Originally posted by maako77
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
Eräs näkemys softamuutoksista joissa vääntökartta muutetaan niin että se vääristää eri bokseille menevää vääntötietoa
Saman herran 135xd jossa on 700 kaakkia. Onkos tuossa M57?
Last edited by fraatti; 13-12-2020, 15:49.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
,
Tuo on taistelua tuulimyllyjä vastaan, niin suuri osa tekee ohjelmat jonkinlaisen ohjelmaeditorin avustamana, tällöin tekijän on varmaan vaikeaa hahmottaa, mitä ja miksi jotain muutetaan. Silloin varmaankin tuunaaja tietää ohjemasta juurikin sen, mitä editorin tekijä tietää, tai haluaa toisten tietävön. Nämä editointiohjelmien tekijät ei kyllä ole autoihmisiä, vaan he on enempi tietokoneisiin ja ohjelmistoihin erikoistuneita. Siksi nämä apuohjelmat on parhaimmillaan vikakoodien poistossa. Niiden varaan perustuukin lähes kaikki niiden toimet.
Jollain tasolla tunnen ja tiedän tämän Romanialaisen tyypin.
Minun mielestäni aivan kelpo hemmo.
Autosta on saatu pelkällä dieselillä noin 550hv, lisänä on vesi/met ja ilokaasu. ProTurbon ahtimilla ajelee.Last edited by tuikku; 13-12-2020, 19:46.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post,
Tuo on taistelua tuulimyllyjä vastaan, niin suuri osa tekee ohjelmat jonkinlaisen ohjelmaeditorin avustamana, tällöin tekijän on varmaan vaikeaa hahmottaa, mitä ja miksi jotain muutetaan. Silloin varmaankin tuunaaja tietää ohjemasta juurikin sen, mitä editorin tekijä tietää, tai haluaa toisten tietävön. Nämä editointiohjelmien tekijät ei kyllä ole autoihmisiä, vaan he on enempi tietokoneisiin ja ohjelmistoihin erikoistuneita. Siksi nämä apuohjelmat on parhaimmillaan vikakoodien poistossa. Niiden varaan perustuukin lähes kaikki niiden toimet.
Jollain tasolla tunnen ja tiedän tämän Romanialaisen tyypin.
Minun mielestäni aivan kelpo hemmo.
Autosta on saatu pelkällä dieselillä noin 550hv, lisänä on vesi/met ja ilokaasu. ProTurbon ahtimilla ajelee.
Liekö tuossa 1-sarjalaisessa sitten sama kone kun tässä 3-sarjalaisessa vai mahtavatko olla eri autoja. :think
THE COMEBACK - WINTER WORK MODE ON - 335d M57N2 286hp - configuratie hardware custom : upgrade pompa HP + sistem bi-turbo, setare software intermediara...
Jänniä kommentteja myös M550D pannusta.
Tuosta kylläkin saa sellaisen kuvan että myös x35d:stä olisi usein potkua hukassa...
Tuolla näyttää olevan muutakin mielenkiintoista N57 mäntä vs M57 mäntä. Mainitsee että N57:n vastaava on heikko.
Last edited by fraatti; 13-12-2020, 20:10.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
.
Kolmossarjalainenkin oli muistaakseni nelivedoksi tehty, sillä hän pääsi 10,3 varttimailin, mutta tuolla ykkössarjalaisella taisi facepookissa olla, että alle kympin nyt.
Ei M57,sta lähde millään yli viittäsataa vakiokoneesta, pelkällä dieselillä, kun kansi ei vaan virtaa tarpeeksi, se on mitattu - ja tämä tsausesku tietää sen kyllä - oikein hyvin. Siihen en osaa sanoa mitään, miksi hän väittää muuta, mutta uskomattoman hyviä aikoja ajelee.
Vakiomoottorin täytös huononee kierrosten noustessa liian paljon. Täysi sylinterillinen ilmaa tarvitsee tietyn ajan päästäkseen imusarjasta sylinteriin. Kierrosten noustessa tämä "virtausikkuna" ikäänkuin kapenee, kun venttiilien toiminta nopeutuu, moottorin mukana => sylinterin täytös huononee. Ja saatavan rehon määrittää viimekädessä se happimäärä, joka kulloisessakin tilanteessa on saatu sinne sylinteriin menemään. Tässä on syy, miksi nokka-akseleita pitää hiotuttaa. Kun venttiilien aukioloaikaa muutetaan maksimaalisesti pidemmäksi, niin saadaan kunnollisen täytöksen vaatima aikaikkuna säilymään vielä korkeillakin kierroksilla. Vaikka olisi kuinka hyvä ohjelman tekijä tahansa, niin tälle asialle ei ohjelmassa voi tehdä mitään, Sen kanssa pitää vaan elää - viissataa on viissataa,, eikä se siitä muuksi muutu.
Lisätäänpä vielä sellainen juttu, mikä ehken selvemmin kuvastaa, miten suuresta ilmantarpeesta on kyse.
Jos moottorissa on viisisataa hv, niin vääntömomentin pitää vielä neljässä tonnissakin olla lähelle yhdeksääsataa, sellaisen vääntömomentin vaatima ruiskutusmäärä vaatii toteutuakseen paljon ilmaa.
Ja jos moottori antaa nejässä tonnissa kuusisataa kaakkia, pitää vääntöä siinä kohden olla yli tuhannen nm. Eli 4000rpm kohdalla täytyy moottori saada käytännössä hengittämään paremmin, kun mitä vakio parhaan vääntönsä alueella.Last edited by tuikku; 14-12-2020, 03:07.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Vaikka nyt aiheen ohi vähän meneekin niin tässä myös mielenkiintoinen laite. M57 kolmella turbolla. Saa nähdä millaiseen vireeseen saavat.
BMW M57 Triple Turbo Update: *** The video is a 1/8 mile pass from a few weeks back *** The 1/4 mile Dragy data is more recent, on the street / no...
Pumppuratkaisukaan ei taida olla se tyypillisin
Santjer Performance Development specializes in engineering and manufacturing high performance power train components for the automotive industry.
suuttimet
Last edited by fraatti; 14-12-2020, 10:18.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Millainen tuo kartta millä vääntöä rajoitetaan lämpötilan mukaan on ja koska se astuu peliin?
Requested torque: requested torque from accelerator pedal base, requested torque correction factors from coolant and atmospheric pressure
http://bitedit.ru/en/catalog/73
Eräässä autossa oli AC Schnitzer-tehoboksi ja siinä oli moiset toiminnat. Eikös tälläiset saa tehtyä myös softaan niin vahingossakaan ei pääse potkimaan kylmällä koneella moottoria rikki? Ja vastaavasti tehoa lasketaan jos moottorin lämpötila nousee yli 115 asteen? Saksassa motorbaanaalla varmaan kolkutellaan herkemmin noita lämpörajoja.
Cold Start Control
The AC Schnitzer performance upgrades are only activated from approx. 1000 rpm and from an oil temperature of 80° C.
Overload / Overheating Control
From a water temperature of 115° C, the output is automatically regulated back to the series output.
En muista että oliko täällä aikaisemmin ilmoittautunut ketään softavelhoa joka rakentaa softan niin että vääntötieto menee mm jakolaatikolle, ajavakaudenhallinnalle ja vaihdelaatikolle oikein?
Onko ko. ohjaimissa muita vääntörajoja kuin se mitä laatikosta löytyy? Toki luiston takia tietysti ajovakaudenhallinta laskee tehoja.Last edited by fraatti; 14-12-2020, 14:41.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Korjataankos tuo yleensä softissa? :think
CVN (Calibration Verification Number)
If you wish to bypass the Calibration Verification Number you need to upload the following:
– Original (stock) readout
– Modified file
– ID & CVN log done with diagnostics from original software
Overview
As its name suggests, Calibration Verification Number, together with CALID ( Calibration Identification ) is used on all ECUs that work with OBDII standard. CVN is used by the manufacturer to verify the integrity of the vehicle software, i.e. if the ECU calibration used currently in the car is the original one.
Since 2018 many European countries use the CVN check in the annual car inspection. The inspection compares the number with an online database. This way they can see if if the car has the latest software update and if it is tuned. For instance many tuned cars are refused by the annual inspection from the TÜV in Germany since 2018.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMillainen tuo kartta millä vääntöä rajoitetaan lämpötilan mukaan on ja koska se astuu peliin?
Requested torque: requested torque from accelerator pedal base, requested torque correction factors from coolant and atmospheric pressure
http://bitedit.ru/en/catalog/73
Eräässä autossa oli AC Schnitzer-tehoboksi ja siinä oli moiset toiminnat. Eikös tälläiset saa tehtyä myös softaan niin vahingossakaan ei pääse potkimaan kylmällä koneella moottoria rikki? Ja vastaavasti tehoa lasketaan jos moottorin lämpötila nousee yli 115 asteen? Saksassa motorbaanaalla varmaan kolkutellaan herkemmin noita lämpörajoja.
Cold Start Control
The AC Schnitzer performance upgrades are only activated from approx. 1000 rpm and from an oil temperature of 80° C.
Overload / Overheating Control
From a water temperature of 115° C, the output is automatically regulated back to the series output.
En muista että oliko täällä aikaisemmin ilmoittautunut ketään softavelhoa joka rakentaa softan niin että vääntötieto menee mm jakolaatikolle, ajavakaudenhallinnalle ja vaihdelaatikolle oikein?
Onko ko. ohjaimissa muita vääntörajoja kuin se mitä laatikosta löytyy? Toki luiston takia tietysti ajovakaudenhallinta laskee tehoja.
Vaatii vaan laatikkosoftan muutoksen myös. Xhp toki riittää.
Ja se mitä tuolla ihan oikeasti sitten saavutetaan todellisuudessa eikä vain teoria tasolla on ehkä hieman kyseenalaista.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostKyllähän sen voi keneltä tahansa softantekijältä joka tietää mitä tekee niin pyytää noin.
Vaatii vaan laatikkosoftan muutoksen myös. Xhp toki riittää.
Ja se mitä tuolla ihan oikeasti sitten saavutetaan todellisuudessa eikä vain teoria tasolla on ehkä hieman kyseenalaista.
just after some advice on gearbox mapping , my M57 330d has been remapped and i thought i would treat it to a gearbox remap so purchased XHP flashtool and installed the stage 3 map ,car is great in sport or manual mode but in normal drive mode it's awful, really strange shifting and feels like it's slipping mainly in the lower gears second is the worst.
spoke to XHP and they said:
did your tuner fixed the engine map to the xHP flash ? As you are running with scaled torque values this will lead to strange cruising and shifting.
xHP uses 800NM as preset for stage 2 and 1000NM as preset for stage 3 so your tuner have no problems and no need to scale down the torque output of the engine.
He have to correct the load to torque values to the real engine output so if your engine is doing 650NM the DDE have to tell the TCU that this are 650NM more or less.
Its like tuning a manual transmission car where you dont care about torque limits sent to the transmission or given out by the DME/DDE.
don't know were to go with this is it possible resetting the gearbox adaptations might work.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKai tuossa on mahdollisuus että aski ei toimi kuten pitää.
Täydet paineet tulee jo melko ajoissa, joten liian alhaisilla paineilla ei ajeta.
Tätä voidaan jopa parantaa tuon tiedon muokkauksella.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKorjataankos tuo yleensä softissa? :think
CVN (Calibration Verification Number)
If you wish to bypass the Calibration Verification Number you need to upload the following:
– Original (stock) readout
– Modified file
– ID & CVN log done with diagnostics from original software
Overview
As its name suggests, Calibration Verification Number, together with CALID ( Calibration Identification ) is used on all ECUs that work with OBDII standard. CVN is used by the manufacturer to verify the integrity of the vehicle software, i.e. if the ECU calibration used currently in the car is the original one.
Since 2018 many European countries use the CVN check in the annual car inspection. The inspection compares the number with an online database. This way they can see if if the car has the latest software update and if it is tuned. For instance many tuned cars are refused by the annual inspection from the TÜV in Germany since 2018.
Aika monet, lisenssilliset kaapelit laskee tuon, jos vaan antaa luvan.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment