Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Originally posted by Jacques View Post
    Melkoista kommentoida näkemystäni huuhaaksi, perusteluiden puute ja negatiivisuus paistaa omasta kirjoituksestasi. En tunne sinua tai sinun softiasi, pyrkimykseni on vain kiinnittää huomio tärkeään asiaan. Kiinnostuneille lisälukemista löytyy: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523

    Mitä tulee KTA:n intertiapenkkiin, tai sen haukkumiseen, 335d:llä se näyttää vastaavaa rengastehoa kuin Motorbitin jarrupenkki. Vastus rupeaa jäämään pieneksi, olet oikeassa, silti se tähän asti on näyttänyt auton muutokset/ongelmat tehokäyrissä riittävän tarkasti. Eikä tässä ole kyse penkkien paremmuudesta, vaan vahvistaa sitä että niitä on huono vertailla keskenään. Minusta on surullista että mahdottoman kovia tehoja ilmoittava penkki = paras softa.


    Tuikku, kiitos asian selvennöksestä.

    Minulla ei ollut varsinaista negatiivisuutta tekstissä, mielestäni sinulla oli, kun sinun mielestä kaikki jotka osaa tehdä paljon tehoa pelkällä softalla poistaa turvatoimia ja vikakoodeja.
    Liian monella on omia kuvitelmia miten softa tehdään, tai pitäisi tehdä ja mitä sille ylipäätänsä tehdään.
    Mä olen aika hyvin yrittänyt sisäistää mitä pääasiassa softille tehdään, miksi tehdään ja mitä niistä on testattava että voi todeta niiden olevan toimivia.
    Mutta kuitenkin olen väärä henkilö näistä puhumaan koska en itse tee softia, liian monimutkaista.



    Kta:n penkki vaan on kivikaudelta, ja se ei sillä uskalla ajaa niin kovaa kuin tarvitsisi. Siellä olen nähnyt dieselien penkitystä ja nämä ovat vielä olleet vanhoja jakajapumppu dieseleitä, joten ei softia, eikä mitään mistä minuun pääsee sormea osoittamaan.
    Siellä ei vaan ahdot nouse siihen mitä tiellä ajaessa, joten savun määrä oli tavanomaista suurempi eikä sitä tehoa saatu ulos mitä tiellä.


    Ja älä vääntele sanojani, en sanonut noin että mahdottoman kovia tehoja ilmoittava penkki on paras vaan nimenomaan siksi mainostin Ilpowerin penkkiä, siellä ei tule lahjahevosia, siinä penkissä nousee ahdot samoin kuin tiellä ja yleisesti ottaen muihin penkkeihin verrattuna 10-15hp näyttää vähemmän, onko se sitten todempi lukema, siihen en ota kantaa.


    Ja oikeasti olen sitä mieltä että sillä penkkituloksella ei ole edes mitään merkitystä, jos selkeä ero on tapahtunut ja auto toimii ja on miellyttävä luonteeltaan, mitä sillä penkkilapulla tekee??



    Originally posted by pyroz View Post
    Paljon on näitä softauskeskusteluja ja viestejä luettu, mutta 99% tarinoista on maksimitehojen tavoittelua. Mitä jos haluaa vain sen kuuluisan "vähän" lisätehoa, ja ehkä jopa maantiellä ajettaessa kulutuksen tippumista, tai jos ei tippumista niin ei ainakaan saisi nousta yhtään? Kyseessä '11 525d N57. Laatikonkaan takia ei voi hulluja ottaa irti, mutta sellainen pieni piristys ilman, että minkään komponentin kestoa tai toimintaa ei heikennetä.

    Jotkut Etelä-Suomen pajat Facebookissa mainostelevat n. ~250hp miedompia ohjelmia, mutta mitä se sitten käytännössä tarkoittaa? Puoliksi tehty ja huono?

    Sehän tässä nykyään on surullista että kaikkien mielestä suurin teho=paras softa, näinhän se ei ole, vaikka hyvin tehtynä "huipputeho" softalla auto toimiikin kuin tehtaalta lähtiessä.


    Ja kuten sanottua, se miedompi softa ei ole huonompi, mutta ei välttämättä myöskään parempi. Se miten se softa on tehty on se tärkein ja määrittelee softan "laadun".


    Monelta tekijältä voit pyytää itsellesi juuri sellaisen softan kuin haluat, voit vaikka alentaa tehoja jos niin haluat.
    Esitä toiveesi softan tekijälle, toiveiden mukaisesti pyritään tekemään sellainen softa kuin halusit, välillähän tuollainen voi ottaa parikin softan tekoa ennenkuin ollaan halutussa.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      Otit Makkis kirjoitukseni jostain syystä henkilökohtaisesti, en minä tässä vääristele sinun sanomisia vaan pyrin kohdentamaan omaa sanomaani. Emmehän me ole olleet edes tekemisissä keskenämme eikä minulla ole mitään kokemusta Tuikun ohjelmista. Kaiken päälle olemme pääasiassa asioista samaa mieltä.
      Vähän kärjistin tuolla 400hv esimerkillä, mutta kun tuntuu vain ihmiset niin lopsahtelevan näihin markkinahevosiin. Ajetaan puoli maata ihan vain että saadaan se "paras" softa. Sen sijaan kriittistä keskustelua (vikakoodit) on turhan vähän, yleisesti näistä asioista vaietaan, eikä asiaan vähemmän vihkiytynyt osaa edes kyseenalaistaa tai ottaa asiaa huomioon toimittajaa valitessaan.
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • Shatter
        BTCF Member
        • Mar 2013
        • 926
        • Oulu

        Originally posted by Shatter View Post
        Jännä nähdä mikä voimansiirrosta on antautunut 150tkm kilsoilla kun ohjelmoinnin jälkeen ei kärsi enää lisääntyneen väännön takia kiihdyttää yhtään 2000 kierroksen tietämillä, muuten jyrisee pari sekunttia niin pirusti että perseessä tuntuu ja avainnippu helisee mukitelineessä.
        Tältä rintamalta päivitystä. Kardaani kävi pöydällä ja rätit uusittiin kun oli vanhat jo repeillyt. Ei vaikutusta em. jyrinään yhtään, ei mahda muu auttaa kuin rajoittaa vääntöä alakierroksilta/nostaa huipputeho ylemmäs.
        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

        E91 330dA xDrive M-Sport '09
        VW Golf mk4 1.6 '03
        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
        MB W108 250S '67 x2

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          Teitkö lootaremppaa? Pitäisi saada itsellä aikaiseksi että moottorinkumit tarkistaisi. Tahtoo jyristä vakionakin... vaihteisto pelaa kyllä moitteetta vaihdoissa jne niin en jaksaisi uskoa että sieltä tuo tulisi.

          Vaihdettua: perän puslat, kardaanin limput, keskitysholkit, kardaanin laakeri keskellä (vanha näytti hyvältä mutta kun oli osa ja vehkeet levällään niin uusittiin).

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by ptikkala View Post
            Teitkö lootaremppaa? Pitäisi saada itsellä aikaiseksi että moottorinkumit tarkistaisi. Tahtoo jyristä vakionakin... vaihteisto pelaa kyllä moitteetta vaihdoissa jne niin en jaksaisi uskoa että sieltä tuo tulisi.

            Vaihdettua: perän puslat, kardaanin limput, keskitysholkit, kardaanin laakeri keskellä (vanha näytti hyvältä mutta kun oli osa ja vehkeet levällään niin uusittiin).

            Onko kukaan koskaan käyttänyt tuollaista jyristävän laitteen kardaania tarkistettavana tasapainoituskoneessa?
            Ei varmasti painotuksessa vikaa ole, kun pitäisi tulla jyrinä vauhdin mukaan, mut jos ammattilainen näkisi jotain muuta häikkää siinä?
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Originally posted by Shatter View Post
              Tältä rintamalta päivitystä. Kardaani kävi pöydällä ja rätit uusittiin kun oli vanhat jo repeillyt. Ei vaikutusta em. jyrinään yhtään, ei mahda muu auttaa kuin rajoittaa vääntöä alakierroksilta/nostaa huipputeho ylemmäs.
              Tuota tiputettavaa alavääntöä et edes huomaa, paitsi sillä että jyrinät lähtee
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                Minusta tämä on mukavampi ajaa nyt kun on vakio 2500rpm asti. Tuo painotushomma kävi mielessä mutta olisi tullut pitkä seisonta aika autolle varsinkin kun tuo kakkosauto alkoi yskimään.

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  dubbel

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    Originally posted by ptikkala View Post
                    Teitkö lootaremppaa? Pitäisi saada itsellä aikaiseksi että moottorinkumit tarkistaisi. Tahtoo jyristä vakionakin... vaihteisto pelaa kyllä moitteetta vaihdoissa jne niin en jaksaisi uskoa että sieltä tuo tulisi.

                    Vaihdettua: perän puslat, kardaanin limput, keskitysholkit, kardaanin laakeri keskellä (vanha näytti hyvältä mutta kun oli osa ja vehkeet levällään niin uusittiin).
                    Takavetarit on mahdollinen paikka myös. Tosin vaikea paikallaan todeta. Sisänivel alkaa jäykistyyn.
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • Jussi_koo
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 42
                      • Lahti

                      Originally posted by Shatter View Post
                      Tältä rintamalta päivitystä. Kardaani kävi pöydällä ja rätit uusittiin kun oli vanhat jo repeillyt. Ei vaikutusta em. jyrinään yhtään, ei mahda muu auttaa kuin rajoittaa vääntöä alakierroksilta/nostaa huipputeho ylemmäs.
                      Meillä tuli vanhassa 530d 2011 Aj Tech ohjelmoinnin jälkeen sama vaiva ja kotimatkalla soitin Antille et mitä helv tapahtuu ja se nauro vaan että perän joku laakeri ( en muista nimee tarkemmin ) hakee paikkaansa kun vääntö lisäänty niin kovaa ajoo vaan ja sitä se sai ja toimi ku junan vessa
                      M550d

                      Comment

                      • paapaa
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 194
                        • Finland

                        335XD F30 vs 535XD F10

                        E92 M-Sport / M3 korisarjalla miellyttänyt silmää..

                        F30 terävämpi,uudempi mutta vähemmän sporttisempi ilme.
                        nyt kun vertaili,enkä tähän asti 5xx F10 huomioinut,
                        niin tuohan näyttää edestä ja takaa pirun hienolta,
                        edestä tuli mieleen 6xx coupe.

                        mutta..löytänyt arvoja, kuinka paljonkohan hitaampi
                        IC,550D pumpulla on tuo 535XD F10 kuin 335XD F30. tietoa?

                        vakio varustelu käytetyissä äkkiseltään näytti että F10 ssä enemmän
                        hilppeitä valittuna

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17528
                          • Turku

                          Kyllähän se yleensä näin menee, että vitoset ovat varustellumpia kuin kolmoset ja seiskat varustellumpia kuin vitoset. Niin sen pitääkin mennä .
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • wiikki
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 76
                            • Kirkkonummi

                            Aloittelijan näkökulma moottorioptimointiin

                            Ensimmäinen moottorioptimointi edessä. Autona 2011 F11 xd M-Sport perhevankkuri, jolla ajettu 148tkm. Tavoite on terävöittää autoa arkiajossa, mutta viimeistä hevosvoimaa siitä ei tarvitse lähteä hakemaan. Lisäksi haluan, että päästöt pysyvät Euro 5 rajojen sisäpuolella.

                            Näistä lähtökohdista olen pyytänyt tarjouksia eri toimijoilta. Hinnat vaihtelevat 500 euron molemmin puolin, mutta on hyvin vaikea tietää miksi joku maksaa 10-15% enemmän kuin toinen. Perusteluita pyydettäessä en ole saanut oikein mitään konkreettista syytä hinnoittelulle.

                            Olen soitellut muutaman toimijan läpi ja kysellyt tyhmiä eli miten prosessi etenee ja mitä missäkin vaiheessa otetaan huomioon. Myös EGR:stä olen kysellyt ja kaikki paitsi Harinen poistavat sen toiminnasta. Siellä sanottiin, että sitä ei poisteta koska muuten DPF:n polttamiseen tarvittavaa lämpötilaa ei saavuteta ja jonkin ajan päästä partikkelifiltteri todennäköisesti tukkeutuu. Lisäksi käsittääkseni vaihteiston toimintaa ei juurikaan manipuloida, vaan sen annetaan mukautua lisääntyneeseen vääntöön. Sanovat ajavansa auton testerin kanssa ennen ja jälkeen varmistaakseen, että pohjalla ei ole muutoksia ja että kone on muuten kunnossa ja optimoitavissa. Ja että haluttu muutos on saatu aikaan.

                            Luvattu tehonlisäys Harisella on pienempi kuin muilla, mutta minä päätin varata sieltä ajan. Kerron myöhemmin miltä muutos tuntuu.
                            Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
                            Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Kun pääset Hariselta niin tule poikkeamaan niin otetaan se kaikista tärkein sieltä ohjelmasta pois eli se EGR. Ei tule ongelmia jatkossa eikä syty palamaan koko laitos tämän jälkeen. DPF:n polttoon EGR:llä ei ole mitään tekemistä kun DPF polton aikana EGR on aina kiinni. Muutenkin DPF:n elinkaari pitenee kun EGR otetaan pois käytöstä ja jos poiston jälkeen käykin toisin on ohjelma virheellisesti tehty. Voi väittää toista, mutta väärässä on tällöin.

                              Tuosta kannattaa lukaista koko värkin tarpeellisuudesta: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=359079
                              Last edited by VolvoTDi; 12-07-2018, 15:45.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17528
                                • Turku

                                F11 ajeltu syksystä saakka rauhallisesti. Eilen kävin Saksassa ja vähän testailin autoa; Yli 4000 kierroksilla savuttaa todella paljon eikä tuntunut loppuvan tai vähenevän muutaman "vedon" aikana. Ohjelmoitu AJ Techillä.

                                Kysymys: Onko tällainen todella valtava savutus normaalia? Mielestäni ohjelmoinnin jälkeen heti ei savuttanut noin paljon. Onko vaan niin karstainen ja saa polttoainetta liikaa? Imusarjan puhdistus ei taida tuohon vaikuttaa...?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎