Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zakspeed
    replied
    Retaining spring vaikuttaa ainakin tietyissä tilanteissa jarrujen vinkumiseen. Uusi jousi poistaa siis.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    34116858047 koska sulla ei oo korean versiota


    Tarvit lisäksi sen kuluneisuusanturin johdon.

    Sanokaas joku mihin tämä perustuu "To vehicles more than 48 months old:
    - Replace retaining spring" ? En ole vaihtanut tuota vielä mihinkään...



    Etulaakeri olikin hiukan kinkkisempi ja tuo bmwfans tuotti varsin erikoisen tuloksen.

    Tässä kuitenkin oikea, 31 20 6 872 888

    Tämä bemarin virallinen katalogi piti tuon osalta paremmin kutinsa.


    Tuossa esim fag:n tekele: https://aeromotors.fi/kataloog/artic...13-6496-00-fag
    Kiitoksia! Onko Snr:än laakerit ok ? Omassa (391tkm korilla ajettu) nuo laakerit alkanut ääntämään hieman korkeammilla taajuuksilla ja varsinkin uudella asfaltilla kuuluu selkeä ääni kabiiniim, ujeltavan luonteinen ääni siis, ja tietyissä nopeuksissa pahempi (90km/h selkein)
    Last edited by Sisäänajettu; 16-09-2019, 22:53.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Sanokaas joku mihin tämä perustuu "To vehicles more than 48 months old:
    - Replace retaining spring" ? En ole vaihtanut tuota vielä mihinkään...
    Eiköhän tuo perustu vain siihen, että metallin väsyessä jousivoima pienenee ja palat voi alkaa kolista. Vaihtaa, jos jotain oireita ilmenee.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Joo, unohtui tuo tosiaan mainita, eli D786481
    34116858047 koska sulla ei oo korean versiota


    Tarvit lisäksi sen kuluneisuusanturin johdon.

    Sanokaas joku mihin tämä perustuu "To vehicles more than 48 months old:
    - Replace retaining spring" ? En ole vaihtanut tuota vielä mihinkään...



    Etulaakeri olikin hiukan kinkkisempi ja tuo bmwfans tuotti varsin erikoisen tuloksen.

    Tässä kuitenkin oikea, 31 20 6 872 888

    Tämä bemarin virallinen katalogi piti tuon osalta paremmin kutinsa.


    Tuossa esim fag:n tekele: https://aeromotors.fi/kataloog/artic...13-6496-00-fag

    Pitääkö pyöränlaakeri jo tälläistä ääntä? Ei nää näytä olevan ikuisia....
    Last edited by fraatti; 16-09-2019, 22:49.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Jos tietää rungonnron 7 viimeistä niin sitten osaa sanoa että mikä sinne kuuluu.
    Joo, unohtui tuo tosiaan mainita, eli D786481

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mikä mahtaa olla 09/2014 valmistetun 518d LCI:n etujarrupalojen oikea osanumero bmwfans antaa kolmea eri osanumeroa:

    34116858047
    34116796844
    34116872632

    Toinen kysymys on, että kumpi on oikea pyöränlaakerin osanumero eteen:

    31206850158
    31206872888
    Jos tietää rungonnron 7 viimeistä niin sitten osaa sanoa että mikä sinne kuuluu.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Mikä mahtaa olla 09/2014 valmistetun 518d LCI:n etujarrupalojen oikea osanumero bmwfans antaa kolmea eri osanumeroa:

    34116858047
    34116796844
    34116872632

    Toinen kysymys on, että kumpi on oikea pyöränlaakerin osanumero eteen:

    31206850158
    31206872888
    Last edited by Sisäänajettu; 16-09-2019, 19:28.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Toimii ilman koodauksia ja lisä palikoita?
    Joo ainakin mulla.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Miten nuo imusarjat on järkevin puhdistaa karstasta ? Liukkaria ja kuumaa vettä ?
    Kyseinen ketju käy ja sen asiat täsmää myös tähän koneeseen

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Nämä ainakin pelaa mulla ilman ongelmia.
    Toimii ilman koodauksia ja lisä palikoita?

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Voiko sumuvaloihin laittaa tehokkaat ledit vai tykkääkö auto kyttyrää?
    Nämä ainakin pelaa mulla ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Lähtökohtaisesti ehjää järjestelmää ei kannata mennä korjaamaan. Testerillä voi tarkastaa läppien toiminnan kuten imusarjan karstaisuudenkin. Toki karstaa siellä aina on, mutta liika karsta näkyy jopa jo testerin suorittaman testimodulin avulla. Lievä kuiva karsta "karva" ei siellä mitään haittaa, eikä hidasta.

    Imusarjan saa puhtaaksi varmasti monin eri tavoin kuten käyttämällä liuotinta ja pulloharjaa ja tai osienpesukonetta.
    Joo, kunhan oman testerin saa ensiviikolla niin pitää alkaa tutkia, egr on paskana, mutta saa nähdä onko imusarjan läpät ok, kun pientä nykimistä ilmenee hitaissa kiihdytystilanteissa

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Miten nuo imusarjat on järkevin puhdistaa karstasta ? Liukkaria ja kuumaa vettä ? Miten läppien toimivuus tarkistetaan ?
    Lähtökohtaisesti ehjää järjestelmää ei kannata mennä korjaamaan. Testerillä voi tarkastaa läppien toiminnan kuten imusarjan karstaisuudenkin. Toki karstaa siellä aina on, mutta liika karsta näkyy jopa jo testerin suorittaman testimodulin avulla. Lievä kuiva karsta "karva" ei siellä mitään haittaa, eikä hidasta.

    Imusarjan saa puhtaaksi varmasti monin eri tavoin kuten käyttämällä liuotinta ja pulloharjaa ja tai osienpesukonetta.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Miten nuo imusarjat on järkevin puhdistaa karstasta ? Liukkaria ja kuumaa vettä ? Miten läppien toimivuus tarkistetaan ?

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Onko näissä B47 koneissa siis imusarjan läppiä ? Jos on niin onko nuo kuinka helppoa poistaa? Mistä näkee onko tuo vahingoittunut ? Eikö nuo tuppaa pahimmillaan sulamaan, läpät siis, jos egr ei kunnolla toimi ? Jos on läpät vahingoittunut niin voiko vaan ottaa pois ja koodata pois ?

    Ja löytyykö jostain ohjeita EGR:än poistoon B47 koneissa, N47 koneiden egr poistosta kyllä löytyy... Jos tuo ei kampanjaan yms. mene...
    Lohjalla ainakin tehty Suomen ensimmäisiä B-sarjan disukoiden Egr tulppauksia..Niin vesikierron kuin pako osalta, mutta silti laitteiden olevan paikallaan ja antavan arvoa mitä pikkuhiljaa konttoreilla aletaan katsella

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎