Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    Tällainen raskasrakenteinen auto ( 640 DA X-Drive / reilu 70 tkm.) kuluttaa etupään osia/niveliä keveitä vähemmän, satuin ajamaan yhteen tiekoloon ja vasempaan ripustukseen taisi tulla välystä ja pääsee väsäilemään, millä kilsoilla muutoin olette saaneet alkaa ripustus'jumppanne' ?
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      F11 sisempi takalamppu

      F11 pre-LCI hajosi sisempi takalyhty. Onko kokonaisen lyhdyn vaihdossa mitään ihmeellistä, kuten tarviiko liimoja poistaa/liimata tms., vai onko perinteinen pura ja kokoa vaihto-operaatio?

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1824
        • N/A

        Originally posted by HV530XD View Post
        F11 pre-LCI hajosi sisempi takalyhty. Onko kokonaisen lyhdyn vaihdossa mitään ihmeellistä, kuten tarviiko liimoja poistaa/liimata tms., vai onko perinteinen pura ja kokoa vaihto-operaatio?
        Eipä taida olla muuta kuin kolme mutteria auki, valaisimen vaihto ja takaisin kiinni.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • reinuk
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 636
          • Helsinki

          Originally posted by kailinds View Post
          Onkos kellään kokemuksia GKN:n (Löbro / Spidan) vetoakseleista, joita Autodoc yms. myyvät? Hintaero BMW:n leimalla olevaan on aikamoinen (240€ vs 1075€).
          Omassa autossa etupää alkoi rahista hiljaisessa nopeudessa silloin tällöin ja vetoakselin kumi revennyt + vaseliinit ulos sieltä. Eli jos tässä tulee vetarin vaihto, niin toki ei haittaisi, jos pääsisi vähän halvemmalla kuin marmorin hinnat...

          Itselleni laitettu tässä parin-kolmen kuukauden sisään Löbron vetarit eteen. Toistaiseksi ei ainakaan valittamista. Spidanissa kuulemma aivan jumalattoman kovat kumit, jotka eivät herätä luottamusta kestosta.
          Hubraum statt spoiler!

          Nyt: 530dA xDrive F11 -15

          Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

          Comment

          • Samh
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 106
            • Kuopio

            Rupesi autossa Bluetooth pätkimään. Katkoo yhteyttä puhelimen ja auton välillä yhtenään. Sama vika todettu usealla eri puhelimella joten vika todennäköisesti autossa..Onko kenelläkään ollut samaa vikaa ja mistä lähtisi ratkaisua etsimään?:think
            F11 535D

            Comment

            • Neutrone
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1320
              • Tampere

              Originally posted by Neutrone View Post
              Tänään parkkipaikalta lähtiessä vastassa oli joulukuusi, eli check controlliin tuli varmaan kaikki mahdollinen...brake system, drivertrain, airbag, pedestrian collision system jne. Akku kävi ekana mielessä mutta se on talvella uusittu ja jännitteet näytti järkeviltä. Voiko abs-anturin antautuminen saada tuon aikaan? Vikakoodeja tietenkin tulee älyttömästi eivätkä katoa carlylla nollaamalla. Myös nopeustieto puuttuu ja nopeusmittari näyttää nollaa. Potilas 2010 530d.
              Itse itselleni vastaten, vian aiheutti CA-ovenkahva. Avaimeton kulku toimi itsessään koko ajan, mutta poltti sulaketta jonka takia luistonesto putosi pelistä ja sitä myötä kaikki muu. Yhdestä kahvasta liitin irti ja uusi sulake, täytynee uusia noita kahvoja. Melkosia murheenkryynejä kyllä siinä kohtaa kun imaisevat kosteutta sisäänsä.
              F10 530d semiVOLL
              ex. E90 320d M-Sport '06
              ex. E39 523i M-Sport '00
              ex. E36 325i Coupe '92
              ex. E30 316i '89



              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                Myös rikkinäinen vahvistin voi polttaa ca sulaketta.

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  Originally posted by alspe View Post
                  Ilmastointi ei tunnu pukkaavan talven jälkeen kylmää. Ulkona 13C joten pitäisi mennä päälle.
                  Näkyykö vikakoodeilla kylmennyksestä mitään? Lähinnä vajaita aineita, onko siellä paineanturia?
                  Sulakevikaa vai mitä muuta miettiä?
                  Paljonkos nykyään huutavat aineiden laitosta? Tampereella ketään kylmäkallea jolla laitteet?
                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Keulan lauhdutin todennäköisesti puhki ja aineet pihalla.
                  Käyty ilmastointihuollossa jossa totesivat, että paineita eli aineita ei ole. Laittoivat uudet aineet, mutta ottivat ne kumminkin pois koska linjauksensa on se että ei laiteta aineita taivaalle. Ei täyttöä ennen kuin on varmuus vuotaako suuresti ja mistä. No, hyvä kai niin.

                  Uusi aika painekokeeseen varattuna. Ilmeisesti kannattaisi hommata lauhdutin valmiiksi koska siinä se vuoto mahdollisesti on. Kuulemma lauhdutin on huonon näköinen, lamelleja hävinnyt pois jne.

                  Onko tarvikelauhduttimet minkä laatuisia? Hinnan kiroissa ei ole kun sataseen saa postitettuna.

                  ATP-autoteilesta 75€ toimitettuna

                  Millainen homma tuo lauhduttimen vaihto on? Lähinnä, että onko se helpohko vaihtaa, vien vaan lauhduttimen ja vaihtavat sitten vaikka varmuuden vuoksi...
                  Last edited by alspe; 22-04-2019, 21:13.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    Originally posted by alspe View Post
                    Käyty ilmastointihuollossa jossa totesivat, että paineita eli aineita ei ole. Laittoivat uudet aineet, mutta ottivat ne kumminkin pois koska linjauksensa on se että ei laiteta aineita taivaalle. Ei täyttöä ennen kuin on varmuus vuotaako suuresti ja mistä. No, hyvä kai niin.

                    Millainen homma tuo lauhduttimen vaihto on? Lähinnä, että se helpohko vaihtaa, vien vaan lauhduttimen ja vaihtavat sitten vaikka varmuuden vuoksi...
                    Oikeinhan siellä toimittiin, kun ei jätetty aineita vuotavaan järjestelmään.

                    Jos valmiiksi tyhjä järjestelmä niin 30 min homma se kennon vaihto. O-renkaat täytyy uusia siihen putkien päihin.

                    Uskoisin hinnan seurailevan tässä jollain tasoa kennon laadun kanssa sillä sitä kennoa on materiaalisesti muutettu alkuperäisessäkin.

                    Voihan tietty tarvikekenno ollakkin lujempi, kuka tietää.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Neutrone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1320
                      • Tampere

                      Originally posted by ptikkala View Post
                      Myös rikkinäinen vahvistin voi polttaa ca sulaketta.
                      Tässä tapauksessa kahva oli selkeä syyllinen. Järjetöntä että saman 5A sulakkeen (nro.2) perässä on abs/DTC. Avaimettomalle kululekin ties kuinka monta sulaketta ja Ca-toimii tuon kakkos sulakkeen palamisenkin jälkeen, mutta kovin moni muu asia sitten ei.
                      F10 530d semiVOLL
                      ex. E90 320d M-Sport '06
                      ex. E39 523i M-Sport '00
                      ex. E36 325i Coupe '92
                      ex. E30 316i '89



                      Comment

                      • Silencio
                        Newbiemmer
                        • Jun 2018
                        • 12
                        • Etelä-pohjanmaa

                        Bmw F11 2011 xenon valoilla

                        rupes valittamaan Headlight vertical aim control failurea mistä vois ruveta vikaa ettimään olisko kellään kokemuksia tälläisestä?

                        Comment

                        • Ileh
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 44

                          Originally posted by Silencio View Post
                          rupes valittamaan Headlight vertical aim control failurea mistä vois ruveta vikaa ettimään olisko kellään kokemuksia tälläisestä?
                          Pari veikkausta,
                          1. Jommankumman puolen xenonin tasonsäätö
                          2. Jos myös ilmajousitus oireilee myös niin sitten anturivika takana -> itsellä takavasen anturi meni uusiks ja ongelmaan liitty se että välillä vasen pussi nosteli ja laski omaan tahtiinsa perää ja sitten valotkin eli omaa elämäänsä kun takaa signaali tieto väärä.

                          Kannattaa välttää harjapesu- ym. automaattisia pesupisteitä - tämä näin mutuiluna

                          Comment

                          • Hiiripäällikkö
                            Newbiemmer
                            • Apr 2015
                            • 4
                            • Pertteli

                            2014 vuotinen farkku kyseessä.

                            Peräpää alkoi kuukausi takaperin tiputtelemaan säännöllisesti itseään alas kuskin puolelta parkissa ollessaan, tallissa tasaisella pysyi perä ylhäällä yön yli.

                            Käynnistyttyään nosti perseen ylös vaivatta.

                            Vaihdoin äsken Arnottin pussin kuskin puolelle, vaihtaminen itsessään oli aika kivuton. Vanha pois, uusi tilalle, letkut kiinni.

                            Nyt perä ei kuitenkaan nouse normaaliin korkeuteen kuskin puolelta, hanttarin puolen nostaa ylös normaalisti, mutta kuskin puoli jää alemmas. Tarkistin vielä liitokset, eikä niissä ollut vuotoa.

                            Kompura käy hetken ja sammuu itsestään ennen kuin molemmat puolet ovat normaalitasolla.
                            Tauluun pamahtaa "Chassis function restricted"-herja, mutta ei joka käynnistyksellä.

                            Onko ideoita, miksei kuskin puoli täyty loppuun asti? En ajanut sillä vielä isompaa lenkkiä, kiersin muutaman korttelin mutta siinä ajassa muutosta ei tapahtunut.

                            E: Parikymmentä kilsaa ajettu, eikä muutosta.
                            Last edited by Hiiripäällikkö; 23-04-2019, 07:09.

                            Comment

                            • >Jon1<
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1054
                              • Kuopio

                              Originally posted by Hiiripäällikkö View Post
                              2014 vuotinen farkku kyseessä.

                              Peräpää alkoi kuukausi takaperin tiputtelemaan säännöllisesti itseään alas kuskin puolelta parkissa ollessaan, tallissa tasaisella pysyi perä ylhäällä yön yli.

                              Käynnistyttyään nosti perseen ylös vaivatta.

                              Vaihdoin äsken Arnottin pussin kuskin puolelle, vaihtaminen itsessään oli aika kivuton. Vanha pois, uusi tilalle, letkut kiinni.

                              Nyt perä ei kuitenkaan nouse normaaliin korkeuteen kuskin puolelta, hanttarin puolen nostaa ylös normaalisti, mutta kuskin puoli jää alemmas. Tarkistin vielä liitokset, eikä niissä ollut vuotoa.

                              Kompura käy hetken ja sammuu itsestään ennen kuin molemmat puolet ovat normaalitasolla.
                              Tauluun pamahtaa "Chassis function restricted"-herja, mutta ei joka käynnistyksellä.

                              Onko ideoita, miksei kuskin puoli täyty loppuun asti? En ajanut sillä vielä isompaa lenkkiä, kiersin muutaman korttelin mutta siinä ajassa muutosta ei tapahtunut.

                              E: Parikymmentä kilsaa ajettu, eikä muutosta.
                              En tiedä vaatiiko nämä kalibrointia.. Emännän e53 vaihdoin etutolpan kun pussi räjähti ja jäi 2cm alemmas kun uuden vaihtoi.. Kalibroimalla keulan sai kuntoon ja herjakin hävisi
                              ex:F11 535xd M-Sport
                              ex:e61 530D M-Sport
                              ex:e38 740i mafia
                              ex:e36 328
                              ex:e36 320
                              ex:e30 320->325

                              Comment

                              • j.hulkko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 1916
                                • taLLi

                                onkos porukalla mennyt noista DD alustalla olevia takaiskareita?
                                näköjään räkäissyt nesteet pihalle toiselta puolelta.!!

                                ja näyttää olevan kivan hintaista alkaa niitä vaihtaa.!

                                ja eikö ne pitäisi kummatkin vaihtaa samalla.??

                                auton hommannut 4kk sitten, niin mitäköhän liike mahtaa tuumata, tulisiko yhtään vastaan, vai onko käytetty aina käytetty.!!
                                F11 530d

                                ex bemut E21, E30, E36, E46,E91, E28

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎