F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Retaining spring vaikuttaa ainakin tietyissä tilanteissa jarrujen vinkumiseen. Uusi jousi poistaa siis.
 - 
	
	
	
	
Kiitoksia! Onko Snr:än laakerit ok ? Omassa (391tkm korilla ajettu) nuo laakerit alkanut ääntämään hieman korkeammilla taajuuksilla ja varsinkin uudella asfaltilla kuuluu selkeä ääni kabiiniim, ujeltavan luonteinen ääni siis, ja tietyissä nopeuksissa pahempi (90km/h selkein)Originally posted by fraatti View Post34116858047 koska sulla ei oo korean versiota
Tarvit lisäksi sen kuluneisuusanturin johdon.
Sanokaas joku mihin tämä perustuu "To vehicles more than 48 months old:
- Replace retaining spring" ? En ole vaihtanut tuota vielä mihinkään...

Etulaakeri olikin hiukan kinkkisempi ja tuo bmwfans tuotti varsin erikoisen tuloksen.
Tässä kuitenkin oikea, 31 20 6 872 888

Tämä bemarin virallinen katalogi piti tuon osalta paremmin kutinsa.
Tuossa esim fag:n tekele: https://aeromotors.fi/kataloog/artic...13-6496-00-fagLast edited by Sisäänajettu; 16-09-2019, 22:53.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Eiköhän tuo perustu vain siihen, että metallin väsyessä jousivoima pienenee ja palat voi alkaa kolista. Vaihtaa, jos jotain oireita ilmenee.Originally posted by fraatti View PostSanokaas joku mihin tämä perustuu "To vehicles more than 48 months old:
- Replace retaining spring" ? En ole vaihtanut tuota vielä mihinkään...
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
34116858047 koska sulla ei oo korean versiotaOriginally posted by Sisäänajettu View PostJoo, unohtui tuo tosiaan mainita, eli D786481
Tarvit lisäksi sen kuluneisuusanturin johdon.
Sanokaas joku mihin tämä perustuu "To vehicles more than 48 months old:
- Replace retaining spring" ? En ole vaihtanut tuota vielä mihinkään...

Etulaakeri olikin hiukan kinkkisempi ja tuo bmwfans tuotti varsin erikoisen tuloksen.
Tässä kuitenkin oikea, 31 20 6 872 888

Tämä bemarin virallinen katalogi piti tuon osalta paremmin kutinsa.
Tuossa esim fag:n tekele: https://aeromotors.fi/kataloog/artic...13-6496-00-fag
Pitääkö pyöränlaakeri jo tälläistä ääntä? Ei nää näytä olevan ikuisia....
Last edited by fraatti; 16-09-2019, 22:49.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Joo, unohtui tuo tosiaan mainita, eli D786481Originally posted by fraatti View PostJos tietää rungonnron 7 viimeistä niin sitten osaa sanoa että mikä sinne kuuluu.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Jos tietää rungonnron 7 viimeistä niin sitten osaa sanoa että mikä sinne kuuluu.Originally posted by Sisäänajettu View PostMikä mahtaa olla 09/2014 valmistetun 518d LCI:n etujarrupalojen oikea osanumero bmwfans antaa kolmea eri osanumeroa:
34116858047
34116796844
34116872632
Toinen kysymys on, että kumpi on oikea pyöränlaakerin osanumero eteen:
31206850158
31206872888
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Mikä mahtaa olla 09/2014 valmistetun 518d LCI:n etujarrupalojen oikea osanumero bmwfans antaa kolmea eri osanumeroa:
34116858047
34116796844
34116872632
Toinen kysymys on, että kumpi on oikea pyöränlaakerin osanumero eteen:
31206850158
31206872888Last edited by Sisäänajettu; 16-09-2019, 19:28.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Kyseinen ketju käy ja sen asiat täsmää myös tähän koneeseenOriginally posted by Sisäänajettu View PostMiten nuo imusarjat on järkevin puhdistaa karstasta ? Liukkaria ja kuumaa vettä ?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Joo, kunhan oman testerin saa ensiviikolla niin pitää alkaa tutkia, egr on paskana, mutta saa nähdä onko imusarjan läpät ok, kun pientä nykimistä ilmenee hitaissa kiihdytystilanteissaOriginally posted by zakspeed View PostLähtökohtaisesti ehjää järjestelmää ei kannata mennä korjaamaan. Testerillä voi tarkastaa läppien toiminnan kuten imusarjan karstaisuudenkin. Toki karstaa siellä aina on, mutta liika karsta näkyy jopa jo testerin suorittaman testimodulin avulla. Lievä kuiva karsta "karva" ei siellä mitään haittaa, eikä hidasta.
Imusarjan saa puhtaaksi varmasti monin eri tavoin kuten käyttämällä liuotinta ja pulloharjaa ja tai osienpesukonetta.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Lähtökohtaisesti ehjää järjestelmää ei kannata mennä korjaamaan. Testerillä voi tarkastaa läppien toiminnan kuten imusarjan karstaisuudenkin. Toki karstaa siellä aina on, mutta liika karsta näkyy jopa jo testerin suorittaman testimodulin avulla. Lievä kuiva karsta "karva" ei siellä mitään haittaa, eikä hidasta.Originally posted by Sisäänajettu View PostMiten nuo imusarjat on järkevin puhdistaa karstasta ? Liukkaria ja kuumaa vettä ? Miten läppien toimivuus tarkistetaan ?
Imusarjan saa puhtaaksi varmasti monin eri tavoin kuten käyttämällä liuotinta ja pulloharjaa ja tai osienpesukonetta.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Miten nuo imusarjat on järkevin puhdistaa karstasta ? Liukkaria ja kuumaa vettä ? Miten läppien toimivuus tarkistetaan ?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Lohjalla ainakin tehty Suomen ensimmäisiä B-sarjan disukoiden Egr tulppauksia..Niin vesikierron kuin pako osalta, mutta silti laitteiden olevan paikallaan ja antavan arvoa mitä pikkuhiljaa konttoreilla aletaan katsellaOriginally posted by Sisäänajettu View PostOnko näissä B47 koneissa siis imusarjan läppiä ? Jos on niin onko nuo kuinka helppoa poistaa? Mistä näkee onko tuo vahingoittunut ? Eikö nuo tuppaa pahimmillaan sulamaan, läpät siis, jos egr ei kunnolla toimi ? Jos on läpät vahingoittunut niin voiko vaan ottaa pois ja koodata pois ?
Ja löytyykö jostain ohjeita EGR:än poistoon B47 koneissa, N47 koneiden egr poistosta kyllä löytyy... Jos tuo ei kampanjaan yms. mene...
					
Leave a comment:
 
	
	
Leave a comment: