Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    .
    Kyllä Makkis on ihan asian syrjössö kiinni.

    Jos DPF on tukossa,tai tukkeentumassa, niin itseasiassa pakopainetta on vähemmäm. Ahtimen käyttävoima ... ja samalla sen kokema rasituskin tulee pakokaasujen virtaamasta, sekä paine-erosta pakosiivellä. Jos pakoputki on tukossa, ei pakokaasut pääse virtaamaan vapaasti, eikä ahtimelle siis saaada rasitusta.

    Ahdin, tai ahtimet joutuu kovimmalle silloinkun vakioahtimien takaa pakoputki muutetaan isoksi ja tyhjäksi ränniksi.

    Moottoriöjy palaa huonosti.
    Jos pakopesässä on huonosti palanut tervapinnoitus sisällä, on pääasiallinen vuotopaikka kannessa.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • OVi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2016
      • 514
      • Oulu

      Kuinka paljon pakopaine nousee, kun mäntämoottori pumppaa pakokaasuja umpiperään? Paine-ero ahtimen yli laskee varmasti virtauksen vähentyessä, mutta paine ahtimen sisällä nousee.
      Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Joo, olet aivan oikeassa pakopaineen suhteen, minullahan oli lipsahtsnut asiavirhe kirjoitukseen, ajattelin vain tilannetta ahtimen rasituksen suhteen.

        Itseasiassa moottori on huonompi pakopainekompessori, kun ehken ajatteletkaan, pakoventtiili päästää pakokaasuja takaisin sylinteriin aika helposti ja moottori sammuu hapen puutteeseen.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • markussi
          BTCF Member
          • May 2012
          • 10
          • tussarby?

          Piti tulla mielenkiinnolla seuraamaan lankaa, itelläki saman suuntaista ongelmaa hybridi ahtimen asennuksen jälkeen, öljyä menee aika reilusti n.0.5l/200km, takapuskuri+putkisto täynnä öljyä/tervaa. Autona 330d, käy ja kukkuu normaalisti ja vetoja löytyy, egr vikonut jonkin verran? Voisiko omassa tapauksessa orkkis ahtimelle tehty ohjelma aiheuttaa kampikammio tai pakopainetta tai jtn.. ahdin tarkastettu siinä ei vikaa, imu+pakosarja kuivat. Voisiko liittyä omassa tapauksessa jotenkin egr:n toimintaan/toimimattomuuteen, huohottimet yms.. uusittu. Tuikun kans puhunutkin tästä mun ongelma tapauksesta. Kaikki neuvot olisivat tarpeen.

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            Yksi konsti, moottorin huohottimen letku irti takaisin kierrosta ja letkun päähän jokin kanisteri. Vaikka puolen litran limsapullo. Tietysti huohottimen letkun tilalle tulppa imupuolelle.

            Tällä keinoin saa huohotuksen osuuden öljynkulutuksesta.

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Originally posted by markussi View Post
              Piti tulla mielenkiinnolla seuraamaan lankaa, itelläki saman suuntaista ongelmaa hybridi ahtimen asennuksen jälkeen, öljyä menee aika reilusti n.0.5l/200km, takapuskuri+putkisto täynnä öljyä/tervaa. Autona 330d, käy ja kukkuu normaalisti ja vetoja löytyy, egr vikonut jonkin verran? Voisiko omassa tapauksessa orkkis ahtimelle tehty ohjelma aiheuttaa kampikammio tai pakopainetta tai jtn.. ahdin tarkastettu siinä ei vikaa, imu+pakosarja kuivat. Voisiko liittyä omassa tapauksessa jotenkin egr:n toimintaan/toimimattomuuteen, huohottimet yms.. uusittu. Tuikun kans puhunutkin tästä mun ongelma tapauksesta. Kaikki neuvot olisivat tarpeen.
              Minkä pajan muokkaama ahdin?
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • markussi
                BTCF Member
                • May 2012
                • 10
                • tussarby?

                Originally posted by markussi View Post
                Piti tulla mielenkiinnolla seuraamaan lankaa, itelläki saman suuntaista ongelmaa hybridi ahtimen asennuksen jälkeen, öljyä menee aika reilusti n.0.5l/200km, takapuskuri+putkisto täynnä öljyä/tervaa. Autona 330d, käy ja kukkuu normaalisti ja vetoja löytyy, egr vikonut jonkin verran? Voisiko omassa tapauksessa orkkis ahtimelle tehty ohjelma aiheuttaa kampikammio tai pakopainetta tai jtn.. ahdin tarkastettu siinä ei vikaa, imu+pakosarja kuivat. Voisiko liittyä omassa tapauksessa jotenkin egr:n toimintaan/toimimattomuuteen, huohottimet yms.. uusittu. Tuikun kans puhunutkin tästä mun ongelma tapauksesta. Kaikki neuvot olisivat tarpeen.
                Juu sain egr venttiilin tarkastettua, se ainaki jumitteli auki asentoon, vikakoodeja ei antanut, putsasin sen ensiavuksi, savutuskin loppui kuin seinään, pitää ajella pari päivää ja kurkata downpipeen, josko se olis tossa ollu sit vika, hävittää koko egr paska, ei ole ollu ku harmia tosta,

                Comment

                • Kippari-Kalle
                  Newbiemmer
                  • Dec 2020
                  • 6
                  • Pori

                  Originally posted by Kippari-Kalle View Post
                  Joo,o. Lastutuksen jälkeen ei ole ollut kuin murhetta. Ensin meni dpf tukkoon ja nyt katoaa öljyä. Yli -15C lämpötiloilla näytti öljyä kuluvan ihan silminnähden.
                  Edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettu 2tkm ja kaksi litraa lisätty. Saattaapi olla että dpf tukkeutui ihan öljynkulutuksen takia :think
                  Nyt nollakeleillä selkeesti huomaa sinisen usvan kun laittaa lätkän lattiaan, onkohan kyseessä ahtimen laakerointi? Miten tämän saisi iiseimmin selville? Kyse siis N57N motista.
                  Egr poistettiin lastutuksessa ja dpf 10tkm myöhemmin kun kone herjasi tukosta. Tyhjäkäynti tasaista ja hyvin tuntuu vetävän. Nyt olen hieman rauhoittanut menoa kun virkavalta kävi lompakolla eräällä työmatkalla. Ja ei ole nyt öljyäkään taas kulunut.
                  F11 530dX

                  Comment

                  • Calypsocoupe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 2932
                    • EFNU

                    Originally posted by Kippari-Kalle View Post
                    Nyt olen hieman rauhoittanut menoa kun virkavalta kävi lompakolla eräällä työmatkalla. Ja ei ole nyt öljyäkään taas kulunut.
                    Ei varmaan ole ollut niitä yli -15 pakkasiakaan mitkä alkujaan havaittiin vaikuttavan asiaan?

                    Pakokanavan hinkkaajien teoriahan on helppo testata kaasupolkimella.
                    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      535d 313hp versio. Nyt stage1 ja isompi cooleri. Vähän tuntuu lussulta.

                      Ajatuksissa M550d polttoainepumppu + DPF tyhjäys. Löytyykö AJ-techiltä tai tuikulta valmista softaa setuppiin?

                      Niin ja jos laittaa xHP:n, löytyykö em. valmistajilta softaa jossa laatikolle menevää vääntöä ei ole modattu?

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Niin ja jos laittaa xHP:n, löytyykö em. valmistajilta softaa jossa laatikolle menevää vääntöä ei ole modattu?
                        Vakiokartoissa ei ole olemassa niitä "todellisia" vääntömaksimiarvoja syötettynä mitä jo helposti stage1 softalla moottorin saa tuottamaan. Vaan se on lisätyötä rakentaa vääntöjen ja syötön suhde kattamaan alue jota ei ollut olemassakaan.

                        Ne jotka sanovat että tämä on nopeasti tehty, laittavat vääntökarttojen viimeiselle akseliarvolle +200-400nm, 5 sekuntia lisäefforttia. Todennäköisesti tällöin myös saa limitterikarttoihin vääntömaksimien paksun peiton kaupanpäälle.
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          535d 313hp versio. Nyt stage1 ja isompi cooleri. Vähän tuntuu lussulta.

                          Ajatuksissa M550d polttoainepumppu + DPF tyhjäys. Löytyykö AJ-techiltä tai tuikulta valmista softaa setuppiin?

                          Niin ja jos laittaa xHP:n, löytyykö em. valmistajilta softaa jossa laatikolle menevää vääntöä ei ole modattu?
                          Tuollaiseen setuppiin tullut useampikin Tuikun softa laitettua.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by makkis View Post
                            Tuollaiseen setuppiin tullut useampikin Tuikun softa laitettua.
                            Kiitti

                            Comment

                            • Kippari-Kalle
                              Newbiemmer
                              • Dec 2020
                              • 6
                              • Pori

                              Originally posted by Calypsocoupe View Post
                              Ei varmaan ole ollut niitä yli -15 pakkasiakaan mitkä alkujaan havaittiin vaikuttavan asiaan?

                              Pakokanavan hinkkaajien teoriahan on helppo testata kaasupolkimella.
                              Oletettavasti turbo on rikki. Ei uskalla ryntäyttää konetta, muuten tulee sinistä usvaa putkesta. Uusi on jo hankittu turbotukun toimesta ja totuus selviää kun ahdin on irti. Tällä romulla ei päässyt kuin 180tkm. Bemarilla ajo on halpaa kuin saippua.
                              F11 530dX

                              Comment

                              • Cableguy
                                Newbiemmer
                                • Feb 2021
                                • 5
                                • Järvenpää

                                Tänään tuli käytettyä F11 softalla.
                                Vähän jäi tuo tehon nousu mietityttämään/harmittamaan kun henkisesti olin varautunut tuonne ~380hp, mutta tällä on mentävä. (Toistaiseksi:think)

                                EGR softalla kiinni, DPF paikallaan ja vakio välijäähdytin.
                                Imusarjasta ei ole tietoa että miten tukossa/puhdas se on.

                                Auto dynottiin ennen ja jälkeen, paikkana BC Motors Oy Kellokoskella.

                                Softa: AJ Tech
                                Auto: 535d LCI -14
                                Ajokilometrit: 171000km
                                Loppulukemat: 360,5Hp/794,6Nm
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎