Originally posted by Jacques
View Post
Minulla ei ollut varsinaista negatiivisuutta tekstissä, mielestäni sinulla oli, kun sinun mielestä kaikki jotka osaa tehdä paljon tehoa pelkällä softalla poistaa turvatoimia ja vikakoodeja.
Liian monella on omia kuvitelmia miten softa tehdään, tai pitäisi tehdä ja mitä sille ylipäätänsä tehdään.
Mä olen aika hyvin yrittänyt sisäistää mitä pääasiassa softille tehdään, miksi tehdään ja mitä niistä on testattava että voi todeta niiden olevan toimivia.
Mutta kuitenkin olen väärä henkilö näistä puhumaan koska en itse tee softia, liian monimutkaista.
Kta:n penkki vaan on kivikaudelta, ja se ei sillä uskalla ajaa niin kovaa kuin tarvitsisi. Siellä olen nähnyt dieselien penkitystä ja nämä ovat vielä olleet vanhoja jakajapumppu dieseleitä, joten ei softia, eikä mitään mistä minuun pääsee sormea osoittamaan.
Siellä ei vaan ahdot nouse siihen mitä tiellä ajaessa, joten savun määrä oli tavanomaista suurempi eikä sitä tehoa saatu ulos mitä tiellä.
Ja älä vääntele sanojani, en sanonut noin että mahdottoman kovia tehoja ilmoittava penkki on paras vaan nimenomaan siksi mainostin Ilpowerin penkkiä, siellä ei tule lahjahevosia, siinä penkissä nousee ahdot samoin kuin tiellä ja yleisesti ottaen muihin penkkeihin verrattuna 10-15hp näyttää vähemmän, onko se sitten todempi lukema, siihen en ota kantaa.
Ja oikeasti olen sitä mieltä että sillä penkkituloksella ei ole edes mitään merkitystä, jos selkeä ero on tapahtunut ja auto toimii ja on miellyttävä luonteeltaan, mitä sillä penkkilapulla tekee??
Originally posted by pyroz
View Post
Sehän tässä nykyään on surullista että kaikkien mielestä suurin teho=paras softa, näinhän se ei ole, vaikka hyvin tehtynä "huipputeho" softalla auto toimiikin kuin tehtaalta lähtiessä.
Ja kuten sanottua, se miedompi softa ei ole huonompi, mutta ei välttämättä myöskään parempi. Se miten se softa on tehty on se tärkein ja määrittelee softan "laadun".
Monelta tekijältä voit pyytää itsellesi juuri sellaisen softan kuin haluat, voit vaikka alentaa tehoja jos niin haluat.
Esitä toiveesi softan tekijälle, toiveiden mukaisesti pyritään tekemään sellainen softa kuin halusit, välillähän tuollainen voi ottaa parikin softan tekoa ennenkuin ollaan halutussa.
Comment