Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Driver22
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    No okei, sanoin päin persettä. Anteeksi. E60:ssa oli pitkät sisemmissä.
    Mikä virka tollasella kurvivalolla on? Et joku muu näkee mihin päin oot rattia kääntämässä? Tuskin tuota edes puolet tajuaa. On kuitenkin hälmön näköistä.

    Eli jos jollain on vastaus miten saa pois niin kiitos.
    Nyt kun illat pimenee niin tuo pieni lisävalo ahtaissa paikoissa peruutettaessa tai kääntyessä on hyvä ominaisuus. Tuntuu järjettömältä että joku koodailee tälläisia pois, mutta jokainen tyylillään... kuten jo sanottiin niin vaihtaa sinne vaikka ledituikut tms. jos niin häiritsee :think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Sattui tuossa tuo kuva taas silmiin iskarin asennuksesta äffään. Tuossa tolppaa käännetään vastapäivään ennen pulttien kiristystä. Toki noin olen itsekin tehnyt mutta mikä tuon homman pääasiallinen tehtävä on ? Ei ole tullut pohdittua sitä sen tarkemmin. Väärään asentoon kiristettynä saattaa aiheuttaa tuolta seudulta jotain ääntä...

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Joo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?

    Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...
    Zf:n omaa öljyä, saa kaiketi motonetistäkin. Istalla oil balancing servicefunctio päälle, joka opastaa 2 vaiheisesti määränsäädön lämpötilariippuvaisesti. Kannattaa tehdä alkaen alle 30 asteisekseen laatikkoon se säätö, jotta saa menemään kerralla oikein.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tuossahan siis voi käydä niin että jos koneeseen päätyy liikaa vettä sisään niin sylinteriin tulee jonkinsortin nestelukko ja kiertokanki vääntyy tuosta syystä. Vesihän puristuu kasaan tunnetusti varsin huonosti....
    Joo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?

    Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...
    Last edited by Sisäänajettu; 11-09-2019, 22:19.

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Kaarrevalot. Tai jotkut sellaiset...
    Huomasin tuossa nyt vasta sattumalta, kun kurvasin jonkun ikkunan edestä, että tässä syttyy pitkien linssiin hehku sille puolelle mille kääntää. Eli tässä joku kaarrevalo -ominaisuus? Eikös se ole joku VAGien juttu

    Miten nuo saa pois? Saako Carlylla?
    Carlystä en tiedä, mutta bimmercodella saa pois koodattua. Löytyy sieltä kohta sen pois päältä ottamiseen.
    Ja kyllä itsekkin nuo otin pois, koska on todella ruman näköiset. Olisivat edes laittaneet sinne polttimon, joka on xenonin kanssa samanvärinen, eikä kusen keltainen.
    Toki yksi vaihtoehto olisi vaihtaa sinne jotkin polttimot, jotka ovat valkoisemmat.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Tällainen syy oli koneen vaihdolle, tarkemmin en tiedä, kun nykyinen tietosuojalaki estää. ”Kone vaihdettiin Espoon Laakkosella vakuutuksen piikkiin kun se oli hörpännyt vettä syvästä lätäköstä.”
    Tuossahan siis voi käydä niin että jos koneeseen päätyy liikaa vettä sisään niin sylinteriin tulee jonkinsortin nestelukko ja kiertokanki vääntyy tuosta syystä. Vesihän puristuu kasaan tunnetusti varsin huonosti....

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Eikös tuota varten ole adaptiiviset ajovalot, jotka kääntyy sinne kadunkulmaan/mutkaan?
    Ei ne niin paljoa käänny.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Valon tarkoitus on valaista pientare. Jos vaikka pimeässä olet jyrkässä kadunkulmassa kääntymässä auton valot ei välttämättä valaise reunakiveä...
    Eikös tuota varten ole adaptiiviset ajovalot, jotka kääntyy sinne kadunkulmaan/mutkaan?

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Valon tarkoitus on valaista pientare. Jos vaikka pimeässä olet jyrkässä kadunkulmassa kääntymässä auton valot ei välttämättä valaise reunakiveä...
    Joo, hyvä varuste se on. Olisi vaikea kuvitella, että siitä olis jotain haittaa...

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Mielenkiintoisesti ilmaistu, liekö muu osa autosta käyny miten syvällä siellä lätäkössä? Voipi olla jossain vaiheessa sähkövikoja tiedossa jos on.

    Ootko katsonu onko ollu liikennekäytöstä poistettuna jossakin vaiheessa/vakuutusyhtiön omistuksessa?
    Joo, pohja on kyllä täysin priima ja tuosta on jo aikaa yli 3v... Ei ole ikinä poistettu käytöstä tai ollut vakuutusyhtiön omistuksessa

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    No okei, sanoin päin persettä. Anteeksi. E60:ssa oli pitkät sisemmissä.
    Mikä virka tollasella kurvivalolla on? Et joku muu näkee mihin päin oot rattia kääntämässä? Tuskin tuota edes puolet tajuaa. On kuitenkin hälmön näköistä.

    Eli jos jollain on vastaus miten saa pois niin kiitos.
    Valon tarkoitus on valaista pientare. Jos vaikka pimeässä olet jyrkässä kadunkulmassa kääntymässä auton valot ei välttämättä valaise reunakiveä...

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Miksi ne pitäisi saada pois? Siis kurvivalot? Ei se mihinkään pitkien linssiin syty, ei näissä ole kuin yhdet "pitkä" eli ulommat xenonit. Ellei sitten ole LEDi valoilla oleva LCI... Eli sen sisempi valo palaa vain kun autoa käännetään, ei siellä mitään pitkää valoa ole.
    No okei, sanoin päin persettä. Anteeksi. E60:ssa oli pitkät sisemmissä.
    Mikä virka tollasella kurvivalolla on? Et joku muu näkee mihin päin oot rattia kääntämässä? Tuskin tuota edes puolet tajuaa. On kuitenkin hälmön näköistä.

    Eli jos jollain on vastaus miten saa pois niin kiitos.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Kaarrevalot. Tai jotkut sellaiset...
    Huomasin tuossa nyt vasta sattumalta, kun kurvasin jonkun ikkunan edestä, että tässä syttyy pitkien linssiin hehku sille puolelle mille kääntää. Eli tässä joku kaarrevalo -ominaisuus? Eikös se ole joku VAGien juttu

    Miten nuo saa pois? Saako Carlylla?
    Miksi ne pitäisi saada pois? Siis kurvivalot? Ei se mihinkään pitkien linssiin syty, ei näissä ole kuin yhdet "pitkä" eli ulommat xenonit. Ellei sitten ole LEDi valoilla oleva LCI... Eli sen sisempi valo palaa vain kun autoa käännetään, ei siellä mitään pitkää valoa ole.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Tällainen syy oli koneen vaihdolle, tarkemmin en tiedä, kun nykyinen tietosuojalaki estää. ”Kone vaihdettiin Espoon Laakkosella vakuutuksen piikkiin kun se oli hörpännyt vettä syvästä lätäköstä.”
    Mielenkiintoisesti ilmaistu, liekö muu osa autosta käyny miten syvällä siellä lätäkössä? Voipi olla jossain vaiheessa sähkövikoja tiedossa jos on.

    Ootko katsonu onko ollu liikennekäytöstä poistettuna jossakin vaiheessa/vakuutusyhtiön omistuksessa?
    Last edited by alpine3; 11-09-2019, 13:44.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Kaarrevalot. Tai jotkut sellaiset...
    Huomasin tuossa nyt vasta sattumalta, kun kurvasin jonkun ikkunan edestä, että tässä syttyy pitkien linssiin hehku sille puolelle mille kääntää. Eli tässä joku kaarrevalo -ominaisuus? Eikös se ole joku VAGien juttu

    Miten nuo saa pois? Saako Carlylla?
    Yli 10 vuotta vanha asia. Anna olla vaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎