Ne kellä on liian suuri vaihde omasta mielestä ni onko autossa softaa vai vakio?
Yleensä softauksen yhteydessä haetaan vähän pienempiä kierroksia jotta paremmin käytettäisiin aluetta jossa vääntö on.
Tämän vuoksi 8-vaihteinen laatikko on selkeästi paremmin suunniteltu dieseliin, pienempi kulutus ja käytetään paremmin aluetta jossa vääntö on.
Liika alavääntö tuo vain värinän mukanaan, ainut miinus, muuten kaikki on parempaa.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by alspe View PostMulla on 12/2010 Suomeen rekisteröinti eli aika ekaa settiä. Miten päivityksen saa vai eikä edes saa? Olisin tyytyväinen jos D-asento pitäisi 100-200 rpm kovempia kierroksia, nyt 1100-1300rpm jurnutus on mielestäni liian matalia kierroksia.
Sport-asento ei ihan korvaa ongelmaa koska se vaihtaa liian harvoin ja nostaa jopa lähelle 3000 kierroksia.
Leave a comment:
-
Originally posted by touring39 View PostEikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
Sport-asento ei ihan korvaa ongelmaa koska se vaihtaa liian harvoin ja nostaa jopa lähelle 3000 kierroksia.
Leave a comment:
-
Originally posted by alspe View PostYllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?Originally posted by touring39 View PostEikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
Leave a comment:
-
Originally posted by alspe View PostYllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?
Leave a comment:
-
Yllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?
Leave a comment:
-
https://www.nettiauto.com/bmw/523/9684224 kukaan tutustunut kysiseen yksilöön? talvipyörätkin valmiiks jo alla
Leave a comment:
-
Originally posted by fraatti View PostSaikos näistä diiseleistä otettua yhtä pyttyä pois pelistä läppärillä? Jos ei muuta niin ainakin suuttimen johdon irroituksella saa sylinterikohtaisesti konetta pimeäksi. :think
Suuttimen puhdistusaineet varmaan kokeilit myös, vaikuttivatko ne käyntiääneen?
Läppärijutuista en osaa sanoa, kun en ole sellaisten kanssa värkkäillyt. Koko homma meni takuuseen, joten en tiedä tarkkaan mitä kaikkea huollossa on testailtu.
Suuttimia tuskin puhdistettiin, mutta ennen uusien suuttimien vaihtamista homma varmistettiin siten, että vaihdettiin toisesta samanlaisesta autosta suuttimet testikäyttöön, joilla ääni katosi.
Leave a comment:
-
^^ tottahan tuokin. Ohjelmallisesti mahdollista olisi, että automaattitila voisi olla päällä yli 0C keleillä.Harvoin tuo ongelma, silloin kun suhaa kauppaan, postiin, kotiin, päiväkodille jne niin joka kerta saa laittaa napista päälle vaikka "tunnistin on olemassa".
Last edited by alspe; 22-08-2018, 07:56.
Leave a comment:
-
Originally posted by vito75 View PostMutta sellainen kysymys, että saako koodattua (mulla käytössä carly) ajovalopesimet pois päältä tai lyhennettyä pesuaikaa? menee paljon nestettä kun paasaa lampuille jos hiukan pesunesteellä pyyhkäisee tuhruja pois lasilta. lamput sinänsä aika puhtaat mulla kuten koko autokin kun pesen sen pesulassa 3-5krt/vko
Leave a comment:
-
Originally posted by alspe View PostSaako tuulilasin pyyhkimien sadetunnistinasentoa koodattua päälle siten, että se menisi päälle sateesta ilman, että pitää painaa viiksen päästä päälle?
Ei välttämättä järkevää... talvella kun sulat jäätynyt kiinni tai muuten lunta ja jäätä... tunnistin luulee että sadetta ja riuhtasee sulat liikkeelle /rikki. joissain muun merkkisissä saa laitettua niin että tunnistustila on aina päällä ja tuo on iso ongelma..
eli jos laitat vaikka auton käyntiin ennen kuin alat krapaamaan laseja niin näin voi käydä.
Mutta sellainen kysymys, että saako koodattua (mulla käytössä carly) ajovalopesimet pois päältä tai lyhennettyä pesuaikaa? menee paljon nestettä kun paasaa lampuille jos hiukan pesunesteellä pyyhkäisee tuhruja pois lasilta. lamput sinänsä aika puhtaat mulla kuten koko autokin kun pesen sen pesulassa 3-5krt/vkoLast edited by vito75; 22-08-2018, 07:12.
Leave a comment:
-
Saako tuulilasin pyyhkimien sadetunnistinasentoa koodattua päälle siten, että se menisi päälle sateesta ilman, että pitää painaa viiksen päästä päälle?
Saako 8HP-laatikon toimintaa modattua jotenkin, että se käyttäisi D-asennossa vähän isompia kierroksia? IMO, vähän liian matalilla välillä jyrrää. Normiajossa kaupungissa saattaa kierroksen tippua 1300, 1200 ja jopa 1100 alueelle ennen kuin sittne vaihtaa pienemmälle. Kone käy minusta tasaisemmin kun kierrokset on 1600-1900 rpm alueella. Mitäs tuollainen vaikuttaa pidemmän päälle karsoittumiseen tai tukikumien jne. kulumiseen?
Toki voi käyttää DS-asentoa joka pitää isompia kierroksia ja vaihtaa harvemmin. Käyttääkö tätä kukaan ja jos kyllä, oletteko huomanneet etuja?Last edited by alspe; 22-08-2018, 07:57.
Leave a comment:
Leave a comment: