F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Ne kellä on liian suuri vaihde omasta mielestä ni onko autossa softaa vai vakio?

    Yleensä softauksen yhteydessä haetaan vähän pienempiä kierroksia jotta paremmin käytettäisiin aluetta jossa vääntö on.

    Tämän vuoksi 8-vaihteinen laatikko on selkeästi paremmin suunniteltu dieseliin, pienempi kulutus ja käytetään paremmin aluetta jossa vääntö on.

    Liika alavääntö tuo vain värinän mukanaan, ainut miinus, muuten kaikki on parempaa.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Oletko kysynyt merkkihuollosta?
    En ole kysynyt kun yhtään tiedä miten nämä hommat menee ja mitä maksaa. Tuskin ne ilmaiseksi päivittelee vai kuinka on?

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Mulla on 12/2010 Suomeen rekisteröinti eli aika ekaa settiä. Miten päivityksen saa vai eikä edes saa? Olisin tyytyväinen jos D-asento pitäisi 100-200 rpm kovempia kierroksia, nyt 1100-1300rpm jurnutus on mielestäni liian matalia kierroksia.
    Sport-asento ei ihan korvaa ongelmaa koska se vaihtaa liian harvoin ja nostaa jopa lähelle 3000 kierroksia.
    Oletko kysynyt merkkihuollosta?

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Eikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
    Mulla on 12/2010 Suomeen rekisteröinti eli aika ekaa settiä. Miten päivityksen saa vai eikä edes saa? Olisin tyytyväinen jos D-asento pitäisi 100-200 rpm kovempia kierroksia, nyt 1100-1300rpm jurnutus on mielestäni liian matalia kierroksia.
    Sport-asento ei ihan korvaa ongelmaa koska se vaihtaa liian harvoin ja nostaa jopa lähelle 3000 kierroksia.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Yllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?
    Originally posted by touring39 View Post
    Eikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.
    Kieltämättä omassakin autossa vaihde on yleensä turhan suuri taajama-ajossa... lääkkeeksi pidän sport-asentoa kepistä päällä !!

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Yllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?
    Eikös noihin tullut aika aikaisessa vaiheessa päivitys? Se jyrinä pienillä kierroksilla oli aika häiritsevää.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Yllä kyselin 8-portaisen vähän liian matalista kierroksista, niin onko näihin laatikkoihin tullut valmistajalta jotain päivityksiä vai sillä mennään mitä orggisena on? Vai liittyykö enemmän moottorin "lastuttamiseen"?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Mitä öljyä porukka on käyttäny näissä f11/f10?
    Riippuu vähän onko bensa vai diesel. Itse käytän 530d Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-30 ja vaidot 15tkm välein

    Leave a comment:


  • Kosta87
    replied
    Mitä öljyä porukka on käyttäny näissä f11/f10?

    Leave a comment:


  • miccoheebo
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/523/9684224 kukaan tutustunut kysiseen yksilöön? talvipyörätkin valmiiks jo alla

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Saikos näistä diiseleistä otettua yhtä pyttyä pois pelistä läppärillä? Jos ei muuta niin ainakin suuttimen johdon irroituksella saa sylinterikohtaisesti konetta pimeäksi. :think

    Suuttimen puhdistusaineet varmaan kokeilit myös, vaikuttivatko ne käyntiääneen?

    Läppärijutuista en osaa sanoa, kun en ole sellaisten kanssa värkkäillyt. Koko homma meni takuuseen, joten en tiedä tarkkaan mitä kaikkea huollossa on testailtu.

    Suuttimia tuskin puhdistettiin, mutta ennen uusien suuttimien vaihtamista homma varmistettiin siten, että vaihdettiin toisesta samanlaisesta autosta suuttimet testikäyttöön, joilla ääni katosi.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    ^^ tottahan tuokin. Ohjelmallisesti mahdollista olisi, että automaattitila voisi olla päällä yli 0C keleillä. Harvoin tuo ongelma, silloin kun suhaa kauppaan, postiin, kotiin, päiväkodille jne niin joka kerta saa laittaa napista päälle vaikka "tunnistin on olemassa".
    Last edited by alspe; 22-08-2018, 07:56.

    Leave a comment:


  • Phetu
    replied
    Originally posted by vito75 View Post
    Mutta sellainen kysymys, että saako koodattua (mulla käytössä carly) ajovalopesimet pois päältä tai lyhennettyä pesuaikaa? menee paljon nestettä kun paasaa lampuille jos hiukan pesunesteellä pyyhkäisee tuhruja pois lasilta. lamput sinänsä aika puhtaat mulla kuten koko autokin kun pesen sen pesulassa 3-5krt/vko
    Pois päältä tuskin saa, mutta carlyllä pitäisi saada säädettyä kuinka usein se niitä pesee ja ruiskutus aikaakin, ja autohan pesee valot vain jos ne ovat päällä.

    Leave a comment:


  • vito75
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Saako tuulilasin pyyhkimien sadetunnistinasentoa koodattua päälle siten, että se menisi päälle sateesta ilman, että pitää painaa viiksen päästä päälle?

    Ei välttämättä järkevää... talvella kun sulat jäätynyt kiinni tai muuten lunta ja jäätä... tunnistin luulee että sadetta ja riuhtasee sulat liikkeelle /rikki. joissain muun merkkisissä saa laitettua niin että tunnistustila on aina päällä ja tuo on iso ongelma..

    eli jos laitat vaikka auton käyntiin ennen kuin alat krapaamaan laseja niin näin voi käydä.




    Mutta sellainen kysymys, että saako koodattua (mulla käytössä carly) ajovalopesimet pois päältä tai lyhennettyä pesuaikaa? menee paljon nestettä kun paasaa lampuille jos hiukan pesunesteellä pyyhkäisee tuhruja pois lasilta. lamput sinänsä aika puhtaat mulla kuten koko autokin kun pesen sen pesulassa 3-5krt/vko
    Last edited by vito75; 22-08-2018, 07:12.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Saako tuulilasin pyyhkimien sadetunnistinasentoa koodattua päälle siten, että se menisi päälle sateesta ilman, että pitää painaa viiksen päästä päälle?

    Saako 8HP-laatikon toimintaa modattua jotenkin, että se käyttäisi D-asennossa vähän isompia kierroksia? IMO, vähän liian matalilla välillä jyrrää. Normiajossa kaupungissa saattaa kierroksen tippua 1300, 1200 ja jopa 1100 alueelle ennen kuin sittne vaihtaa pienemmälle. Kone käy minusta tasaisemmin kun kierrokset on 1600-1900 rpm alueella. Mitäs tuollainen vaikuttaa pidemmän päälle karsoittumiseen tai tukikumien jne. kulumiseen?
    Toki voi käyttää DS-asentoa joka pitää isompia kierroksia ja vaihtaa harvemmin. Käyttääkö tätä kukaan ja jos kyllä, oletteko huomanneet etuja?
    Last edited by alspe; 22-08-2018, 07:57.

    Leave a comment:

Working...
X