Mistähän lähtis etsimään vikaa kun 535d ei enään kiihdy samalla tavalla kuin ennen. Tuntuu kuin ajais 520d

    Alipaine letkut?

    Mitään vikavaloja ei pala :think

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Vaikka kyseessä on kolmossarja, niin kysytään tälläpuolella kun on aktiivisempaa. Eli vanteet on vaihtumassa ja autossa on rengaspaineanturit, niin käykö uusiin vanteisiin minkä merkkiset vaan anturit vai onko parempi koodauttaa rengaspainevalonta passiiviseksi? :think

    Leave a comment:

Working...
X