Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSiellä ei näy kaikki mitä näkyä voi tähän asiaan liittyen, eikä ehdi päivittämään sitä tahtia mitä asiaa koskevat tekniset kampanjat tai takaisinkutsun vaihtuvat.
Voit sisäänajettu laittaa yv.llä alustan niin tutkitaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostSen tiedän, meinasin, että pitääkö koko moottoriohjelma tehdä uusiksi jos egr:än haluaa softata pois ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostSen olisi voinut tarkistaa bmw.fi rekkarilla onko kamppanjoita auki.
Voit sisäänajettu laittaa yv.llä alustan niin tutkitaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostLaitoin jo marmorille viestiä tuota egr:ää koskien. Katsotaan mitä vastataan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostKannattaisi tosiaan käydä ensin siellä marmorilla. Jos autosi EGR:ään on takaisinkutsukampanja voimassa voit saada uuden EGR:n tehtaan piikkiin.
Jos EGR tulpataan muuten kuin ohjelmallisesti olemaan kiinni niin siihen voi vaikka itse veistellä sopivan metallinpalan EGR -venttilin ja imusarjan väliin. Valmiita peltilätkiäkin ainakin N47:aan ebaystä löytyy. Joka tapauksessa joudut käymään softaajalla joka poistaa EGR:n käytöstä ohjelmasta.
Palstalla on aika paljon keskustelua kyseisestä pötkylästä niin haulla ja keskusteluja lukemalla saat aika paljon tietoa asiasta.
edit. Hidas ja mitä tarkoitat koko moottoriohjelman uusiksi laittamisella? Siitä ohjelmasta muokataan se EGR pois ja ladataan takaisin autoon, ei sitä ohjelmaa muuten ole pakko muokata mutta melkein samalla vaivalla siihen laittaa lisää hönkyäkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSuosittelen käymään huollon tiskillä ja töpselissä. Tehtaalla saattaisi olla intressejä laittaa autosi kuntoon heidän laskuunsa.
Jos EGR tulpataan muuten kuin ohjelmallisesti olemaan kiinni niin siihen voi vaikka itse veistellä sopivan metallinpalan EGR -venttilin ja imusarjan väliin. Valmiita peltilätkiäkin ainakin N47:aan ebaystä löytyy. Joka tapauksessa joudut käymään softaajalla joka poistaa EGR:n käytöstä ohjelmasta.
Palstalla on aika paljon keskustelua kyseisestä pötkylästä niin haulla ja keskusteluja lukemalla saat aika paljon tietoa asiasta.
edit. Hidas ja mitä tarkoitat koko moottoriohjelman uusiksi laittamisella? Siitä ohjelmasta muokataan se EGR pois ja ladataan takaisin autoon, ei sitä ohjelmaa muuten ole pakko muokata mutta melkein samalla vaivalla siihen laittaa lisää hönkyäkin.Last edited by alpine3; 10-09-2019, 15:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVaatii käytännössä aina softauksen, jos egr tulppaa. Ainakin bemareissa, ellei nyt puhuta jostain yli 15v autoista.
Leave a comment:
-
-
Vaatii käytännössä aina softauksen, jos egr tulppaa. Ainakin bemareissa, ellei nyt puhuta jostain yli 15v autoista.
Leave a comment:
-
-
Ilmeisesti säädin on egr:ässä viallinen, tuollaisia koodeja antaa. Tulppaus siis tiedossa B47 koneeseen. Aika kivasti tilaa konehuoneessa näissä vehkeissä, onko jotain valmista settiä tulppaukseen ebayssa tai muualla edullisesti ? Vaatiiko uuden moottoriohjelman jos tulppaa ?
Voi olla, että nuo muut koodit on vanhoja, katsotaan tuleeko takaisin. Eikö noiden pitäisi jotain vikatilaa laittaa, jos lambda, tai kampiakselin asentotunnistin kusee ?Last edited by Sisäänajettu; 10-09-2019, 14:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostEGR:n voi ohjelmoida esim. pysymään kokoajan kiinni. Fyysinen poistaminen vaatii myös EGR:n vikakoodien poistamisen käytöstä.
EGR:hän ei taida tukkeutua vaan vikana on ennemminkin ettei se sulkeudu kunnolla ja lopulta polttaa reiän imusarjaan. Tai sitten vuotaa kennostoonsa jäähdytysnestettä ja lopulta palaa koko auto. En tosin tiedä koskeeko tuo vuoto-ongelma sinun autoasi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostTänään tuli rauhallisessa ajossa vikailmoitusta tauluun "Käyttömoottorin tehoa rajoitettu", en vikakoodeja pysty omalla lukijalla lukemaan, mutta katsotaan, kun saa jossain luettua. Poistuu, kun käynnistää auton uudelleen. Voisiko vikana olla EGR:än tukkeutuminen, joka voisi samalla olla vikana aikaisemmin mainitsemaani nykimiseen poikkeuksellisissa kiihdytystilanteissa ? Miten näissä B47 koneissa onnistuu EGR:än poisto mekaanisesti ja tulppaaminen, kun N47 koneissa aika yksinkertainen operaatio ? Ilmeisesti viallista/tukkeutunutta EGR:ää ei kannata/voi koodata pois käytöstä ?
Leave a comment:
-
-
EGR:n voi ohjelmoida esim. pysymään kokoajan kiinni. Fyysinen poistaminen vaatii myös EGR:n vikakoodien poistamisen käytöstä.
EGR:hän ei taida tukkeutua vaan vikana on ennemminkin ettei se sulkeudu kunnolla ja lopulta polttaa reiän imusarjaan. Tai sitten vuotaa kennostoonsa jäähdytysnestettä ja lopulta palaa koko auto. En tosin tiedä koskeeko tuo vuoto-ongelma sinun autoasi.Last edited by alpine3; 10-09-2019, 01:42.
Leave a comment:
-
-
Tänään tuli rauhallisessa ajossa vikailmoitusta tauluun "Käyttömoottorin tehoa rajoitettu", en vikakoodeja pysty omalla lukijalla lukemaan, mutta katsotaan, kun saa jossain luettua. Poistuu, kun käynnistää auton uudelleen. Voisiko vikana olla EGR:än tukkeutuminen, joka voisi samalla olla vikana aikaisemmin mainitsemaani nykimiseen poikkeuksellisissa kiihdytystilanteissa ? Miten näissä B47 koneissa onnistuu EGR:än poisto mekaanisesti ja tulppaaminen, kun N47 koneissa aika yksinkertainen operaatio ? Ilmeisesti viallista/tukkeutunutta EGR:ää ei kannata/voi koodata pois käytöstä ?
Leave a comment:
-
Leave a comment: