Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tässä ajettiin takaa? Softasta pitää poistaa se EGR käytöstä. Eli softa lukaistaan, muokataan ja kirjotetaan takaisin. Ihan kun olisit virisoftaa ottamassa. Jos sulla on siellä nyt joku virisofta, niin sitten riippuu softan tekijästä alkaako siihen päälle tekemään vai pitääkö vetään vakioksi ja sitten softa.
    Joo, kiitoksia selvennyksestä. Nyt aukesi kokonaan tuo, en ole diagnostiikkaan/softailuun tarkemmin perehtynyt. Eikö nämä koodit kuitenkin viittaa egr säätimen ”läppä” vikaan ? Tarvitaanko siis ainoastaan yksi metallinen levy tiivisteillä tuon tulppaamiseen, jos koko egr jäähdyttimen ja säätimen ottaa pois ? N47 koneessa oli monta eri blokattavaa kohtaa levyillä ja jäähdytysnesteputken blokkaus...

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Siellä ei näy kaikki mitä näkyä voi tähän asiaan liittyen, eikä ehdi päivittämään sitä tahtia mitä asiaa koskevat tekniset kampanjat tai takaisinkutsun vaihtuvat.

    Voit sisäänajettu laittaa yv.llä alustan niin tutkitaan.
    Laittelen yv!

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Sen tiedän, meinasin, että pitääkö koko moottoriohjelma tehdä uusiksi jos egr:än haluaa softata pois ?
    Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tässä ajettiin takaa? Softasta pitää poistaa se EGR käytöstä. Eli softa lukaistaan, muokataan ja kirjotetaan takaisin. Ihan kun olisit virisoftaa ottamassa. Jos sulla on siellä nyt joku virisofta, niin sitten riippuu softan tekijästä alkaako siihen päälle tekemään vai pitääkö vetään vakioksi ja sitten softa.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    Sen olisi voinut tarkistaa bmw.fi rekkarilla onko kamppanjoita auki.
    Siellä ei näy kaikki mitä näkyä voi tähän asiaan liittyen, eikä ehdi päivittämään sitä tahtia mitä asiaa koskevat tekniset kampanjat tai takaisinkutsun vaihtuvat.

    Voit sisäänajettu laittaa yv.llä alustan niin tutkitaan.

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Laitoin jo marmorille viestiä tuota egr:ää koskien. Katsotaan mitä vastataan.
    Sen olisi voinut tarkistaa bmw.fi rekkarilla onko kamppanjoita auki.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Kannattaisi tosiaan käydä ensin siellä marmorilla. Jos autosi EGR:ään on takaisinkutsukampanja voimassa voit saada uuden EGR:n tehtaan piikkiin.

    Jos EGR tulpataan muuten kuin ohjelmallisesti olemaan kiinni niin siihen voi vaikka itse veistellä sopivan metallinpalan EGR -venttilin ja imusarjan väliin. Valmiita peltilätkiäkin ainakin N47:aan ebaystä löytyy. Joka tapauksessa joudut käymään softaajalla joka poistaa EGR:n käytöstä ohjelmasta.

    Palstalla on aika paljon keskustelua kyseisestä pötkylästä niin haulla ja keskusteluja lukemalla saat aika paljon tietoa asiasta.

    edit. Hidas ja mitä tarkoitat koko moottoriohjelman uusiksi laittamisella? Siitä ohjelmasta muokataan se EGR pois ja ladataan takaisin autoon, ei sitä ohjelmaa muuten ole pakko muokata mutta melkein samalla vaivalla siihen laittaa lisää hönkyäkin.
    Laitoin jo marmorille viestiä tuota egr:ää koskien. Katsotaan mitä vastataan.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Suosittelen käymään huollon tiskillä ja töpselissä. Tehtaalla saattaisi olla intressejä laittaa autosi kuntoon heidän laskuunsa.
    Kannattaisi tosiaan käydä ensin siellä marmorilla. Jos autosi EGR:ään on takaisinkutsukampanja voimassa voit saada uuden EGR:n tehtaan piikkiin.

    Jos EGR tulpataan muuten kuin ohjelmallisesti olemaan kiinni niin siihen voi vaikka itse veistellä sopivan metallinpalan EGR -venttilin ja imusarjan väliin. Valmiita peltilätkiäkin ainakin N47:aan ebaystä löytyy. Joka tapauksessa joudut käymään softaajalla joka poistaa EGR:n käytöstä ohjelmasta.

    Palstalla on aika paljon keskustelua kyseisestä pötkylästä niin haulla ja keskusteluja lukemalla saat aika paljon tietoa asiasta.

    edit. Hidas ja mitä tarkoitat koko moottoriohjelman uusiksi laittamisella? Siitä ohjelmasta muokataan se EGR pois ja ladataan takaisin autoon, ei sitä ohjelmaa muuten ole pakko muokata mutta melkein samalla vaivalla siihen laittaa lisää hönkyäkin.
    Last edited by alpine3; 10-09-2019, 15:23.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Vaatii käytännössä aina softauksen, jos egr tulppaa. Ainakin bemareissa, ellei nyt puhuta jostain yli 15v autoista.
    Sen tiedän, meinasin, että pitääkö koko moottoriohjelma tehdä uusiksi jos egr:än haluaa softata pois ?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Vaatii käytännössä aina softauksen, jos egr tulppaa. Ainakin bemareissa, ellei nyt puhuta jostain yli 15v autoista.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Ilmeisesti säädin on egr:ässä viallinen, tuollaisia koodeja antaa. Tulppaus siis tiedossa B47 koneeseen. Aika kivasti tilaa konehuoneessa näissä vehkeissä, onko jotain valmista settiä tulppaukseen ebayssa tai muualla edullisesti ? Vaatiiko uuden moottoriohjelman jos tulppaa ?




    Voi olla, että nuo muut koodit on vanhoja, katsotaan tuleeko takaisin. Eikö noiden pitäisi jotain vikatilaa laittaa, jos lambda, tai kampiakselin asentotunnistin kusee ?
    Last edited by Sisäänajettu; 10-09-2019, 14:36.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Päteekö tämä myös mahdollisesti jo tukkeutuneeseen/hajonneeseen EGR:ään ?
    B47 EGR:ää en suosittele ohjelmoimaan pois jos venttiili on mekaanisesti viallinen. Mahdollista, että jää vuotamaan ajoittain tai kokoajan.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    EGR:n voi ohjelmoida esim. pysymään kokoajan kiinni. Fyysinen poistaminen vaatii myös EGR:n vikakoodien poistamisen käytöstä.

    EGR:hän ei taida tukkeutua vaan vikana on ennemminkin ettei se sulkeudu kunnolla ja lopulta polttaa reiän imusarjaan. Tai sitten vuotaa kennostoonsa jäähdytysnestettä ja lopulta palaa koko auto. En tosin tiedä koskeeko tuo vuoto-ongelma sinun autoasi.
    Päteekö tämä myös mahdollisesti jo tukkeutuneeseen/hajonneeseen EGR:ään ?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Tänään tuli rauhallisessa ajossa vikailmoitusta tauluun "Käyttömoottorin tehoa rajoitettu", en vikakoodeja pysty omalla lukijalla lukemaan, mutta katsotaan, kun saa jossain luettua. Poistuu, kun käynnistää auton uudelleen. Voisiko vikana olla EGR:än tukkeutuminen, joka voisi samalla olla vikana aikaisemmin mainitsemaani nykimiseen poikkeuksellisissa kiihdytystilanteissa ? Miten näissä B47 koneissa onnistuu EGR:än poisto mekaanisesti ja tulppaaminen, kun N47 koneissa aika yksinkertainen operaatio ? Ilmeisesti viallista/tukkeutunutta EGR:ää ei kannata/voi koodata pois käytöstä ?
    Suosittelen käymään huollon tiskillä ja töpselissä. Tehtaalla saattaisi olla intressejä laittaa autosi kuntoon heidän laskuunsa.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    EGR:n voi ohjelmoida esim. pysymään kokoajan kiinni. Fyysinen poistaminen vaatii myös EGR:n vikakoodien poistamisen käytöstä.

    EGR:hän ei taida tukkeutua vaan vikana on ennemminkin ettei se sulkeudu kunnolla ja lopulta polttaa reiän imusarjaan. Tai sitten vuotaa kennostoonsa jäähdytysnestettä ja lopulta palaa koko auto. En tosin tiedä koskeeko tuo vuoto-ongelma sinun autoasi.
    Last edited by alpine3; 10-09-2019, 01:42.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Tänään tuli rauhallisessa ajossa vikailmoitusta tauluun "Käyttömoottorin tehoa rajoitettu", en vikakoodeja pysty omalla lukijalla lukemaan, mutta katsotaan, kun saa jossain luettua. Poistuu, kun käynnistää auton uudelleen. Voisiko vikana olla EGR:än tukkeutuminen, joka voisi samalla olla vikana aikaisemmin mainitsemaani nykimiseen poikkeuksellisissa kiihdytystilanteissa ? Miten näissä B47 koneissa onnistuu EGR:än poisto mekaanisesti ja tulppaaminen, kun N47 koneissa aika yksinkertainen operaatio ? Ilmeisesti viallista/tukkeutunutta EGR:ää ei kannata/voi koodata pois käytöstä ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎